Høyttalere Hva skal subben stå på?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

TLN

Gjest
    SD fungerer ikke for mig. De stjæler dynamikken. Transienter bliver udtværet. Få et nyt gulv.
    nah, det var da veldig bastant.
    Jeg har i allefall tenkt å prøve med SD under både sub og høytalere først. Så er det jo andre alternativer som f.eks Vibrapod som blir testet lenge før jeg river opp ett kjellergulv og graver ned i bakken for å fylle med grus/sand etc etc for så legge parkett el.lign. Så dårlig da ikke lyden :)
    Jeg bruker SD under subbene og IsoAcoustic Gaia undet HT. Det fungerer helt utmerket.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.488
    Torget vurderinger
    2
    Virkelig flott rom du har med skikkelig akustikktiltak, det slikt kan jeg bare drømme om. Lyden bør ble enda bedre uten den svære TVen som jo må gi mye refleksjon ....

ynot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Antall liker
    1.965
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Virkelig flott rom du har med skikkelig akustikktiltak, det slikt kan jeg bare drømme om. Lyden bør ble enda bedre uten den svære TVen som jo må gi mye refleksjon ....
    Det har du helt rett i, men enn så lenge har jeg ikke mulighet til å ha eget rom for å se fotball (egentlig bare Liverpool-kampene) og film så da blir dette et kompromiss.
    Med årene så kommer jeg nok til å snu rommet 180° og da blir det projektor og lærret. Da blir det større visningsflate og mindre refleksjoner fra TV.

Rommet gir en skikkelig utfordring. Høytaleren ved vindu/sub spiller helt nydelig, mens den andre har litt mindre stereoperspektiv og ikke like pent. Toppen/diskanten er smalere/trangere/mer gjemt enn på ytterveggen ved subben. Veggen med vindu er en bærevegg av betong mens den andre siden er en lettvegg og jeg mistenker at det utgjør en stor forskjell. Det er i allefall en stor forskjell på subben om den står på den veggen med bæring kontra lettveggen. Ja, jeg har koblet om bak anlegget og det følger rommet og ikke høytaler ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn