Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.478
    Antall liker
    8.000
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Har veldig tro på det visuelle og *veldig* liten tro på å få servert en story det er verdt å bry hodet med.
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    660
    Antall liker
    683
    Sted
    Rogaland
    Verdens verste menneske (2021)
    Verdens-verste-menneske-plakat-1.jpg

    En film som kan bevege. Godt manus, produksjon, skuespillerprestasjoner. Er å streame på nrk, 10 dager til før nrk fjerner den.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.686
    Antall liker
    5.121
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9


    Så denne i hjemmekinoen igår. Bra film, men er litt mettet av krigsfilmer merker jeg.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.655
    Antall liker
    21.456
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nyinnspillingen av Intet nytt fra vestfronten her også.
    Synopsis er ganske så mye endret fra boka, men de har fått fram kameratskapet og det forferdelige svært godt.
     

    Vicarious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    352
    Antall liker
    321
    Sted
    South of heaven
    Så krigsseileren i går. Synes filmen var bra og flere med Joner i spissen leverer meget godt skuespill. Det er noen ordentlige sterke scener som man merker på kroppen. Men filmen er lang, noe som gjør tempoet i filmen blir litt ujevnt. Og karakteren til Joner går gjennom så mye etter hvert at det nesten blir litt for av det vonde imo.

    1667723576101.png
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Fikk endelig sett Jurassic World: Dominion (2022)



    Med tanke på labre anmeldelser hadde jeg lave forventninger - men den fungerte bra for meg, likte den. Koselig å se Jeff, Laura & Sam sammen igjen.

    Bra lyd & bilde.

    Jeg så teater versjonen, som mangler den kule åpningen


    Skal se extended ved et senere tilfelle.

    Jeff Goldblum kommer jo med noen passe kommentarer, bl.a

    Ian Malcolm: I had a dog once. He humped my leg so much I had a callous on my shin bone.
    :D:ROFLMAO:
     
    Sist redigert:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Så denne for første gang over et par dager. Nesten fire timer. Den regnes jo som en av de beste filmene som noen gang er laget, men det gikk vel tregt til tider, og jeg synes helt ærlig at historien ble fortalt på en litt «rar» måte. Men det er jo en storslagen film, og filmingen og det estetiske er bare en fryd for øyet.

    1667930694769.png
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Intet nytt fra vestfronten. Denne er meget sterk kost. Uendelig trist. Fantastisk laget. Får fram det meningsløse slakteriet av unge menn i krigen. Har lest boken flere ganger. Dette er den beste skildringen jeg har sett. Et mesterverk mener jeg. At den er forbudt å vise i Russland nå sier mye…
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Så denne for første gang over et par dager. Nesten fire timer. Den regnes jo som en av de beste filmene som noen gang er laget, men det gikk vel tregt til tider, og jeg synes helt ærlig at historien ble fortalt på en litt «rar» måte. Men det er jo en storslagen film, og filmingen og det estetiske er bare en fryd for øyet.

    Vis vedlegget 866339
    Jeg håper du fikk sett den i sin fulle bredde, bildene er så fantastiske at det godt kan vare i 4 timer. Morsom plakat, O’Toole malt som en generisk kjekkas og Guinness / Quinn på topp av rollelista. Hvor mange minutter screentime har Alec ? 5 ?
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Jeg håper du fikk sett den i sin fulle bredde, bildene er så fantastiske at det godt kan vare i 4 timer. Morsom plakat, O’Toole malt som en generisk kjekkas og Guinness / Quinn på topp av rollelista. Hvor mange minutter screentime har Alec ? 5 ?
    Det er den restaurerte versjonen som finnes på Netflix. Vi har dessverre liten TV, så det ble litt amputert, men jeg så jo at bildene var helt utrolige.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.655
    Antall liker
    21.456
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    All quiet on the western front.. er den saving private ryan bra?
    Første halvtimen av SPR er veldig bra. Siden er den gjennomsnittlig.

    Jeg så München - På randen av krig nå sist.
    Forklaringen på hvorfor vi ikke ser Liv Lisa Fries i aksjon etter åpningsscenen ga meg frysninger. Bra film, godt spill.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Har begynt på Star Wars-filmene (sammen med ungene), og begynte med episode 1 for å få kronologien. Jeg sier bare «ugh» ... Ungene elsket det, selvfølgelig.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.335
    Antall liker
    10.919
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Så denne i dag. Overraskende morsom. Ikke hans beste film, men imo hans mest tilgjengelige. Det er ofte litt vondt å se filmene hans, men ikke denne!
    1668462451065.png
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    MV5BMzVlMmY2NTctODgwOC00NDMzLWEzMWYtM2RiYmIyNTNhMTI0XkEyXkFqcGdeQXVyNTAzNzgwNTg@._V1_.jpg
    Snakk om møl!

    Hvordan de har fått med Willem Dafoe, Bjørk og Nicole Kidman på denne smørje her skjønner jeg ikke.
    Hvorfor høres forresten Kidman ut som en parodi av en østeuropeer i det meste den siste tiden?

