Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Nye Mortal Kombat. Herre min hatt for et makkverk. Ren stryk på alle plan.
    Noen blodige finisher for fans av spillene. :love:
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    227
    Antall liker
    291
    Sted
    Arendal
    Without Remorse (2021)

    WORE_2021_BoxArtFireTV_1920x1080_Evrgn_en-US_HO_TEASER_KA_CIAM.jpg


    Tynn handling og føltes veldig som en B film. Men var stort sett futt i lyden, og selv om jeg begynte å "sone" ut mot slutten av den, så jeg den da ferdig. Men blir nok ikke noe gjensyn med det første......

    Kanskje en svak 3'er.....
     

    Hifisnurr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    476
    Antall liker
    487
    Sted
    Oslo
    Jeg så Nomadland. Den kan anbefales. Frances Mcdormand vant jo oscar for beste hovedrolle. Ett bra drama. Noe som er sjeldent i disse dager.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg så Nomadland. Den kan anbefales. Frances Mcdormand vant jo oscar for beste hovedrolle. Ett bra drama. Noe som er sjeldent i disse dager.
    Her er jeg uenig med deg. Ikke om Nomadland for den har jeg ikke sett, men om at det ikke produseres bra dramafilmer for tiden. Det er feil. Det produseres mye bra dramafilmer for tiden, men de produseres i svært liten grad i Hollywood. Se deg litt rundt så finner du dem, f.eks. i Iran, Tyrkia, China, Italia, Korea osv.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.963


    Boss Level (2021)

    Leste i en anmeldelse at dette var en mix av Groundhog Day & John Wick - stemmer ganske bra. Kul film, ganske morsom og underholdende.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.963
    Er inne i en "3D-film periode", disse har jeg sett de siste dagene:



    Alle sammen ganske "tidlige" utgaver, som kanskje ikke utnytter formatet optimalt, men alle gir et bra løft i forhold til 2D utgavene.

    Jeg har et litt annet opplegg for å se 3D film - bruker Darbee Daplet med ganske høy innstilling for bedre 3D effekt, samtidig har jeg på lys bak lerretet, som skiller det fra omgivelsene og får 3D bildet til å "poppe" ytterligere.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.963
    Syns 3D er gøy, men jaggu sjeldent jeg ser 3D filmer. Takk for påminnelsen
    Ja, 3D filmer er veldig moro 🥳 🍿

    Disse 3 fikk en runde i spilleren:



    Litt nyere enn de forrige jeg så og høyere klasse på 3D. Her har regissørene omfavnet 3D, samtidig har konverteringen utviklet seg.

    Særlig Guardians filmene er det klasse over. Imax og endring av rammebredde/høyde øker 3D opplevelsen, her finnes også eksempler på "Frame Breaking Effects" - hvor objekter faktisk går utenfor filmen og i de sorte feltene - høyt elsket av 3D-fans.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    744
    Antall liker
    435
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Såg denne nylig.
    Var litt vanskelig å få tak på i starten, men synes det var en god film.
    Screenshot_20210513-232437_IMDb.jpg
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Angående 3D, er det bare å slenge en 3D film i spilleren på en kompatibel TV, og skaffe seg et par briller?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.963
    Angående 3D, er det bare å slenge en 3D film i spilleren på en kompatibel TV, og skaffe seg et par briller?
    Ja, 3d kompatibel spiller og tv - og brillene må være av riktig type - passive eller aktive.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    "Deliverance" på blu-ray. Den norske tittelen ble "Picnic med døden". Med en sånn latterlig oversettelse kan man tenke seg til hvilken tidsperiode filmen er fra, altså ikke 90-tallet og nyere :D

    Men filmen var ganske bra den, terningkast 4.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    The Guardians of the Galaxy Del 2

    The Guardians of the Galaxy : Volum 2




    That`s right bitches, they are back :p



    Endte opp med og bestille en, selv om jeg er noe skuffet over Marvel for og bare putte Atmos på 4K diskene :-(



    Samma tempo og underholdning som når den gikk på kino det :)



    Bilde : 2D
    Helt greit bilde.
    Ikke noen svakheter og nevne.
    Ei heller ingen ekstra imponerende bilde.



    Lyd : dts hd-ma 7.1 med DSU
    Som sakt er jeg skuffet over Marvel som kun legger Atmos lyd på 4K utgave :-(
    Lyden er grei nok, men må nok en gang skru opp lyden for at det skal bli litt morro. Mulig nok et marvel lydspor som er noe flatt.
    Lyd kommer fra alle kanaler. Og passe mye av den.
    LFE virker være veldig tight og uten romling. Gjør egentlig ikke så mye av seg, kan hjelpe og skru opp sub 2 dB før du ser filmen.




    Filmen : 4,5
    Bilde : 5
    Lyd : 5



    Neste møte med Guardians blir i Avengers : Infinity war. Så kommer det en Guardians film til :)
    Gjensyn :)


    Denne gang Disney+ Sett via Nvidia Shield tv pro 2019 mod.

    Dolby vision og dolby atmos.

    Greit skuring.

    Men må nevne at en merker at det er bildeinformasjon som mangler (er vel litt under 1/3 av data fra 4K uhd disk). Og at svart forblir ikke svart som det skal være.
    Sterkeste eksempel i denne filmen. Senen der Gamora og Nabula har hatt en liten bitch fight. Nebula prøver og ta livet av Gamora med et romskip, og endt opp inne i Ego. Der kan en si at mørke (se hulevegger) og svart ikke stemmer.

    Ellers er det ok bilde.

    Lyden Dolby Atmos gjengis bra.
    Kanskje noe flatere lyd en jeg husker fra blu-ray med dts hd-ma lyd.


    Sånn alt i alt. Om en ikke tenker på bilde og lyd kvalitet, og bare skal se en film er det greit og se fra Disney+
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.963
    Zombie Heist film fra Las Vegas:


    Zack Snyder pleier å lage visuelt lekre filmer, kan bli bra - kommer på Netflix i morgen, jeg er klar 🍿 (y)
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Det ble en klassisk Elio Petri film i kveld. Det lages ikke så god politisk film i våre dager.

    Investigation_of_a_Citizen_Above_Suspicion_Poster.jpg
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    5.963
    Zombie Heist film fra Las Vegas:


    Zack Snyder pleier å lage visuelt lekre filmer, kan bli bra - kommer på Netflix i morgen, jeg er klar 🍿 (y)
    Snakk om å bli lang i trynet... 😫

    Jeg hadde virkelig sett frem i mot denne filmen. Forberedet meg med å se Zack Snyders debut som regissør, først- Dawn of the Dead (2004) - veldig god film!

    Så var det på med Army of the Dead (2021) på Netflix. Jeg orket 30 minutter, så satte jeg på noe annet. 16x9 og masse shaky cam, merkelig fokusering konstant, elendig lyssetting osv... Filmet med mobiltelefon?

    Kanskje noe å prøve å se på tv senere, men på større lerret fungerte det dårlig.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Army of the dead. anno 2021 Netflix
    Ikke spesielt høy forventing til den om jeg hadde noen i det hele tatt.


    Menneskeskapt zombie (sannsynligvis) og en liten woopsideisi så er det i gang...

    Noen greie action sener der det jo. En del det en kan kalle Deja vu.
    Noen litt smartere zombier, og... nææh, du må se den en gang.... en gang...
    Noe sinna zombie, men en skjønner hvorfor :eek:


    Bilde : dolby vision
    Må si at Netflix + dolby vision er noe som er skuffende for tiden :-/ HDR/HDR-10 gir bedre bilde en D.Vision på Netflix om dagen :-/
    Ikke imponerende bilde, ble nevnt litt dårlig lyssetting ovenfor. Mister en del detaljer i bildet.
    Så er det jo film grain så det holder for de som er glad i det.
    Ville nok være like greit og vært 1080p og rec.709.
    Litt pluss må det være også. Er noen bilde effekter en må smile litt av her og der.


    Lyd : Dolby Atmos
    Tja. Sånn ok lydspor.
    La merke til at zombiene hadde et språk, primitivt men effektivt.



    De la naturligvis opp til en oppfølger
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.629
    Sted
    Oslo
    Ikke den jeg så sist, men anbefales sterkt.
    The man who wasn't there.
    Cohen brødrene og Billy Bob Thornton, hva kan gå galt?
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Snakk om å bli lang i trynet... 😫

    Jeg hadde virkelig sett frem i mot denne filmen. Forberedet meg med å se Zack Snyders debut som regissør, først- Dawn of the Dead (2004) - veldig god film!

    Så var det på med Army of the Dead (2021) på Netflix. Jeg orket 30 minutter, så satte jeg på noe annet. 16x9 og masse shaky cam, merkelig fokusering konstant, elendig lyssetting osv... Filmet med mobiltelefon?

    Kanskje noe å prøve å se på tv senere, men på større lerret fungerte det dårlig.
    Så introen pluss litt til med husstandens fjortis. Gøy så lenge tempo var oppe, men når det roet seg ned og intriger skulle bygges ?
    Drax, bli ved din lest..
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Så denne i går. Herlig, stilig, noir voldsorgie....

    Vis vedlegget 722187
    Grei start på John Wick, syns det dabber av med 2 og 3. Mye digg lyd da, det skal de ha.
    De siste dagene har Fury vært fortært, etterfulgt av Bloodshot i går før jobb. Fury overrasket meg, Bloodshot har jeg sett en gang før så det var ikke så interessant, litt middelmådig film mtp at Vin Diesel har hovedrollen. Har en 7-8 filmer nå som skal sees på løpende bånd, får prøve å få slitt ut pæra på prosjektoren så jeg har en god unnskyldning for å skaffe meg en 4k prosjektor. :p
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    John Wick dabber skikkelig av etter den første ja....

    Her ble det The International med Clive Owen. Det som kunne blitt en bra thriller rotes bort i en meningsløs skyteorgie.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn