Hvilken plater du mest flau over å eie?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Trondheim
    De to første platene av Manic Street Preachers. Flaut å kjøpe, ikke ett, men to album av dette møkkabandet.

Nei og nei..

Grusomt!

Mvh Ola (skjemmes)

Vedlegg

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.599
    Torget vurderinger
    12
    Har mye rart, spesielt på singel, men er ikke flau over noe av det. Hvorfor skal man være det. Det er flauere å bli flau over å ha kjøpt ei plate, enn å være flau over å ha kjøpt plata. Alt må sees i forhold til når og hvorfor den er anskaffet. Heller Boney M i platesamlinga enn å bli gjenkjent i f.eks. BMW. Ikke for at det er noen reell problemstilling.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hva med oss som faktisk klarte å starte samlingen med god musikk, da? Første gang jeg tok egne penger opp av lommen og kjøpte en plate var det Peps Blodsbands Droppen urholkar stenen valget falt på. Jeg har jo mottatt en del dritt i posten opp gjennom årene, men siden jeg ikke har valgt dem så kan jeg ikke være flau over å ha eid dem i sin tid.

Forbasket at jeg alltid har hatt så god smak ;D

S

slowmotion

Gjest
    Skal vi se ... første singel var "Speed King" med Deep Purple.
    Første LP var Black Sabbath, etterfulgt av mer Deep Purple, Mahavishnu, King Crimson og ELP.
    Alle står seg godt i dag også.

Nei, de dårlige kjøpene kom senere .... ;D

;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror det hjalp at jeg var så nerdete at jeg ikke fikk med meg kommersiell musikk fra "innsiden", slik at all hit-musikk ble observert fra utsiden fram til jeg ble voksen. Det betydde sær musikksmak, og på Karmøy var det ensbetydende med sen seksuell debut (sen = etter fylte 18 år). Noe som i og for seg stemmer, men for en debut det ble ;D

For jeg slapp jo å vente så veldig lenge. Det var bare til å kjøpe en flybillett. Nerd på landet betyr ofte hipp i byen, og nerden fikk sin hevn til slutt 8)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    baluba skrev:
    Jeg tror det hjalp at jeg var så nerdete at jeg ikke fikk med meg kommersiell musikk fra "innsiden", slik at all hit-musikk ble observert fra utsiden fram til jeg ble voksen. Det betydde sær musikksmak, og på Karmøy var det ensbetydende med sen seksuell debut (sen = etter fylte 18 år). Noe som i og for seg stemmer, men for en debut det ble ;D

For jeg slapp jo å vente så veldig lenge. Det var bare til å kjøpe en flybillett. Nerd på landet betyr ofte hipp i byen, og nerden fikk sin hevn til slutt 8)
    Jøss, skulle tro vi var brødre, bare på hver vår kant av landet. Kjenner igjen alt, unntatt geografien.
    Selv var jeg "ferdig" med Nirvana når de slo igjennom med Nevermind, da kom resten av røkla etter. ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fikk med meg Bleach, og var entusiastisk over Nevermind. Etter det var det få utgivelser av grunge som gav meg noen stor opplevelse. Det kulminerte i '94 for meg. Etter det har jeg sjelden latt meg begeistre av rock. Det skjer med jevne, men sjeldne mellomrom.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Eh.....fant et par cd singler med Luxus Leverpostei i dag......
    Fant også noe som het Waldos people......

*Flaut og litt trist* ;D

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    En ting er hva man eier av elendighet. Noe har jeg fått som mobbing/på ert (Celine Dion), noe er arvet, noe har man fra man var liten og noe er kjøpt for moro skyld (Glam & Fash - Vi vil ha mer, Arvid Sletta - Statement). Men; noe er kjøpt etter fylte 20, for egne penger, og for å høres på uten et ironisk flir. Her har jeg denne:

Denne beholder jeg som en påminnelse om feilbarligheten i egen dømmekraft

Vedlegg

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    5.151
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Er den så ille da?

edit: nå har jeg hørt litt på youtube og føler vel ikke noe stort savn av denne i samlinga.. ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Audiophile-Arve skrev:
    Teddy Nelson. Har tre album. Ikkje sei det til nokon....
    Hold an, er du snill. Teddy var en kjernekar, som omgav seg med svært dyktige musikere. Jeg har jobbet med flere av dem, og de er i klasse med cred jazzfolk som musikere. Kanskje det er en fare for å bli i godt humør av å høre på Teddy?

Tyve Teddy uten filter, takk!

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.374
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har disse, da....

"Also playable on mono", står det...

