Hva med å diskutere surroundutgivelser? Anbefalinger osv..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Står over denne runden, er ikke så interessert i Quad lenger. Har du hørt på Steven Wilson sin Atmos miks av Grateful Dead's American Beauty? Fantastisk miks.:)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Står over denne runden, er ikke så interessert i Quad lenger. Har du hørt på Steven Wilson sin Atmos miks av Grateful Dead's American Beauty? Fantastisk miks.:)
    Ja, har lyttet til American Beauty - veldig bra lyd & mix.
     

    vosten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    40
    Coldplay - A rush of blood to the head ligger i atmos på Apple music nå. Førsteinntrykket er at miksen er litt tilbakeholdende.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Fleetwood Mac - Mirage i Atmos på Apple Music



    Projen i gang :cool:

    Låter slett ikke verst, me like :)
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Fleetwood Mac - Mirage i Atmos på Apple Music



    Projen i gang :cool:

    Låter slett ikke verst, me like :)
    Sjekket bare en låt, Gypsy, den var bra. 4 låter fra Tom Petty Best of er ute, fantastisk! :cool: Hørte på Bjørk også, flott miks, men litt spesiell musikk. En låt ute fra den nye Brian Eno, blir den neste SDE BD'en.:)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Sjekket bare en låt, Gypsy, den var bra. 4 låter fra Tom Petty Best of er ute, fantastisk! :cool: Hørte på Bjørk også, flott miks, men litt spesiell musikk. En låt ute fra den nye Brian Eno, blir den neste SDE BD'en.:)
    Har alle surroundalbumene med Bjørk - som regel ganske spesielt, men veldig passende om man er i det humøret.

    Brian Eno er bestilt.

    Skal sjekke ut de nye låtene til Tom Petty (y)

    Har fått beskjed om levering av både Pink Floyd Animals & siste til Marillion i morgen, kan bli en fiin fredda' 🥳
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Har alle surroundalbumene med Bjørk - som regel ganske spesielt, men veldig passende om man er i det humøret.

    Brian Eno er bestilt.

    Skal sjekke ut de nye låtene til Tom Petty (y)

    Har fått beskjed om levering av både Pink Floyd Animals & siste til Marillion i morgen, kan bli en fiin fredda' 🥳
    Har også fått beskjed om levering, men her på "bøgda" må jeg nok vente til over helga.:confused:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Tilbake til tv



    A Beuatiful Time - Willie Nelson

    Denne er glimrende, låter & mix.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Pink Floyd kom ikke i dag - men Marillion gjorde det :)



    Det positive - god mix!

    Det negative - dårlig mastering - mange dB for høyt - mye kompresjon i de høye delene på front kanalene.

    Det samme gjelder for hirez stereo - nede i DR7 på det verste. Så veldig unødvendig :(

    Satser på bedre mastering på Animals - når den kommer.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Pink Floyd kom ikke i dag - men Marillion gjorde det :)



    Det positive - god mix!

    Det negative - dårlig mastering - mange dB for høyt - mye kompresjon i de høye delene på front kanalene.

    Det samme gjelder for hirez stereo - nede i DR7 på det verste. Så veldig unødvendig :(

    Satser på bedre mastering på Animals - når den kommer.
    Animals får mye skryt på QQ. :cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Talking Heads som utvalgt artist under Spatial Audio



    Låter bra, passer fint på en lørdagskveld med noen kalde 🍺
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Talking Heads som utvalgt artist under Spatial Audio



    Låter bra, passer fint på en lørdagskveld med noen kalde 🍺
    Hørte på Remain In Light i går kveld, mitt favoritt TH album, det låt utrolig bra! Høyde LED meterne var i det røde nesten hele tiden. Det spekuleres på QQ om det er opp mikser fra 5.1 miksene. Jeg vet ikke, men det låter knall.:)
    Fikk Marillion i dag, bra miks. Enda bedre opp mikset med Dolby Surround. :cool: Men som du sier, den er høyt mikset. Måtte skru ned 5db.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Hørte på Remain In Light i går kveld, mitt favoritt TH album, det låt utrolig bra! Høyde LED meterne var i det røde nesten hele tiden. Det spekuleres på QQ om det er opp mikser fra 5.1 miksene. Jeg vet ikke, men det låter knall.:)
    Fikk Marillion i dag, bra miks. Enda bedre opp mikset med Dolby Surround. :cool: Men som du sier, den er høyt mikset. Måtte skru ned 5db.
    Hva slags "høyde LED-metere" har du? Har lurt på å skaffe meg noe slikt for å bekrefte det man hører.

    Bare lyttet til 77 hittils - veldig bra, Psyco Killer er perfekt. Låter som nye mixer - uten at jeg har sammenlignet direkte. Men husker at discene med 5.1 er ganske høyt innspilt - synes Atmos mixene er mer dynamiske og behageligere å lytte til.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Hva slags "høyde LED-metere" har du? Har lurt på å skaffe meg noe slikt for å bekrefte det man hører.

    Bare lyttet til 77 hittils - veldig bra, Psyco Killer er perfekt. Låter som nye mixer - uten at jeg har sammenlignet direkte. Men husker at discene med 5.1 er ganske høyt innspilt - synes Atmos mixene er mer dynamiske og behageligere å lytte til.
    Kjøpte nonen LED meter fra amazon, men de har veldig lav gain. Måtte på loftet å finne en Yamaha 663 med 5.1 inngang og koble via den for å få liv i de. Har på høyde høyttalerne og surround back.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Fant Animals i postkassa i dag 🥳



    Låter bra - fin mix og meget bra innspillingsnivå/dynamikk - både for surround og stereo. Synes dette er noen hakk opp i lydkvalitet, av det jeg har hørt tidligere av dette albumet.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Sjekket litt om frekvens på den nye remiksen - sammenlignet med min gamle 1992 remaster cd:




    Her er den nye remiksen:



    Se på støtten ved 30Hz 😀 tester ut en runde på Genelecene nå - låter veldig bra.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Sjekket litt om frekvens på den nye remiksen - sammenlignet med min gamle 1992 remaster cd:




    Her er den nye remiksen:



    Se på støtten ved 30Hz 😀 tester ut en runde på Genelecene nå - låter veldig bra.
    Fikk min i går, god miks, kjenner godt den 30hz tonen fra subbene. :cool: Skal prøve den i dag med Dolby Surround up mikser, fungerte meget bra på Marillion. Når de ikke vil mikse i Atmos så får jeg fikse det selv.;)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Fant den siste fra SDE i postkassa i dag



    Ser de har begynt med slipcovers, fikk med et til Tears for Fears utgivelsen også, ser bedre ut i hylla :cool:
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Ser ut som jeg må vente en stund til på Rage in Eden



    Fikk også sendingsbekreftelse om den siste fra SDE i dag, Brian Eno på vei :)
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som jeg må vente en stund til på Rage in Eden



    Fikk også sendingsbekreftelse om den siste fra SDE i dag, Brian Eno på vei :cool:
    Rage in Eden har jeg ikke bestilt. For mye penger for en lossy 5.1 miks, ingen Atmos på BD ingen handel. :cool: Er så mye i Atmos på Apple Music så har mer enn nok med det. Brian Eno er på vei til meg og, håper jeg får slipcover til TFF også.:)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg sliter veldig med å ikke la meg friste av utgivelser med Steven Wilson bak spakene. Stereo eller surround - dolby digital eller lossless osv - er ikke avgjørende - det er derimot musikken og magien til Steven Wilson!

    Har en lytt til denne klassikeren



    Caravan - In the Land of Grey and Pink

    Hadde selvsagt ikke hatt noe imot en nyutgivelse av denne i lossless - kanskje til og med Atmos - men selv med kun Dolby Digital låter det veldig bra.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sliter veldig med å ikke la meg friste av utgivelser med Steven Wilson bak spakene. Stereo eller surround - dolby digital eller lossless osv - er ikke avgjørende - det er derimot musikken og magien til Steven Wilson!

    Har en lytt til denne klassikeren



    Caravan - In the Land of Grey and Pink

    Hadde selvsagt ikke hatt noe imot en nyutgivelse av denne i lossless - kanskje til og med Atmos - men selv med kun Dolby Digital låter det veldig bra.
    Liker du Zappa? Da bør du skjekke Apple Music. Waka/Jawaka og Grand Wazoo i Atmos, helt fantatisk på alle måter. :cool: Bokssett i desember.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Får håpe på noe spesielt i neste utgivelse :)
    De to første var meget bra, de to neste hoppa jeg over, musikalsk uinteressant. Har hørt litt på Eno på AM, litt spesielt med vokal i surround høyttalerne. Litt i tvil om musikken også, men har ikke hørt hele enda.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.353
    Antall liker
    35.075
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nyter live-konserten med Hans Zimmer i Atmos for tiden, den er virkelig å anbefale.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg synes Midge burde skaffe seg et surroundanlegg :)

    What do you think of Steven Wilson’s new mix of Rage In Eden?
    He’s clarified things, and he’s also found aspects like guitar and keyboard parts that we’d left out of the mix for whatever reason. That can take a couple of listens to get your head around. At first, you think: “Am I comfortable with this? There was a reason we left this out in the first place.” But, all these years later, once you listen a couple of times, you think: “Well, why did I cut it out? It sounds great!”

    Steven doesn’t take any direction from us at all, because there’s no point. We love what he does, and you wouldn’t tell a brilliant rally driver how to drive, so we leave him to it. We might then say: “That piano is a bit loud there” and it’ll get tweaked, but that’s it. It’s up to Steven, and he does a brilliant job.

    I’ve never actually met Steven, and I can only presume he’s a fan, because I can’t imagine someone who isn’t a fan of another artist’s work to sit there for weeks and remix it. If he’s not a fan, it must be purgatory. I love Steven’s stuff, but I haven’t heard the 5.1 mix of Rage In Eden because I’ve got nothing to play it on. Even in my studio, I don’t have a 5.1 system.
    Intervju med Midge Ure om deluxe utgivelsen av Rage in Eden:

     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg stod over denne utgivelsen, ingen BD med Atmos, ingen handel. :confused: Satser på Zappa og Riverside i steden.:cool:
    Riverside kommer med noe nytt i surround? Kan være interessant.


    Synes Rage in Eden deluxe er en fantastisk utgivelse - 5 cd + 1 dvd - med masse greier å lytte til, gammel vs ny stereo mix, b-side singles, live konsert, rarities osv.

    Er gammel Ultravox fan - håper på flere deluxe utgivelser, særlig Quartet & Lament. Lyttet mye til dette i ungdommen. Å lytte til Ultravox i dag i surround mixet av Steven Wilson er en drøm som går i oppfyllelse :love:
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Riverside kommer med noe nytt i surround? Kan være interessant.


    Synes Rage in Eden deluxe er en fantastisk utgivelse - 5 cd + 1 dvd - med masse greier å lytte til, gammel vs ny stereo mix, b-side singles, live konsert, rarities osv.

    Er gammel Ultravox fan - håper på flere deluxe utgivelser, særlig Quartet & Lament. Lyttet mye til dette i ungdommen. Å lytte til Ultravox i dag i surround mixet av Steven Wilson er en drøm som går i oppfyllelse :love:
    Jeg har ikke noe forhold til Ultravox, kjøpte den første boksen, men synes det er for mye å betale for en DVD med en lossy 5.1 miks. Hører ikke på noe annet som er i boksen. Riverside kommer med ny plate i Januar tror jeg det var, BD med Atmos miks. Har du kjøpt noen av de nye Star Trek utgivelsene på UHD plate? Jeg bestilte The Motion Picture, da den har ett meget bra Atmos spor i følge Sound & Vision.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Jeg har ikke noe forhold til Ultravox, kjøpte den første boksen, men synes det er for mye å betale for en DVD med en lossy 5.1 miks. Hører ikke på noe annet som er i boksen. Riverside kommer med ny plate i Januar tror jeg det var, BD med Atmos miks. Har du kjøpt noen av de nye Star Trek utgivelsene på UHD plate? Jeg bestilte The Motion Picture, da den har ett meget bra Atmos spor i følge Sound & Vision.
    Jeg kjøpte sjefsversjonen av Star Trek: The Motion Picture




    Med alle 3 variantene av filmen + mye annet, klistremerker osv :ROFLMAO:

    Tror det bare blir med den i fysisk utgave, siden den er så spesiell - flere varianter av filmen: Theatrical, Directors Cut & Long version. De andre tenker jeg blir å handle på Itunes i 4k/Atmos utgaver.

    Bra Atmos lyd på The Motion Picture!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn