Ny pickup vil vel koste mer enn hele spilleren.Kanskje bytte pickup og stift?
|
Ny pickup vil vel koste mer enn hele spilleren.Kanskje bytte pickup og stift?
Kommer an på hvilken spiller du sammenligner med. Poenget mitt er at det ikke er noen grunn til å tro at det så vanskelig å sette i gang med en L 75 fra 70- tallet. Det er sveitsisk kvalitet som holder.Hvordan er dette forskjellig fra måten platespillere blir levert i dag?På 70 tallet ble disse solgt i en isoporpakke med tallerken, lodd og headshell pakket for seg. Lenco regnet med at kjøperen greide å sette den opp selv, det sto forklart i bruksanvisningen.
Antar dette er den som lå på Finn? Denne spilleren endte opp i min audiojungel som "soveromspiller" - Fulgte faktisk med en OM10, så er igrunn ikke behov for oppgraderinger heller.Hugsar ikkje om Q212 var spelaren med T4P-fatning som var laga ei tid, men trur ikkje det. Greidde ikkje å google han heller, så her må eg ta eit atterhald - T4P-pickuputvalet har eg lite greie på, og vil ikkje tilrå kjøp utan vidare. Men dersom vi snakkar om ein standardspelar, og det ikkje er noko gale med den SL Q212-spelaren, vil 900 kr + den passelegaste Denon-pickupen (som er altfor dyr etter kvart) du kan få tak i på Hifiklubben gjere at du får eit greitt overblikk og ei oppfrisking av hobbyen. Er det råd å prøve spelaren fyrst, er risikoen ganske liten for at noko skal skje umiddelbart etter handelen. I motsett fall har du tapt ca 900 kr, som sjølvsagt er irriterande, men det er ikkje råd å finne betre spelar på rimelegare vis.
Mikro-Seiki har etter kvart fått svært dyre reservedelsprisar, så eg hadde nok unngått denne, om ikkje eg fekk prøve han ut fyrst.
Marantz-spelarar var i si tid ok, men dei relativt ukurrante etter kvart.
Til smøring av motorlagrene kan du bruke litt tyntflytende type "symaskinolje"
Det står da vitterlig "Made In Switzerland" på fronten. Finnes det Lenco som er laget i Italia, det viste jeg ikke.Klarer ikke å finne ut om dette er en Italiensk produsert eller produsert i Sveits, noen som kan se dette?
Hei Jan ErikOg så er det dette med jording og din plugg, kjøpe overgang eller lage nytt? Jording bør man ha eller?
De luringeneDet finnes italiabygde Lenco-spillere. Delene er fraktet fra Sveits og skrudd sammen i Italia. Da står det "Lenco of Switzerland" på fronten.