|
Generelt er kategorien som ikke bør besudles av musikk-fascistoide begrensninger.rolfozzy skrev:Disse MGP trådene burde vel egentlig blitt flyttet til off-topic.
Nå ligger de under Musikk Generelt !
Og Musikk Generelt skal vel handle om musikk?
Mener du det er fascistiske tendenser her?baluba skrev:Generelt er kategorien som ikke bør besudles av musikk-fascistoide begrensninger.rolfozzy skrev:Disse MGP trådene burde vel egentlig blitt flyttet til off-topic.
Og Musikk Generelt skal vel handle om musikk?![]()
Ikke helt, men lettere fascistoide definisjoner på hva som er musikk, og hva som er gode musikkgenre.rolfozzy skrev:Mener du det er fascistiske tendenser her?baluba skrev:Generelt er kategorien som ikke bør besudles av musikk-fascistoide begrensninger.rolfozzy skrev:Disse MGP trådene burde vel egentlig blitt flyttet til off-topic.
Det fins bare to typer musikk. God og dårlig.baluba skrev:Ikke helt, men lettere fascistoide definisjoner på hva som er musikk, og hva som er gode musikkgenre.rolfozzy skrev:Mener du det er fascistiske tendenser her?baluba skrev:Generelt er kategorien som ikke bør besudles av musikk-fascistoide begrensninger.rolfozzy skrev:Disse MGP trådene burde vel egentlig blitt flyttet til off-topic.
Om U2 er dårlig eller ikke det er ikke relevant her. De skaper ihvertfall musikk og har det som hovedsak.asvaberg skrev:Og kategorien heter "Musikk generelt" - om den subjektivt er god eller dårlig er irrelevant....
Jeg personlig synes U2 er dårlig musikk, men jeg kan jo ikke derfor be om at en U2 tråd flyttes til snikk&snakk ?
Jeg er for så vidt enig med deg rolfozzy, men da utelukker jo Musikk generelt Kiss og Alice Cooper og sånt da?rolfozzy skrev:Om U2 er dårlig eller ikke det er ikke relevant her. De skaper ihvertfall musikk og har det som hovedsak.asvaberg skrev:Og kategorien heter "Musikk generelt" - om den subjektivt er god eller dårlig er irrelevant....
Jeg personlig synes U2 er dårlig musikk, men jeg kan jo ikke derfor be om at en U2 tråd flyttes til snikk&snakk ?
MGP er show, sirkus og kostymer. Musikken kommer langt etter dette.
Kanskje det burde være en egen kategori for sirkus?
Nei de er da musikere. At de har klint seg inn for og vekke oppsikt kom senere. I song contesten er det et førstekrav at de er utkledde sirkusartister. Som en bonus blir det sett positivt på om de kan synge.Townes skrev:Jeg er for så vidt enig med deg rolfozzy, men da utelukker jo Musikk generelt Kiss og Alice Cooper og sånt da?rolfozzy skrev:Om U2 er dårlig eller ikke det er ikke relevant her. De skaper ihvertfall musikk og har det som hovedsak.asvaberg skrev:Og kategorien heter "Musikk generelt" - om den subjektivt er god eller dårlig er irrelevant....
Kanskje det burde være en egen kategori for sirkus?![]()
Njæh. Tilbøyelig til å være veldig enig med rolfozzy, og forstår veldig godt poenget hans om MGP eller ESC.asvaberg skrev:Det utelukker jo egentlig alt som ikke faller i smak hos rolfozzy - og det finnes det fremmedord for.
Ozzy O., f.eks, det er jo ikke musikk - det er jo bare show, flaggermushodeavbiting, blod&gørr, "f**ing" i annenhvert ord osv osv....
Smak og behag, rolfozzy, det må du akseptere slår begge veier.
Gene Simmons er vel først og fremst kremmersjelrolfozzy skrev:Nei de er da musikere. At de har klint seg inn for og vekke oppsikt kom senere. I song contesten er det et førstekrav at de er utkledde sirkusartister. Som en bonus blir det sett positivt på om de kan synge.Townes skrev:Jeg er for så vidt enig med deg rolfozzy, men da utelukker jo Musikk generelt Kiss og Alice Cooper og sånt da?rolfozzy skrev:Om U2 er dårlig eller ikke det er ikke relevant her. De skaper ihvertfall musikk og har det som hovedsak.asvaberg skrev:Og kategorien heter "Musikk generelt" - om den subjektivt er god eller dårlig er irrelevant....
Selvfølgelig aksepterer jeg det. Ting har alltid to sider. Dessuten prøver jeg og ikke bli personlig.asvaberg skrev:Det utelukker jo egentlig alt som ikke faller i smak hos rolfozzy - og det finnes det fremmedord for.
Ozzy O., f.eks, det er jo ikke musikk - det er jo bare show, flaggermushodeavbiting, blod&gørr, "f**ing" i annenhvert ord osv osv....
Smak og behag, rolfozzy, det må du akseptere slår begge veier.
Sikkert. Jeg har egentlig aldri hatt noe forhold til Kiss. Knapt nok hørt de.Townes skrev:Gene Simmons er vel først og fremst kremmersjelrolfozzy skrev:Nei de er da musikere. At de har klint seg inn for og vekke oppsikt kom senere. I song contesten er det et førstekrav at de er utkledde sirkusartister. Som en bonus blir det sett positivt på om de kan synge.Townes skrev:Jeg er for så vidt enig med deg rolfozzy, men da utelukker jo Musikk generelt Kiss og Alice Cooper og sånt da?rolfozzy skrev:Om U2 er dårlig eller ikke det er ikke relevant her. De skaper ihvertfall musikk og har det som hovedsak.asvaberg skrev:Og kategorien heter "Musikk generelt" - om den subjektivt er god eller dårlig er irrelevant....
![]()
Lett. Alle vet jo at Rybak er en klovnasvaberg skrev:da må jeg nesten spør:
Er Jahn Teigen musiker eller sirkusartist?
Er Alexander Rybak musiker eller sirkusartist?
Var ABBA musikere eller sirkusartister?
Er Celine Dion musiker eller sirkusartist?
Joda, jeg kjøper den at evenementet nå er vel mye glitter & stas, men nær sagt hvert år så er det en låt som har fokus på musikken som vinner. Noen unntak finnes det, men i det store og hele er det musikken som vinner.
Og husk endelig: det er låta som vinner, verken artisten eller danserne. Låta med sine opphavsmenn/kvinner (komponist & tekstforfatter) - DET er nemlig Melodie Grand Prix - det er aldri artisten som vinner trofeet (med mindre artisten selv har laget låta)
Klovner hele gjengen.Townes skrev:Lett. Alle vet jo at Rybak er en klovnasvaberg skrev:da må jeg nesten spør:
Joda, jeg kjøper den at evenementet nå er vel mye glitter & stas, men nær sagt hvert år så er det en låt som har fokus på musikken som vinner. Noen unntak finnes det, men i det store og hele er det musikken som vinner.
Og husk endelig: det er låta som vinner, verken artisten eller danserne. Låta med sine opphavsmenn/kvinner (komponist & tekstforfatter) - DET er nemlig Melodie Grand Prix - det er aldri artisten som vinner trofeet (med mindre artisten selv har laget låta)![]()
Seriøst. Dette handler fint lite om å være politisk korrekt. Hør på "musikken" da man!oddgeir skrev:Er det blitt politisk korrekt å hate ESC nå? Bør man mene at det er latterlig for å få respekt og anerkjennende nikk?![]()
Man må da tåle at store mengder av europeere hører og ser på musikk som de liker? At NRK beviser at de klarer store direktesendinger med hitech grafikk og proffe programledere?
At noen av deltagerne ikke bare sang rent, men hadde store stemmer?
Nope, og ikkje har eg til hensikt å høre det heller. Uansett, om han er en virtuos på fela si og teknisk gudebenådet (ka vet eg), endrer ikkje det på faktumet av at han er en komplett donk. Det har egentlig ikkje noe med saken å gjøre. I min bok er ikkje tekniske skills sammenfallende med kvalitet. Av samme grunn mener eg at Fred Cole er en bedre gitarist enn Eric Clapton.asvaberg skrev:Har du hørt ham spille Mendelssohn fiolinkonsert i e-moll?Townes skrev:Lett. Alle vet jo at Rybak er en klovnasvaberg skrev:da må jeg nesten spør:
Og husk endelig: det er låta som vinner, verken artisten eller danserne. Låta med sine opphavsmenn/kvinner (komponist & tekstforfatter) - DET er nemlig Melodie Grand Prix - det er aldri artisten som vinner trofeet (med mindre artisten selv har laget låta)![]()
Baserer du den konklusjonen på det uthevede sitatet?asvaberg skrev:Så klassiske musikere som utøver sin kunst er heller ikke "godkjent" som musikk da........Townes skrev:Nope, og ikkje har eg til hensikt å høre det heller. Uansett, om han er en virtuos på fela si og teknisk gudebenådet (ka vet eg), endrer ikkje det på faktumet av at han er en komplett donk. Det har egentlig ikkje noe med saken å gjøre. I min bok er ikkje tekniske skills sammenfallende med kvalitet. Av samme grunn mener eg at Fred Cole er en bedre gitarist enn Eric Clapton.
Men eg har hørt Rybak synge, og det er mer enn nok.
Uff, dette blir for dumt.
Derfor opprettet jeg denne tråden for ikke å forsure disse "elsker MGP så innmari"-trådene mer enn hva jeg allerede har gjort.asvaberg skrev:Har man så store problemer med MGP, så lag egen tråd (noe som allerede er gjort og det er plass til flere).
Grenser til uforskammenhet å fortsette med slike meningen i denne tråden - på grensen til spamming.
Og ja, det kan kalles fascisme når det ikke er rom for annen musikksmak enn den man selv ha
Tull. For en gangs skyld kan jeg og Oddgeir forenes om en sak, og det er at musikkpolitisk riktige meninger har enormt mye å si her på HFS. Det er faktisk jæklig modig av de som står fram med at de faktisk liker MGP. Det finnes haugevis av avsindige drittmusikk som nevnes i forskjellige tråder uten at noen ser ut til å heve et øyebryn. Rett og slett fordi det ikke er politisk ukorrekt å like det, selv om det suger både rompe og drit.Townes skrev:Seriøst. Dette handler fint lite om å være politisk korrekt. Hør på "musikken" da man!oddgeir skrev:Er det blitt politisk korrekt å hate ESC nå? Bør man mene at det er latterlig for å få respekt og anerkjennende nikk?![]()
Man må da tåle at store mengder av europeere hører og ser på musikk som de liker? At NRK beviser at de klarer store direktesendinger med hitech grafikk og proffe programledere?
Det uthevede sitatet sier altså det meste om ditt syn på mgpbaluba skrev:Tull. For en gangs skyld kan jeg og Oddgeir forenes om en sak, og det er at musikkpolitisk riktige meninger har enormt mye å si her på HFS. Det er faktisk jæklig modig av de som står fram med at de faktisk liker MGP. Det finnes haugevis av avsindige drittmusikk som nevnes i forskjellige tråder uten at noen ser ut til å heve et øyebryn. Rett og slett fordi det ikke er politisk ukorrekt å like det, selv om det suger både rompe og drit.Townes skrev:Seriøst. Dette handler fint lite om å være politisk korrekt. Hør på "musikken" da man!oddgeir skrev:Er det blitt politisk korrekt å hate ESC nå? Bør man mene at det er latterlig for å få respekt og anerkjennende nikk?![]()
Det avslører litt av min personlige mening om det som presenteres i MGP, men det er like fullt modig å gjøre det. Jeg smiler tross alt litt i skjegget (som jeg ikke har) selv også, men så kjenner jeg da folk som innrømmer at de liker mye rart. Mange liker mye annet rart her på HFS også, men det er kanskje en mer personlig oppfatning som ikke deles av like mange.Townes skrev:Det uthevede sitatet sier altså det meste om ditt syn på mgpbaluba skrev:Tull. For en gangs skyld kan jeg og Oddgeir forenes om en sak, og det er at musikkpolitisk riktige meninger har enormt mye å si her på HFS. Det er faktisk jæklig modig av de som står fram med at de faktisk liker MGP. Det finnes haugevis av avsindige drittmusikk som nevnes i forskjellige tråder uten at noen ser ut til å heve et øyebryn. Rett og slett fordi det ikke er politisk ukorrekt å like det, selv om det suger både rompe og drit.Townes skrev:Seriøst. Dette handler fint lite om å være politisk korrekt. Hør på "musikken" da man!oddgeir skrev:Er det blitt politisk korrekt å hate ESC nå? Bør man mene at det er latterlig for å få respekt og anerkjennende nikk?![]()
At noen av deltagerne ikke bare sang rent, men hadde store stemmer?Halvgodt kamuflert mgp hets...
Start en tråd på guilty pleasures da vel, så ser vi ka som ramler ut av skapetbaluba skrev:Det avslører litt av min personlige mening om det som presenteres i MGP, men det er like fullt modig å gjøre det. Jeg smiler tross alt litt i skjegget (som jeg ikke har) selv også, men så kjenner jeg da folk som innrømmer at de liker mye rart. Mange liker mye annet rart her på HFS også, men det er kanskje en mer personlig oppfatning som ikke deles av like mange.Townes skrev:Det uthevede sitatet sier altså det meste om ditt syn på mgpbaluba skrev:Tull. For en gangs skyld kan jeg og Oddgeir forenes om en sak, og det er at musikkpolitisk riktige meninger har enormt mye å si her på HFS. Det er faktisk jæklig modig av de som står fram med at de faktisk liker MGP. Det finnes haugevis av avsindige drittmusikk som nevnes i forskjellige tråder uten at noen ser ut til å heve et øyebryn. Rett og slett fordi det ikke er politisk ukorrekt å like det, selv om det suger både rompe og drit.Townes skrev:Seriøst. Dette handler fint lite om å være politisk korrekt. Hør på "musikken" da man!oddgeir skrev:Er det blitt politisk korrekt å hate ESC nå? Bør man mene at det er latterlig for å få respekt og anerkjennende nikk?![]()
At noen av deltagerne ikke bare sang rent, men hadde store stemmer?Halvgodt kamuflert mgp hets...
Det som kvalifiserer til lik i skapet hos meg er gull hos en annen, og omvendt. Jeg vet at noen hever øyenbrynene når jeg mesker meg med Kansas på relativt høyt volum for å avslutte med Chicago for å få en myk landing. For andre er det en betryggelse å se at det finnes normalitet i baluba også.Townes skrev:Start en tråd på guilty pleasures da vel, så ser vi ka som ramler ut av skapetbaluba skrev:Det avslører litt av min personlige mening om det som presenteres i MGP, men det er like fullt modig å gjøre det. Jeg smiler tross alt litt i skjegget (som jeg ikke har) selv også, men så kjenner jeg da folk som innrømmer at de liker mye rart. Mange liker mye annet rart her på HFS også, men det er kanskje en mer personlig oppfatning som ikke deles av like mange.Townes skrev:Det uthevede sitatet sier altså det meste om ditt syn på mgpbaluba skrev:Tull. For en gangs skyld kan jeg og Oddgeir forenes om en sak, og det er at musikkpolitisk riktige meninger har enormt mye å si her på HFS. Det er faktisk jæklig modig av de som står fram med at de faktisk liker MGP. Det finnes haugevis av avsindige drittmusikk som nevnes i forskjellige tråder uten at noen ser ut til å heve et øyebryn. Rett og slett fordi det ikke er politisk ukorrekt å like det, selv om det suger både rompe og drit.Townes skrev:Seriøst. Dette handler fint lite om å være politisk korrekt. Hør på "musikken" da man!oddgeir skrev:Er det blitt politisk korrekt å hate ESC nå? Bør man mene at det er latterlig for å få respekt og anerkjennende nikk?![]()
Men nå bærer det avsted på konsert. Sikkert ikkje like bra som MGP, men lell.
asvaberg skrev:flinkgutt: å, fant du ikke noe hørbart på de CD'ene der?
hmmmm - jeg har noen tips
Mye rett i det du skriver først: fremførelsen til Latvia var rett og slett en katastrofe. Fryktelig synd, men hun var vel ikke bedre....