Hvem ga ut den dårligste CD, en i 2007?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Blir litt av en jobb det, og finne ut hvem som er årets dårligste.
Hvor mange utgivelser er det snakk om i løpet av et år ?
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Hvis Kjartan Salvesen ga ut plate i fjor, så har vi svaret! :)
 

Johny_Bravo

Medlem
Ble medlem
21.10.2006
Innlegg
18
Antall liker
0
Jeg satt å tenkte litt og kom på noe som var enda dårligere enn E-type. Det er nesten så jeg blir flau når jeg hører det. Eller vent, jeg blir flau når jeg hører det. Jeg kom ikke på hva personen het, men fant det tilslutt ut.
Linni Meister med sangen Survivor. Dette er virkelig lavmål. Og hvis du sier at Bjørk er dårlig, hun kan ihvertfall synge, og kan lage musikk. Det kan ikke hun frøkna her for å si det sånn. Det låter som om hun prøver på noe som er helt fremmed for henne; muligens slik et romvesen ville høres ut hvis det skulle prøve seg på jordisk sang for første gang.
Ellers har vi jo en annen puppedame: Lena Alexandra.
Jeg er litt usikker på om det kan være med i denne kåringen. For jeg vil nemlig ikke definere det som musikk.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Får å mene noe om hva som var fjorårets dårligste, burde jo den som kommer med sin kandidat i det minste ha kjøpt albumet. I så måte er det jo litt "synd" på noen av dere som allerede har kommet med forslag.
Kremt.... ;D ;D ;D

Kanskje tråden heller burde hete noe sånt som "Hva var det dårligste albumet du kjøpte i 2007"

Album = LP (the real shit) eller CD (for de som driver med sånt) . ;) ;) ;)
Må selvsagt være utgitt i 2007.

mvh
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Kan det aa ha "hoert paa radio" telle!

Hadde den tvilsomme gleden av aa oppleve denne "Jordan" og hennes Peter Andre opptre. Mener denne innspillingen ble gjort i 2007.

Uansett en forferdelig kattepine aa hoere paa. Jeg ble rett og slett flau paa damens vegne. Noe slik hadde jeg gitt en "arm og et bein" for aa slippe aa faa utgitt!
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Vidunderlige ting skjedde på musikkfronten i 2007, men jammen har vi fått lide og. Jeg levde lykkelig uvitende om at e-type i det hele tatt pustet, men så har han laget plate. Kan det være nødvendig da? Ellers har jo Ole Ivars gjort sitt, osv.

Men det verste er at Postgirobygget har rørt på seg igjen. :p Det bandet gir meg kroppsverk og blodtrykksøkning. æh! Som om det ikke er nok kom trang fødsel også på at de burde bidra...Det er nesten like ille. pratsomt platt og uinteressant. Gikk på folkehøgskole med trommisen i det bandet. Han er beintøff. Trist at hans betydelige talent blir brukt på slikt.

Mvh
Sniff
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Sniff skrev:
Men det verste er at Postgirobygget har rørt på seg igjen. :p Det bandet gir meg kroppsverk og blodtrykksøkning. æh! Som om det ikke er nok kom trang fødsel også på at de burde bidra...Det er nesten like ille. pratsomt platt og uinteressant. Gikk på folkehøgskole med trommisen i det bandet. Han er beintøff. Trist at hans betydelige talent blir brukt på slikt.

Mvh
Sniff
Mmm mmm hørte på den siste spysangen til PGB nå i kveld, på en eller annen nærradio. Gudskjelov at jeg ikke er alene om å synes at dette bandet er ekkelt. Trang Fødsel kunne vært eklere om de ikke hadde vært totalt uinteressante.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.152
Antall liker
10.662
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hehe - jeg bodde sammen med Arne Hurlen (var kamerat med) (vokalist og låtskriver i PGB i studie tiden fra NTH i Trondheim)

En utrolig hyggelig fyr og endel interessante låter som ble drept av produsenter etc. Så tok komersialismen de. Som den tar mange andre også.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Av de jeg har kjøpt i 2007 er den dårligste, kjedeligste og minst spilte Magic Times - Bruce Springsteen.


Ser det står dårligste CD i overskriften. Jeg har den på vinyl. Men jeg hadde nok vært dum nok til å slepe den hjem hvis jeg kun hadde hatt cdspiller også.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
rolfozzy skrev:
Blir litt av en jobb det, og finne ut hvem som er årets dårligste.
Hvor mange utgivelser er det snakk om i løpet av et år ?
Du kan jo ta med flere utgivelser?

Ta gjerne med vinyl plater også!

Man må kanskje ikke ha kjøpt produktet (CD, LP). Det burde holde hva man har hørt på, for deretter å løpe ut av butikken/nettet for å slippe videre lidelser!
 

Ram1s

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.01.2006
Innlegg
70
Antall liker
0
CC COWBOYS - På Svalbard uten støm,denne plata skuffet stort,dette er bare kjedelig og pinlig dårlig.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
The Very Best Of Diana Krall
Catalog #B000941202
release date 9/18/2007

Gjentagelser av passe kjedelig materiale, blærrrgh. :p
 
B

Back_Door

Gjest
Dersom DDE ga ut noe i fjor, var det noe av det dårligste! Det kan jeg si uten å ha hørt den eventuelle plate.
Værre harry rævva musikk finnes ikke. Vokalisten høres ut som en sau med bronkitt og tarmslyng.Aller verst er han når han forsøker seg på ballader med følelse.. :-[ :'( Den vibratoen er vanskelig å beskrive..
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.077
Antall liker
34
Karma skrev:
Dersom DDE ga ut noe i fjor, var det noe av det dårligste! Det kan jeg si uten å ha hørt den eventuelle plate.
Værre harry rævva musikk finnes ikke. Vokalisten høres ut som en sau med bronkitt og tarmslyng.Aller verst er han når han forsøker seg på ballader med følelse.. :-[ :'( Den vibratoen er vanskelig å beskrive..
Ahh, en musikkanmelder etter min smak. Hvorfor leser man aldri noe lignende i musikkspalten i VG? ;D ;D ;D
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Karma skrev:
Dersom DDE ga ut noe i fjor, var det noe av det dårligste! Det kan jeg si uten å ha hørt den eventuelle plate.
Værre harry rævva musikk finnes ikke. Vokalisten høres ut som en sau med bronkitt og tarmslyng.Aller verst er han når han forsøker seg på ballader med følelse.. :-[ :'( Den vibratoen er vanskelig å beskrive..
Jeg jobbet i baren på Plaza under siste DDE konsert i spektrum, jeg kan raportere at Bjarne og hans følge synes Jaegermeister og battery var en fin kombinasjon...
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
UUUÆHHH :p Viss man blir det man spiser, gjelder vel det også for fluider...Det kan jo forklare en del.

Mvh
Sniff
 

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
814
Antall liker
583
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
7
Tubesnake skrev:
Karma skrev:
Dersom DDE ga ut noe i fjor, var det noe av det dårligste! Det kan jeg si uten å ha hørt den eventuelle plate.
Værre harry rævva musikk finnes ikke. Vokalisten høres ut som en sau med bronkitt og tarmslyng.Aller verst er han når han forsøker seg på ballader med følelse.. :-[ :'( Den vibratoen er vanskelig å beskrive..
Ahh, en musikkanmelder etter min smak. Hvorfor leser man aldri noe lignende i musikkspalten i VG? ;D ;D ;D
Minner meg om den beste filmanmeldelsen jeg har hørt. P4 slaktet "Kristin Lavransdatter" og kalte den norges kjedeligste film etter kun å ha sett traileren.:)
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.532
Antall liker
9.692
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
En god vinanmeldelse: Det beste med denne vinen er at den har kort ettersmak.

Sto i en større norsk avis for noen år siden.

Må tilsvare: Det beste med denne CDen er at den er kort.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Klassikeren er vel Greil Marcus åpning i Rolling Stone når han skulle omtale Self Portrait - Bob Dylan. "What is this shit?"
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
For min del kan jeg plukke frem 2 kandidater for hvem som i mine øyne kom med den dårligste plata (som jeg selv har kastet bort penger på). Hvem som er dårligst er vanskelig å si men jeg holder en knapp på James Blunt - All The Lost Souls. Et hårstrå bak vil da være Mark Knopfler - Kill To Get Crimson .
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Ikke dårligste, men mest skuffende: Hellbillies og Eagles. Begge deler kunne blitt mye bedre.

Pk
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.849
Antall liker
38.600
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
James Blunt - All The Lost Souls. Et hårstrå bak vil da være Mark Knopfler - Kill To Get Crimson .

utrolig å forskjellige vi kan være,dette regner jeg som noen av årets beste kjøp,samme med siste av hellbillis.
men men.

mvh
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
velger to norske utgivelser.band som er blitt parodier på seg selv :

Turbonergro - retox
Raga Rockers - ubermench

partyrock for russen.

mvh. s,
 

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Innlegg
238
Antall liker
1
mikefish skrev:
velger to norske utgivelser.band som er blitt parodier på seg selv :

Turbonergro - retox
Raga Rockers - ubermench

partyrock for russen.

mvh. s,


Turbonegro er ikke bare dårlig i 2007, men dårlig siden de startet :'(
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.853
Torget vurderinger
4
Du sier noe, mikefish.

Det er noe med når band går skyhøyt ut med fuck-you-attitude....da funker det ikke å bli snill gutt etterpå....all autoritet er som dugg for solen når man stiller som kokk i sommeråpent...hehe....hører du Hertis ?!
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
"apocalypse dudes" står som en bauta innen norsk rock.mye av de som de gav ut i begynnelsen er også hørbart.gitaristen Knut 'euroboy' Schreiner er meget dyktig,men vokalist Hank burde trent på engelsken sin litt under sitt rehab.

mvh. s,
 

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
511
Antall liker
42
Eagles, dessverre :mad:

Gledet meg til denne
 
S

slowmotion

Gjest
Vet heldigvis ikke hva som er dårligst i 2007,
men den plata som skuffet meg mest må ha vært
den Seegerplata til Springsteen. Kjøpte den på
vinyl og har spilt den 1 gang.
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.877
Antall liker
9
mikefish skrev:
velger to norske utgivelser.band som er blitt parodier på seg selv :

Turbonergro - retox
Raga Rockers - ubermench

partyrock for russen.

mvh. s,
Jeg liker Übermensch, jeg. :)
 
O

OldBoy

Gjest
Jeg hadde vel litt for store forventninger, men Bruce Springsteen var den som skuffet mest i 2007. "Magic" var årets største nedtur for meg. Ingen over, ingen ved siden.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Crowded house har jeg glemt. Det er jo en helt unødvendig plate. Trist

Mvh
Sniff
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.532
Antall liker
9.692
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Ser det er en kar på bruktbørsen som sliter med å selge en CD-samling. Hadde han fjernet DDE fra den hadde han sikkert blitt kvitt den.
 

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Innlegg
238
Antall liker
1
erato skrev:
Ser det er en kar på bruktbørsen som sliter med å selge en CD-samling. Hadde han fjernet DDE fra den hadde han sikkert blitt kvitt den.


;D

Ja B. Brønbo o,co er så dårlig at de burde ikke nevnes engang, men det virker som det svinger for enkelte?
 
K

kbwh

Gjest
Sniff skrev:
Crowded house har jeg glemt. Det er jo en helt unødvendig plate. Trist

Mvh
Sniff
At de ga ut en ny fikk meg til å spille de gamle igjen. Aldri så galt at det ikke er godt for noe.
(Jeg kjøpte ikke den nye.)
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2
C._Alshus skrev:
f skrev:
Turbonegro er ikke bare dårlig i 2007, men dårlig siden de startet :'(
Pøh.

Acopalypse Dudes er skambra.
;D ;D ;D Så enig så enig og Raga e konge,selfølgelig e det gamle best,men det gjelder vel de fleste?
 
Topp Bunn