Hva med å diskutere surroundutgivelser? Anbefalinger osv..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.482
    Antall liker
    901
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte sjefsversjonen av Star Trek: The Motion Picture




    Med alle 3 variantene av filmen + mye annet, klistremerker osv :ROFLMAO:

    Tror det bare blir med den i fysisk utgave, siden den er så spesiell - flere varianter av filmen: Theatrical, Directors Cut & Long version. De andre tenker jeg blir å handle på Itunes i 4k/Atmos utgaver.

    Bra Atmos lyd på The Motion Picture!
    Blir bare denne på meg, ser ikke ut som de andre har Atmos? Har du forresten sjekket ut Apple Music i dag. Skulle spille noe Atmos musikk, men alle albumene var stereo! :confused: Prøvde restart, men fortsatt stereo. Satte på en BD med Atmos, det spilte som det skulle. Har siste program varen.:(
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Blir bare denne på meg, ser ikke ut som de andre har Atmos? Har du forresten sjekket ut Apple Music i dag. Skulle spille noe Atmos musikk, men alle albumene var stereo! :confused: Prøvde restart, men fortsatt stereo. Satte på en BD med Atmos, det spilte som det skulle. Har siste program varen.:(
    :oops: streaming altså

    Ja, kanskje det bare er den første de har laget et helt nytt lydspor til av Star Trek filmene?
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.482
    Antall liker
    901
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Fungerer med Atmos slik det skal her.
    Fant ut av det, virker som den kanalen jeg har brukt til ATV ikke dekoder Atmos lenger. :( Flyttet over på en annen kanal, og voila, Atmos. Nå har jeg omprogrammert Logitech Harmony fjernkontrollen til ny inngang, så nå er alt på stell. Skjønner ikke hva som har skjedd, har ikke gjort noen forandringer fra i går til i dag. Har bestilt en AVC 3800, så får sende inn 3700 til HI-FI Klubben når den er plass.:cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Fant ut av det, virker som den kanalen jeg har brukt til ATV ikke dekoder Atmos lenger. :( Flyttet over på en annen kanal, og voila, Atmos. Nå har jeg omprogrammert Logitech Harmony fjernkontrollen til ny inngang, så nå er alt på stell. Skjønner ikke hva som har skjedd, har ikke gjort noen forandringer fra i går til i dag. Har bestilt en AVC 3800, så får sende inn 3700 til HI-FI Klubben når den er plass.:cool:
    Bra du fikk det til å funke igjen :)

    Hvorfor bytte til 3800? Sugen på Dirac?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Fikk det til å funke, men er noe galt med den inngangen. :confused: Nei, var ikke Dirac men mulighet for 4 subber, har 3 nå, og Auro 3D.
    4 subber :)

    Kom gjerne med tilbakemelding om hvor godt den nye Denoen fikser 3 suber automatisk.

    Har bare 1 her - snart 20 år gammel Kappa Sub - 10" - 250W tror jeg, leverer godt, fornøyd. Men kunne nok tenkt meg et par beist fra SVS eller Arendal ved eventuell oppgradering.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.482
    Antall liker
    901
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    4 subber :)

    Kom gjerne med tilbakemelding om hvor godt den nye Denoen fikser 3 suber automatisk.

    Har bare 1 her - snart 20 år gammel Kappa Sub - 10" - 250W tror jeg, leverer godt, fornøyd. Men kunne nok tenkt meg et par beist fra SVS eller Arendal ved eventuell oppgradering.
    Jeg har 2 SVS subber bak 10"-400W, volum matchet og kalibret som 1, og en Yamaha 12"-300W i front.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg har 2 SVS subber bak 10"-400W, volum matchet og kalibret som 1, og en Yamaha 12"-300W i front.
    Brukte et par år på å finne beste sub-plassering, stua er 10m lang - litt varierende bredde ca 4m, sitter mitt i og suben er rundt 5m unna sweetspot - der yter den best.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.482
    Antall liker
    901
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Brukte et par år på å finne beste sub-plassering, stua er 10m lang - litt varierende bredde ca 4m, sitter mitt i og suben er rundt 5m unna sweetspot - der yter den best.
    Har mye mindre rom, satte subbene der det var plass. ;) Har Isobaric Tube Traps i alle hjørner, tar litt plass.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Selve surroundanlegget er plassert på ca 4x4m - men suben altså langt utenfor dette området - litt weird - men det er slik det låter best. Bruker en dspeaker Cinema 8033 på den. Har kjørt romkorreksjon på Yamaha prossessoren, men etterpå stort sett justert ned all eq over Schroeder.

    Har ikke gjort noen lyddempingstiltak.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Kan like godt spørre deg nå som du kjenner de nye Denonene litt - er det enkelt å skru av eq over 200Hz for høytalerkanalene?
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.482
    Antall liker
    901
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Kan like godt spørre deg nå som du kjenner de nye Denonene litt - er det enkelt å skru av eq over 200Hz for høytalerkanalene?
    Det er ikke noe jeg har satt meg inn i, da jeg ikke har sett behovet for mitt oppsett. Jeg bruker Audyssey XT appen når jeg kalibrer og kjører alltid 8 målinger, så drar jeg bassen opp litt i editoren og sender til AVC'en. Synes det blir ganske bra.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Det er ikke noe jeg har satt meg inn i, da jeg ikke har sett behovet for mitt oppsett. Jeg bruker Audyssey XT appen når jeg kalibrer og kjører alltid 8 målinger, så drar jeg bassen opp litt i editoren og sender til AVC'en. Synes det blir ganske bra.
    Det er en erfaring jeg har gjort ved å lytte til mitt surroundanlegg over mange år - jeg liker lyden best når romkorreksjonen fikser bassen og holder seg unna resten. På Yamaha er dette ganske ukomplisert å gjøre - men tar litt tid - må gå inn på alle høytalerkanalene og fjerne eq settinger over ønsket frekvens.

    For eksempel romkorreksjonsprogrammet til Genelec - har dette som standard - altså de gjør ikke eq oppover i frekvens, hvis du ikke setter kurve.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.482
    Antall liker
    901
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Det er en erfaring jeg har gjort ved å lytte til mitt surroundanlegg over mange år - jeg liker lyden best når romkorreksjonen fikser bassen og holder seg unna resten. På Yamaha er dette ganske ukomplisert å gjøre - men tar litt tid - må gå inn på alle høytalerkanalene og fjerne eq settinger over ønsket frekvens.

    For eksempel romkorreksjonsprogrammet til Genelec - har dette som standard - altså de gjør ikke eq oppover i frekvens, hvis du ikke setter kurve.
    Hver si smak tydeligvis, jeg liker jobben Audyssey gjør, type høyttalere kan vel spille inn også.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Hver si smak tydeligvis, jeg liker jobben Audyssey gjør, type høyttalere kan vel spille inn også.
    Ja, viktig å velge det man synes "smaker" best. Jeg googlet litt om Audyssey - og det virker som det faktisk er veldig enkelt å sette limit på hvilket område man vil den skal gjøre eq på.

    Sigberg - som lager høytalere og deltar her inne på forumet, har skrevet litt om Audyssey, blant annet om det vi diskuterer:

    MULTEQ APP
    If your receiver supports the MultEQ app, it has one trick in particular that may be worth knowing about. After running the calibration from the app, look for the setting called "MultEQ Filter Frequency Range". This controls how much of the frequency range is corrected by Audyssey. Generally, the most important thing is to have Audyssey correct the lower (bass) frequencies. Personally I limit Audyssey to 500hz, but you can experiment in the area around 250-500hz. This will leave your main speakers largely untouched by the calibration, leaving more of the sound signature of your speakers intact. This may help if you feel the "spark" is gone from your main speakers after calibration.

    Fint å vite for meg, hvis jeg går over til Denon :)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Synes dette med MultEq appen var veldig interessant - frister.....

    Var inne på Hifiklubben og sjekket ut noen Denon receivere. Ser at AVC-X4700H også blir oppgradert til AVC-X4800H. Ikke noen overraskelse kanskje....

    Men prisen 26.998,- o_O


    AVC-X4700H kostet kr 16.998,- når den kom.



    Det er en økning på nesten 60% hva er det som skjer...
     
    Sist redigert:

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.482
    Antall liker
    901
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Synes dette med MultEq appen var veldig interessant - frister.....

    Var inne på Hifiklubben og sjekket ut noen Denon receivere. Ser at AVC-X4700H også blir oppgradert til AVC-X4800H. Ikke noen overraskelse kanskje....

    Men prisen 26.998,- o_O


    AVC-X4700H kostet kr 16.998,- når den kom.



    Det er en økning på nesten 60% hva er det som skjer...
    Føler at pris oppgangen på AVC 3800 er mer edruelig, 3700 kostet 15000.- så sent som i vår. Kan ikke se hva 4800 har som ikke 3800 har uten om mer effekt. Må uansett ha ett ekstra effekt trinn for få 7.4.4. Disse nye Denon AVC'ene kan faktisk konfigureres som 5.4.6 også.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Tilbake til musikk :)

    Har brukt dagen til å rippe og lytte mye til Rage in Eden, scannet inn grafikk osv



    Låter veldig bra i surround, 2 spor er upmix - var vel noen problemer med multitracks.

    Et litt merkelig opplegg med stereoversjonen - ny stereomix av Steven Wilson pleier å være bankers mtp lydkvalitet - men her er det 2 ganske forskjellige versjoner - hirez på dvden er helt ok, låter glimrende - men versjonen på cden er ganske laber - overkomprimert. Dette har jeg ikke opplevd før :( er vel dette som havner på streaming.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Kom noe nytt i postkassa i dag også 🥳



    2 Bachman-Turner Overdrive album i Quad på 1 sacd :) snublet over denne når jeg var inne å tittet på Vocalion sidene. Låter ganske fantastisk!


     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.482
    Antall liker
    901
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Tilbake til musikk :)

    Har brukt dagen til å rippe og lytte mye til Rage in Eden, scannet inn grafikk osv



    Låter veldig bra i surround, 2 spor er upmix - var vel noen problemer med multitracks.

    Et litt merkelig opplegg med stereoversjonen - ny stereomix av Steven Wilson pleier å være bankers mtp lydkvalitet - men her er det 2 ganske forskjellige versjoner - hirez på dvden er helt ok, låter glimrende - men versjonen på cden er ganske laber - overkomprimert. Dette har jeg ikke opplevd før :( er vel dette som havner på streaming.
    Dersom jeg hadde hatt så mye arbeid før jeg kunne spille, hadde blitt lite lytting på meg. ;) Det er det jeg liker så godt med Apple Music, slå på anlegget, velg Atmos musikk, spill.:cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Dersom jeg hadde hatt så mye arbeid før jeg kunne spille, hadde blitt lite lytting på meg. ;) Det er det jeg liker så godt med Apple Music, slå på anlegget, velg Atmos musikk, spill.:cool:
    Oi, visste ikke at Rage in Eden var kommet i Atmos 🥳 på med Apple TV nå!

    Ellers tar det ikke en gang et minutt å rippe f.eks en cd - så kan jeg lytte til den mens jeg ripper flere & scanner. Samtidig analyserer jeg innspillingene - leser litt på Wiki om albumene osv. Det er god hobby :)

    Edit: Fant ikke noe annet enn den labre cd versjonen på Apple Music - kan du gi en link?
     
    Sist redigert:

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.482
    Antall liker
    901
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Oi, visste ikke at Rage in Eden var kommet i Atmos 🥳 på med Apple TV nå!

    Ellers tar det ikke en gang et minutt å rippe f.eks en cd - så kan jeg lytte til den mens jeg ripper flere & scanner. Samtidig analyserer jeg innspillingene - leser litt på Wiki om albumene osv. Det er god hobby :)

    Edit: Fant ikke noe annet enn den labre cd versjonen på Apple Music - kan du gi en link?
    Beklager dersom jeg fikk deg til å tro at Rage In Eden var sluppet i Atmos, det var ikke meningen.:( Det var bare en generell betrakting angående ripping av musikk som du gjør, og jeg som bare går rett på nett streaming. :cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Aha :ROFLMAO:

    Faen du fikk meg oppjaget der en stund :LOL:

    Nei som sagt, rippingen osv er kos. Samtidig er det greit å slippe å styre med fysiske discer.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Noe jeg har lurt på - skal jo bytte mobil en eller annen gang - noen fordel å gå over til Iphone mtp på å styre musikkavspilling på Apple 4k tv dingsen - for å spille surround?

    Eller kanskje en ipad - fint med større skjerm?
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Har forresten en Ipad på vei :)

    Tror at den kan fungere som en avansert fjernkontroll for Apple Music på Apple 4k TV for surround - gjenstår å se, rapport kommer!

    Jeg bruker Apple Music altfor lite - mye pga av det elendige fjernkontrollstyret.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.482
    Antall liker
    901
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Har forresten en Ipad på vei :)

    Tror at den kan fungere som en avansert fjernkontroll for Apple Music på Apple 4k TV for surround - gjenstår å se, rapport kommer!

    Jeg bruker Apple Music altfor lite - mye pga av det elendige fjernkontrollstyret.
    Jeg har den nyeste ATV4K, og synes fjernkontrollen er meget bra, kan styre volumet på AVCA'en også. Den kan kjøpes separat. ;)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg har den nyeste ATV4K, og synes fjernkontrollen er meget bra, kan styre volumet på AVCA'en også. Den kan kjøpes separat. ;)
    Nei, bruke en fjernkontroll til å søke etter artister fungerer ikke for meg, hater å plukke bokstaver osv. Kan også tenke meg å gjøre research på Atmos musikk uten å måtte ha Apple 4k TV på.

    Tenker også at det kan bli en del mer lytting til atmos hvis jeg slipper å ha bildet på tven - for eksempel når jeg følger med på ting på tven hvor jeg ikke trenger lyd fra aktuell sending.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg har testet litt fra Itunes på pcen - å spille musikk via Apple 4k TV - det fungerer veldig bra - MEN lyden som kommer ut da er bare stereo.

    Så håper egentlig bare på det samme - men i surround. Får jeg til det så blir jeg fornøyd :)
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.482
    Antall liker
    901
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Nei, bruke en fjernkontroll til å søke etter artister fungerer ikke for meg, hater å plukke bokstaver osv. Kan også tenke meg å gjøre research på Atmos musikk uten å måtte ha Apple 4k TV på.

    Tenker også at det kan bli en del mer lytting til atmos hvis jeg slipper å ha bildet på tven - for eksempel når jeg følger med på ting på tven hvor jeg ikke trenger lyd fra aktuell sending.
    Jeg har Apple Music på PC'en, finnner mesteparten av Atmos musikken som linker på QQ. Klikker på linken, den åpner i Apple Music, forandrer land som står i adressen til no, og voila klar til legge til i blblioteket. Når jeg slår på ATV på musikk rommet så ligger musikken klar. Søker aldri etter noe på ATV boksen, kun på PC. :cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg har Apple Music på PC'en, finnner mesteparten av Atmos musikken som linker på QQ. Klikker på linken, den åpner i Apple Music, forandrer land som står i adressen til no, og voila klar til legge til i blblioteket. Når jeg slår på ATV på musikk rommet så ligger musikken klar. Søker aldri etter noe på ATV boksen, kun på PC. :cool:
    Ja, er slik jeg også til en del har holdt på - og det er ikke en fremgangsmåte jeg liker særlig.

    Har også prøvd å utforske litt på Apple 4k tv boksen men det blir enda verre, begrenser seg selv.

    Håper ipaden kan bidra til lettere utforskning og tilgang. Men det gjenstår å se.... :cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    En kul ting jeg oppdaget når jeg surret litt med Itunes på pcen - Itunes kan også spille til Yamaha MusicCast dingser.



    Living Room er Apple 4k TV dingsen - resten er Yamaha.

    Lurer på om det samme gjelder for Denons multiroms opplegg?
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.482
    Antall liker
    901
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    En kul ting jeg oppdaget når jeg surret litt med Itunes på pcen - Itunes kan også spille til Yamaha MusicCast dingser.



    Living Room er Apple 4k TV dingsen - resten er Yamaha.

    Lurer på om det samme gjelder for Denons multiroms opplegg?
    Jeg vet ikke, jeg bruker Sonos. Jeg søker ikke etter musikk i Apple Music, jeg lar gutta på QQ ta seg av den jobben.Stort enklere enn å å klikke på en link, forandre til no i adressen og lagre, kan ikke jeg tenke meg. Jeg er en enkel sjel. ;)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg vet ikke, jeg bruker Sonos. Jeg søker ikke etter musikk i Apple Music, jeg lar gutta på QQ ta seg av den jobben.Stort enklere enn å å klikke på en link, forandre til no i adressen og lagre, kan ikke jeg tenke meg. Jeg er en enkel sjel. ;)
    Du kan sjekke i Itunes på pcen om din Denon kommer opp der - hvis den er koblet på nett. Funker Denon sammen med Sonos opplegg?

    Jeg får komme tilbake med erfaringer med ipad etterhvert. Slik det er nå, bruker jeg Apple Music med Atmos altfor lite pga at det er så knotete å holde på med.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.482
    Antall liker
    901
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Du kan sjekke i Itunes på pcen om din Denon kommer opp der - hvis den er koblet på nett. Funker Denon sammen med Sonos opplegg?

    Jeg får komme tilbake med erfaringer med ipad etterhvert. Slik det er nå, bruker jeg Apple Music med Atmos altfor lite pga at det er så knotete å holde på med.
    Har ikke Itunes, den drev og maste hele tiden, så fjernet den. Synes det er rart at du som bruker så pass med tid på å rippe platene dine, synes det er knot å holde på med Apple Music. ;) Hvor mye enklere kan det bli? Har Spotify abo som jeg bruker på Sonos Amp i stua pluss en Move for terrassen og en Roam for bad/reiser.:cool:
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.482
    Antall liker
    901
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Ganske mye håper jeg :)
    Tror du blir skuffet, men håper du blir fornøyd. Jeg sitter på PC'en med morgen kaffen og sjekker QQ tråden for Atmos musikk, finner jeg noe jeg vil høre så er det to klikk og å skrive inn no i stedet for gb eller us. Senere når jeg går ned på musikk rommet, trykker jeg på Apple Music på Logitech Harmony fjernkontrollen, venter litt mens anlegget kommer på, velger musikk og bibliotek på ATV og klar til å spille mine nye oppdagelser innen Atmos musikk. :cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Her drikker jeg morrakaffen i sweetspot i hjemmekinoen. Lurer på om apple har en grei nettleser? Kanskje man kan lytte direkte på linkene fra QQ?

    Kjenner ikke til apple annet enn Apple 4k tven, kan ende ille dette, kanskje det bli imac og hele pakka :ROFLMAO:
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.482
    Antall liker
    901
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Her drikker jeg morrakaffen i sweetspot i hjemmekinoen. Lurer på om apple har en grei nettleser? Kanskje man kan lytte direkte på linkene fra QQ?

    Kjenner ikke til apple annet enn Apple 4k tven, kan ende ille dette, kanskje det bli imac og hele pakka :ROFLMAO:
    Jeg har også bare ATV 4K, blir ikke noe mer heller, telefonene er for lite robuste, jeg trenger noe som tåler vær og vind og litt juling generelt. Går for Military spec:cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn