Hvilke forsterkere ønsker du å se fra Vera Audio?

Hvilke forsterkere ønsker du å se fra Vera Audio?

  • Dagens forsterkere i et rimeligere kabinett, men med samme funksjonalitet

    Stemmer: 20 27.8%
  • Rimeligere forsterkere med både billigere kabinett og færre funksjoner

    Stemmer: 25 34.7%
  • Tilsvarende prisklasse som i dag, men med et annet type design. Liker ikke dagens kabinett

    Stemmer: 6 8.3%
  • Andre produkter (spesifiser med tekst)

    Stemmer: 18 25.0%
  • Dagens produkter treffer meg egentlig veldig godt

    Stemmer: 17 23.6%

  • Totalt antall stemmer
    72

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Til dere som vil vurdere å kjøpe et produkt fra Vera Audio, så stiller vi spørsmål hvilke type forsterker som du kunne tenke deg. Om dagens produkter treffer deg eller om du ønsker en forandring som enten går på pris, funksjonalitet, utseendet eller noe annet. Eller kanskje du ønsker et helt annet type produkt.

    Finnes ulike svaralternativer i avstemningen eller man kan spesifisere med tekst.

    Setter pris på alle tilbakemeldinger! Selv om vi har egne tanker om veien videre, så ønsker vi også å høre hva som ligger på hjerte til potensielle kunder.


    Stabelmlys (Medium).jpg
     

    Kommentarer

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Litt av utfordringen med f.eks en flerkanalsforsterker med inviduell gainkontroll er at markedet er lite for det og DIY markedet som er gjerne det som etterspør det vil som regel ha veldig lave priser. Samtidig øker det byggekostnaden en god del.

    Analog multikanals volumkontroll er litt av samme greien og det er dessuten veldig usikkert om det faktisk har noe for seg sammenlignet med en digital volumkontroll med 32 bits eller høyere.
    Som produsent må dere selvsagt ta avgjørelser som gir mening for inntjening.

    Rent funksjonsmessig tenker jeg analog volumkontroll ikke har noe spesielt for seg annet enn at man sikrer seg for brølere gjort i det digitale domenet ift dsp og at man senker støyen som går fra elektronikken til forsterker. Hvis man er trygg på fiklingen sin I dsp og bruker det beste som er av pre/dac så er det vel ikke noe spesiell grunn til å ønske seg det.

    Vi har nok ikke vi har vært flinke nok til å vise alt arbeidet og detaljene som er lagt ned i forsterkerne, slik at folk forstår hvorfor de koster såpass mye mer enn flere andre som tilbyr tilsvarende moduler. F.eks dette som går på sikkerhetsfunksjoner.
    Kanskje ikke. Vi som kunder ser nok heller ikke tidsbruken som ligger bak alle mulige ting som delebestillinger, testing, eksperimentering og finjustering, kundekontakt, dokumentering, frakt til og fra alle kanter, forumdeltakelse, nettside osv.
    Selv det å demonstrere hvor mye arbeid som er lagt inn i alle mulige ting inne i boksen er tidkrevende arbeid.


    Ja, det vil komme høyttalere under Vera Audio merkenavnet. Et kostbart og stort hornsystem med ekstern DSP og aktiv deling. Det blir i høy prisklasse, men allikevel langt under det store hornsystemer koster og mer eksepsjonell uniform spredning foruten de andre fordelene horn gir.

    Og en høyttaler i mellomprisklassen hvor det er vektlagt spredningskontroll, jevnere i rommet respons og meget lav forvrengning kombinert med relativt høy følsomhet. Sistnevnte med valgmulighet for enten intern eller ekstern elektronikk, begge selvsagt med aktiv deling. Målet med den er å tilby til en pris de fleste audiofile kan ta seg råd til, men samtidig med high-fidelity kvaliteter.
    Herlig 🙌 (y)
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Hold på dagens design og chassis . Innvendig , som det utvendige, oser av kvalitet, det merkes på lydpresentasjon. Å gå ned på chassiskvalitet og funksjoner trekker ned omdømmet! Her er det kontroll på alle parameter i betydelig større grad enn konkurrentene i prisklassen. Ikke gå i «blingfella» , bruk cash’n på lyd! Bruk noen kroner på å fortelle «folket» om Vera, kan være verdt hver krone når en ser hva dyktige seriøse merker kan få til ved bruk av rette reklameaktører.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.467
    Antall liker
    3.286
    Torget vurderinger
    1
    Hold på dagens design og chassis . Innvendig , som det utvendige, oser av kvalitet, det merkes på lydpresentasjon. Å gå ned på chassiskvalitet og funksjoner trekker ned omdømmet! Her er det kontroll på alle parameter i betydelig større grad enn konkurrentene i prisklassen. Ikke gå i «blingfella» , bruk cash’n på lyd! Bruk noen kroner på å fortelle «folket» om Vera, kan være verdt hver krone når en ser hva dyktige seriøse merker kan få til ved bruk av rette reklameaktører.
    Enig med foregående taler. Samme effektforsterkermoduler er tilgjengelig i markedet fra andre produsenter til lavere pris. Samtidig erfarer bransjen nå at disse klasse D modulene har en tendens til å ryke etter få år, pga varmgang. Noe av kvaliteten, og det som forsvarer prisen, er Vera Audio sine massive aluminiumskabinetter. Disse gir bedre kjøling = lengre levetid.
    Legg til det spesialdesignede inngangstrinnet, at de begge er DC-koblet (bedre transientgjengivelse i bassen) og den smarte implementeringen av gainjusteringen. Samt andre "knep" som konstruktør Armand har implementert.
    Alt i alt meget god valuta for pengene!
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Det er supert at dere er fornøyd med dagens, og ikke ønsker noen endringer.
    Regner med at trådstarter allikevel ønsker å høre hva folk ellers kunne tenke seg fra Vera, siden de spør. Utvikling er ikke farlig.

    Slenger inn et par linker fra Apollon, som leverer både Hypex og Purifi, flere prisklasser, opp til premium. Standard 2ch, multich, monoblokker..NICE.


    Denne monoblokken under i standard utførelse er tilnærmet half-width som passer inn i 35cm hyller f.eks. Da kan vi med relativt liten plass faktisk kjøre monoblokk set-up i system med fleksibilitet, «grønt», med med lite strømforbruk og varmeutvikling. Det er KULT!
    Enda kulere om det er «Made in Norway». Doxa for vårt århundre. Stjel noen beskrivelser ala «låter som klar norsk fjellbekk, på en duggfrisk morgen ;)

     
    Sist redigert:

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.599
    Antall liker
    3.137
    Torget vurderinger
    0
    "Tilsvarende prisklasse som i dag, men med et annet type design. Liker ikke dagens kabinett"

    For mange er det for billig.......og vi andre ønsker mer for pengene
    "Lavere prisklasse enn i dag, men med et annet type design. Liker ikke dagens kabinett"

    På den annen side er det mange behov for 5+n forsterkere... :unsure:
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    1.871
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Har selv P400/1000 og synes den utstråler det som skal til både fysisk og visuelt. Selv om designet er minimalistisk så gir det en god følelse å kjenne på vekten eller "beføle" forsterkeren. Var redd for at det skulle bli som med de Rega platespillerene jeg har hatt i hus hvor jeg etter kort tid ville kvitte meg med dem grunnet generelt inntrykk og følelse for produktet(unnskyld til de som liker Rega, det er kanskje meg det er noe feil med).
    Synes dere skal fortsette å lage kvalitetsforsterkere i kvalitetskabinetter. Kjipesen-forsterkere florerer det av og Vera er ikke så dyrt for de fleste som har dette som en hobby/livsstil.
    Ellers så er jo multikanal fosterkere supert for de som har flerveis horn/høyttalere
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    og vi andre ønsker mer for pengene
    Spørs om du ikke har resepten inne der - slår du Vera på dette området må du trolig ansatte en egen fyr bare for å komme med forslag til hva du skal bruke alle overskuddskronene til (y) :ROFLMAO:
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    2.251
    Øverst på ønskelisten min står vel samme type valgfrihet som man har med feks Apollon.

    Nest øverst: 3-kanals forsterkere på Purifi, samt en rimeligere 2-kanals variant på icepower (som har både RCA og XLR). Mulighet for speakon-terminaler.
    Ser ikke helt behovet for RCA inngang. Å bruke en RCA til XLR kabel blir det samme og er i teorien dessuten bedre siden det kan gi noe undertrykking av innstrålt CM-støy.

    Speakon hadde vært fint og noe som har vært vurdert lenge. Speakon er IMO den beste tilkoblingsmåten.
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Det er supert at dere er fornøyd med dagens, og ikke ønsker noen endringer.
    Regner med at trådstarter allikevel ønsker å høre hva folk ellers kunne tenke seg fra Vera, siden de spør. Utvikling er ikke farlig.»»

    vil vel heller kalle trådstarters innlegg ( ja vet at dette delvis er reklametråd) for tilpassinger istedenfor utvikling. Utvikling er som regel forbedringer, og det synes jeg ikke de nevnte pkt er. (Les;lydforbedring)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.796
    Torget vurderinger
    23
    RCA som kontakt/plugg konsept burde vært forbudt og straffbart på seriøst hifiutstyr.
    Speakon er vel og bra - og problemfritt for DIY folket men ikke fullt så liketil for de som ikke gjør kabler/termineringer selv i og med at det ikke er noen standard akkurat.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    RCA som kontakt/plugg konsept burde vært forbudt og straffbart på seriøst hifiutstyr.
    Burde vi regelrett forelegge dette for Emilie Enger Mehl - dama vant jo Kompani Lauritzen - kan med dette vinne sjela til alle oss hi-fi interesserte med en aldri så liten påtrengt lovendring :cool:
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    2 i 1, altså et kabinett, 4 kanaler så man kan brokoble eller biampe uten å ha flere kabinett.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.278
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    VU metere er tøfft :).Se på utvalget til Accuphase, ulike innstikkskort, integrerte og forforsterkere, da snakker vi.
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    2.251
    Takk for svarene og avstemning så langt!

    Ikke overraskende er det et flertall for rimeligere produkter. Enten med samme funksjonalitet som i dag i et rimeligere kabinett eller også med færre funksjoner som vil trekke ned prisen ytterligere.


    Avstemning 24.08.22.jpg


    Men fint å se at dagens produkter også settes pris på av flere. Og lansere flere produkter ønsker vi.
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.271
    Antall liker
    6.427
    Sted
    Under stjernene
    Takk for svarene og avstemning så langt!

    Ikke overraskende er det et flertall for rimeligere produkter. Enten med samme funksjonalitet som i dag i et rimeligere kabinett eller også med færre funksjoner som vil trekke ned prisen ytterligere.


    Vis vedlegget 843683

    Men fint å se at dagens produkter også settes pris på av flere. Og lansere flere produkter ønsker vi.
    Hva er på trappan?
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    2.251
    De som ønsker seg rimeligere produkter fra dere...
    ...Tør sette noen six-pack på at 91,6 % av disse umulig kan sanse hvor ufattelig mye man får for pengene med det dere allerede tilbyr (om dere tåler litt skryt) :cool:
    Takk for gode ord.
    Folk prioriterer forskjellig og forstår at ikke alle vil betale ekstra for den type kabinett. Ved å tilby et typisk platekabinett, så foruten noe tap av kjøling så mister man da også noe skjerming. Som det ble nevnt i testen av P150/600 RS i Hifi & Music i juli nummeret:
    Ingångssteget har EMI-filtrering i flera steg för att skydda kretsarna, och hela ingångssteget är monterat i en egen kavitet i den gjutna aluminiumlådan. Även XLR-kontakterna från Neutrik är nogsamt avskärmade.
    I tillegg er det også skillevegger mellom modulene og mellom modulene og strømforsyningen som et slikt kabinett drar fordel av.

    P150 inside.jpg


    Uansett så er det ikke å legge skjul på et kabinett frest ut av en blokk alu trekker opp prisen ganske betydelig.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.796
    Torget vurderinger
    23
    Komponentkvalitet/innhold, byggekvalitet og ikke minst ytelse er til dagens pris uten særlig konkurranse her til lands våger jeg å påstå. Ja - kanske et par-tre tusenlapper å hente på et rimeligere kabinett, kanskje ikke, men en skal også ta med i betraktningen at det solide kabinettet også er med i regnestykket hva varmeavleding gjelder. I så måte kunne jeg personlig godt tenkt meg et litt større kabinett i samme kvalitet egentlig. Selv om dette er kl.D så utvikles det fortsatt en del varme bl.a. fra Powersupply etc.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Frest ut av en alublokk, regner jeg med? 😁
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    2.251
    Komponentkvalitet/innhold, byggekvalitet og ikke minst ytelse er til dagens pris uten særlig konkurranse her til lands våger jeg å påstå. Ja - kanske et par-tre tusenlapper å hente på et rimeligere kabinett, kanskje ikke, men en skal også ta med i betraktningen at det solide kabinettet også er med i regnestykket hva varmeavleding gjelder. I så måte kunne jeg personlig godt tenkt meg et litt større kabinett i samme kvalitet egentlig. Selv om dette er kl.D så utvikles det fortsatt en del varme bl.a. fra Powersupply etc.
    Forskjellen er større enn det.

    P150/600 RS med Purifi blir bare lett lunken her. P400/1000 blir derimot ganske god og varm på overflaten.
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    2.251
    Frest ut av en alublokk, regner jeg med? 😁
    Noe enda bedre. ;) Sandwich konstruksjon med tre lag (contrained layer) og deriblant type materiale som brukes i flyindustrien. Lav vekt og helt dødt.

    P.S. Sendte en gang skisse over et ganske stort høyttalerkabinett til en leverandør. De trodde feilaktig at det var snakk om alu og kom tilbake med pris på det. Så da fant vi ut hva Magico kabinettene koster. :D
     
    Sist redigert:

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Musikk i våre nevrotiske ører, Bjørn, musikk! ❤

    PS. Er det dyrt med 60 kg alukabinett? :LOL:
     

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    Forskjellen er større enn det.

    P150/600 RS med Purifi blir bare lett lunken her. P400/1000 blir derimot ganske god og varm på overflaten.
    Hva med et P150 DiY kit bestående av Hypex smps1200, 2 stk Armand bufferkort, 2 stk Purify 1ET400A, 12V trigger, Modushop kabinett ferdig freset med alle hull/tekst og VA emblem, komplett sett med kabler/tilkoblinger og en god monteringsbeskrivelse? Pris under 20K? Evt. også et mono blokk kit?
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.045
    Antall liker
    3.964
    Sted
    Tårnåsen
    @lydogakustikk fikk dere noensinne test av 150/600 i ASR? Har akkurat lest gjennom hele tråden på 400/1000 med alle svarene deres underveis som gjør meg litt ekstra stolt over å være fra samme land som dere. Men hva med 150/600 i ASR?

    Og selvfølgelig må jeg være litt frekk og stille et vanskelig spørsmål. Jeg har lyst til å prøve et par, og gjerne sjonglere litt med både bridge og biamp. Til Tannoy Westminster hvor jeg har klare planer om å kjøre dem både brokoblet, passivt biamp og etter hvert aktivt inntil valget er superklart. Hva skal jeg velge? 2x400/1000 eler 2x150/600? Man skulle tro at effekt ikke spiller noen rolle med horn men jo... så for meg er det ikke et opplagt valg.. men det er klart, for det meste vil de bare stå og lunke på en watt eller deromkring ;-)

    Kunne sikkert tatt det på en PM men dere har to ganske likt prisede forsterkere så jeg er sikkert ikke eneste som lurer.
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    2.251
    @lydogakustikk fikk dere noensinne test av 150/600 i ASR? Har akkurat lest gjennom hele tråden på 400/1000 med alle svarene deres underveis som gjør meg litt ekstra stolt over å være fra samme land som dere. Men hva med 150/600 i ASR?
    Det er ikke noe veien for at vi kan sende en P150/600 RS til ASR for målinger, men interessen vår dalte ganske mye etter testen av P400/1000. Uten å gå for mye i detaljer, så opplevde vi det som en hastetest og vi er nesten 100% sikker på at den inneholder målefeil på ene kanalen på bakgrunn av hva som ble kommunisert underveis og resultatet. Forsterkeren ble heller ikke målt i brokoblet modus fordi Amir mangler utstyr til for så store effekter. Noen som ikke ideelt, og spesielt når våre forsterkere måler litt bedre som brokoblet.

    Målingene som Armand har utført er IMO mer til å stole på. Når man kommer på dette nivået, så har f.eks grep og type klyper innvirkning om man får konsistente resultater. Svakheten der er at måleinstrumentet ikke er nøyaktig nok ved f.eks P150/600 RS som har så ekstrem lav forvrengning. Så P150 måler derfor egentlig noe bedre enn hva måleinstrumentet som Armand bruker viser.

    Har kontaktet Goldensound til å teste og måle, men han mener han trenger noe tilleggsutstyr for å måle klasse D nøyaktig. Så det blir ikke aktuelt på en stund. Men for all del, hvis det er viktig å se målinger hos ASR kan vi gjerne sende P150.
    Og selvfølgelig må jeg være litt frekk og stille et vanskelig spørsmål. Jeg har lyst til å prøve et par, og gjerne sjonglere litt med både bridge og biamp. Til Tannoy Westminster hvor jeg har klare planer om å kjøre dem både brokoblet, passivt biamp og etter hvert aktivt inntil valget er superklart. Hva skal jeg velge? 2x400/1000 eler 2x150/600? Man skulle tro at effekt ikke spiller noen rolle med horn men jo... så for meg er det ikke et opplagt valg.. men det er klart, for det meste vil de bare stå og lunke på en watt eller deromkring ;-)

    Kunne sikkert tatt det på en PM men dere har to ganske likt prisede forsterkere så jeg er sikkert ikke eneste som lurer.
    Det tror jeg du nesten må teste selv for å finne ut av. Eneste vi kan si med sikkerhet er at P150/600 RS er målemessig bedre, holder seg kjøligere og har en autostandby funksjon. Så har den åpenbart mindre watt og den gir litt mer "pop" ved på og avslag enn P400 til høysensitive høyttalere. Men det er blir aldri skadelig for driveren, noe som er blitt testet grundig på en kompresjondriver.

    pop test compression driver.jpg


    Selv foretrekker jeg å bruke P150/600 RS på horn med kompresjonsdriver.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    2.251
    Hva med Vera i «shoe-box» format ala Cyrus? Og litt mindre effekt, kanskje 2 små og snasne monoblokker? Så vi som bor i såkalte moderne hjem (Les knøttsmå leiligheter, ofte i pressområder) kan nyte moderne tech.&godlyd fra komponenter som kan stues inn i minimalistisk interiør?

    Mao.Litt smalere og ikke så dype, nå er de hverken fuggel eller fisk de kabinettene.
    I utgangspunktet vil jeg si at dagens effektforsterkere er små. Skal man lage det enda mindre og ha god kjøling, så må man redusere på effekt. En monoblokk med lite effekt vil ha et ekstremt lite marked. Hovedgrunnen til å lansere monoblokker er nettopp for og ha veldig mye effekt, slik at kjøling kan fordeles på to kabinetter.

    Jeg tenker en bedre løsning for å spare plass er å bygge elektronikken inn i høyttalerne. Å tilby CBT (constant beamwidth transducer) høyttaleren under eller en enda mindre CBT høyttaler, som bygger aller mest i høyden, med innebygget elektronikk kunne vært aktuelt på et tidspunkt.
    CBT speaker cabinet P3 (Liten).jpeg


    Enda mer plassbesparende hadde den riktig nok vært om den ikke var bøyd men rett. Utfordringen med det er at man trenger fordyrende elektronikk for å utføre det som kalles shading.

    En CBT høyttaler er ganske revolusjonerende på flere områder.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Jeg kan ta feil, men ser ikke helt bort fra at det kan være et marked for gunstig prisete monoblokker i hendig format, og med moderat effekt.
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    2.251
    ^Jeg kan ta feil, men ser ikke helt bort fra at det kan være et marked for gunstig prisete monoblokker i hendig format, og med moderat effekt.
    Er behovet moderat effekt, så kan man like godt konstruere en stereoforsterker IMO. Da sparer man inn på kabinettkostnaden og produktet blir rimeligere. En virkelig godt konstruert stereoforsterker har ikke noe ulemper sammenlignet med en monoblokk.

    Skal man derimot tilby svært høy effekt, så er monoblokker den mest fornuftige løsningen.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Er behovet moderat effekt, så kan man like godt konstruere en stereoforsterker IMO. Da sparer man inn på kabinettkostnaden og produktet blir rimeligere. En virkelig godt konstruert stereoforsterker har ikke noe ulemper sammenlignet med en monoblokk.

    Skal man derimot tilby svært høy effekt, så er monoblokker den mest fornuftige løsningen.
    Ja, jeg skal ikke si noe på det, monoblokker er sikkert det som tillater høy effekt best mulig. Men siden mange liker å gjemme bort bokser inne i skap og kabinetter og helst ute av syne, tror jeg det hadde vært marked for plasseringsvennlige monoblokker med mer normal effekt også. Men skjønner at det ikke er deres nisje.
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    2.251
    Flere nevner integrert forsterker. Skal ikke utelukke det helt. Men det ligger ikke hjertet spesielt nært.
    Årsak? Fordi at da utgår aktiv deling, noe som har klare fordeler. En årsak til at man ser mange høyttalerkonstruksjoner har markante målemessige frekvensmessige avvik, skyldes nettopp at man har valgt en passiv løsning. I dag hvor flere legger ut tester på YouTube, ser man dette tydelig.

    En bedre løsning IMO er i så fall en DSP med effekttrinn bygget inn. Om man helst vil bruke dagens passive høyttaler, så gir det i det minste mulighet til å korrigere en del av svakheter i konstruksjonen og forbedre den. Men helt rett frem er ikke dette dog. Man kan fort ende opp med å korrigere noe man ikke bør korrigere. Mange har sikkert hørt hvordan feil bruk av DSP kan forringe lyden.
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Savner fullbalanserte mono blokker med samme justerbar gain funksjon dog med ett smart og tiltalende design, vakre kreasjoner som skiller seg ut fra resten av skoeske familien og som oppleves unikt og trend settende. Tenker på Schiit Audio, The Heaven 11 Billie og Rethm Gaanam som eksempler på nytenkning/design til en fornuftig pris. Syns Vera er ett kanon produkt, men designet står overhode ikke i stil med det tekniske…der har dere en jobb å gjøre! 😎

    0CF3FE78-EB43-4E1D-82E9-090A6EE1FB23.jpeg

    242B9B32-AAC2-484F-96A6-C14AD3E87CE0.jpeg

    4385F108-B194-4476-B72A-D90D202E3D43.jpeg
     
    Sist redigert:

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Blir det mulighet for justering av gain på denne? Hvilken gain vil den få?
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    2.251
    Blir det mulighet for justering av gain på denne? Hvilken gain vil den få?
    Ingen gainjustering. Dette er en betydelig rimeligere forsterker enn dagens og som er mer rippet for funksjoner. Den får riktig nok klippeindikator, trigger og skikkelig RF filter.
    Gain blir trolig 25,5 dB.
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    2.251
    Speakon er viktig her da det passer med kommende 2-veis aktive høyttalere som skal tilbys. Og disse vil ha speakon med fire ledere fremfor å bruke fire høyttalerterminaler. Speakon er egentlig en overlegen tilkoblingsenhet. Fravær av hysteresis forvrengning også ;) :LOL:
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.146
    Antall liker
    6.621
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Speakon er viktig her da det passer med kommende 2-veis aktive høyttalere som skal tilbys. Og disse vil ha speakon med fire ledere fremfor å bruke fire høyttalerterminaler. Speakon er egentlig en overlegen tilkoblingsenhet. Fravær av hysteresis forvrengning også ;) :LOL:
    Hvordan løses delefilter da?
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Speakon er viktig her da det passer med kommende 2-veis aktive høyttalere som skal tilbys. Og disse vil ha speakon med fire ledere fremfor å bruke fire høyttalerterminaler. Speakon er egentlig en overlegen tilkoblingsenhet. Fravær av hysteresis forvrengning også ;) :LOL:
    Det er kult!
    Det blir da samme aktive løsning som Linn benyttet på det lille Kiko «lifestyle» anlegget de hadde på markedet for noen år siden?
    Man får håpe på en edruelig pris på de kommende høyttalerene også da;?
    Dette må vel nødvendigvis bli en bundle(?)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

lydogakustikk
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.251
Link til alle artikler
47
lydogakustikk sine annonser
Bransjenyheter
Introduksjon av Vera Audio Coherence 12

Introduksjon av Vera Audio Coherence 12

  • 152
Ønsker å presentere høyttaleren Vera Audio Coherence 12 og dele tanker bak designet. Høyttaleren nærmer seg ferdigutviklet og målet er å lansere den innen sommer/høst. Et bilde under av...
Fortsett
Bransjenyheter
Modffractal-et produkt å teste før det er for seint

Modffractal-et produkt å teste før det er for seint

  • 30
Som det ble nevnt i en annen nyhet, så vil flere av produktene fra RPG ikke bli tilgjengelig lenger for private snart. Link...
Fortsett
Bransjenyheter
Kan gå mot slutten for RPG produkter til private

Kan gå mot slutten for RPG produkter til private

  • 0
Det skjer endringer med RPG som gjør at mange av produktene fremover vil kun selges i høyt antall og prisene vil også stige. Man vil rette seg mot pro-markedet. Har du hatt planer om å bestille...
Fortsett
Bransjenyheter
Fellesbestilling av RPG akustikkprodukter til Oslo

Fellesbestilling av RPG akustikkprodukter til Oslo

  • 1
Har en kunde i Oslo som vurderer å bestille en del RPG produkter og vil i den forbindelse undersøke om flere i området vil være med på denne bestillingen. Pallefraktkostnaden fordeles da på flere...
Fortsett
Bransjenyheter
RPG akustikkprodukter på tilbud i Bergen

RPG akustikkprodukter på tilbud i Bergen

  • 3
Vi selger en del produkter nå med meget god rabatt. I utgangspunktet produkter som må hentes i Bergen, da frakt blir fort kostbart med disse størrelsene. Med tanke på at man vanligvis betaler...
Fortsett
Bransjenyheter
Dokument om designet av Vera Audio P400/1000

Dokument om designet av Vera Audio P400/1000

  • 34
Vi har laget et dokument med en del info om designet og tekniske løsninger av Vera Audio P400/1000 effektforsterkeren. Kun på engelsk vel og merke. Dokumentet kan sees eller lastes ned her...
Fortsett
Topp Bunn