Juss og økonomi Hvem har fått ny strømmåler ?

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.069
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Om dette blir et faktisk problem vil nok markedet for hjemme-batteriløsninger slik som den Tesla presenterte for en stund siden, brått bli ganske stort.
Lade når strømmen er billig, bruke når strømmen er dyr.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Problemet med alt slikt i Norge er installasjonskost vs besparelse i eksisterende anlegg.

Har leid litt bolig i Frankrike. Det er det vanlig at vvb går kun om natten.
Hva koster et enkelt koblingsur, 50,-?

EDIT: Du får faktisk 3 stk for kr70,-!
Anbefales ikke å montere ett pluggbart ur på vvb. Faktisk er det ikke lov med vanlig shuko stikk på vvb lenger på nyinnstillasjoner. Fin branfare. Derimot ett ur og kontaktor i skapet burde fungere fint.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.950
Antall liker
11.351
Sted
Ytterst i havgapet...
Umm - det var vel det teiete IEC stikket på selve varmtvannstanken som var problemet, ikke veggstøpselet, selv om jeg ikke synes det heller er noen god ide.
Kanskje den gamle løsningen med 1-2-3 bryter ikke blir så dum likevel, for de som har moderat varmtvannsforbruk ( les: ingen tenåringer som bor i dusjen)...
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.437
Antall liker
84.031
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Denne 1-2-3 saken er fjernet, dvs. nå er varmeelementet ikke tredelt lenger, siste 15 år (minst)
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.270
Antall liker
1.173
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Forbanna idioter. De investere i nye målere og større overføringskapasitet til utlandet, for å tjene mere penger, og regningen for dette sender de til de som bruker strømmen og henger på deres nett uten mulighet for å velge en annen leverandør. Strømmen blir dyrere på morgen og kveld, når vi er hjemme. Mener de at vi skal slutte å jobbe slik at vi kan spise frokost og middag, vaske klær, vaske oss mm på dagtid ?
 

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Innlegg
448
Antall liker
114
Sted
Halden
vask.jpg
Bruker denne til vaskemaskinen våres. Ikke noe vaskemidler og tøymykner. Alt kan vaskes på kaldt vann sparer strøm og utgifter til vaskemidler.
Vaskemaskinen holder mye lenger.
Blander ozon i vannet til vaskemaskin.

Roar
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.270
Antall liker
1.173
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Vis vedlegget 414317
Bruker denne til vaskemaskinen våres. Ikke noe vaskemidler og tøymykner. Alt kan vaskes på kaldt vann sparer strøm og utgifter til vaskemidler.
Vaskemaskinen holder mye lenger.
Blander ozon i vannet til vaskemaskin.

Roar
Høres jo nesten for utrolig ut til å være sant - har du en link ?, dette må jeg kikke nærmere på ;)
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.514
Antall liker
6.913
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Vi har en slik smartmåler fra før, som ble installert ifb med at vi måtte bytte stigeledning etter kortslutning i inntaksboksen. Da bytta vi innmat i sikringsskapene og fikk nye målere.

I går kom det teksmelding fra strømselskapet om å avtale tid for bytte til ny måler, for den de installerte for 4 år siden duger tydeligvis ikke...

Johan-Kr
 

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.172
Antall liker
811
Jeg bytta hele inntaket fra luft til bakke for 4 mnd siden. Inkludert ny måler. Ved den nye måleren la elektriker igjen et skriv om måleren må byttes ut med ny smartmåler, og nå kommer en annen elektriker neste uke. Latterlig. Heldigvis har jeg utvendig inntaksskap så slipper å være tilstede. På en annen side så får vi se hva levetiden blir på komponentene i det utvendige skapet..
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.280
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Forbanna idioter. De investere i nye målere og større overføringskapasitet til utlandet, for å tjene mere penger, og regningen for dette sender de til de som bruker strømmen og henger på deres nett uten mulighet for å velge en annen leverandør. Strømmen blir dyrere på morgen og kveld, når vi er hjemme. Mener de at vi skal slutte å jobbe slik at vi kan spise frokost og middag, vaske klær, vaske oss mm på dagtid ?
Det er klart de vil tjene mer penger, og hva skal vi gjøre med det ?
Hmmm, jeg og fruen dusjer om kvelden, vi setter på oppvaskmaskinen for vi legger oss.
Ikke har vi varmekabler heller.
Det eneste jeg kan tenke meg er å sette inn en tidsbryter på kursen til varmtvannsberederen slik at den ikke slår inn når strømmen er dyrest og det blir vel mellom 16-18 og mellom 06-07 kanskje ?
Når El bilen kommer på gårdsplassen så får vi sette den på lading når alle er ferdige med middagen.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.280
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Problemet med alt slikt i Norge er installasjonskost vs besparelse i eksisterende anlegg.

Har leid litt bolig i Frankrike. Det er det vanlig at vvb går kun om natten.
Dette er jo en veldig god løsning. Hvis nettselskapene er bekymret for " toppene" i forbruket så burde de jo sponse en løsning med tidsur på kursen til vvb.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
De som er irritert over at strømselskapene kommer til å tjene mer på dette kan vel mildne irritasjonen noe ved å kjøpe aksjer i strømselskapene.:cool:
 

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Innlegg
448
Antall liker
114
Sted
Halden
Vis vedlegget 414317
Bruker denne til vaskemaskinen våres. Ikke noe vaskemidler og tøymykner. Alt kan vaskes på kaldt vann sparer strøm og utgifter til vaskemidler.
Vaskemaskinen holder mye lenger.
Blander ozon i vannet til vaskemaskin.

Roar
Høres jo nesten for utrolig ut til å være sant - har du en link ?, dette må jeg kikke nærmere på ;)
Start - Kan-Mar Inter AS

Brukt denne en stund og vi er meget fornøyd. En kollega bruker denne koblet til 2 vaskemaskiner og i den familien er det 3 små barn og 2 voksne.
Hvit tøy bruker vi 30 grader ellers er det kaldt vann. Ingen dårlig lukt fra vaskemaskin og tøyet tørker fortere.

Roar
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.270
Antall liker
1.173
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Forbanna idioter. De investere i nye målere og større overføringskapasitet til utlandet, for å tjene mere penger, og regningen for dette sender de til de som bruker strømmen og henger på deres nett uten mulighet for å velge en annen leverandør. Strømmen blir dyrere på morgen og kveld, når vi er hjemme. Mener de at vi skal slutte å jobbe slik at vi kan spise frokost og middag, vaske klær, vaske oss mm på dagtid ?
Det er klart de vil tjene mer penger, og hva skal vi gjøre med det ?
Hmmm, jeg og fruen dusjer om kvelden, vi setter på oppvaskmaskinen for vi legger oss.
Ikke har vi varmekabler heller.
Det eneste jeg kan tenke meg er å sette inn en tidsbryter på kursen til varmtvannsberederen slik at den ikke slår inn når strømmen er dyrest og det blir vel mellom 16-18 og mellom 06-07 kanskje ?
Når El bilen kommer på gårdsplassen så får vi sette den på lading når alle er ferdige med middagen.
Vel og bra, men hvis man hører på brannvesenet så anbefaler de at man ikke kjører ting som vaskemaskin, oppvaskmaskin, lader mobil og jeg vil tro, og ikke minst, lader elbilen om natte. Starter jeg å lade min når jeg kommer hjem er den ferdig ladet i god tid før jeg legger meg. Nå skal jeg altså skru opp ladestrømmen for å bli ferdig over natta og gå å legge meg. Nå vi strømselskapene altså at vi ikke skal høre på brannvesenet men gjøre slikt når vi sover eller ikke er hjemme. Lurer på hvor mange ekstra hus og liv som skal brenne opp som følge av denne ideen :mad:
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.270
Antall liker
1.173
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Vis vedlegget 414317
Bruker denne til vaskemaskinen våres. Ikke noe vaskemidler og tøymykner. Alt kan vaskes på kaldt vann sparer strøm og utgifter til vaskemidler.
Vaskemaskinen holder mye lenger.
Blander ozon i vannet til vaskemaskin.

Roar
Høres jo nesten for utrolig ut til å være sant - har du en link ?, dette må jeg kikke nærmere på ;)
Start - Kan-Mar Inter AS

Brukt denne en stund og vi er meget fornøyd. En kollega bruker denne koblet til 2 vaskemaskiner og i den familien er det 3 små barn og 2 voksne.
Hvit tøy bruker vi 30 grader ellers er det kaldt vann. Ingen dårlig lukt fra vaskemaskin og tøyet tørker fortere.

Roar
Spennende, og siden det koster en del bør det vel virke - for å være ærlig trodde jeg du dro en fleip som jeg gikk på ;). Vet ikke om regnestykket går i pluss for meg men det hadde vært spennende å prøve. Skal lese meg litt opp på dette. Takk !
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.280
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Forbanna idioter. De investere i nye målere og større overføringskapasitet til utlandet, for å tjene mere penger, og regningen for dette sender de til de som bruker strømmen og henger på deres nett uten mulighet for å velge en annen leverandør. Strømmen blir dyrere på morgen og kveld, når vi er hjemme. Mener de at vi skal slutte å jobbe slik at vi kan spise frokost og middag, vaske klær, vaske oss mm på dagtid ?
Det er klart de vil tjene mer penger, og hva skal vi gjøre med det ?
Hmmm, jeg og fruen dusjer om kvelden, vi setter på oppvaskmaskinen for vi legger oss.
Ikke har vi varmekabler heller.
Det eneste jeg kan tenke meg er å sette inn en tidsbryter på kursen til varmtvannsberederen slik at den ikke slår inn når strømmen er dyrest og det blir vel mellom 16-18 og mellom 06-07 kanskje ?
Når El bilen kommer på gårdsplassen så får vi sette den på lading når alle er ferdige med middagen.
Vel og bra, men hvis man hører på brannvesenet så anbefaler de at man ikke kjører ting som vaskemaskin, oppvaskmaskin, lader mobil og jeg vil tro, og ikke minst, lader elbilen om natte. Starter jeg å lade min når jeg kommer hjem er den ferdig ladet i god tid før jeg legger meg. Nå skal jeg altså skru opp ladestrømmen for å bli ferdig over natta og gå å legge meg. Nå vi strømselskapene altså at vi ikke skal høre på brannvesenet men gjøre slikt når vi sover eller ikke er hjemme. Lurer på hvor mange ekstra hus og liv som skal brenne opp som følge av denne ideen :mad:
Har et avslappet forhold til dette, men jeg sjekker elanlegget etter beste evne. (varmgang). Noen hus og liv kommer sikkert til å gå med hvis alle skal gjøre alt mulig om natta. Men ideen om å ha tidsur på kursen på vvb er bra. Det er en enkel måte å flytte noe av forbruket uten noen særlig økt risiko for brann.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Vis vedlegget 414317
Bruker denne til vaskemaskinen våres. Ikke noe vaskemidler og tøymykner. Alt kan vaskes på kaldt vann sparer strøm og utgifter til vaskemidler.
Vaskemaskinen holder mye lenger.
Blander ozon i vannet til vaskemaskin.

Roar
Høres jo nesten for utrolig ut til å være sant - har du en link ?, dette må jeg kikke nærmere på ;)
Start - Kan-Mar Inter AS

Brukt denne en stund og vi er meget fornøyd. En kollega bruker denne koblet til 2 vaskemaskiner og i den familien er det 3 små barn og 2 voksne.
Hvit tøy bruker vi 30 grader ellers er det kaldt vann. Ingen dårlig lukt fra vaskemaskin og tøyet tørker fortere.

Roar
Denne koster NOK 5750.- og ved avskriving over 5 år kan det neppe lønne seg for de fleste, men kanskje for småbarnshusholdninger.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.270
Antall liker
1.173
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Det er klart de vil tjene mer penger, og hva skal vi gjøre med det ?
Hmmm, jeg og fruen dusjer om kvelden, vi setter på oppvaskmaskinen for vi legger oss.
Ikke har vi varmekabler heller.
Det eneste jeg kan tenke meg er å sette inn en tidsbryter på kursen til varmtvannsberederen slik at den ikke slår inn når strømmen er dyrest og det blir vel mellom 16-18 og mellom 06-07 kanskje ?
Når El bilen kommer på gårdsplassen så får vi sette den på lading når alle er ferdige med middagen.
Vel og bra, men hvis man hører på brannvesenet så anbefaler de at man ikke kjører ting som vaskemaskin, oppvaskmaskin, lader mobil og jeg vil tro, og ikke minst, lader elbilen om natte. Starter jeg å lade min når jeg kommer hjem er den ferdig ladet i god tid før jeg legger meg. Nå skal jeg altså skru opp ladestrømmen for å bli ferdig over natta og gå å legge meg. Nå vi strømselskapene altså at vi ikke skal høre på brannvesenet men gjøre slikt når vi sover eller ikke er hjemme. Lurer på hvor mange ekstra hus og liv som skal brenne opp som følge av denne ideen :mad:
Har et avslappet forhold til dette, men jeg sjekker elanlegget etter beste evne. (varmgang). Noen hus og liv kommer sikkert til å gå med hvis alle skal gjøre alt mulig om natta. Men ideen om å ha tidsur på kursen på vvb er bra. Det er en enkel måte å flytte noe av forbruket uten noen særlig økt risiko for brann.
Husk i fall å ha et ur som tåler å koble ut og inn så høy strømstyrke uten å brenne opp. Nå vil vel man og bort fra schuko på varmtvannsbeholder, og da må du ha elektrikere for å montere noe slikt.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.280
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Det er klart de vil tjene mer penger, og hva skal vi gjøre med det ?
Hmmm, jeg og fruen dusjer om kvelden, vi setter på oppvaskmaskinen for vi legger oss.
Ikke har vi varmekabler heller.
Det eneste jeg kan tenke meg er å sette inn en tidsbryter på kursen til varmtvannsberederen slik at den ikke slår inn når strømmen er dyrest og det blir vel mellom 16-18 og mellom 06-07 kanskje ?
Når El bilen kommer på gårdsplassen så får vi sette den på lading når alle er ferdige med middagen.
Vel og bra, men hvis man hører på brannvesenet så anbefaler de at man ikke kjører ting som vaskemaskin, oppvaskmaskin, lader mobil og jeg vil tro, og ikke minst, lader elbilen om natte. Starter jeg å lade min når jeg kommer hjem er den ferdig ladet i god tid før jeg legger meg. Nå skal jeg altså skru opp ladestrømmen for å bli ferdig over natta og gå å legge meg. Nå vi strømselskapene altså at vi ikke skal høre på brannvesenet men gjøre slikt når vi sover eller ikke er hjemme. Lurer på hvor mange ekstra hus og liv som skal brenne opp som følge av denne ideen :mad:
Har et avslappet forhold til dette, men jeg sjekker elanlegget etter beste evne. (varmgang). Noen hus og liv kommer sikkert til å gå med hvis alle skal gjøre alt mulig om natta. Men ideen om å ha tidsur på kursen på vvb er bra. Det er en enkel måte å flytte noe av forbruket uten noen særlig økt risiko for brann.
Husk i fall å ha et ur som tåler å koble ut og inn så høy strømstyrke uten å brenne opp. Nå vil vel man og bort fra schuko på varmtvannsbeholder, og da må du ha elektrikere for å montere noe slikt.
Tanken var å bruke elektriker for å montere et seriøst tidsur på kursen. Ikke et Clas Ohlsson ur på støpselet til selve vvb.
Det er jo derfor jeg konsekvent skriver "tidsur på kursen til vvb".
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
Trekker ut kontakten til vvb. om natten. Men aner jo ikke om det gir noen besparelse:confused:.


mvh
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Men fikk nytt skap da. Lurte meg selv til å tro att det ble litt bedre lyd også.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.514
Antall liker
6.913
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Collective Evolution bærer en del kjennemerker på å være sterkt tilknyttet "alternativbrqnsjen" - alternative kreftkurer, radiobølgehysteri osv.

De målerne som er tilbaketrukket og skal byttes, er tilbaketrukket pga av en design- og produksjonsfeil som gir en fare for brann under visse forutsetninger. Dvs akkurat som når det ble pålagt at alle flatskjermprodusenter måtte utstyre apparatene med galvanisk skille på antenneinngangen. Eller for den saks skyl - når Sparkjøp måtte trekke tilbake lysestaker pga antennelsesfare.

Det jeg regner med er hovedårsaken til at smartmålerne måler et høyere forbruk er todelt - de gamle målerne viste for lite, og de fiksa dårlig reaktive laster.

Johan-Kr
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.270
Antall liker
1.173
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Hva slags dokumentasjon leveres med den enkelt måler på at den faktisk viser riktig ? Hvem kontrollerer el-selskapene her eller kontroller de seg selv....
 

Heimdall

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.12.2009
Innlegg
1.514
Antall liker
568
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
15
Dette vet jeg ikke noe om, men jeg vil anta at kraftverkene har en viss kontroll med hvor mye strøm som forsvinner UT til forbrukere, og om da deres måler har vist mer enn det forbrukernes målere totalt sett viser, så ville de gjort noe med dette for lenge siden. De gir jo ikke bort noe gratis. Og jeg er ganske sikker på at de må ha en viss kontroll med hvor mye som forbrukes.
Tilsvarende bør de nå kunne se om forbrukernes målere viser kunstig høyt forbruk, i forhold til hva som går ut.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.514
Antall liker
6.913
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Et visst tap har du altid i strømnettet. Om dette tapet øker svakt for at en og annen måler viser alt for lite, så vil en forbruker være som en pølse i slaktetida. Det har fint lite utslag. Å identifisere en enkelt måler som måler for lite, og så å få verifisert denne måleren er temmelig unyttig arbeid. Å få kalibrert opp hver enkelt måler innebærer rett og slett veldig mye insats for en ganske beskjeden gevinst.

Det har vært noen få tilfeller der målerne har vært koblet slik at i hus med trefase inn, så har de målt bare 1/3 av forbruket. Gjett om de forbrukerne fikk balleslag ved første strømregninga?

I alle tilfellene der forbruket er omtrent det samme som før vil du høre ingen ting i media. I de tilfellene der de gamle målerne har vist (mye) for lite, vil du høre høylydte smerteskrik i media.

Johan-Kr
 

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
2.545
Antall liker
785
Det har vært noen få tilfeller der målerne har vært koblet slik at i hus med trefase inn, så har de målt bare 1/3 av forbruket. Gjett om de forbrukerne fikk balleslag ved første strømregninga?

Johan-Kr
Beklager min totale uvitenhet, men hvordan er dette mulig? Hvem har betalt for de resterende 2/3 eller har de aldri vært målt?
Er det feil fra installatør og "fra tidenes morgen" ?
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.750
Antall liker
13.239
De har nok i praksis vært dekket av vedkommendes leverandør. En enkelt (eller et lite antall) private forbrukere er en pølse i sklaktetida og knapt nok det. Slike avvik, om det i det hele kan detekteres, ville blitt arkivert under "avrundingsfeil". Det er vanskelig å vite hva forbruket i en bestemt bolig skal være om det er stabilt over lang tid. Det kan også skje ganske store endringer i rapportert forbruk uten at det vekker større interesse. Eksempelvis kastet jeg ut oljefyren og forbruket av elektrisk energi steg betraktelig. Hafslund ringte ikke meg av den grunn...
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.280
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Det har vært noen få tilfeller der målerne har vært koblet slik at i hus med trefase inn, så har de målt bare 1/3 av forbruket. Gjett om de forbrukerne fikk balleslag ved første strømregninga?

Johan-Kr
Beklager min totale uvitenhet, men hvordan er dette mulig? Hvem har betalt for de resterende 2/3 eller har de aldri vært målt?
Er det feil fra installatør og "fra tidenes morgen" ?
Tydeligvis aldri målt. Strømselskapene hadde ingen mulighet for å registrere om noen kilowatt ble borte her og der nettet. Det var kun visuell kontroll som kunne oppdage at noen f.eks. hadde tyvkoblet seg inn på luftstrekk ved hjelp av lodd med metallkroker på.
Jeg tror ikke det er noen særlig forskjell på dette i dag.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.151
Antall liker
10.659
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Fått ny strømmåler. Nesten dobling av månedsregning ift. tidligere. Ikke var det veldig kald januar heller.
Gammel måler var 10 år gammel. Fra når huset var nytt.
 

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Innlegg
2.006
Antall liker
780
Sted
Nesodden
Fått ny strømmåler. Nesten dobling av månedsregning ift. tidligere. Ikke var det veldig kald januar heller.
Gammel måler var 10 år gammel. Fra når huset var nytt.
Auda! Det høres ikke morsomt ut. Det var ikke noe installasjonstillegg som ble slengt på heller?
 

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
2.545
Antall liker
785
Jeg kjenner meg ikke helt igjen. Fikk installert ny måler i sekundærboligen i oktober og forbruket har så og si hver mnd vært noe lavere enn foregående år. Men så har det vært en mild vinter så langt.

Og bare så det er sagt: jeg har alltid vært på kanten "sykelig nøye" med avlesninger tidligere, så jeg vet jeg har epler-og-epler sammenligning.
 
Sist redigert:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.151
Antall liker
10.659
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Aner ikke. Ikke sjekket spesifisert regning. Bare sett beløp i nettbank

Fått ny strømmåler. Nesten dobling av månedsregning ift. tidligere. Ikke var det veldig kald januar heller.
Gammel måler var 10 år gammel. Fra når huset var nytt.
Auda! Det høres ikke morsomt ut. Det var ikke noe installasjonstillegg som ble slengt på heller?
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.280
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Du bør jo sjekke spesifikasjonene på faktura for du melder her. Synes nå jeg da.
 
Topp Bunn