HasseBasse
OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
- Ble medlem
- 29.10.2016
- Antall liker
- 23.872
- Sted
- Hjortshøj, Danmark.
- Torget vurderinger
- 2
12.5 er det de fleste kvinder har det bedst med.
Det er du vel nødt til at skrive
12.5 er det de fleste kvinder har det bedst med.
Det jeg opplever naturlig er kanskje ikke det andre opplever naturlig. Så lenge jeg synes anlegget presentere troverdig lyd gir jeg litt beng i hva brorparten mener.Ja dit indlæg fik smilet frem igår Men mon ikke alle på Sentralen ved hvad High Fidelity betyder
Jeg er sikker på du ved mere og sikkert ville kunne belære os yderlige
Eller har din helt egen mening om hvordan du definere HiFi udover at det betyder Høy Troverdighet"
TakDet jeg opplever naturlig er kanskje ikke det andre opplever naturlig. Så lenge jeg synes anlegget presentere troverdig lyd gir jeg litt beng i hva brorparten mener.
Vil du utvide horisont er kanskje et norgesbesøk noe du bør vurdere. Mange heftige anlegg her og de fleste synes det er hyggelig med besøk.
Fordi vi ikke bruker penger på Louis Vuitton vesker og overprisa stillett hælerDet kan da vel fint kombineres?
Apropos menn, hvorfor tror dere HiFi interessen er så mannsdominert?
Det er ingen som nekter deg å kjøpe de tingene hvis du vil. Det er lov.Fordi vi ikke bruker penger på Louis Vuitton vesker og overprisa stillett hæler
Da har du feil kjærring uansettVel kan det sies at en del utstyr mangler kone faktor.
Men om lytteren turner slik,da er ikke skilsmissen langt unna
Ja, mer av det samme. Det kan være transparent i forhold til innspillingen. Selvsagt går det an å sette sammen et anlegg som KAN gjengi lydstyrken og dynamikken av en rockekonsert, men den lar seg likevel ikke lagre på vinyl eller CD.Transparent må også innbefatte en kapasitet som gjør at alt slipper gjennom uten begrensninger på verken dynamikk eller skala. Og hvor mange anlegg kan gjengi et trommesett, et Marshall stack eller tre, og vokal uten at noe blir amputert? Derfor vil jeg anta at transparent egentlig er et litt tullete mål å forholde seg til.
Yepppps.Transparent må også innbefatte en kapasitet som gjør at alt slipper gjennom uten begrensninger på verken dynamikk eller skala. Og hvor mange anlegg kan gjengi et trommesett, et Marshall stack eller tre, og vokal uten at noe blir amputert? Derfor vil jeg anta at transparent egentlig er et litt tullete mål å forholde seg til.
Selv om du bare skal gjengi innspillingen tapsfritt, så låter fortsatt et trommesett som et trommesett når man spiller det inn i et studio. Og en gitarforsterker og bass låter også temmelig mye mer heftig enn de fleste anlegg jeg har hørt, iallfall. Rockekonsert er selvsagt helt urealistisk i et vanlig stuescenario. Mener iallfall at transparent, som at det skal slippe alt uhindret i gjennom er et fullstendig urealistisk mål, og et veldig unøyaktig konsept hvis man bare skal forholde seg til målt frekvensgang o.l.Ja, mer av det samme. Det kan være transparent i forhold til innspillingen. Selvsagt går det an å sette sammen et anlegg som KAN gjengi lydstyrken og dynamikken av en rockekonsert, men den lar seg likevel ikke lagre på vinyl eller CD.
Og det er kanskje ikke for alle å enhver å ta den så langt.Yepppps.
Headroom i spannevis er det, som må til
Jeg sier bare at det er *mulig* å gjengi. Ikke at du kan gå på OHS og kjøpe et anlegg som klarer det. Hei, selv på nevnte rockekonsert er trommene kompromert før de når PA-en.Selv om du bare skal gjengi innspillingen tapsfritt, så låter fortsatt et trommesett som et trommesett når man spiller det inn i et studio. Og en gitarforsterker og bass låter også temmelig mye mer heftig enn de fleste anlegg jeg har hørt, iallfall. Rockekonsert er selvsagt helt urealistisk i et vanlig stuescenario. Mener iallfall at transparent, som at det skal slippe alt uhindret i gjennom er et fullstendig urealistisk mål, og et veldig unøyaktig konsept hvis man bare skal forholde seg til målt frekvensgang o.l.
Nei, å gjengi *innspillingen* av den er ikke noe problem. Å gjengi den "au naturel" ville vært mer problematisk.Dette er ikke et versting-eksempel egentlig. AC/DC - Black Ice. Første spor. 9,7 dB dynamikk.
Vis vedlegget 780209
Heldigvis ikke noe problem man trenger å forholde seg til.Nei, å gjengi *innspillingen* av den er ikke noe problem. Å gjengi den "au naturel" ville vært mer problematisk.
Det er noen som ser ut til å prøve.Heldigvis ikke noe problem man trenger å forholde seg til.
Det vert vel spinkelt for meg iallfall....Musikkopplevelse KUN i SweetSpot med korrekt plasserte høyttalere
Mye «går tapt» i det øyeblikket lydbølge treffer mikrofon. Og mer «forsvinner» i lydproduksjonen fram til ferdig utgitt musikk.Selv om du bare skal gjengi innspillingen tapsfritt, så låter fortsatt et trommesett som et trommesett når man spiller det inn i et studio. Og en gitarforsterker og bass låter også temmelig mye mer heftig enn de fleste anlegg jeg har hørt, iallfall. Rockekonsert er selvsagt helt urealistisk i et vanlig stuescenario. Mener iallfall at transparent, som at det skal slippe alt uhindret i gjennom er et fullstendig urealistisk mål, og et veldig unøyaktig konsept hvis man bare skal forholde seg til målt frekvensgang o.l.
Dette blir kompensert for/rettet opp med bedre strømkabel, audiofile sikringer i forsterker, 20A i skapet og kabelløftere og IKEA-fjøl av eik.Mye «går tapt» i det øyeblikket lydbølge treffer mikrofon. Og mer forsvinner i lydproduksjonen fram til ferdig utgitt musikk.
Tja? Ingen muligens?Men hvem er det som bare forholder seg til frekvensgang når det dømmes transparent ?
Lite puslete to-veis med "head room" ........ sånne daJeg syns bare 'transparent' blir unøyaktig hvis det ikke også skal innbefatte dynamikk, SPL, og det som gjør at man virkelig føler musikken på kroppen. Et helt vanlig standard trommesett eller et Marshall stack er ingen spøk.
Jeg er ikke der selv at det er noe jeg streber etter, for meg er det andre aspekter som veier tyngre. Kommer trolig til å ende med noe puslete to-veis greier neste gang jeg skal bytte.
Ble ferdig med Cerwin Vega på 90 tallet en gang, så går nok for noe som er enda mer puslete enn de der.Lite puslete to-veis med "head room" ........ sånne da
Sound Dynamics..... Canada´s svar på Cervin Vega den gang.
Vis vedlegget 780242
Ja rett og slett galskap og tenk at det finnes folk som kjøper slikt
Ja det er helt sant rett og slett tragiskDet er egentlig verre at noen tilbyr sånt.
De fleste her inne på forumet, som fortsatt har hørselen på stell, kan vel bekrefte at mye er blitt bedre og faktisk kan bevise det fordi vi fortsatt har produkter fra den tiden.....som fint tåler sammenligning med nymotens saker.Likevel snakkes det ofte om storhetstiden til hifi, nemlig 70-tallet --> 1. halvdel av 80-tallet. Alt var så meget bedre da; "VARM LYD", "OPPLØST", "DYNAMISK!", sies det. "DA kunne man lage lyd da!" Gammel Accuphase, gammel Luxman, gammel Pioneer (helst SX-1980), gammal Akai, Sansui, selv Nikko var bra, oppløste- og varme saker. Kenwood også.