Kom ut i 1974. Kategoriseres vel under ungdomssynder.
    mvh

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.374
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    I et anfall av reinspikka masokisme spilte jeg først Roger Whittaker, og deretter "Barry White`s Greatest Hits" fortløpende. GRØSS. Det var enda verre enn jeg husket det.
    Nå vet jeg endelig hvorfor jeg ikke har spilt de skivene på sikkert 30 år. De blir garantert ikke dratt frem før det er gått 30 nye år!

mvh

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.735
    Torget vurderinger
    1
    tkr skrev:
    I et anfall av reinspikka masokisme spilte jeg først Roger Whittaker, og deretter "Barry White`s Greatest Hits" fortløpende. GRØSS. Det var enda verre enn jeg husket det.
    Nå vet jeg endelig hvorfor jeg ikke har spilt de skivene på sikkert 30 år. De blir garantert ikke dratt frem før det er gått 30 nye år!
    Du, det ER noe med Barry White. Jeg henter han fram en sjelden gang. Først og fremst har han en gedigen stemmeprakt. Og selv om det er disco, så er det veldig bra produsert. Og så de sensuelle tekstene da, -når jeg hører på Barry White får jeg et bilde av en hvalross som velter seg rundt i sitt store harem. Kvalitet innenfor sin sjanger, vil jeg si!

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    pedal skrev:
    tkr skrev:
    Du, det ER noe med Barry White. Jeg henter han fram en sjelden gang. Først og fremst har han en gedigen stemmeprakt. Og selv om det er disco, så er det veldig bra produsert. Og så de sensuelle tekstene da, -når jeg hører på Barry White får jeg et bilde av en hvalross som velter seg rundt i sitt store harem. Kvalitet innenfor sin sjanger, vil jeg si!
    Jeg er enig i at det er noe med Barry Whites stemme. Men bildene du skapte inni hodet mitt av "hvalrossen" som velter seg rundt i et harem kunne du spart deg. ;)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.595
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hører singelen til "gitarkameratene" på radio. Den HADDE jeg vært flau av å eid. Men det er ikke flesteparten av de Norske platekjøperne ???

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er det noe galt med disco også nå? :mad:
    Jeg må sette på noe deilig BeeGees fra den flotteste perioden med de fine klærne. Jeg går bort til cd-hyllene så snart Lionel Richie blir ferdig. Kanskje før, til og med. Noen her inne må i alle fall dyrke denne fabelaktige genren.

L

lark

Gjest
    Merkelig at Vassendgutane ikke har kommet opp i denne tråden ;D Det MÅ vel være en eller annen som har plater med dette "bandet"

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lark skrev:
    Merkelig at Vassendgutane ikke har kommet opp i denne tråden ;D Det MÅ vel være en eller annen som har plater med dette "bandet"
    Jeg skulle ønske jeg hadde det. Får ta en telefon til Leif en dag.

belia

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Antall liker
    13
    Kanskje man heller skulle lage en tråd om

"Hvorfor i all verden har gode artister gitt ut plater som dette?"

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.080
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Ja, musikere må tjene penger de også. ;)

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    Mye musikk kan forsvares med at det virket riktig der og da. Det er verre med det som alltid har vært dårlig og uten spor av talent. Det flaueste for min egen del, er all den 80-talls musikken jeg kvittet meg med og solgte/byttet inn på bruktsjappa. Savner mengder av det nå.

Vel, her er mitt bidrag til en av alle de flaue platene jeg konstaterer at står og samler støv i en av mine Bennoer.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.374
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    pedal skrev:
    tkr skrev:
    Hvalross med harem..Takk for det bildet, Pedal!
    Har prøvd å bli kvitt det uten hell....
    Jeg liker disco, jeg. Synes at bl. a. Donna Summer er helt knall. Når det gjelder den omtalte skiva, er det en elendig pressing, jeg tror Philips, og hos meg høres det dødt og prosessert ut. Tenk marinert flintsteik sveiset inn i plastfolie.
    Jeg har vært seksuelt aktiv til Barry W. som bakgrunnsmusikk, når jeg tenker etter. (No more: Noe med hvalrosser og harem). Et GODT minne!
    Neida, liker egentlig Barry, jeg!

mvh

Sleiven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Antall liker
    22
    Uten tvil
    Donna Summer- Hot stuff

Helsigvis har ingen opdeget at jeg har den 8)
    Sleiven

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.735
    Torget vurderinger
    1
    Donna Summer laget GOD disco, i hvertfall de platene som Giorgio Moroder og Quincy Jones produserte.

L

lark

Gjest
    pedal skrev:
    Det har selvsagt blitt noen bomkjøp gjennom årene. Særlig på 80-tallet. Hva tenkte jeg på her egentlig?
    Jeg topper deg lett ;D

Jeg har samme plate, og denne i tillegg :eek: :eek: :eek:
    (På vinyl selvfølgelig)

Og så kommer dødsstøtet ;D

Vedlegg

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    bambadoo skrev:
    Hører singelen til "gitarkameratene" på radio. Den HADDE jeg vært flau av å eid. Men det er ikke flesteparten av de Norske platekjøperne ???
    DET har du fulstendig rett i! Gamle slitte låter som er spilt i hel i flere versjoner en platestudioer som igjen kommer på listene med noen gitarfjotter... kan vel egentlig bare sies å være toppen på harry?

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    Sleiven skrev:
    Uten tvil
    Donna Summer- Hot stuff

Helsigvis har ingen opdeget at jeg har den 8)
    Sleiven
    Flaut å eie Donna Summer? Bad Girls er en klassiker!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn