Hva synes du om armbåndsur og mobiltelefoner på Torget?

G

Gjestemedlem

Gjest
På en måte er det vel, når det kommer til diverse, like mye hvem som selger som hva som bør definere grensene. Om en av de som har vært her inne i årevis ønsker å selge en kasse bananer så er det på et hvis helt på sin plass. Men man bør unngå utenforstående riffraff som vil spamme børsen med uvesentligheter.

Kanskje et krav om 500 innlegg i forumet, eller et par års aktivt medlemskap, før man får lov til å selge noe som helst under diverse?

Spissoy

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.01.2009
Antall liker
6.321
Sted
Fitjar
Torget vurderinger
15
Synes klokker er helt fint å selge, da jeg er selv intr. i nettopp klokker :rolleyes: Så føler det hele går litt på egen interesse her.

Men ellers enig at det bør holdes lyd relatert.. :)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.628
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
det rare er at folk med interesse for lyd og det tekniske rundt også ofte er fascinert av klokker og annen finmekanikk
hva er galt med det?
bare legg det på siden slik at det ikke forkludrer den initielle intensjonen med Hifisentralen
alternativt kan folk legge inn linker til Finn på utenom lyd/musikk relaterte produkter
mvh
Leif

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
408
Torget vurderinger
7
det rare er at folk med interesse for lyd og det tekniske rundt også ofte er fascinert av klokker og annen finmekanikk
hva er galt med det?
bare legg det på siden slik at det ikke forkludrer den initielle intensjonen med Hifisentralen
alternativt kan folk legge inn linker til Finn på utenom lyd/musikk relaterte produkter
mvh
Leif
Vi skal vel ikke glemme at medlemmene på forumet her er mer opptatt av lyd og er kanskje mer kvalitetsbevisste på lydprodukter enn de fleste jeg kjenner ihvertfall. Det samme er nok også tilfelle når det gjelder klokker, kjøkkenartikler, møbler, sykler, skiutstyr osv. Jeg har inntrykk av at medlemmene også på disse områdene er mer kvalitetsbevisste enn de fleste. For egen del må jeg nok innrømme at jeg nok ser vel så mye på kvalitet som pris når jeg skal ha noe nytt, innen rimelighetens grenser selvsagt.
Jeg vil vel derfor tro at klokker o.l. som legges ut på torget vil være av en kvalitet som vil være interessant for flere. Faren er vel at det kan bli en konkurrent til Finn.no og det er vel ikke meningen i et HiFiforum?

OB-BB

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
7.999
Hva har klokker, gullklumper, dekk, hyttemøbler osv å gjøre i HFS?
Hva er det som plasserer de to første nærmest lydutstyr, eller kan jeg også legge ut sommerhjulene til Simcaen i samme slengen?
BB

G

Gjestemedlem

Gjest
HiFi handler om mer enn lyd. Det er en livsanskuelse.

Med dette er det endel 'ting' som følger med, og mye som er ekskludert. Børsen bør gjenspeile dette.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Alt kan selges. Så hvorfor ikke på HFS.
Ønskes noe kjøpt, hva som helst, er det vel mulig det også.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
På en måte er det vel, når det kommer til diverse, like mye hvem som selger som hva som bør definere grensene. Om en av de som har vært her inne i årevis ønsker å selge en kasse bananer så er det på et hvis helt på sin plass. Men man bør unngå utenforstående riffraff som vil spamme børsen med uvesentligheter.

Kanskje et krav om 500 innlegg i forumet, eller et par års aktivt medlemskap, før man får lov til å selge noe som helst under diverse?
Ingen avgjørelse er tatt, men jeg synes dette innlegget har mange gode poeng.

C

cruiser

Gjest

Ingen avgjørelse er tatt, men jeg synes dette innlegget har mange gode poeng.
Støtter også opp om dette!

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
309
Sted
Tomter
Torget vurderinger
35
Syns at det bør være HIFI relatert. Ellers er finn.no mye større på slikt skal man selge noe annet! Hvis det må inn støtter jeg forslaget om at det aldri vises på forsiden men kun under egen fane..

Heimdall

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.12.2009
Antall liker
565
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
15
Off-topic er vel den mest populære
kategorien på HFS (etter antall innlegg å dømme), så at Hifisentralen kun skal handle om lyd og bilde kan da umulig reflektere gjennomsnittmedlemmets holdning??

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Antall liker
548
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25

Her synes jeg du virkelig treffer spiker'n på hodet - jeg er helt enig i betydningen av hvem man handler med. Nå er jeg langt unna 500 innlegg, men en kombinasjon av det og fartstid synes jeg har mye for seg!

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3

Her synes jeg du virkelig treffer spiker'n på hodet - jeg er helt enig i betydningen av hvem man handler med. Nå er jeg langt unna 500 innlegg, men en kombinasjon av det og fartstid synes jeg har mye for seg!
Så alle med over 500 innlegg er seriøse? LoL
Men for meg kan folk gjerne selge sin egen sjel her på HFS :)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Det er vel ikke antall innlegg eller fartstid som er poenget, men at vi unngår at Torget blir misbrukt av "utenforstående" som legger inn annonser for alt mulig rart. Det er ikke så mange gratistjenester på nett lenger.

superclementz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2013
Antall liker
62
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Jeg som er relativt fersk her syntes det var fint å oppdage seriøse hifi-produkter som en nisje på hifisentralen der jeg kan følge med på dette uten så mye støy. Det finnes andre nisjeplasser og steder som favner bredere for andre ting? Det er i hvert fall min mening.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
På foto.no har de en aldeles utmerket bruktbørs for fotoutstyr - inkl. fotorelatert datautstyr og printere - og her har man ikke noe diverse i det hele tatt. Kan hende like greit? Fotoutstyr på fotoentusiastenes nettarena, hifiutstyr på hifientusiastenes nettarena etc. etc. Punktum. Så får man heller rote rundt på finn.no hvis man har noe annet rask man vil selge eller kjøpe.

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Det synes jeg er en god ide.
I utgangspunktet mener jeg Torget bør være for A/V og relaterte varer.

rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.04.2003
Antall liker
231
Sted
Sogn & Fjordane
Hifisentralen er vel selvforklarende mtp innhold!! ?? Alt det andre " rælet" som folk vil selge hører hjemme andre steder!!

T

Tittentei

Gjest
Det går ann å sette en maksgrense på f.eks. 2 simultane annonser pr bruker i diverse. Da slipper man at QXL-selgerne kaster inn 100 annonser for Donaldpocket.

Det går jo ann å prøve dette og se hvordan utviklingen blir.

Synes det er greit å tilby medlemmene her adgang til å annonsere litt utenfor nisjen til brukermassen.

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Antall liker
1.288
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
183
Grei løsning. Ikke betaling (sålenge det ikke er økonomisk behov tilstede for drift).
Ikke på forside.
Kun en div. gruppe.

Har av og til hatt ønske om å tilby spesielle ting til mine "artsfrender" før jeg legger det ut på finn. (blir opprørt av noen som har satt høyere pris på forsterker her, enn på finn.....grrrrr)

Jeg vil også i samme anledning skryte av oppsettet av sentralen. Det er glimrende layout her.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.173
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Jeg syns armbåndsur er helt greit. Det er jo ikke billige hverdags-timeglass som tilbys, men kvalitets-ur. Jeg har inntrykk av at det å være opptatt av lyd og hifi ofte medfører interesse for armbåndsur.

• Liker
Reaksjoner: oct

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.587
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Personlig synes jeg må folk selge hva de vil under diverse. Det eneste jeg føler er at ingenting i diverse kategorien viser noen plass "automatisk" ( eks: nyeste annonser, nyeste annonser med bilde etc. )

Husker jeg fikk noen kommentarer for et par-tre år siden da jeg annonserte bilen min her..

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Koden vår tillater ikke å separere ut en enkel kategori som ikke vises på forsiden eller i diverse oversikter, og det vil kreve litt programmering.

For nå så må vi enten åpne for litt utvidelse av type kategorier, eller ikke godta armbåndsur og andre el. produkter som ikke passer innunder hi-fi.

T

Tittentei

Gjest
Koden vår tillater ikke å separere ut en enkel kategori som ikke vises på forsiden eller i diverse oversikter, og det vil kreve litt programmering.

For nå så må vi enten åpne for litt utvidelse av type kategorier, eller ikke godta armbåndsur og andre el. produkter som ikke passer innunder hi-fi.
Den henter sikkert de x siste annonsene via en SQL query sortert på tidspunkt for innleggelse, så det er vel bare å endre den spørringen til å eksludere annonser fra den kategorien? EXCEPT eller NOT IN kan nok brukes for å oppnå dette.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2

Den henter sikkert de x siste annonsene via en SQL query sortert på tidspunkt for innleggelse, så det er vel bare å endre den spørringen til å eksludere annonser fra den kategorien? EXCEPT eller NOT IN kan nok brukes for å oppnå dette.
Det er ikke noe problem å få det til, men det krever som sagt litt programmering.

Hifimontøren

Medlem
Ble medlem
21.05.2012
Antall liker
26
Torget vurderinger
2
Dette blir for useriøst ,
Hva blir det neste
kjeledyr og kontaktannonser?

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.460
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Det kan jo nevnes at en del andre forum (f.eks Tidssonen) også har en diverse-kategori for ikke-relaterte produkter.

Ikke at det nødvendigvis skal skape presedens for hva man velger å gjøre her på HFS, men.....

... min personlige mening er at det er helt ok å kunne annonseres for enkelte produktkategorier av "high-value/high-quality/high-end" (i mangel av bedre definisjon) produkter

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.604
Torget vurderinger
24
I riktig gamle dager, dvs. rundt 80-tallet, da var det nærmest standard for enhver hifinerd her i byen å være interessert i tre ting; hifi, klokker (armbåndsur da, selvsagt) og foto!

På lørdager da det ofte var samling rundt vannhullene Nimbus og Oslo Hifi Center (pre-Tømmersnik) kunne kombatantene lett kjennes igjen i sine skinnjakker (nappa må vite), Rolex'er og den obligatoriske Leica'en som hang rundt halsen på de...

Dette henger åpenbart fortsatt litt igjen, derav litt klokker osv. både på Torget og i Off-Topic. Deal with it - vi er jo gutter/menn! Noen av oss i allefall.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Det er ikke noe problem å fjerne kategorien "Diverse" fra hovedsiden på Torget og i "Nyeste annonser fra Torget" på forsiden av HFS og forumet, men vi kan nesten ikke fjerne det fra "Se annonser fra siste døgn/uke". Da blir kategorien helt gjemt, og da blir annonsering i denne kategorien helt meningsløs.

Alle som legger ut en annonse ønsker best mulig eksponering, og spørsmålet er om vi skal forsøke å holde oss til hi-fi og enkelte kategorier som ligger nærme (da synes jeg det er ok om annonsene fremkommer av alle lister), eller om vi skal åpne for litt videre kategorisering?

Vi kan f.eks. lage en kategori som heter "Annen elektronikk". Det gir rom for de fleste elektroniske ting (ink. armbåndsur), men biler, klær, jaktutstyr, radiostyrte bilbaner og alt annet vil da ikke passe inn. Enkelte har forespurt angående veggmalerier, og dette kan legges ut under "Møbler og tweaks", men annen type kunst passer nok ikke inn.

Skal vi forsøke å nå en eller annen enighet rundt dette?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.604
Torget vurderinger
24
You call the shots, Høvding - det er ditt forum! Fint med rådspørring for å få frem synspunkter, men du blir sikkert aldri ferdig dersom du ikke skjærer igjennom og lager det slik DU vil det skal være!

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
902
Torget vurderinger
35
....så bare produktet er "eksklusivt" eller har "riktig" pris (dyrt!!) så kan det legges ut på børsen ?

mvh

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
....så bare produktet er "eksklusivt" eller har "riktig" pris (dyrt!!) så kan det legges ut på børsen ?

mvh
Det har ihvertfall ikke jeg sagt, og ikke har jeg tenkt i disse baner heller. Jeg tror enkelte ønsker å bruke Torget til å avertere ting i et miljø de føler seg hjemme i, og det er vel det som er kjernen her.

You call the shots, Høvding - det er ditt forum! Fint med rådspørring for å få frem synspunkter, men du blir sikkert aldri ferdig dersom du ikke skjærer igjennom og lager det slik DU vil det skal være!
Jeg føler at en kategori med "Annen elektronikk" kan fungere helt greit, men jeg synes alltid det er greit å ta en diskusjon rundt slik avgjørelser. Hadde det vært kun opp til meg, så hadde jeg nok holdt det hele til kun hi-fi. Det finnes mange andre bruktbørser som fungerer bedre til andre produkter.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.628
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
DIKTATUR! :mad:
dette er ikke verdt snaue 100 innlegg imo
mvh
Leif

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Nettopp. Det er andre bruktbørser til det som ikke er relatert til lyd og bilde. Andre produkter, blir i stor grad spamming av noe som i dag er en velfungerende bruktbørs for vår hobby.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.173
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Å innføre en kategori som kalles "annen elektronikk", høres ut som en god løsning på dette. Som Sluket sier, er det mange i våre kretser som også har en forkjærlighet for armbåndsur og foto. Akkurat nå sikler jeg etter et armbåndsur som er lagt ut her.

Topp Bunn