|
Dette er bare tull.Litt deilig rock, mens man parterer naboens datter til middag-musikk.
Vis vedlegget 262530
The Raconteurs - Consolers of the Lonely. 2008.
Dette er en vinyl-rip, da CD-utgaven ikke egner seg for lydformidling! Fullstendig rasert av Loudness war som den er
The Raconteurs Consolers of the Lonely i 2008 06 05 09
The Raconteurs Consolers Of The Lonely (Vinyl) i 2008 12 11 15
Direkte skammelig og motbydelig er "jobben" produsenten og "lyd"- teknikerne har gjort med CD-utgivelsen. Men, om de vil at vi skal laste ned vinyl-rip og brenne selv, er det da helt greit. Blir lite klingende mynt av slikt, selvsagt
Deilig, deilig musikk![]()
Bare sånn at du ikke blir lurt howard_nor, dette er også et gammelt album, det er bare nytt cover på nyutgivelsenEtter tips her i tråden gir jeg dette albumet en sjanse. Spilles via wimp.
Har hørt de gamle albumene hennes, hun har en fantastisk behagelig stemme.
Fin avslutning på kvelden.
Tror deg gjerne blues, kjenner ikke dette albumet og/eller denne utgivelsen, men det har blitt et så voldsomt fokus på noen tall fra noen lister så man får inntrykk av at det nesten ikke er verdt å spille den musikken man liker, om ikke det er en spesiell pressing/utgivelseDette er bare tull.Litt deilig rock, mens man parterer naboens datter til middag-musikk.
Vis vedlegget 262530
The Raconteurs - Consolers of the Lonely. 2008.
Dette er en vinyl-rip, da CD-utgaven ikke egner seg for lydformidling! Fullstendig rasert av Loudness war som den er
The Raconteurs Consolers of the Lonely i 2008 06 05 09
The Raconteurs Consolers Of The Lonely (Vinyl) i 2008 12 11 15
Direkte skammelig og motbydelig er "jobben" produsenten og "lyd"- teknikerne har gjort med CD-utgivelsen. Men, om de vil at vi skal laste ned vinyl-rip og brenne selv, er det da helt greit. Blir lite klingende mynt av slikt, selvsagt
Deilig, deilig musikk![]()
Jeg har både CD og vinyl versjonene og begge låter bra.
CD`n har trøkk som bare det, og det er mulig det er brukt mye kompresjon, men hva gjør vel det så lenge det er tøff rockelyd på produksjonen.
Ett av de beste rockealbum på 2000 tallet. Det er bare å handle trygt inn i alle format.
Mvh
[video=youtube;7lL1CW140FQ]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=7lL1CW140FQ[/video]
[video=youtube;IbMqqtnvLTY]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=IbMqqtnvLTY[/video]
Som en kuriositet, Adele-cover;
[video=youtube;4qXBk-F1J-E]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=4qXBk-F1J-E[/video]
Aha! Det forklarer hvorfor det var noe kjent med låtene. På wimp står det jo at dette er etBare sånn at du ikke blir lurt howard_nor, dette er også et gammelt album, det er bare nytt cover på nyutgivelsenEtter tips her i tråden gir jeg dette albumet en sjanse. Spilles via wimp.
Har hørt de gamle albumene hennes, hun har en fantastisk behagelig stemme.
Fin avslutning på kvelden.
gismo
Ja, men det ER IKKE DÅRLIG LYD på Raconteurs; Consolers of The Lonely.Dårlig lyd begrenser lyttegleden betraktelig for meg. Slik har det alltid vært for meg. Og slik vil det nok ganske sikkert fortsette å væte. At andre mener noe annet er helt greit. Ikke klager jeg på deres valg heller. Vi har ulike preferanser på både lyd og musikk. Da er det greiest å respektere det.
Er så enig med deg i dette blues, vi liker alle god musikk og med GOD LYD, men jeg velger å høre/bekrefte dette på eget anlegg, ikke lese tabellerJa, men det ER IKKE DÅRLIG LYD på Raconteurs; Consolers of The Lonely.Dårlig lyd begrenser lyttegleden betraktelig for meg. Slik har det alltid vært for meg. Og slik vil det nok ganske sikkert fortsette å væte. At andre mener noe annet er helt greit. Ikke klager jeg på deres valg heller. Vi har ulike preferanser på både lyd og musikk. Da er det greiest å respektere det.
Hverken på vinyl eller CD. det må være fler her som kan bekrefte dette.
Nå må du slutte med dette tullpratet lars_erik.
Skjønner du ikke hvor leie folk blir?
Tallenes tale er så langt fra klare. Så lenge det låter bra er tall og bokstaver totalt uinteressant.
Mye musikk blir ødelagt av studioapekatter som aldri har hørt musikk i annet enn hodetelefoner,-det er så.
Likevel går det ikke an å se på en tabell om plata låter bra eller dårlig.
Dette er empirisk kunnskap, -ikke teorier.
Såkalt komprimering er egentlig et hjelpemiddel for de som skrur lyd slik at det hele skal låte mer balansert.
Riktig nok er det blitt slik at dette blir mye misbrukt etterhvert fordi mye musikk avspilles på dårlig gjengivelsesutstyr som bil og "leketøysradioer", telefoner osv.
Dette gjøres slik at det høres høyt og tøft ut, men på bekostning av dynamikken. (jfr Loudness War)
Imidlertid er det ikke slik at ALL musikk er totalt ødelagt ved bruk av kompresjon i studio.
Dette er IKKE et forsvar for dårlig lyd, det vil vi jo ikke ha!
Jeg mener derfor det samme som deg. Det foretrukne er god musikk med god lyd.
Akkurat ja...Dårlig lyd begrenser lyttegleden betraktelig for meg. Slik har det alltid vært for meg. Og slik vil det nok ganske sikkert fortsette å væte. At andre mener noe annet er helt greit. Ikke klager jeg på deres valg heller. Vi har ulike preferanser på både lyd og musikk. Da er det greiest å respektere det.
Alltid like hyggelig når du dukker opp. Nå ble det vel gjort en avtale med Høvdingen som mellommann for noen måneder siden. Men den gjelder kanskje ikke alle impliserte...Direkte skammelig og motbydelig er "jobben" produsenten og "lyd"- teknikerne har gjort med CD-utgivelsen. Men, om de vil at vi skal laste ned vinyl-rip og brenne selv, er det da helt greit. Blir lite klingende mynt av slikt, selvsagt
Akkurat ja...Dårlig lyd begrenser lyttegleden betraktelig for meg. Slik har det alltid vært for meg. Og slik vil det nok ganske sikkert fortsette å væte. At andre mener noe annet er helt greit. Ikke klager jeg på deres valg heller. Vi har ulike preferanser på både lyd og musikk. Da er det greiest å respektere det.
Da har vi nok ulik forståelse av den avtalen. Avtalen gikk ut på å unngå unødvendige provokasjoner.^ Gikk vel på om det var regelbrudd eller ei involvert...
Kan ikke se at det er noe regelbrudd i innlegget mitt. Det er bare en observasjon.
Tiltredes.Ja, men det ER IKKE DÅRLIG LYD på Raconteurs; Consolers of The Lonely.Dårlig lyd begrenser lyttegleden betraktelig for meg. Slik har det alltid vært for meg. Og slik vil det nok ganske sikkert fortsette å væte. At andre mener noe annet er helt greit. Ikke klager jeg på deres valg heller. Vi har ulike preferanser på både lyd og musikk. Da er det greiest å respektere det.
Hverken på vinyl eller CD. det må være fler her som kan bekrefte dette.
Nå må du slutte med dette tullpratet lars_erik.
Skjønner du ikke hvor leie folk blir?
Tallenes tale er så langt fra klare. Så lenge det låter bra er tall og bokstaver totalt uinteressant.
Mye musikk blir ødelagt av studioapekatter som aldri har hørt musikk i annet enn hodetelefoner,-det er så.
Likevel går det ikke an å se på en tabell om plata låter bra eller dårlig.
Dette er empirisk kunnskap, -ikke teorier.
Såkalt komprimering er egentlig et hjelpemiddel for de som skrur lyd slik at det hele skal låte mer balansert.
Riktig nok er det blitt slik at dette blir mye misbrukt etterhvert fordi mye musikk avspilles på dårlig gjengivelsesutstyr som bil og "leketøysradioer", telefoner osv.
Dette gjøres slik at det høres høyt og tøft ut, men på bekostning av dynamikken. (jfr Loudness War)
Imidlertid er det ikke slik at ALL musikk er totalt ødelagt ved bruk av kompresjon i studio.
Dette er IKKE et forsvar for dårlig lyd, det vil vi jo ikke ha!
Jeg mener derfor det samme som deg. Det foretrukne er god musikk med god lyd.
Støttes!^ Her ligger det nok en misforståelse. Man definerer ikke lyden ut fra tall, men lytting. Forbausende ofte opplever jeg at dess bedre dynamikk, dess bedre lyd. Dette har jeg også forklart før, så jeg håper at den misforståelsen nå er oppklart.
Kanskje blir dette lettere å forstå om jeg forklarer litt mer;
Jeg har etter hvert en brukbar cd-samling. Noen med bra lyd, andre med dårlig lyd. Noen så dårlig at de nesten ikke blir spilt. Dessverre er noen av de med dårlig lyd musikk med enkelte av mine favorittartister. Da jeg fikk høre at disse mastringene fra 80-tallet skulle være så bra, begynte jeg å teste dette ut. Jeg lastet ned en del tidlig-mastringer og sammenlignet med remastere jeg hadde. Nesten alltid opplevde jeg lyden på tidlig-mastringene best. Dette hadde i stor grad med dynamikk å gjøre, men også enkelte andre ting. Neste steg var da å skaffe seg disse cd-skivene i umastret utgave. Hva som skulle være galt med dette, er svært vanskelig å forstå. Ei heller at det skulle være galt å informere om dette. Cd-mediet er ofte blitt kritisert for at lyden er dårligere enn på vinyl. Vel; det er for en stor grad mastringens feil, ikke mediet.
Som jeg skrev i et tidligere innlegg; dette er en tråd som favner fra snekring, bilder fra turer, hagearbeid, drikking og damer. At man hisser seg opp over at noen en svært sjelden gang legger ut en en-linjers tabell over dynamikk, oppleves merkelig. Dette er en tråd som er tuftet på særdeles stor takhøyde. La den fortsette å være det.
Mens kveldsolen strømmer inn i stuen og gir behagelig lyttevarme:
![]()
Teknisk og vital prog som passet utmerket denne flotte sommerkvelden (allerede i mai). Langhelg, kald pils ikjøleskapet - kan bare bli bra, dette...
God idé. Mitt eksemplar av Damn The Torpedos er desverre remastret og ikke helt bra lydmessig. Men jeg har en fin liveskive med fin lyd:Jeg vil først utbringe skål til alle internettkrigerne der ute. Stå på gutter
Denne er også nylig ankommet. Tom Petty & The Heartbreakers - Damn the Torpedoes
Har også vært ekstrem Maiden fan siden slutten av 80 talletJa, jeg var ihuga Iron Maiden entusiast fra tidlige tenår på slutten av (74-modell) 80-tallet, så dette føles og høres helt riktig ut. Lyd og dynamikkmessig er skiven heller ikke helt ødelagt. M.a.o. midt i blinken.![]()
Da er vi toHar også vært ekstrem Maiden fan siden slutten av 80 talletJa, jeg var ihuga Iron Maiden entusiast fra tidlige tenår på slutten av (74-modell) 80-tallet, så dette føles og høres helt riktig ut. Lyd og dynamikkmessig er skiven heller ikke helt ødelagt. M.a.o. midt i blinken.![]()
(76-modell). Har dabbet litt av siste årene, men man slutter vel aldri å være fan av Dickinson & co vel?
Når det gjelder Dream Theater er det fantastisk musikalsk metall med mye overganger. Mange som hater det, jeg digger det
![]()
The Doors ja. (Desverre?) før min tid. Ikke en del av min ungdommelige musikalske skolemelk. Husker filmen om Morrison gjorde et skikkelig sterkt inntrykk. Etter det så jeg Apocalypse Nå!". Sterke saker, begge deler. Et band jeg bare forsiktig tør nerme meg. Heftig er muligens ordet?Fra en Jim til en annen:
Vis vedlegget 262914
Traff meg midt i solar plexus da jeg hørte den første gang i 1969 på Bø Gymnas og Statsrealskule, og jammen treffer den meg der fremdeles.....
mvh
Heftig er et godt ord, ja....The Doors ja. (Desverre?) før min tid. Ikke en del av min ungdommelige musikalske skolemelk. Husker filmen om Morrison gjorde et skikkelig sterkt inntrykk. Etter det så jeg Apocalypse Nå!". Sterke saker, begge deler. Et band jeg bare forsiktig tør nerme meg. Heftig er muligens ordet?Fra en Jim til en annen:
Vis vedlegget 262914
Traff meg midt i solar plexus da jeg hørte den første gang i 1969 på Bø Gymnas og Statsrealskule, og jammen treffer den meg der fremdeles.....
mvh
Vis vedlegget 262925 Vis vedlegget 262930