Hva ville du ha gjort?

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.747
Torget vurderinger
1
En stressende uke har påført meg stiv nakke og lett muskelbetennelse i høyre rygg/skulder. Trolig noe som går over av seg selv med litt hvile og ro.

Jeg har mest lyst til å drikke meg full på øl og Cognac. Samt portvin som jeg ikke har fått smakt på aldri så lenge. Kona anbefaler derimot noe muskelavslappende piller hun har liggende fra en gammel kur. Hun er nok redd for snorkingen hvis jeg legger meg med promille. Alle råd mottas med takk.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Å ta gamle piller som egentlig er foreskrevet andre er absolutt en god idè. Ellers tror jeg kombinasjonen av alle fire alternativer virkelig kan gjøre susen. Øl, vin, børst og piller får min stemme!

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.599
Torget vurderinger
12
Jeg fikk assosiasjoner til en kompis som brukte røykeplaster og nikotintyggis for å slutte å røyke. På en fest (late at night) ble han observert med plasteret på, tyggende, men også med snus under overleppa og en sigg i hånda. SKJELVE..

Men seriøst, masse børst og god musikk pleier å hjelpe. Glem plagene, ikke syns synd på deg selv, men dyrk de gode tingene.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Kombinasjonen piller, cognac og øl forekommer meg en perfekt kombinasjon, og vil nok ta ondet ved roten skal du se.

Fyllesnorking er noe vi alle lider av, og følgelig ikke noe å bry seg om. Kast innpå.

Peter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2002
Antall liker
1.483
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Cognac er jo kanskje den beste medisinen som ikke virker - så den får min stemme. I alle fall mot stresset. Portvin er heller ikke å forakte - tror jaggu jeg skal drikke litt av den sorten i kveld selv :D

Mot betennelse er det bare ro og hvile som virker. Og kanskje litt pencilin/antibiotika. Men ligg unna andres reseptbelagte piller...

Så fyll opp glasset/glassene, jag ut kjerringa og sett på noe avdempet jazz, skru ned lyset og slapp av!

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Ingen grunn til å høre på hustruen! Det er jo du som lider, og så bekymrer kvinnemennesket seg for litt promillesnorking? Makan!!! Øl, portvin og cognac i liberale mengder forordnes herfra ;D
God bedring :D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Drekk deg pæra full da vel. Den ene unnskyldingen er like god som den andre. Vondt i nakken. ::)

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.747
Torget vurderinger
1
Takk for gode råd. Om ikke så gode, så i hvert fall velmenende. Jeg lovet kona å konsultere Nettdoktoren, men jeg sa ikke hvilken. Jeg merker allerede at muskelsmertene begynner å svinne. Hvordan jeg skal få fruen til å forsvinne (for kvelden) blir dog vanskeligere. En aften i alkohol- og musikkrus med beina på sofabordet ville vært helbredende for både kropp og sjel.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
pedal skrev:
Takk for gode råd. Om ikke så gode, så i hvert fall velmenende. Jeg lovet kona å konsultere Nettdoktoren, men jeg sa ikke hvilken. Jeg merker allerede at muskelsmertene begynner å svinne. Hvordan jeg skal få fruen til å forsvinne (for kvelden) blir dog vanskeligere. En aften i alkohol- og musikkrus med beina på sofabordet ville vært helbredende for både kropp og sjel.
Hvilke piller er det da?

Mvh Vidar P

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Antall liker
27
Vidar P skrev:
pedal skrev:
Hvilke piller er det da?

Mvh Vidar P
De pillene er nok bare placebo........ ;) ;) ;D

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.747
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Hvilke piller er det da?

Mvh Vidar P
Det var vist noe betennelsesdempende for en infeksjon i foten, i kjølevannet av forrige svangerskap. (Hun har grunn til å klage over byrdene jeg har påført henne). Jeg rakk imidlertid ikke å finne ut av dette. Vi finner ikke nøkkelen til medisinskapet etter at vi bestemte oss for å gjemme den på en lur plass. Går derfor for alternativ A. A som i alkohol.

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Høres ut som en god løsning å desinfisere kroppen litt ;D

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Like greit.Skille mellom infeksjoner og inflammasjoner; førstnevnte skyldes mikrober, sistnevnte har ingenting med mikrober å gjøre. Muskel-/senebetennelse er inflammatoriske tilstander.
Legemidler mot infeksjon, antiinfektiva herunder antibiotika, virker mot mikrober; overhodet ikke mot muskel-/senebetennelser. De legemidler som brukes mot inflammasjoner (i den grad man skal bruke noe) er gjerne nsaids, herunder ibux, brexidol, naproxen etc etc.

Mvh Vidar P

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.598
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Takk for det Vidar P. Skulle akkurat til å si det selv. ;)

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.835
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
To Frydenlunds Bokkøl før maten, legger en demper på absolutt alt, hvis vanlig prosedyre følges med rødvin til maten og cognac. Dagen derpå låter dessuten anlegget mye bedre enn før, spesielt på lavt volum.

Sov godt

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
Styrketrening fjerner all stress hvis du er jevnt aktiv. Jeg pumper jern en gang i uka, og det merkes. Tåler utrolig mye stress nå, og så er jeg sterk og vakker. 8)

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.747
Torget vurderinger
1
Takk for alle medisinske råd. Altså vesensforskjell på infeksjon og inflammasjon. Førstnevnte bekjempes med antibiotika. Det andre med ibux og lignende.

Hos meg har effekten av 6 øl til maten gjorte seg gjeldene. Gjør fremdeles vondt i nakke/skulder, men i mindre grad. Allmenntilstanden er imidlertid betydelig bedre.

Kan inflammasjonen ha godt av litt portvin? Kjøpte en bedre flaske 20 år gammel Graham’s Ruby på forrige jobbreise. Den var tiltenkt en flittig kollega, men tror jaggu jeg er meg selv så nær i kveld at jeg spretter’n. I motsetning til Vintage så kan man jo korke en flaske Ruby. Hvis det blir noe igjen.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.747
Torget vurderinger
1
Med mindre man drikker portvin jevnlig så risikerer man at gjensynsgleden fører til for mye. En gryende kvalme kan da slukkes med druebrennevin. -Den logiske fortsettelsen på portvin, hvis du skjønner.

Flertallet av Cognacer er alminneliggjort med for mye karamell og fatlagring. Min favoritt er Cuvée Anna No 99. En såkalt VS. Men ikke la deg lure av denne usle betegnelsen. Dette er en ualminnelig smaksrik og original Cognac. Her snakker vi druer, jordsmonn og opphav! Dessverre henvist til Bestillingslisten, så den må bestilles. Når du først bestiller, så bestill en eske. 6 flasker er borte før du aner det. Prisen på kr 292.- er uforskammet billig.

Nå begynner det å hjelpe på nakke/skulder, forresten.

EDIT: Flaska

Vedlegg

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Godt å se at legevitenskapen ikke har tapt seg. Det er ikke alle forunt å drikke på "a doctors request".

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.744
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Kom deg til sengs, Pedal. Det er kvelden nå. Ha på ulltrøye i natt, så skal du se at den gamle kroppen føles frisk og ung når morgenen kommer.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Kom deg til sengs, Pedal. Det er kvelden nå. Ha på ulltrøye i natt, så skal du se at den gamle kroppen føles frisk og ung når morgenen kommer.
Hva skjedde med antall innlegg? Unnskyld OT.

Mvh Vidar P

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.747
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
Etter en grusom rotfylling forrige året trøstet min gamle tannlege med at: Av alle ting som ikke hjelper, så er Cognac det beste. (I Frankrike drikker de ikke Cognac. De smaker Cognac. Samme kan det være. Alt må ikke være så fisefint).

Søvn er nok det klokeste, ja. God natt!

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.744
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Valentino skrev:

Mvh Vidar P
Bekl. OT. Parelius og jeg kappedes om å komme først til elven og renselsen. Jeg vant.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Vidar P skrev:
Valentino skrev:

Mvh Vidar P
Bekl. OT. Parelius og jeg kappedes om å komme først til elven og renselsen. Jeg vant.
Renselsen synes skinndyp. Men det kan jo skinne på overflaten allikevel.
Btw; kan du ikke overtale om.s til å bli med på neste renselse; jeg synes å ha problemer med å henge på :)

Mvh Vidar P

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.744
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Beauty is skin deep.
Siden du nevner om.s. har jeg notert meg at hans nick er gått i svart. Jeg håper det er midlertidig.

Unnskyld nok en gang, Pedal.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Beauty is skin deep.
Siden du nevner om.s. har jeg notert meg at hans nick er gått i svart. Jeg håper det er midlertidig.

Unnskyld nok en gang, Pedal.
Ahhh. kanskje er det håp om at han er i en renselse også; og returnerer med null innlegg :)

Vi får håpe og tro at han returnerer pronto uansett antall innlegg!

Mvh Vidar P

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Petter: En god Cognac og XX versjon u15 er tingen. Sen kveld og ligge lenge dagen derpå gjør underverker...

;D

R

Rojoh

Gjest
Hmm, ja... Etter å ha oppdaget kiropraktorens råd om islegging, så skjønte jeg fort at alkohol egentlig har samme virkning - your choice. ;D

Mvh. Johan

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren
Kanskje alkohol ikke har en legende virkning,men den gjør at det er mye kjekkere å være syk. ;D

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
pedal skrev:
En stressende uke har påført meg stiv nakke og lett muskelbetennelse i høyre rygg/skulder. Trolig noe som går over av seg selv med litt hvile og ro.

Jeg har mest lyst til å drikke meg full på øl og Cognac. Samt portvin som jeg ikke har fått smakt på aldri så lenge. Kona anbefaler derimot noe muskelavslappende piller hun har liggende fra en gammel kur. Hun er nok redd for snorkingen hvis jeg legger meg med promille. Alle råd mottas med takk.
Uansett om smertene skylles infeksjoner eller inflammasjoner så er det en bakenforliggende grunn til denne irritasjonen i vevet, derfor vil jeg på det sterkeste anbefale fysioterapeut eller kanskje enda bedre kiropraktor. Kiropraktor er det som gir raskest resultater, de har kortest ventetid, behandlingen starter på første konsultasjon.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg tror ikke jeg hadde gått til en kiropraktor med en infeksjon (som ikke er tilfelle her forresten)... bare for å ha skutt inn det.

Mvh Vidar P

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
Dette er en tråd for gode unnskyldninger for å drikke alkohol. Altfor mange har tydd til alkohol for å dempe stress. Mange av de har blitt alkoholikere.

Styrketrening!

R

Rojoh

Gjest
Alkohol er nok en dårlig løsning i forhold til stress. Men muskelplager forårsaket av stress, kan behjelpes med alkohol. Det handler slik jeg opplever det, om muskelavspenning. Å lure kroppens forsvarsverk som inntrer ved smertefølelse - så kan man velge om man vil bruke isposer, ibux eller en god rotbløyte. Har selv tendenser til at korsryggen stivner og blir øm og vond hvis den overbelastes. Alt med måte, selvsagt. :)

Mvh. Johan

G

Gjestemedlem

Gjest
Gjest skrev:
Dette er en tråd for gode unnskyldninger for å drikke alkohol. Altfor mange har tydd til alkohol for å dempe stress. Mange av de har blitt alkoholikere.

Styrketrening!
Man kan da umulig vite om man er stresset eller det hele bare er innbilning uten å måle dette.

Vedlegg

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
Hvis du ike vet om du er stresset, så er det nok et mere omfattende problem. Et slikt måleinstrument ser jeg ikke nytten av. Jeg tror på de signalene kroppen gir.

Men det er visst et marked for alt.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det var vel kanskje litt relatert ift lydopplevelse vs målinger, slik jeg oppfattet det :)

Mvh Vidar

G

Gjestemedlem

Gjest
Vidar P skrev:
Det var vel kanskje litt relatert ift lydopplevelse vs målinger, slik jeg oppfattet det :)

Mvh Vidar
Stemmer nok det. Jeg har såvidt nevnt det i andre tråder også. Jeg kan se for meg at man kan bruke en slik maskin for å måle hvilken virkning skifte av komponenter har på lytteren i stedet for å holde seg til osciloscopet på elektronikken.

Men den er nok mest tiltenkt som et hjelpemiddel for å måle hvordan ulike øvelser, medisiner, aktiviteter påvirker en. Aner ikke hvor godt den virker, men jeg liker idéen.

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
176
Torget vurderinger
4
Stressnakke er et kjent fenomen i mine jobbkretser og for meg er det en svært enkel og grei kur, og ikke minst forebyggelse: Trening.
En lett joggetur og noen enkle skulder-nakke-øvelser og deretter uttøyning av øvre rygg/nakke/skulder funker som bare det.

Men det er klart; hvis du igår havnet på en solid cognacfylla, så er vel en joggetur like fristende som å spise underbuksene til Knut Borge med makrell i tomat, Nugatti og tran ;)

Vel ment,
Kaptein Ufattelig

Topp Bunn