Hva synes du om armbåndsur og mobiltelefoner på Torget?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Det er flere som averterer klokker/ur, mobiltelefoner og enkelte elektroniske ting som ligger utenfor vår kategorisering på Torget.

Enkelte medlemmer ønsker at vi skal legge til et par ekstra kategorier under "Diverse" som dekker slike produkter, og jeg tenkte å høre evnt. meninger rundt dette.

Personlig så har jeg ingen problemer med dette, og jeg synes det virker nokså naturlig at enkelte ønsker å bruke et marked de føler seg kjent og hjemme i. Jeg skjønner at enkelte vil finne andre typer produkter som et forstyrrende element, men vi har til enhver tid cirka 1000 aktive annonser, og jeg kan ikke se at det vil gjøre så stor skade om vi har noen ekstra annonser som ikke er hi-fi relatert.

Jeg hører gjerne på meninger vedrørende dette.

Mvh
Høvdingen

C

cruiser

Gjest
Ett og annet produkt er greit, men å bruke hifisentralen som utsalgssted slik at hvert tredje produkt som står på forsiden er klokker har jeg lite til overs for.
Kanskje man kan unngå at den kategorien vises på forsiden?

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg synes det er kjekt å kunne kjøpe og selge ting her som er litt utenfor ren musikk og hifi. Folk er jo opptatt av mer enn bare dette, og den store fordelen her er at man kan handle med folk man kjenner og stoler på, eller som i det minste har en lang historie.

Men noen kategorier er jo mer attraktive enn andre da, og det trenger ikke bli et MiniFinn heller. Klokker, foto, elektronikk, kunst, musikkinstrumenter, verktøy til diy, kanskje stilmøbler høres ut som produkter som bør tillates i en diversekategori i alle fall. Mens strømpebukser, leker, gullnummer, skrot man fant på loftet, partytelt og husdyr kanskje blir mer spam for de aller fleste til at det er attraktivt.

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Jeg tror ikke det er så lurt, er redd gratis annonser på slike produkter tiltrekker seg folk som ikke har ærlige hensikter(og som vanligvis aldri ville brukt Hifisentralen).
Det er kryr av gode bruktmarkeder med høy omsetningshastighet der ute for alle andre ting.....

Dette er i alle fall min mening:)

Ha en fin dag alle sammen!
Mvh
Kjetil

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Antall liker
375
Torget vurderinger
10
Enig med Griffenfeldt. Klokke-folket har sitt eget forum. Behold HFS brukten som et rent HiFi torg istedet for å opprette Finn2.no

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Det er flere som averterer klokker/ur, mobiltelefoner og enkelte elektroniske ting som ligger utenfor vår kategorisering på Torget.

Enkelte medlemmer ønsker at vi skal legge til et par ekstra kategorier under "Diverse" som dekker slike produkter, og jeg tenkte å høre evnt. meninger rundt dette.
Du kunne jo dele opp "diverse"-posten i to:

1. "Diverse hifi" - i hovedsak som i dag, men uten data og foto. En rendyrket hifi-relatert diverse-post, altså.

2. "Diverse ikke-hifi"/"Diverse annet" - eventuelt med underkategorier som klokker, mobiltelefoner, data etc.

Dermed synliggjør man at det er forskjell på diverse og diverse, og gjør det lettere å styre unna alt som ikke har med hifi å gjøre for dem som er opptatt av slikt.

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
42.154
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Vanskelig å sette en grense for hvor mye / hva som kan selges utenom hi-fi. Stemmer vel for å holde det innenfor den kategorien forumet tross alt handler om, så ikke man ender opp med alt fra bildeler til gamle sofaer.

Heimdall

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.12.2009
Antall liker
565
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
15
Jeg har annonser og solgt både mobiltelefon og elektromateriell på Torget, og jeg er veldig enig i at det er litt i grenseland for hva som bare blir forstyrrende søppel og hva som passer inn i et hifimiljø.
Tegneserier, dusjhoder og klær burde ikke finne veien til torget IMO, men klokker osv synes jeg nok er innenfor. Men det burde ikke ligge på forsiden.
Uansett synes jeg ikke at det er noe problem slik det praktiseres i dag, så det ser ut som folk selv klarer å vurdere dette. En og annen annonse klarer en vel å overse, enten det er gullnummer eller bilbane.

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
For de som er kjent i dalstrøka sørøst for oss. Vi trenger ikke et nytt Mingistreet her inne.

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Antall liker
532
Torget vurderinger
23
Er jeg hypp på en ny klokke eller bilbane, har jeg ikke noe problem med å logge meg inn på Finn.no. Det burde ikke selgere av slikt ha heller.
Mange av oss er her inne såpass hyppig at vi bruker "siste annonser" for å se om det dukker opp noe spennende. Kjedelig da at interessante objekter drukner i støvsugere og gullnummer.
Jeg foretrekker at vi holder oss til audio-/videoprodukter.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Synes det som er relatert til lyd og bilde er greit. F.eks HTPC, server og TV/projektor som yttergrensene. Alt annet hører hjemme på finn.no slik jeg ser det.

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Antall liker
82.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Problemet er "where to start, and where to stop" av aksepterte artikler. Dette kan føre til en uheldig utvikling over tid. Det viktigste for meg er at ikke hifi relaterte artikler, ikke blir tatt med på forsiden under nyeste annonser.

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
902
Torget vurderinger
35
Synes bruktbørsen på Hifisentralen burde holde seg til audio/video relaterte produkter - Eneste relativt "rendyrka" bruktbørs for hifi i landet.

"kategorihelvete" og salg av strikketøy og tegneserier - nei takk.

Salg av klokker/ur.... hvorfor ? - hva blir det neste da - smykker ?

mvh

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Synes alt du ser inne på et hifi rom el kino skal være greit. Det er jo en del morsome lamper med figurer fra filmer som kan pynte opp. Bare et eksempel. Andre eksempel er jo sverdene fra Ringenes herre. Noen vil synes at de er dekorative, andre vil hate dem. SLik er det bare.

Men bilbaner og donald bøker hører ikke hjemme her.

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Antall liker
548
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Enig med dem som foreslår en Diverse-gruppe med noen få undergrupper og som helst kan holdes unna hjemsiden! Jeg synes det er betryggende å handle med forlk som har vært på Sentralen en stund. Så har vi jo samtidig faren for utglidning, men er ikke det et problem man kan ta stilling til hvis det skulle vise seg å bli for mye (hva nå det kan være...)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.035
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg synes vi skal holde oss til våre felles hobbyrelaterte produkter - komponenter og musikk.

Jeg ser faren for at ved å la dette bli en "allmen" salg/kjøp-plass. Vi er nok naive i lille Norge. Det finnes personer som tråler bruktsider. Ikke for å kjøpe, for å si det slik...

RoyVidar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2012
Antall liker
54
Sted
Sandefjord
Synes alt du ser inne på et hifi rom el kino skal være greit. Det er jo en del morsome lamper med figurer fra filmer som kan pynte opp. Bare et eksempel. Andre eksempel er jo sverdene fra Ringenes herre. Noen vil synes at de er dekorative, andre vil hate dem. SLik er det bare.

Men bilbaner og donald bøker hører ikke hjemme her.
Syns dette var en fin måte å si det på, jeg. Jeg leser det som lyd-, bilde- og relaterte produkter, uten å ekskludere lyttestol/sofa og pynt :)

Klokkeinteresse er kult det, det samme er bil, båt, friluftsliv, "haute couture" og lignende som har interessante tråder på off-topic, men bruker finn.no og annet som salgskanaler.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.595
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Nei la oss slippe å bli et mini Finn,kun lyd og musikk produkter på brukten.

mvh

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.391
Sted
Sølvbyen
Ser flere er villig til å åpne for ikke-lyd&bilde produkter så lenge det ikke dukker opp under siste annonser.

Jeg syns at så lenge det ikke passer under "siste annonser" her inne, så passer det egentlig ikke her inne i det hele tatt. Alle kjenner jo til finn.no og klarer helt sikkert å finne veien inn dit hvis de har noe å selge som ikke har noe med temaet for dette forumet å gjøre. Let's keep the Hifisentralen nice & clean. :)

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Gratis annonsering er nok en medvirkende årsak til utglidningen.

mvh Elektron

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg har selv kjøpt klokke her på sentralen. For min del ser jeg ingen grunn til å lage et problem av en marginal irritasjon. Det kan godt fjernes fra forsiden, men jeg synes problemet per nå er så lite at det for min del er bare en bonus, selv om det har ført til enkelte impulskjøp.

(Forøvrig et mekanisk urverk..)

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2006
Antall liker
125
Kan man ikke ha en diverse post som samler alt sånt da? Da slipper man å katagorisere slik det ikke blir så veldig atraktivt å annonsere eller lese denne posten

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.522
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Primært bør Torget være for Hi-Fi (og relatert) utstyr, men....
* Datautstyr er jo pr. i dag relatert som både avspiller, lagringsmedie, fremvisning osv.
* Telefoner og nettbrett blir omtrent like relatert som øvrig datautstyr

Samtidig ser jeg ingen problemer med å kunne ha et par undergrupper til, der foto og ur kanskje stikker seg litt ut i "mengden".

Men å ha en "åpen" diverse-gruppe, der man annonserer alt mulig synes jeg vi bør unngå.

Forøvrig, så tror jeg også at de aller fleste vil annonsere på dedikerte forum for ulikt utstyr, da annonsen blir mer målrettet og sjansen for salg er vesentlig større. Det er vel omtrent ikke en eneste form for hobby/fritidsaktivitet som ikke har et eget forum med fri annonsering for kjøp/salg .

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Jeg har en Babydan lekegrind i sort med ekstra ledd til salgs. Brukt til å holde uønskede elementer vekk fra husalteret i en fase av livet. I tillegg ett sett SuperNova+ babycall, helt perfekt når husfar har behov for å sette opp volumet ett par hakk en fredagskveld, men likevel ha en viss kontroll på de håpefulle små.

Send PM den som er interessert

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
skal en / må ha det, så er det egen tråd og denne tråden kan hifisentralen ta betalt for, siden det er noe "annet". Godt betalt.
Må da koste litt. 200kr uken eller så :) Så blir det litt til drift av sentralen.
Det må være dyrt ellers blir det overfylt med rask.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.150
Sted
Holmestrand
Ser ikke problemet. HVis det blir mye annet så kan det heller vurderes.

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Antall liker
375
Torget vurderinger
10
Neste utgavet av torget blir dermed HiFinn.no...:p NEI TAKK!

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.522
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Må da koste litt. 200kr uken eller så :) Så blir det litt til drift av sentralen.
Ja, tipper det ville bli store inntekter av det:rolleyes:, all den tid det koster 35,- for å annonsere (60 dgr) på Finn.

Topp Bunn