    Første halvdel er så dårlig at man må le!
    Siste halvdel er bare tragisk.

    Sett på flyet så vanskelig å si noe om bilde eller lyd. Innholdet er uansett katastrofe!
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    The_Bad_Guys_poster.jpeg
    Sittet 19t på fly det siste drøye døgnet.
    Denne var faktisk fornøyelig.
    Primært retta mot unger, men hadde flere referanser som man må være litt eldre for å fange.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.656
    Antall liker
    4.302
    Sted
    Bartistan
    Omtalt tidligere i tråden, men laaaang og likandes (i motsetning til meg; mediumlang og for diger kjeft 😜 )

    Oirish.JPG
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Vis vedlegget 869448
    Snakk om møl!

    Hvordan de har fått med Willem Dafoe, Bjørk og Nicole Kidman på denne smørje her skjønner jeg ikke.
    Hvorfor høres forresten Kidman ut som en parodi av en østeuropeer i det meste den siste tiden?

    Første halvdel er så dårlig at man må le!
    Siste halvdel er bare tragisk.

    Sett på flyet så vanskelig å si noe om bilde eller lyd. Innholdet er uansett katastrofe!
    Nå har jeg ikke sett filmen, men i følge Shakespeare så holder i hvert fall historien mål.;)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Gjensyn med Fury (2014) i går



    Jeg synes den er veldig bra - godt laget, vrei godt på volume hjulet - skikkelig smell når tanksene fyret løs :cool:

    Shia LaBeouf er noe spesiell:

    The cut on Shia LaBeouf's face was real. He inflicted it himself each time it was necessary, to add another layer of realism to his performance.
    Shia LaBeouf reportedly pulled out his own tooth and did not shower during filming.
    :oops:

     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Gjensyn med Fury (2014) i går



    Jeg synes den er veldig bra - godt laget, vrei godt på volume hjulet - skikkelig smell når tanksene fyret løs :cool:

    Shia LaBeouf er noe spesiell:





    :oops:

    Det er en god film med god lyd.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Så denne forrige helg, syns det er en höjdare av en... B-film? Betty Gilpin er badass i hovedrollen.

    Også: lurer på hvorfor den er så vanskelig å søke opp på imdb. Den var kontroversiell når den kom, kanskje derfor?

    Storyline

    "Twelve strangers wake up in a clearing. They don't know where they are -- or how they got there. In the shadow of a dark internet conspiracy theory, ruthless elitists gather at a remote location to hunt humans for sport. But their master plan is about to be derailed when one of the hunted, Crystal, turns the tables on her pursuers. —krmanirethnam
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.051
    Antall liker
    33.671
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Noen filmer er så overdrevet at det er irriterende. Denne tar den mye lenger enn det at det blir underholdende.


    F9.jpg



     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Huff, 1-9 er ikke den beste rekkefølgen!

    Prøv heller denne:

    Joda, men vi spiller det for ungenes skyld. Jeg synes helt ærlig at Star Wars er noe møl. Men interessant at de utelater episode 1. De har jo helt rett. Den episoden er bare uvesentlig fyllstoff og har i tillegg den grusomme Jar Jar Binks, som selvfølgelig barna syntes var kjempekul he-he
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Huff, 1-9 er ikke den beste rekkefølgen!

    Prøv heller denne:

    Jeg har vokst opp med de filmene og syns egentlig release order er den rekkefølgen som funker best. Fordi jeg kan ikke "unsee" dem uansett. Men syns ikke Hayden Christensen skulle vært klippet inn i slutten på Return of the Jedi. Hva med å klippe Christensen og Jar-Jar Binks ut av hele sagaen isteden? #notafan ;P
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Helt enig, prequelsene fikk jeg forferdelig lite ut av. 7-9 har sine problemer de også, men ingen tvil om at de er bedre filmer, håndtverksmessig sett. Så skulle det kanskje ikke så mye til…
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Episode 1, 2 og 3 irriterer meg også fordi ser ut som rene dataspill. Det er nesten så det ikke er gjort forsøk på å gi dem et noenlunde analogt preg. Ringenes Herre er langt bedre, selv om de også begynner å bli litt utdaterte grafikkmessig. Episode av 7, 8 og 9 tror jeg forresten ikke jeg har sett. (Null stress ...)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg likte egentlig de tre siste episodene ganske godt, ikke minst p.g.a. Rey og som nevnt over at de var teknisk veldig bra laget. Kanskje noen litt halvkokte plot-twists, men man får ta det for hva det er. Stand off scenen med Luke er temmelig massiv.

    Syns å huske at trilogien i midten, altså episode 1-3 ble filmet digitalt, og at det var litt kontrovers rundt. George Lucas påstod visstnok at det skulle være umulig å se forskjell på analog og digital film. Høres på en måte litt kjent ut. 😌
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Sliter litt med de 3 nye - men Rogue One har jeg stor sans for.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg ble positivt overrasket av de tre siste, sikkert fordi de tre forrige var så tamme.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn