Hvem tror dere går videre i den første semifinalen av MGP?

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
I dag starter (sendes) den første semifinalen i melodi grand prix, og hvem tror dere går videre?

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Hvis rettferdigheten seirer...Ingen ;D :p

Sorry :) Men sto ingenting innledningsvis om at det skulle være en positiv tråd med forbud om MGP slagging. Pleier å gjøre det...

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
De eneste som burde gå videre i dag er, Latvia og Island, resten kan reise hjem!

Finland som er en av favorittene ( iflg. Norsk presse), har en av de aller dårligste melodiene i årets sirkus!

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Disse MGP trådene burde vel egentlig blitt flyttet til off-topic.

Nå ligger de under Musikk Generelt !

Og Musikk Generelt skal vel handle om musikk?

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Selv om musikk bidragene generelt er dårlige, så må de vel under katogorien musikk?

Synes at NRK1 gjorde en fremdragende jobb, og ser frem til semifinalen på torsdag!

Belgia, Polen, Albania, Makedonia og Moldova gjorde faktisk en god live opptreden, men Island har vel kanskje den beste melodien av disse seks!

U

utgatt60135

Gjest
Nå måtte jeg jobbe med fotball istedet, men det gjør egentlig ingenting da det er kun noen yttterst få låter jeg synes er fine og de var ikke med i denne semifinalen. Jeg gleder meg faktisk litt til finalen. Hovedsaklig for underholdningens skyld, ikke så mye musikken. Tror mest på Tyskland. Ja, heier på søte Lena. Fin og catcy låt med litt sjarmerende ungpikevokal. Deretter Eva Rivas fra Armenia som har en bra låt. Er akkreditert til arrangementet, men vet ikke om det blir noe jobb der.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.584
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Grand Prix helvete. Har bodd på Oslo Plaza noen dager. Artister, dansere, managere etc. Rimelig god stemning igår kveld riktignok.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:

Generelt er kategorien som ikke bør besudles av musikk-fascistoide begrensninger. ;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
baluba skrev:
rolfozzy skrev:

Generelt er kategorien som ikke bør besudles av musikk-fascistoide begrensninger. ;)
Mener du det er fascistiske tendenser her?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
baluba skrev:
rolfozzy skrev:

Ikke helt, men lettere fascistoide definisjoner på hva som er musikk, og hva som er gode musikkgenre.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
baluba skrev:
rolfozzy skrev:
baluba skrev:
rolfozzy skrev:

Ikke helt, men lettere fascistoide definisjoner på hva som er musikk, og hva som er gode musikkgenre.
Det fins bare to typer musikk. God og dårlig.

En av de kategoriene havner MGP "musikken" i også vil jeg tro.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
asvaberg skrev:
Og kategorien heter "Musikk generelt" - om den subjektivt er god eller dårlig er irrelevant....

Jeg personlig synes U2 er dårlig musikk, men jeg kan jo ikke derfor be om at en U2 tråd flyttes til snikk&snakk ?
Om U2 er dårlig eller ikke det er ikke relevant her. De skaper ihvertfall musikk og har det som hovedsak.

MGP er show, sirkus og kostymer. Musikken kommer langt etter dette.

Kanskje det burde være en egen kategori for sirkus?

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
asvaberg skrev:
Og kategorien heter "Musikk generelt" - om den subjektivt er god eller dårlig er irrelevant....

Jeg personlig synes U2 er dårlig musikk, men jeg kan jo ikke derfor be om at en U2 tråd flyttes til snikk&snakk ?
Om U2 er dårlig eller ikke det er ikke relevant her. De skaper ihvertfall musikk og har det som hovedsak.

Jeg er for så vidt enig med deg rolfozzy, men da utelukker jo Musikk generelt Kiss og Alice Cooper og sånt da? ;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Townes skrev:
rolfozzy skrev:
asvaberg skrev:

Jeg er for så vidt enig med deg rolfozzy, men da utelukker jo Musikk generelt Kiss og Alice Cooper og sånt da? ;)
Nei de er da musikere. At de har klint seg inn for og vekke oppsikt kom senere. I song contesten er det et førstekrav at de er utkledde sirkusartister. Som en bonus blir det sett positivt på om de kan synge.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
asvaberg skrev:
Det utelukker jo egentlig alt som ikke faller i smak hos rolfozzy - og det finnes det fremmedord for.

Ozzy O., f.eks, det er jo ikke musikk - det er jo bare show, flaggermushodeavbiting, blod&gørr, "f**ing" i annenhvert ord osv osv....

Smak og behag, rolfozzy, det må du akseptere slår begge veier.
Njæh. Tilbøyelig til å være veldig enig med rolfozzy, og forstår veldig godt poenget hans om MGP eller ESC.
Som han sa, det er to typer musikk, god og dårlig. Og det finnes vel da også to typer underholdning :)

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Townes skrev:
rolfozzy skrev:
asvaberg skrev:

Nei de er da musikere. At de har klint seg inn for og vekke oppsikt kom senere. I song contesten er det et førstekrav at de er utkledde sirkusartister. Som en bonus blir det sett positivt på om de kan synge.
Gene Simmons er vel først og fremst kremmersjel :D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
asvaberg skrev:
Det utelukker jo egentlig alt som ikke faller i smak hos rolfozzy - og det finnes det fremmedord for.

Ozzy O., f.eks, det er jo ikke musikk - det er jo bare show, flaggermushodeavbiting, blod&gørr, "f**ing" i annenhvert ord osv osv....

Smak og behag, rolfozzy, det må du akseptere slår begge veier.
Selvfølgelig aksepterer jeg det. Ting har alltid to sider. Dessuten prøver jeg og ikke bli personlig.

Hva sa du det fins ord for som jeg mener? Og hva var ordet?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Townes skrev:
rolfozzy skrev:
Townes skrev:
rolfozzy skrev:
asvaberg skrev:

Gene Simmons er vel først og fremst kremmersjel :D
Sikkert. Jeg har egentlig aldri hatt noe forhold til Kiss. Knapt nok hørt de.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
asvaberg skrev:
da må jeg nesten spør:

Er Jahn Teigen musiker eller sirkusartist?
Er Alexander Rybak musiker eller sirkusartist?
Var ABBA musikere eller sirkusartister?
Er Celine Dion musiker eller sirkusartist?

Joda, jeg kjøper den at evenementet nå er vel mye glitter & stas, men nær sagt hvert år så er det en låt som har fokus på musikken som vinner. Noen unntak finnes det, men i det store og hele er det musikken som vinner.
Og husk endelig: det er låta som vinner, verken artisten eller danserne. Låta med sine opphavsmenn/kvinner (komponist & tekstforfatter) - DET er nemlig Melodie Grand Prix - det er aldri artisten som vinner trofeet (med mindre artisten selv har laget låta)
Lett. Alle vet jo at Rybak er en klovn :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Townes skrev:
asvaberg skrev:
da må jeg nesten spør:

Joda, jeg kjøper den at evenementet nå er vel mye glitter & stas, men nær sagt hvert år så er det en låt som har fokus på musikken som vinner. Noen unntak finnes det, men i det store og hele er det musikken som vinner.
Og husk endelig: det er låta som vinner, verken artisten eller danserne. Låta med sine opphavsmenn/kvinner (komponist & tekstforfatter) - DET er nemlig Melodie Grand Prix - det er aldri artisten som vinner trofeet (med mindre artisten selv har laget låta)
Klovner hele gjengen.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Er det blitt politisk korrekt å hate ESC nå? Bør man mene at det er latterlig for å få respekt og anerkjennende nikk? ;)

Man må da tåle at store mengder av europeere hører og ser på musikk som de liker? At NRK beviser at de klarer store direktesendinger med hitech grafikk og proffe programledere?
At noen av deltagerne ikke bare sang rent, men hadde store stemmer?

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
Er det blitt politisk korrekt å hate ESC nå? Bør man mene at det er latterlig for å få respekt og anerkjennende nikk? ;)

Man må da tåle at store mengder av europeere hører og ser på musikk som de liker? At NRK beviser at de klarer store direktesendinger med hitech grafikk og proffe programledere?
Seriøst. Dette handler fint lite om å være politisk korrekt. Hør på "musikken" da man!

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.616
Visst er det musikkpolitisk korrekt å mislike ESC, like korrekt som det er for en "musikkjenner" å like en sur, halvgammel kjærring som klunker på et piano.

pemek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2005
Antall liker
11
Sted
Bergen
Jeg liker ikke MGP og slår ganske enkelt ikke på tv for å slippe unna. Jeg klarer likevel ikke å kvitte meg med følelsen av at mine lisenspenger går med til å finansiere festen. Det betyr at det er mye mindre budsjett til å produsere og sende andre ting. Sendeskjemaet er allerede fullt av billige utenlandske produksjoner som skal spare budsjettet og fylle tida, f.eks "Heli-logging" som gikk to ganger sist uke. Dekning av gode kunst-, og kulturproduksjoner og programmer for smale seergrupper ofres til fordel for østeuropeiske transer.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
asvaberg skrev:
Townes skrev:
asvaberg skrev:
da må jeg nesten spør:

Har du hørt ham spille Mendelssohn fiolinkonsert i e-moll?
Nope, og ikkje har eg til hensikt å høre det heller. Uansett, om han er en virtuos på fela si og teknisk gudebenådet (ka vet eg), endrer ikkje det på faktumet av at han er en komplett donk. Det har egentlig ikkje noe med saken å gjøre. I min bok er ikkje tekniske skills sammenfallende med kvalitet. Av samme grunn mener eg at Fred Cole er en bedre gitarist enn Eric Clapton.
Men eg har hørt Rybak synge, og det er mer enn nok.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
asvaberg skrev:
Townes skrev:
Nope, og ikkje har eg til hensikt å høre det heller. Uansett, om han er en virtuos på fela si og teknisk gudebenådet (ka vet eg), endrer ikkje det på faktumet av at han er en komplett donk. Det har egentlig ikkje noe med saken å gjøre. I min bok er ikkje tekniske skills sammenfallende med kvalitet. Av samme grunn mener eg at Fred Cole er en bedre gitarist enn Eric Clapton.
Men eg har hørt Rybak synge, og det er mer enn nok.
Så klassiske musikere som utøver sin kunst er heller ikke "godkjent" som musikk da........

Uff, dette blir for dumt.
Baserer du den konklusjonen på det uthevede sitatet?

Jeg sier ikke at de er motstridende, jeg sier bare at det ikke nødvendigvis er en direkte sammenheng. Kanskje det ikke var presist nok formulert, men det var i alle fall det som var budskapet mitt.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
asvaberg skrev:
Har man så store problemer med MGP, så lag egen tråd (noe som allerede er gjort og det er plass til flere).

Grenser til uforskammenhet å fortsette med slike meningen i denne tråden - på grensen til spamming.

Og ja, det kan kalles fascisme når det ikke er rom for annen musikksmak enn den man selv ha
Derfor opprettet jeg denne tråden for ikke å forsure disse "elsker MGP så innmari"-trådene mer enn hva jeg allerede har gjort.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,47454.0.html

Slenger gjerne usaklig dritt, men mener også det er så store negative aspekter ved MGP som gjerne må (bør) diskuteres, "pemek" er inne på noe viktig lengre opp her.

@Townes. Fred Cole er halvgud i vår verden, tviler på at det finnes særlig mange på HFS som skjønner en pøkk av hva vi snakker om. ;)

heldigvis er MGP-fascismen snart over for denne gang. :p

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Townes skrev:
oddgeir skrev:

Seriøst. Dette handler fint lite om å være politisk korrekt. Hør på "musikken" da man!
Tull. For en gangs skyld kan jeg og Oddgeir forenes om en sak, og det er at musikkpolitisk riktige meninger har enormt mye å si her på HFS. Det er faktisk jæklig modig av de som står fram med at de faktisk liker MGP. Det finnes haugevis av avsindige drittmusikk som nevnes i forskjellige tråder uten at noen ser ut til å heve et øyebryn. Rett og slett fordi det ikke er politisk ukorrekt å like det, selv om det suger både rompe og drit.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
Townes skrev:
oddgeir skrev:

Tull. For en gangs skyld kan jeg og Oddgeir forenes om en sak, og det er at musikkpolitisk riktige meninger har enormt mye å si her på HFS. Det er faktisk jæklig modig av de som står fram med at de faktisk liker MGP. Det finnes haugevis av avsindige drittmusikk som nevnes i forskjellige tråder uten at noen ser ut til å heve et øyebryn. Rett og slett fordi det ikke er politisk ukorrekt å like det, selv om det suger både rompe og drit.
Det uthevede sitatet sier altså det meste om ditt syn på mgp :) Halvgodt kamuflert mgp hets...

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Townes skrev:
baluba skrev:
Townes skrev:
oddgeir skrev:

Det uthevede sitatet sier altså det meste om ditt syn på mgp :) Halvgodt kamuflert mgp hets...
Det avslører litt av min personlige mening om det som presenteres i MGP, men det er like fullt modig å gjøre det. Jeg smiler tross alt litt i skjegget (som jeg ikke har) selv også, men så kjenner jeg da folk som innrømmer at de liker mye rart. Mange liker mye annet rart her på HFS også, men det er kanskje en mer personlig oppfatning som ikke deles av like mange.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
Townes skrev:
baluba skrev:
Townes skrev:
oddgeir skrev:

Det avslører litt av min personlige mening om det som presenteres i MGP, men det er like fullt modig å gjøre det. Jeg smiler tross alt litt i skjegget (som jeg ikke har) selv også, men så kjenner jeg da folk som innrømmer at de liker mye rart. Mange liker mye annet rart her på HFS også, men det er kanskje en mer personlig oppfatning som ikke deles av like mange.
Start en tråd på guilty pleasures da vel, så ser vi ka som ramler ut av skapet :) Men nå bærer det avsted på konsert. Sikkert ikkje like bra som MGP, men lell.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Dere må jo huske på at mye av dette fremføres live!

Se på Latvia, melodien var ok, men fremførelsen var jo helt borte i natta :'(

Det er aldri mere enn max fire til fem "gode" melodier i en en MGP konkurranse, og det er vel langt på vei seipining å se på hele finalen, men over 130,000000 millioner mennesker kan jo også ta feil ;)

Personlig så har man ennå ikke sett en eneste episode av på hjartet på rate staden, eller himmelblå, men repekterer at over 1,500000 millioner ser på hver eneste episode av de nevnte seriene!

Kjøpte forøvrig MGP CD,ene (på billigsalg) fra 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 og 2009, men etter et par gjennomlyttinger, så ble de raskt fjernet fra hele CD samlingen :eek: :eek: :eek: Men the show must go one osv., så derfor blir det også MGP i år, men så klart ikke uten noen stive drinker :-X

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Townes skrev:
baluba skrev:
Townes skrev:
baluba skrev:
Townes skrev:
oddgeir skrev:

Start en tråd på guilty pleasures da vel, så ser vi ka som ramler ut av skapet :) Men nå bærer det avsted på konsert. Sikkert ikkje like bra som MGP, men lell.
Det som kvalifiserer til lik i skapet hos meg er gull hos en annen, og omvendt. Jeg vet at noen hever øyenbrynene når jeg mesker meg med Kansas på relativt høyt volum for å avslutte med Chicago for å få en myk landing. For andre er det en betryggelse å se at det finnes normalitet i baluba også.

"Heartbeat" ser jeg så ofte jeg får anledningen til det. Jeg elsker den romantiseringen av den engelske landsbygda. ;)

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg knakk helt sammen da tre hviterussiske sommerfuglvingepar spratt ut simultant under avslutningen av fremførelsen. Lenge siden jeg har ledd så godt. Det reddet hele showet, det lille øyeblikket. Til finalen kom de også - så da kan må jo håpe på et aldri så lite dacapo.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
asvaberg skrev:
flinkgutt: å, fant du ikke noe hørbart på de CD'ene der?

hmmmm - jeg har noen tips :)

Mye rett i det du skriver først: fremførelsen til Latvia var rett og slett en katastrofe. Fryktelig synd, men hun var vel ikke bedre....

Har beholdt CD,en fra 2009, og der er det faktisk fire - fem "gode" melodier, men på de de andre CD-ene var det så mye dårlig at de forsvant umiddelbart!

Det var litt rart å høre de gml. MGP låtene igjen, men desverre ingen av interesse :-[

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
;D

-jeg er søkkimponert over at dere engasjerer dere i MGP. Jeg skal i grunnen ikke si så mye siden siden Darth Samboer har invitert noen venner på MGP kveld med mat og alt mulig her... ;D

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Antall liker
3.611
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Om MGP Fornebu kommer på 180 g vinyl kjøper jeg en Lyra Titan i , kødda ;D Mvh Lille Hiawata.

Topp Bunn