Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pacific Ocean er at flott album, og det er et mysterium at den var glemt i så mange år. Helt utrolig, faktisk. Hadde det vært en obskur artist ingen kjenner til, så ja - men denne? Nei!

Litt småtrett i hodet etter en stressa dag på jobben, så jeg har satt på Coltranes In A Soulful Mood.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.155
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    For de som ikke har fått meg seg at det snart er jul ;D
    Jingle Bombs...

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    lars_erik skrev:
    Jingle Bombs...

Det er snart så vi må til med korrigerende tiltak dersom denne destruktive postingen ikke opphører, Lars Erik.

;)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Roberten skrev:
    lars_erik skrev:
    Jingle Bombs...

Det er snart så vi må til med korrigerende tiltak dersom denne destruktive postingen ikke opphører, Lars Erik.

;)
    Ikke mobb kamaraten min!

Hør helle på denne fine plata og få fred i sinnet!

Tom McRae; Tom McRae

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    dag1234 skrev:
    Ikke mobb kamaraten min!

Tom McRae; Tom McRae
    Tom McRae, og hans likesinnede, gjør seg best i de lysere årstider for min del.

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    8.379
    Sted
    Burma-Shave
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    Pacific Ocean er at flott album, og det er et mysterium at den var glemt i så mange år. Helt utrolig, faktisk. Hadde det vært en obskur artist ingen kjenner til, så ja - men denne? Nei!

Litt småtrett i hodet etter en stressa dag på jobben, så jeg har satt på Coltranes In A Soulful Mood.

Pacific Ocean er et flott album, ingen tvil om det. Hører nå på en annen forsvunnet skatt som heldigvis er kommet for en dag igjen.

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Ikke mobb kamaraten min!

Tom McRae; Tom McRae
    Her er da nok mørk tristesse til en hel høst og halve vinteren, Roberten. Kanskje du trenger lys for å oppveie det mørket McRae synger om? ;D Og hvem tenker du er hans likesinnede? Dem vil jeg gjerne høre på.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Ikke mobb kamaraten min!

Tom McRae; Tom McRae
    Her er da nok mørk tristesse til en hel høst og halve vinteren, Roberten. Kanskje du trenger lys for å oppveie det mørket McRae synger om? ;D Og hvem tenker du er hans likesinnede? Dem vil jeg gjerne høre på. /quote]
    Nettopp. Og nemlig.

Har hodet tungt begravet i BNP for øyeblikket, men rapport om kumpaner og medsammensvorne kommer. Sannsynligvis. I hvert fall muligens.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.155
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    BNP?
    Brutto Nasjonal Produkt?

Ah 8)

Roberten er mannen med hatt!
    Sibjørn Johnsen ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mannen for sin hatt det er meg, og derfor tar jeg meg den frihet å spille enda en Coltrane, Dakar. Ikke lett å gi seg når ånden kommer.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Så mye påtatt hobbyintelektuell liksomsvartsinn her for tiden. På grensa til full avtenning

Øser eder og sparker balle, med en av årets bedre skiver.

Grinderman - "Grinderman2"

U

utgatt60135

Gjest
    Jasså du - jeg kjører den ut på anlegget for å sjekke om du har rett. Det er jo snart tid for å gjøre opp året.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    ErosLoveking skrev:
    Så mye påtatt hobbyintelektuell liksomsvartsinn her for tiden. På grensa til full avtenning

Øser eder og sparker balle, med en av årets bedre skiver.

Grinderman - "Grinderman2"
    Hvordan vil du si denne er ifht den forrige?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Til ære for alle med hatt ;D
    Så sixpence er også hatt? Isåfall går jeg med hatt hver eneste dag hele året. :)

Jazzen vil ofte ikke slippe taket, men jeg har skiftet fra en saksofonist til en annen. Også han hadde bakgrunn fra Miles, Cannonball Adderly. Sammen med Nancy Wilson spilte han inn denne herlige platen. Heftig rørvreng noen steder, men det er jo en fin type forvrengning. Det er noe av sjarmen med enkelte album fra den perioden, noe som gjør dem så tilforlatelige å lytte til selv på stramme transistorforsterkere.

Ikke så rent lite rørvreng heller. ;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    A Boy Named Sue skrev:
    baluba skrev:

Pacific Ocean er et flott album, ingen tvil om det. Hører nå på en annen forsvunnet skatt som heldigvis er kommet for en dag igjen.
    Ang Jim Ford...

Er det så jævli bra som enkelte mener, eller er det ujevnt med et par killer-låter (such as harlan county, i'm gonna make her love me og dr handy's dandy candy).
    Eg syns fyren er bra, men eg er ikkje sikker på om eg vil kanonisere ham med det aller første.
    Wie denkst du?

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    8.379
    Sted
    Burma-Shave
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    A Boy Named Sue skrev:
    baluba skrev:

Ang Jim Ford...

Er det så jævli bra som enkelte mener, eller er det ujevnt med et par killer-låter (such as harlan county, i'm gonna make her love me og dr handy's dandy candy).
    Eg syns fyren er bra, men eg er ikkje sikker på om eg vil kanonisere ham med det aller første.
    Wie denkst du?
    Det er svært varierende kvalitet på låtene, men det som er bra er svært bra. Synd det bikket over for J.F. Er sikker på at han hadde kunnet lage bedre skiver enn Point Of No Return og Harlan County hvis han hadde vært litt mer forsiktig i sin omgang med syre.
    Noen kanonisering blir det ikke snakk om, men jeg er veldig glad for at materialet ble utgitt. Som sagt det som er bra er jo også j¤#lig bra.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    A Boy Named Sue skrev:
    Townes skrev:
    A Boy Named Sue skrev:
    baluba skrev:

Ang Jim Ford...

Wie denkst du?
    Det er svært varierende kvalitet på låtene, men det som er bra er svært bra. Synd det bikket over for J.F. Er sikker på at han hadde kunnet lage bedre skiver enn Point Of No Return og Harlan County hvis han hadde vært litt mer forsiktig i sin omgang med syre.
    Noen kanonisering blir det ikke snakk om, men jeg er veldig glad for at materialet ble utgitt. Som sagt det som er bra er jo også j¤#lig bra.
    Hmm.. jeg har to Jim Ford lp'er, utgitt i år eller i fjor. Vet jeg har hørt på de, men klarer ikke å huske hva jeg mente. Men noe bra var det nok. Får gi de en snurr når jeg får spadd meg ut av kontoret.

EDIT: Big Mouth USA - The Unissued Paramount Album og Unissued Capitol Album er det jeg snakker om.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn