Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    3.503
    Sted
    Ottestad
    Serie. Normal People på NRK TV. Halvveis nå. Veldig bra. Forsøker å få eldstemann (snart 18) til å se den som en motvekt til all mekanikken man finner streambart, men ikke med oss fossilene. Det hadde blitt kleint.

Syncrolux

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.10.2012
    Antall liker
    2.084
    Nei vet du hva... Rise of Skywalker synes jeg var noe forbanna møl. Terningkast 2 max fra min side.

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    665
    Problemet med Rise of .. og de andre to i Disneyregimet synes jeg blir mer 30% møl kombinert med 70% visuell morro.

Det er en merkelig opplevelse å se millioner av dollar brukt på cgi i kombinasjon med deler av manus som kan ha tatt 8 minutter på starbucks..

Men så ser ikke jeg så mye CGI fra hollywood sånn ellers, inegen superheltfilmer f.eks. kanskje det alltid er sånn.

Syncrolux

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.10.2012
    Antall liker
    2.084
    Hovedproblemet med Rise of.. er at storyen er syltynn, og samtidig rotete fortalt. I det hele tatt er filmen som et lappeteppe av fragmenter fra et veldig snaut manus. Utrolig at det går an. Det er liksom et nytt kapittel hvert andre minutt.

Auditor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.245
    Syncrolux: Du kjenner manusreglene i Hollywood? Max 120 sider, filmen bør ikke være lenger enn halvannen time. Men SW er SW, og må forstås deretter. Hvis du ikke liker SW, la være å se....

Sist redigert:

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    2.229
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    6
    Solo: A Star Wars Story (2018)

Vis vedlegget 514083

Blu-ray/neural X

Ja, var som ikke helt det store dette. Gikk inn i kinosalen med ett åpent sinn men ser ut som de fleste kritikerne hadde rett, dette var kun en helt OK film. Litt rotete, og egentlig ikke fryktelig spennende. Den legendariske kessel run var ikke spesielt spektakulært og egentlig ganske skuffende. Syns ikke det var noen karakterer som virkelig strålte heller, selv om Woody alltid er bra. Syns den "artige" og obligatoriske droide sidekicken var mer irriterende enn artig. Lyden var helt OK, men ingen høydare.
    Svakeste Star Wars film så langt, dessverre - og jeg er egentlig en skikkelig SW fanboy.

Prøvde denne på nytt i helgen, forsåvidt artig i kinoen men filmen i seg selv var ikke blitt noe bedre.

Syncrolux

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.10.2012
    Antall liker
    2.084
    Nå som været skiftet litt så ble det da litt mer tid i kinoen. Og denne gang noe ordentlig - The Godfather 1 og 2. Fy flate... mesterverk begge to. Den siste av de er neste på lista. Den er ikke på høyde med de to første, men likevel svært god.

MartinSandvik

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    71
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    7
    images.jpeg.jpg

Denne var skikkelig fornøyelig.
    Brukte noen minutter på å komme skikkelig i gang. Var mange karakterer som skulle presenteres.

Aldri vært noe stor fan av Matthew McConaughey. Men her hadde han en god rolle.

Hugh Grant og Collin Farrell gjorde filmen for meg! Storspill av begge.

MartinSandvik

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    71
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    7
    MV5BZTFkZjYxNWItZmE2MC00MGE4LWIxYTgtZmIzOWM1YmI2YWEzXkEyXkFqcGdeQXVyMDM2NDM2MQ@@._V1_.jpg

Midten av en film var førsteinntrykket etter å ha sett denne.
    Manglet både innledning og en avslutning.
    Var også alt for mye kurs sånn og kurs sånn.

På høy tid at det ble laget en film om helvetet på sjøen under konvoiene.

Bildet var ikke helt topp. Spesielt var oversiktsbildene fra lufta "uklare".
    Lydmessig var den helt grei (subben fikk kjørt seg for å si det sånn).

Helt klart en severdig film.

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    665
    Uncut gems måtte jeg rett og slett skru av, det ble for mye. Antakeligvis et kompliment til filmskaperne og skuespillet at jeg ikke orket å se Adam Sandlers karakter grave hullet enda dypere. Må se den ferdig en dag.
    Har selv besøkt dinere i diamantstrøket på Manhattan, pittoresk miljø kan det kalles :)

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.327
    Midsommar (TV2 Sumo)
    Glemte dette med lyd og bilde, filmen er god nok.
    Etter å ha sett denne har jeg tanker om Sverige og Corona som.... kanskje er ytterst spekulative ;)

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    378
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    The Old Guard

Netflix original

Måtte se den etter at den har fått en del gods skussmål etter den ble sluppet.

Den skuffet ikke :)

Charlize Theron som en skikkelig old rype. (litt ironisk...) lol
    Ble tilbudt rollen som wonder woman`s mamma... ha ha ha da ble hun fornærmet 😜

Lurer nå på fortsettelsen... må få en nr 2 etter den avsluttingen :p
    Ser rykter om oppfølger alt er under planlegging. Håper det stemmer :)

Bilde : dolby vision
    Eneste som skuffet med filmen var bildet.
    Det er kornete og under middels 4K .
    Men en del sånne "Hmm" øyeblikk er det i løpet av filmen.

Lyd : dolby atmos
    Grei lyd. Men ikke noe som overgår noe annet.
    Legger merke til noen små skader som høres større ut...

Ikke helt mainstream, likevel ok.

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    665
    The old guard fikk ikke så verst kritikker, og jeg synes de spente buen bra, et konsept med potensiale... men så fisla det ut i null plot, nødløsninger i manus og en antagonist jeg tror må være fra en av dubbede ettermiddagsseriene.. sorry.

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    115
    Sted
    Southwest
    Midsommar (TV2 Sumo)
    Glemte dette med lyd og bilde, filmen er god nok.
    Etter å ha sett denne har jeg tanker om Sverige og Corona som.... kanskje er ytterst spekulative ;)
    Må være noe av det sykeste jeg har sett.:eek:Forstår ikke enda hvorfor jeg ikke skrudde av før den var slutt:censored:

Teobald

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Antall liker
    294
    Tomas Crown 1968.png

Faye Dunaway, alt for tynn og blodfattig (n) Men Steeve McQueen, mr. Cool (y)

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    1.120
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    3
    watchmen4K.jpg

Jeg forsøkte meg på denne i går, men jeg ga opp omtrent halvveis. Masete, kjedelig og uengasjerende. Absolutt ikke min kopp te.

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    1.120
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    3
    beat_the_devil_dfe.jpg

Denne derimot var stor underholdning. Godt filmhåndverk og mye humor. Anbefales på det varmeste, særlig for oss som liker Gina Lollobrigida.

Valentino

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    3.503
    Sted
    Ottestad
    Das Boot sesong 2 på NRK. Nesten alle dør. Moro lell.

Festlig tyveri når protagonisten og hun han elsker spiller Bach a la Jacques Loussier firhendig 17-18 år før Loussier selv.

Sist redigert:

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    1.120
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    3
    Kan anbefale å lese tegneserien den er basert på isteden.
    Jo da, jeg har tegneserien og også tv-serien. Sistnevnte har jeg større forhåpninger til siden Lindelof er en av mine favoritt-serieskapere. Både Lost og The Leftovers var glitrende underholdning.

bambi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    4.377
    Sted
    Nedre Eiker
    Jo da, jeg har tegneserien og også tv-serien. Sistnevnte har jeg større forhåpninger til siden Lindelof er en av mine favoritt-serieskapere. Både Lost og The Leftovers var glitrende underholdning.
    TV-serien kommer nok jeg også til å kjøpe meg hvis jeg kommer over den, men som langvarig fan av Alan Moore og seriene hans er det først og fremst den originale tegneserien som er greia for meg. Men her syns jeg faktisk de har gjort en anstendig adapsjon fra serie til film, selv om jeg syns filmen bærer litt preg av å være noe hakkete og stykkvis.
    Tidligere adapasjoner av Moore's serier som From Hell var en katastrofe, mens V for Vendetta var helt grei. Men det er virkelig de tegnete seriene som er geniale, IMO.

Teobald

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Antall liker
    294
    Tittel2.png

Det harde livet til en leiesoldat og hvordan det sliter på kroppen :oops:
    Plenty kill, men ikke uten kvaliteter :unsure: Halvveis Bollywood :whistle:
    Chris burde få en liten oskar-nominasjon for følsom dødsscene etter at han ble skutt i halsen (y)

Død.png

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    5.725
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2

Teobald

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Antall liker
    294
    War.png

100% ekte høybusjetts Bollywood og enormt populær i India. Action av et sammensurium fra bl.a. "Face off". En viss sjarm dersom man tar den for hva den er.
    Ny "entry" med indiske superstjerne Hrithik Roshan som nå har status som India's mest sexy man :p (torrent på YTS)

a807b566f856b10a0d4deb4fa559d5f3.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn