Hvilke type subwoofer løsning foretrekker du?

Hvilke subwoofer foretrekker du?

• Totalt antall stemmer
    68

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.875
    Torget vurderinger
    0
    Bassen er mye mer definert og strammere samtidig som den taktile følelsen er like bra som før.
    Jeg har 3 super.
    Bassen her blir bare strammere og strammere uten å miste schmekket i midbassen.
    For de fleste vil det ta 5-10 år med "fikling" for å komme til et slikt nivå, men det å utvikle
    sitt system basert på kunnskap og erfaring er tidkrevende. La se bort fra halvhjertede forsøk
    fra Audiofile på implementering av bass med dertil påfølgende fasit som sier at sub suger
    big time og henger ikke med i musikken. Vi vet bedre. Vi kan bedre. Mange har ikke friheten
    til å velge nok fundament til sitt musikksystem, men deler gjerne sine svært begrensede
    erfaringer som i de fleste tilfeller er svært lite til nytte for de som velger å ta steget i dag.

Fra den spede begynnelse med DSP/Romkorreksjon for 20 år siden er Dirac og Trinnov
    utviklet til fullblods støttesystemer for 2-kanals musikk i dag som løfter implementeringen
    til et nytt nivå. Svært omfattende og svært krevende for nybegynnere, men det beste som
    er skjedd for å kunne nyte din musikkopplevelse på en måte du aldri har vært i nærheten av.

Legger ved en video som gir nyttig informasjon for å forstå disse nye prosessene og
    de mulighetene du får tilgang til, men et kraftig verktøy krever en stødig hånd:

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.184
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som om du har fått ryddet opp en god del siden starten. Kan du med noen enkle ord beskrive hvilke grep du har gjort i etterkant av første kalibrering?
    Det er mest å eksperimentere med support level for subene. Den ene suben som står bak har fått litt mindre support level og frekvensområde å jobbe i.
    Både pga dens mye lavere både kvalitet og kapasitet, men også for å være sikker på at den forsvinner helt i lydbildet , noe den nå gjør.
    Kunne aldri sagt at det står en sub bak hvis jeg ikke viste det , heller ikke i stereo.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.805
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det er mest å eksperimentere med support level for subene. Den ene suben som står bak har fått litt mindre support level og frekvensområde å jobbe i.
    Både pga dens mye lavere både kvalitet og kapasitet, men også for å være sikker på at den forsvinner helt i lydbildet , noe den nå gjør.
    Kunne aldri sagt at det står en sub bak hvis jeg ikke viste det , heller ikke i stereo.
    Samme problem hadde jo jeg.
    Kompensert med mange. Fulstendig umulig å høre de.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn