Nuke 'em.Helt greit å forby atomvåpen, vel? Det er jo noe ordentlig ufyselige greier. Men, hva skal vi straffe det med?
Nuke 'em.Helt greit å forby atomvåpen, vel? Det er jo noe ordentlig ufyselige greier. Men, hva skal vi straffe det med?
https://www.nrk.no/norge/folket-vil-ikke-hore-pa-regjeringens-atompolitikk-1.13190190Det er pkt 5 som best illustrerer hvor håpløst fjernt fra virkeligheten SV er....SV sine 5 krav til Ap hvis de skal inn i regjering:
1. Øke barnetrygden.
2. Norge må kutte mer i utslippene hjemme.
3. En nasjonal lærernorm.
4. Profittfri velferd.
5. Forbud mot atomvåpen.
Det er mye å si om disse punktene men for å ta pkt4: Man er på ville veier når profitt er et argument innen velferd. Målet må åpenbart være en bedre velferd for flere for å hindre økte forskjeller.
Siden de ble oppfunnet har noen stater holdt seg med atomvåpen, mest for å straffe eventuell bruk av atomvåpen med atomvåpen. Sånn har det vel vært nesten siden disse greiene ble oppfunnet. Hva SV har vedtatt i sine programmer oppigjennom ser ikke ut til å ha noen virkning på dette.Nuke 'em.Helt greit å forby atomvåpen, vel? Det er jo noe ordentlig ufyselige greier. Men, hva skal vi straffe det med?
Vel i USA, så er de fleste som er vaksinemostandere personer med høy utdanning. Men etter min erfaring så har utdanning lite med intelligens og kunnskap å gjøre til en viss grad, et par anekdotiske eksempler: Ei jeg gikk i samme klasse med på barne og ungdomsskolen, gikk ut med ganske høyt snitt fra psykologistudier, fant ut som 16-åring at mann ikke blir gravid av å svelge sæd. Jeg var en gang hos en psykolog som mente at jeg hadde dyssosial personlighetsforstyrrelse bare fordi jeg lå hjemme på sofaen hele dagen og røyket i hasj den gang.Jeg synest det mest fascinerende er at er venstreparti relativt frakoblet den virkelige verden tiltrekker seg såpass stor andel høyt utdannede.
Atomvåpen er oppfunnet og kan ikke "avfinnes". Vi må leve med dem og håpe de ikke blir anvendt.Re atomvåpen; å redusere antallet er en god ide og et godt mål. Ingen tvil om det.
Men å gå til 0?, tja, kanskje ikke så lurt;
The Atomic Origins of Climate Science - The New Yorker
"The most contested number in this debate is zero. In 2009, Thomas Schelling, an economist, national-security expert, and Cold War deterrence theorist, who had won a Nobel Prize for his game-theory analysis of conflict, issued a dire warning:
A “world without nuclear weapons” would be a world in which the United States, Russia, Israel, China, and half a dozen or a dozen other countries would have hair-trigger mobilization plans to rebuild nuclear weapons and mobilize or commandeer delivery systems, and would have prepared targets to preempt other nations’ nuclear facilities, all in a high-alert status, with practice drills and secure emergency communications. Every crisis would be a nuclear crisis, any war could become a nuclear war. The urge to preempt would dominate; whoever gets the first few weapons will coerce or preempt. It would be a nervous world."
Jeg mente ikke at du var i harnisk, ch. Og det er mange oppegående som arbeider for å forsøke å komme frem til en måte å "forby" bruk av atomvåpen på. Det har vært mange og konstruktive forslag, også fra personer man ikke venter dem fra, som Henry Kissinger.Jeg leste også Schell i the New Yorker I 1982, og ble så nær som jeg noengang har blitt til "freaked out".
Men jeg er langt fra å være i harnisk over noe SV mener.
Deres ønske om å forby atomvåpen ser jeg mest som et illustrende eksempel på deres lite gjennomtenkte politikk mer basert på følelser og gode ønsker enn hva som kan realistisk gjennomføres i den virkelige verden.
Altså et eksempel, ikke en stor sak.
nedenfor er vinklingen av samme standpunkt fra Høie for en uke siden. Og folk påstår at media er venstrevridde...Et fornuftig forslag fra SV blir sablet ned av årets mest tendensiøse overskrift. Skjerpings VG.
SV vil la folk bruke hasj, ta ecstasy og sniffe kokain - SV - VG
Forsåvidt ikke uenig i at SV har mye drømmerier i sitt konsept, men gjør det noe? Poenget med et fløyparti, er jo nettopp dette med sær(e) interesser, og som sådan fungerer da SV helt fint. Det er jo fundamentalt misforstått at de ønsker seg eller aksepterer et Nord-Koreansk samfunn (#171), da kan det heller anbefales at man leser programmet deres, før man uttaler seg.
SV har viktige punkter i sitt program, som også FrP har det i sitt. Vi behøver et politisk mangfold, å miste SV ville være et stort tap. Holder de seg under sånn omtrentlig 10% oppslutning, er de tannløse, og nødvendige.
Disqutabel
Det kommer vel an på øyet som ser.Frp er ikke motsvaret til SV på høyresiden og kan ikke sammenliknes - på ingen måte. Selv om Frp har enkeltindivider med vel sterke meninger så er partiprogrammet plantet på denne jorden i sterk motsetning til SV.
At SV hører hjemme under sperregrensen, er da et høyst subjektivt ståsted, og står dessuten i kontrast til at vi behøver et politisk mangfold. SV er faktisk et parti med en helhetlig politikk, partiet befinner seg relativt langt ute på den ene fløy, men ikke lengre ute enn FrP. De har svært forskjellig syn på en del saker, og begge er helt langt ute på viddene i enkeltsaker. Men vi skal hegne om ståsteder som er sånn passe langt ute, det er nettopp det som skaper mangfoldet i det norske demokratiet. Med mitt verdensbilde er så absolutt FrP en balanserende faktor på motsatt side av vektstangen i forhold til SV, så det er langt i fra en objektiv sannhet at FrP er mer jordnært enn SV. Jeg har svært få sympatier med FrP, men har noen med SV. Men jeg ønsker begge to tydelig til stede i det norske politiske selskap.Forsåvidt ikke uenig i at SV har mye drømmerier i sitt konsept, men gjør det noe? Poenget med et fløyparti, er jo nettopp dette med sær(e) interesser, og som sådan fungerer da SV helt fint. Det er jo fundamentalt misforstått at de ønsker seg eller aksepterer et Nord-Koreansk samfunn (#171), da kan det heller anbefales at man leser programmet deres, før man uttaler seg.
SV har viktige punkter i sitt program, som også FrP har det i sitt. Vi behøver et politisk mangfold, å miste SV ville være et stort tap. Holder de seg under sånn omtrentlig 10% oppslutning, er de tannløse, og nødvendige.
Disqutabel
Samtykker i at vi trenger et politisk mangefold. Det er noen ganger til hindrer for effektiv politikk og raske gjennomføringer - som Venstre og Krf er gode eksempler på- men det er et godt alternativ til to-partipolitikken vi ser i USA.
Jeg har ikke noe i mot at SV eksisterer som et særinteresseparti under sperregrenser (hvor de hører hjemme) - men det blir feil når de får mer oppmerksomhet av media enn andre og langt mer aktuelle partier som MDG. De har noe nytt og viktig og tilføre den politiske debatten. De er gjester når NRK kjører debatt - mens SV er fast inventar - derav min kommentar om at de holdes kunstig i live.
Frp er ikke motsvaret til SV på høyresiden og kan ikke sammenliknes - på ingen måte. Selv om Frp har enkeltindivider med vel sterke meninger så er partiprogrammet plantet på denne jorden i sterk motsetning til SV.
MGD ???Det kommer vel an på øyet som ser.Frp er ikke motsvaret til SV på høyresiden og kan ikke sammenliknes - på ingen måte. Selv om Frp har enkeltindivider med vel sterke meninger så er partiprogrammet plantet på denne jorden i sterk motsetning til SV.
Når det gjelder oppmerksomhet i media så er SV tross alt 7 ganger større enn MGD. Syntes nå at MGDs representant har mye tid foran kamera likevel.
MDG er jo nesten like stort som SV - og på noen meningsmålinger fra 2015 har de vært større. Men man kan derimot få et inntrykk av at SV er 7 ganger større...Det kommer vel an på øyet som ser.Frp er ikke motsvaret til SV på høyresiden og kan ikke sammenliknes - på ingen måte. Selv om Frp har enkeltindivider med vel sterke meninger så er partiprogrammet plantet på denne jorden i sterk motsetning til SV.
Når det gjelder oppmerksomhet i media så er SV tross alt 7 ganger større enn MGD. Syntes nå at MGDs representant har mye tid foran kamera likevel.
Konspirasjon fra de rike mener du?He-he. Frps "program plantet på denne jorden".
Veldig underholdende. "Kjøpt og betalt", mener du?
FrP har en politikk som er spisset og i noen tilfeller drøy - men den er fortsatt relevant ift omverdenen.At SV hører hjemme under sperregrensen, er da et høyst subjektivt ståsted, og står dessuten i kontrast til at vi behøver et politisk mangfold. SV er faktisk et parti med en helhetlig politikk, partiet befinner seg relativt langt ute på den ene fløy, men ikke lengre ute enn FrP. De har svært forskjellig syn på en del saker, og begge er helt langt ute på viddene i enkeltsaker. Men vi skal hegne om ståsteder som er sånn passe langt ute, det er nettopp det som skaper mangfoldet i det norske demokratiet. Med mitt verdensbilde er så absolutt FrP en balanserende faktor på motsatt side av vektstangen i forhold til SV, så det er langt i fra en objektiv sannhet at FrP er mer jordnært enn SV. Jeg har svært få sympatier med FrP, men har noen med SV. Men jeg ønsker begge to tydelig til stede i det norske politiske selskap.Forsåvidt ikke uenig i at SV har mye drømmerier i sitt konsept, men gjør det noe? Poenget med et fløyparti, er jo nettopp dette med sær(e) interesser, og som sådan fungerer da SV helt fint. Det er jo fundamentalt misforstått at de ønsker seg eller aksepterer et Nord-Koreansk samfunn (#171), da kan det heller anbefales at man leser programmet deres, før man uttaler seg.
Disqutabel
Samtykker i at vi trenger et politisk mangefold. Det er noen ganger til hindrer for effektiv politikk og raske gjennomføringer - som Venstre og Krf er gode eksempler på- men det er et godt alternativ til to-partipolitikken vi ser i USA.
Jeg har ikke noe i mot at SV eksisterer som et særinteresseparti under sperregrenser (hvor de hører hjemme) - men det blir feil når de får mer oppmerksomhet av media enn andre og langt mer aktuelle partier som MDG. De har noe nytt og viktig og tilføre den politiske debatten. De er gjester når NRK kjører debatt - mens SV er fast inventar - derav min kommentar om at de holdes kunstig i live.
Frp er ikke motsvaret til SV på høyresiden og kan ikke sammenliknes - på ingen måte. Selv om Frp har enkeltindivider med vel sterke meninger så er partiprogrammet plantet på denne jorden i sterk motsetning til SV.
Disqutabel
Det som her hevdes, er jo mest likt en konspirasjonsteori.FrP har en politikk som er spisset og i noen tilfeller drøy - men den er fortsatt relevant ift omverdenen.At SV hører hjemme under sperregrensen, er da et høyst subjektivt ståsted, og står dessuten i kontrast til at vi behøver et politisk mangfold. SV er faktisk et parti med en helhetlig politikk, partiet befinner seg relativt langt ute på den ene fløy, men ikke lengre ute enn FrP. De har svært forskjellig syn på en del saker, og begge er helt langt ute på viddene i enkeltsaker. Men vi skal hegne om ståsteder som er sånn passe langt ute, det er nettopp det som skaper mangfoldet i det norske demokratiet. Med mitt verdensbilde er så absolutt FrP en balanserende faktor på motsatt side av vektstangen i forhold til SV, så det er langt i fra en objektiv sannhet at FrP er mer jordnært enn SV. Jeg har svært få sympatier med FrP, men har noen med SV. Men jeg ønsker begge to tydelig til stede i det norske politiske selskap.Forsåvidt ikke uenig i at SV har mye drømmerier i sitt konsept, men gjør det noe? Poenget med et fløyparti, er jo nettopp dette med sær(e) interesser, og som sådan fungerer da SV helt fint. Det er jo fundamentalt misforstått at de ønsker seg eller aksepterer et Nord-Koreansk samfunn (#171), da kan det heller anbefales at man leser programmet deres, før man uttaler seg.
Disqutabel
Disqutabel
Når partiet holdes flytende av særinteresser i media så er det ikke et mangfold.
Særinteresser i media?Når partiet holdes flytende av særinteresser i media så er det ikke et mangfold.
Jeg er ikke den som sympatiserer mest med SVs politikk, men påstanden om at de alltid favoriseres av media fikk seg et kraftig skudd for baugen av den saken jeg postet tidligere. Her er hvordan VG omtaler samme lovendringsforslag fra SV og Høyre/helseministeren:FrP har en politikk som er spisset og i noen tilfeller drøy - men den er fortsatt relevant ift omverdenen.
Når partiet holdes flytende av særinteresser i media så er det ikke et mangfold.
Ja huff. Tenk så ille det er at man før et landsmøte tar en times time-out om møtekultur, hersketeknikk og ansvarsforhold osv, og deler gruppen i 2. Ikke at det bare er mannfolk som bedriver hersketeknikker da. Kari Jacuesson f.eks. er neppe der.Det er nesten så man ikke tror det er sant. For alle andre partier kunne det vært en aprilspøk. SV er så latterlig at det nesten ikke går an å irritere seg, men jeg gjør det allikevel.Det eneste halmstrået partiet har tilbake er å smiske med sharia-tilhengerne og adoptere en møtestruktur inspirert av Saudi Arabia.
SV deler opp i mannsmøte og kvinnemøte - Bergens Tidende
Men rart det der. Sympatisører av partier der ledelsen ikke klarer å holde fingrene fra ungpikefatet klager over at andre partier tar hersketeknikker og ansvar på alvor. Der nevnte ledelse belønnes senere med statsrådsposisjoner fra det "ansvarlige Høire".
Han ble i det minste ikke belønnet med statsrådposisjon vel, men noe helt annet?Ja huff. Tenk så ille det er at man før et landsmøte tar en times time-out om møtekultur, hersketeknikk og ansvarsforhold osv, og deler gruppen i 2. Ikke at det bare er mannfolk som bedriver hersketeknikker da. Kari Jacuesson f.eks. er neppe der.Det er nesten så man ikke tror det er sant. For alle andre partier kunne det vært en aprilspøk. SV er så latterlig at det nesten ikke går an å irritere seg, men jeg gjør det allikevel.Det eneste halmstrået partiet har tilbake er å smiske med sharia-tilhengerne og adoptere en møtestruktur inspirert av Saudi Arabia.
SV deler opp i mannsmøte og kvinnemøte - Bergens Tidende
Men rart det der. Sympatisører av partier der ledelsen ikke klarer å holde fingrene fra ungpikefatet klager over at andre partier tar hersketeknikker og ansvar på alvor. Der nevnte ledelse belønnes senere med statsrådsposisjoner fra det "ansvarlige Høire".
Er det han her du tenker på?
Øygard dømt til to år og tre måneders fengsel - Øygard-saken - VG