- Ble medlem
- 12.01.2005
- Antall liker
- 7
Jeg stemte opprinnelig "Stereoboksen", siden den tross alt er en komplett samling av alle albumtitlene. Men etter at jeg ble klar over at de fleste titlene opprinnelig ble laget i to utgaver for vinyl, en stereoutgave og en monoutgave, der monoutgavene fikk mest omtanke siden de fleste kun hadde mono-avspillingsutstyr på den tiden, så er det klart at jeg må gå for begge. Slik er det når man er litt treg med å oppdatere sin musikkhistoriske kunnskap...
Blir dyrt dette, men helt nødvendig. Jeg har fått sjansen til å sammenligne noen spor fra de to boksene, og jeg synes faktisk begge har sin berettigelse. Noen ganger gir mono-sporene en nødvendig fokus i lydbildet, andre ganger er stereo-utgaven mer spennende og mono-utgaven av samme spor litt kjedelig i forhold. Dette varierer fra spor til spor, også innenfor samme plate, synes jeg.
Blir dyrt dette, men helt nødvendig. Jeg har fått sjansen til å sammenligne noen spor fra de to boksene, og jeg synes faktisk begge har sin berettigelse. Noen ganger gir mono-sporene en nødvendig fokus i lydbildet, andre ganger er stereo-utgaven mer spennende og mono-utgaven av samme spor litt kjedelig i forhold. Dette varierer fra spor til spor, også innenfor samme plate, synes jeg.