Hva synes dere om ulovlig nedlasting av musikk fra nettet?

Hva bør man gjøre med folk som laster ned musikk ulovlig fra nettet?

• Ingenting, det er helt greit

Stemmer: 0 0.0%
  • Dømme dem til fengselstraff

• Gi dem kraftige bøter

• Dyppe i tjære og rulle i fjær

• Skyte dem i kneet

• Lobotomere

• Totalt antall stemmer
    0

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Det ender som det gjør: artistene må leve av konserter og ikke i like stor grad platesalg. Nå har mange artister måttet gjøre det for å ha en god inntekt (hva msn enn måtte mene om det) så det er ikke noe nytt.

Men før eller senere så blir konsekvensen at man antagelig ikke eier en fysisk kopi av åndsverkmaterialet lengre, og de man innehar er Lo-Q. Når man ikke gjør det, så betyr det at det gjøres tilgjengelig på andre måter, og det rett og slett gjennom streaming. Da må man være oppkoblet til internett og ha et abonnement. Så blir spørsmålet: "-hva med bærbart? Hvordan skal jeg få med meg musikken da?" Med stor sannsynlighet blir dette Lo-Q, lav kvalitetsfiler slik som MP3 eller AAC. Nå trenger ikke kvaliteten være så dårlig for det, men med stor sannsynlighet vil x-antall kanaler og 24 bit (eller høyere) trolig bli forsøkt forholdt server-streaming. På den måten tror jeg industrien vil forsøke å opprettholde kontrollen og gjenopprette equilibrium...

Mvh. Bjørn

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
462
Torget vurderinger
24
bjornh skrev:
Det ender som det gjør: artistene må leve av konserter og ikke i like stor grad platesalg. Nå har mange artister måttet gjøre det for å ha en god inntekt (hva msn enn måtte mene om det) så det er ikke noe nytt.

Mvh. Bjørn
Det bare det at for å få spille jobber/konserter i smalere sjangere feks jazz så vil de fleste som arrangerer konserter at man kan vise til at man har gitt ut en plate på et kjent selskap som en kvalitetssikring, særlig på de konsertene som man tjener såpass at det går ann å leve av det.

Jeg skjønner ikke at oppegående mennesker ikke ser at dette er galt jeg.

Spør en snekker om han vil sette opp et kjøkken gratis for deg og se hva han svarer...

Det tar tross alt ihvertfall to uker å spille inn en plate (inkl miksing, mastring) pluss den tiden det tar å skrive og øve inn materiale.
Noen av dere som vil jobbe for meg ett par uker gratis?
P.s Har et bad som trenger oppussing..

Sånn nogenlunde vennelig hilsen J.O

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Blir litt som høna og egget, det der...

Gratis? jeg?

L

lark

Gjest
Det er egentlig ikke så nøye med om folk forsyner seg gratis med musikk fra nettet lenger. Verden går til helvete for full maskin likevel ;D Like godt å få det unna i en fei ;) ;)

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
462
Torget vurderinger
24
Bra at vi har en hobby som ikke er avhengig av musikk og at vi ikke liker bra utførte og kostbare innspillinger...

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.150
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Ja, takk og lov for at man finner gratis sinustoner på nettet.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.599
Torget vurderinger
12
Laster ikke ned. Har aldri noensinne lastet ned musikk ulovlig (gidder ikke kaste bort tid på det heller). Liker ikke stjeling. Synes ikke noe om hvis noen stjeler mitt inntektsgrunnlag, så . . . .

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Orker ikke lese alt dette.. men er det ikke slik at man kan kopiere for eget bruk ? det som er forbudt er å distrubuere kopibeskyttet materiale til andre, med hensikt å tjene penger ?

Hvorfor har jeg harddisk og record knapp på PVR`en min ? betyr det at jeg har ikke lov å trykke på knappen med den røde rundingen på ? Denne kjøpte jeg fra Canal Digital... og det skjer ofte at jeg trykker på den når det er en bra konsert eller noe.. er jeg lovbryter da ? (hva om jeg tar opp drittmusikken fra MTV (spiller de foresten musikk der lenger) har jeg brutt loven da om jeg hører på det etterpå?

my 2 cent... (som sikkert har vært nevnt 20 ganger tidligere i tråden)
:) (i så fall ser dere bare bort fra dette innlegget) ;)

et "døme" : Jeg tok opp konserten Performing this week, Live at Ronnie Scotts - Jeff Beck på TV.. Cd`en fra denne konserten hadde jeg tilfeldigvis lastet ned et par uker i forkant (uten å høre på den, men den ble anbefalt av en gitarspillende kollega)

Hvilken av de to "acts of crime" er værst ... laste ned plata, eller spille inn hele konserten i kjempekvalitet ?

(på toppen av alt viste det seg jo at konserten var brilliant! rett og slett et must buy, som må i samlingen) jeg hadde ikke KJØPT den basert på at noen sa den var bra (m.m. den kosta 79 kroner)... sånn ER det bare!

denne kommer til å være en av platene på min neste cd-bestilling..

G

Gjestemedlem

Gjest
pstraums skrev:
Hvorfor har jeg harddisk og record knapp på PVR`en min ? betyr det at jeg har ikke lov å trykke på knappen med den røde rundingen på ? Denne kjøpte jeg fra Canal Digital... og det skjer ofte at jeg trykker på den når det er en bra konsert eller noe.. er jeg lovbryter da ?
Ja da er du jo blitt en tyv i følge den felkoblede logikken og selvgode hykleriskheten i endel av innleggene her i tråden.

Guantanamo Bay neste.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Da burde jeg jo i neste instans kunne saksøke canal digital for å tilrettelegge for denne grusomme ugjerningen???

Men det blir vel som å saksøke staten for at det er lov å selge trimmesett til moped og utstyr for å brenne sprit.. samtidig som det ikke er lov til å "bruke dem" .....

:) (godt mulig DE reglene er endret siste 15 år.. håper det..)

Gjestemedlem skrev:
pstraums skrev:
Hvorfor har jeg harddisk og record knapp på PVR`en min ? betyr det at jeg har ikke lov å trykke på knappen med den røde rundingen på ? Denne kjøpte jeg fra Canal Digital... og det skjer ofte at jeg trykker på den når det er en bra konsert eller noe.. er jeg lovbryter da ?
Ja da er du jo blitt en tyv i følge den felkoblede logikken og selvgode hykleriskheten i endel av innleggene her i tråden.

Guantanamo Bay neste.

G

Gjestemedlem

Gjest
pstraums skrev:
Da burde jeg jo i neste instans kunne saksøke canal digital for å tilrettelegge for denne grusomme ugjerningen???
Tilrettelegging og medvirking til ulovlig kopiering... Uffda, var det ikke noe slik PBguttene ble dømt for av den korrupte dommeren da?

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
462
Torget vurderinger
24
Gjestemedlem skrev:
pstraums skrev:
Tilrettelegging og medvirking til ulovlig kopiering... Uffda, var det ikke noe slik PBguttene ble dømt for av den korrupte dommeren da?
En bitteliten detalj er vel at Canal Digital/tv selskaper har betalt ganske bra med penger for å distrubere disse programmene da...
Og at du betaler for det ved leie, nrk avgift osv....

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.362
Torget vurderinger
1
J.O skrev:
...
En bitteliten detalj er vel at Canal Digital/tv selskaper har betalt ganske bra med penger for å distrubere disse programmene da...
Det hadde vært veldig greit dersom det jeg betaler til GET for internettilkoblingen, også dekker alle mulige og umulige «brudd» på evt imaterielle rettigheter, herunder evt. opphavsrett, som jeg evt. begår ved mitt bruk av internett. Sådan er det dog ikke, og GET er helt klar «medskyldig» i mine evt. ulovligheter i form av «tilrettelegging og medvirking» ;) ... på samme måte som posten er medskyldig dersom jeg evt. skulle motta ulovligheter i en postforsendelse. Staten er også medskyldig i alle brudd på trafikkreglene ettersom staten har «tilrettelagt og medvikret». etc. til det totalt idiotiske ... rekkevidden av «tilrettelegging og medvirkning» er så tøylesløs at konseptet burde avskaffes umiddelbart før hele kloden er innsperret på «maximum security» IMHO.

mvh
KJ

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
462
Torget vurderinger
24
KJ skrev:
J.O skrev:
...
Det hadde vært veldig greit dersom det jeg betaler til GET for internettilkoblingen, også dekker alle mulige og umulige «brudd» på evt imaterielle rettigheter, herunder evt. opphavsrett, som jeg evt. begår ved mitt bruk av internett. Sådan er det dog ikke, og GET er helt klar «medskyldig» i mine evt. ulovligheter i form av «tilrettelegging og medvirking» ;) ... på samme måte som posten er medskyldig dersom jeg evt. skulle motta ulovligheter i en postforsendelse. Staten er også medskyldig i alle brudd på trafikkreglene ettersom staten har «tilrettelagt og medvikret». etc. til det totalt idiotiske ... rekkevidden av «tilrettelegging og medvirkning» er så tøylesløs at konseptet burde avskaffes umiddelbart før hele kloden er innsperret på «maximum security» IMHO.

mvh
KJ
Nå synes du bare kverulerer, blir som å si at de som selger kniver tillrettelegger for ran og mord...
Man har jo et ansvar selv, og fraskrive seg ansvar er et utrolig dårlig argument....

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
7.197
Sted
Market Snodsbury
J.O skrev:
Nå synes du bare kverulerer, blir som å si at de som selger kniver tillrettelegger for ran og mord...
Man har jo et ansvar selv, og fraskrive seg ansvar er et utrolig dårlig argument....
Eit interessant spørsmål her er om det er slik at fildeling (og "ulovleg nedlasting") har vore ein viktig drivkraft for å marknadsføra usannsynleg heftige breiband til privatkundar.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.362
Torget vurderinger
1
J.O skrev:
....
Legg merke til den siste biten av innlegget mitt:

«... rekkevidden av «tilrettelegging og medvirkning» er så tøylesløs at konseptet burde avskaffes umiddelbart før hele kloden er innesperret på «maximum security» IMHO.»

Jeg er absolutt tilhenger av individuelt ansvar for egne handlinger, og jeg er svært skeptisk til konseptet «tilrettelegging og medvirkning» når det brukes til å utvanne det individuelle ansvaret eller å overføre det til andre rettsubjekter. Etter bomben i Oklahoma i 1995 ble Hydro saksøk for å ha produsert kunstgjødselet som kunne ha blitt brukt i bomben ...

mvh
KJ

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
J.O skrev:
KJ skrev:
J.O skrev:
...

mvh
KJ
Det er noe i akkrat det...

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
alle som laster ned musikk og film gratis er føkkings gjerrigknarker som stjeler fra kunsterne for å spare noen kroner.

end of story.

så kan man gjerne diskutere løsninger for å fjerne unødvendige mellomledd slik at pengene i større grad går rett fra bruker og til kunstner.

men før disse løsningene er på plass, så BETAL!, ffs.
har du ikke råd eller føler at det ikke er verdt det - stikk.
slutt å stjele!

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.362
Torget vurderinger
1
Gago skrev:
alle som laster ned musikk og film gratis er føkkings gjerrigknarker som stjeler fra kunsterne for å spare noen kroner.

end of story.
...
... også lovlig gratismateriale?

mvh
KJ

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
KJ skrev:
Gago skrev:

end of story.
...

mvh
KJ

naturligvis ikke.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Gago skrev:

end of story.

så kan man gjerne diskutere løsninger for å fjerne unødvendige mellomledd slik at pengene i større grad går rett fra bruker og til kunstner.

slutt å stjele!
Henger meg på denne.

Fortalte et annet sted at jeg har fått sånn gratis spotify, og fikk svar tilbake at jeg var sinnsyk som ikke hadde 100kr i måneden til denne tjenesten.

Kunne da fortelle hvor mye jeg har brukt på musikk siste år til vedkommendes store forbløffelse, men, SÅ mye på musikk?! Går det ann!

Så de var forfæra over at jeg ikke hadde 100kr, men så ble de veldig rare fordi jeg brukte SÅÅÅ mye når en egentlig kunne slippe unna med mindre...

Folk er rare.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.362
Torget vurderinger
1
Gago skrev:
KJ skrev:
Gago skrev:

end of story.
...

mvh
KJ
naturligvis ikke.
Jeg bare lurte ... ;) Jeg har lastet ned en del musikk som (så langt det framgår av de aktuelle nettsteder) har blitt lagt ut af innehaveren av opphavsretten, og etter din første post så var jeg med det gneten og kriminell ... ;)

Hva med musikk jeg har fra før? dvs som jeg har lovlige kopier av - det er kanskje mest aktuelt for vinyl. Hvilke forpliktelse har jeg evt for å undersøke om et aktuelt nettsted/kanal har de aktuelle rettigheter til å distribuere musikken?

mvh
KJ

G

Gjestemedlem

Gjest
Gago skrev:

end of story.

slutt å stjele!
Så rørende... Spesielt fra en som har fått 95% (?) av CDsamlingen sin som gratis frynsegode fra jobben og plateindustrien.... ::)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.656
Torget vurderinger
0
Jeg laster ikke ned musikk fra nettet, hverken lovlig eller ulovlig. Var vel ekorn eller noe slikt i et tidligere liv, men for meg er det "nødvendig" å ha en "hardcopy" av musikken min, CD, tape eller vinyl. Liggende på harddisk blir det på en måte ikke det samme.

Når så er sagt så, kopierer jeg helt uten dårlig samvittighet fra mine kjøpte eksemplarer over til andre formater uten å betale noe ekstra for det. Har aldri brukt samme tape i spilleren hjemme og i bilen feks. I bilen ligger det "hjemmebrent" CD evt tape. Orginalen brukes kun i "controlled environment", dvs på stueanlegget. På samme måte med musikken på MP3 spiller og minnebrikker til bruk i bilen. Har jeg kjøpt en "orginal" bruker jeg musikken på den slik jeg selv ønsker, så kan platebransjen sutre så mye de vil over at jeg ikke betaler ekstra for å legge musikken jeg har kjøpt og BETALT, på andre media elller formater.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.599
Torget vurderinger
12
Kloke ord spiralis.

Siden så mange synes det er greit å laste ned ulovlig. Hvorfor er det ok å ulovlig erverve seg andres arbeid/kunst? Er det noen av ulovlignedlasterne som kan tenke seg å gi bort deler av det lever av, drive gratisarbeid o.l.? Jeg trenger en gratis snekker og rørlegger, anyone?

Jeg støtter også gago sitt noe spissformulerte innlegg, og jeg får ingenting av musikken min gratis, men må først arbeide for å få utbetalt lønn som jeg deler med stat og kommune før jeg legger igjen pengene hos musikkforhandleren og staten igjen. Jeg synes det fungerer greit slik.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Veldig fornuftig, Spiralis. Jeg gjør det samme, kopierer til bruk i bilen, men ikke for "videre distribusjon".

-Spotify m.fl. må vel betale royalties tror jeg (det regner jeg nesten med) og utsetter oss som bruker det for reklame, noe som er greit. Så lenge de gjør opp for seg så er jo ikke det et problem, like lite som at NRK gjør opp for seg for å sende musikk på radio.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Jeg er ikke uenig med deg i at "nytt i tiden" er løsninger som du nevner. Nå synes jeg at de tradisjonelle Hi-Fi produsentene har vært utrolig sirumpa og trege med å skjønne at det er "nettverksspillere" eller harddisk-spillere (kankje med CD/DVD/BR) folk vil ha.

Det er nok fremtiden, men jeg vil ha en spiller i racket, ikke sitte med Windows via en laptop (som fjernkontroll til en eller annen server ungene stadig herper med all slags skit de finner på nett) -i sofaen. Jeg vil ha et musikk-anlegg som er betjeningsvennlig med så få knapper som trengs.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.150
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Jeg er også et ekorn... ;D

Musikk er en ting - platesamling er en annen ting. De platene jeg kjøper inn, rippes og kopieres over til server da squeezebox er eneste kilde. Har enda ikke helt lyst til å gi slipp på det fysiske formatet, men da kun i forbindelse med platesamling.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Gjestemedlem skrev:
Gago skrev:

end of story.

slutt å stjele!
Så rørende... Spesielt fra en som har fått 95% (?) av CDsamlingen sin som gratis frynsegode fra jobben og plateindustrien.... ::)

Hva vet du om hvor mye jeg har betalt for plater og filmer?
tror du filmer som kommer til redaksjonen havner hjemme hos meg - eller ute hos skribentene mine som skal anmelde dem, og som premier i konkurranser, etc.?
bruk hodet litt nå.

ikke bland personlige forhold inn i dette, jeg kan fort bli fristet til å gjøre det samme selv.

kom gjerne med krasse motsvar, men ikke ta det ned til et nivå som går på privatperson og yrke.

Dette innlegget er moderert av bjornh, grunnet språkbruk jfr. Hifisentralens regel 1.

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
25
Sted
Tromsø
KJ skrev:
.........Hvilke forpliktelse har jeg evt for å undersøke om et aktuelt nettsted/kanal har de aktuelle rettigheter til å distribuere musikken?

mvh
KJ
All den tid musikk normalt er å anse som åndsverk er det vel greit å anta at alt er beskyttet av opphavsrett, så lenge det ikke fremgår annet av tekst på det aktuelle nettstedet. Se kanskje bort fra russiske, kinesiske og andre kjente piratkopilands nettsteder.

G

Gjestemedlem

Gjest
Gago skrev:
Gjestemedlem skrev:
Gago skrev:

end of story.

slutt å stjele!

Hva vet du om hvor mye jeg har betalt for plater og filmer?
tror du filmer som kommer til redaksjonen havner hjemme hos meg - eller ute hos skribentene mine som skal anmelde dem, og som premier i konkurranser, etc.?
bruk hodet litt nå.

ikke bland personlige forhold inn i dette, jeg kan fort bli fristet til å gjøre det samme selv.

kom gjerne med krasse motsvar, men ikke ta det ned til et nivå som går på privatperson og yrke.

Dette innlegget er moderert av bjornh, grunnet språkbruk jfr. Hifisentralens regel 1.
Ok, fair enough det var vel litt over streken. Jeg tar det på min kappe at jeg kan ha misoppfattet deg da du snakket om dette ved en mye tidligere anledning.

Men samtidig vil jeg dog si at jeg oppfatter det som mye grovere å bli beskyldt for tyveri hvis man kopierer musikk enn å være lojal mot sine arbeidsgivere og velgjørere ved å tale deres sak. Det var vel helst denne siste rollen jeg siktet mest til her, samtidig som jeg reagerer på slike flåsete uttalelser.

Men jeg er enig med at dette ikke bør gjøres til en personlig greie. Beklager det.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
lojale mot sine arbeidsgivere? velgjørere?
hva fabler du om?
dette skjønner jeg ikke stort av, vennligst forklar.

til informasjon:

samme hva jeg hadde jobbet med, så hadde jeg hatt samme holdningen til piratnedlasting.

kun et fåtall av alle som bedriver kunst, film og musikk, blir suksessfulle og rike.
de aller fleste er lutfattige hele livet sitt og strever med å få inn nok spenn til å holde liv i skrotten sin, og å kunne fortsette å lage kunst.
ok, mange av dem burde nok ha gitt opp og skaffet seg en vanlig jobb - det er en helt annen diskusjon.
men det er ingen vits i å stjele fra dem og spenne beina under det lille de måtte generere av inntekter gjennom kunsten sin for det.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.362
Torget vurderinger
1
geiraa skrev:
...
All den tid musikk normalt er å anse som åndsverk er det vel greit å anta at alt er beskyttet av opphavsrett, så lenge det ikke fremgår annet av tekst på det aktuelle nettstedet. Se kanskje bort fra russiske, kinesiske og andre kjente piratkopilands nettsteder.
Joda, men det har f.eks. vært flere tilfeller av at nettsteder for underbruk av plateselskaper, som har bedrevet nettdistribusjon av musikk som de ikke har rettigheter til ... fra morselskapet. Som forbruker hvilke forpliktelser har jeg til å går slikt etter i sømmene (?) ... når selskapene som driver med slikt på profesjonell basis ikke klarer å ha orden i sysakene ... Som kjent via bl.a. phishing så er det den smaleste sak av verden å utgi seg for å ha rent mel i posen. En annen side av saken er at noe er lov i et land og forbudt i et annet.

mvh
KJ

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
25
Sted
Tromsø
KJ skrev:
geiraa skrev:
...
Joda, men det har f.eks. vært flere tilfeller av at nettsteder for underbruk av plateselskaper, som har bedrevet nettdistribusjon av musikk som de ikke har rettigheter til ... fra morselskapet. Som forbruker hvilke forpliktelser har jeg til å går slikt etter i sømmene (?) ... når selskapene som driver med slikt på profesjonell basis ikke klarer å ha orden i sysakene ...
Som sagt, står det i mer eller mindre klartekst, gjerne signert komponist og/eller utøver (som normalt er de som innehar opphavsretten), at musikken er til fri nedlasting, så kan du nok med forholdsvis stor grad av sikkerhet anta at det er greit at du gjør det.

... Som kjent via bl.a. phishing så er det den smaleste sak av verden å utgi seg for å ha rent mel i posen.
Dette er vel en sannhet med modifikasjoner. Men siden du bringer dette på bane: om du får en epost som tilsynelatende kommer fra Nordea, med beskjed om å oppsøke en nettside for å legge inn påloggingsinformasjon; gjør du det? I og med at de skriver at det er greit, mener jeg.

En annen side av saken er at noe er lov i et land og forbudt i et annet.
Det vil vel alltid være forskjeller i de ulike lands lovverk, så jeg er faktisk ikke sikker på om jeg skjønner hvor du vil.

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Har noen LP-er med det samme budskapet. Ting forandrer seg ikke. Verktøyene er bare anerledes ;D

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
janb skrev:
Har noen LP-er med det samme budskapet. Ting forandrer seg ikke. Verktøyene er bare anerledes ;D
Å!? hvilke LPer da ? Leste du hva som står på kaseten ?

;D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Problemet har nok aldri vært at man har lagd en kopi til seg selv for å bruke på walkman, i bilen etc. -problemet er når den massive spredningen hindrer salg -som igjen hindrer inntekt, som igjen får sine konsekvenser.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.692
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hehe, Jello Biafra og gjengen har aldri vært særlig til å logre for de store nei.

To ting har skjedd:
Plateselskapene har driti seg ut. Hadde de vært innovtive haddede forstått at nedlasting kan man tjene penger på.
Hifibransjen har driti seg ut. Hverken kunnskap eller teft. De eneste som med en gang skjønte at det var forretning i det nye var Linn. Tiefenbrun har nese.

L

larkus

Gjest
Valentino skrev:
Hehe, Jello Biafra og gjengen har aldri vært særlig til å logre for de store nei.

To ting har skjedd:
Plateselskapene har driti seg ut. Hadde de vært innovtive haddede forstått at nedlasting kan man tjene penger på.
Så lenge det finnes et gratis alternativ gjennom ulovlig fildeling er man like langt uansett hvor "innovative" man er.

mvh
dr.phil
larkus

Topp Bunn