Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Her starter dagen med en kopp kakao, en banan og en trall om kokain fra 1930. Jeg gir dere Lalla Carlsen m. Carsten Carlsen Orkester. Dette er en "klassiker" vi ikke har hørt for ofte i Syng med oss og Husker du?

Her er teksten for de som liker å lese:

Jeg er så glad jeg synes at hele verden er min,
    traderade rullan dei
    For jeg har nettop tatt mig en en liten schnufs kokain,
    traderade rullan dei
    Jeg var på café med han Lammers
    og fikk mig et pulver i schmug av en fyr,
    jeg tok det med hjem på mitt kammers,
    da blev jeg så deilig og yr

Alltingen seilet saktelig til min salige fryd
    traderade rullan dei
    Bløtt gjennem eterbøljene stevnet senga mot syd
    traderade rullan dei
    Jeg svevet så fri og så ledig
    farvel Stortingsgata og "Sagene Ring".
    Jeg drømte jeg var i Venedig
    og svømte på gaten deromkring

I de azurblå bølger lot jeg mitt legeme gli,
    traderade rullan dei
    Det var'ke snakk om her å bli tatt for løssvømmeri
    traderade rullan dei
    Nei, Welhaven kom som et "fata morgana" imot mig med roser i favn
    "Velkommen, velkommen til gata,
    du dronning fra islandets havn"

Over lagunen svevet hr. Wilhelm Olsen på hjul,
    traderade rullan dei
    drysset "chateubriander" og små sosisser og fugl,
    traderade rullan dei
    Til dansens palats blev jeg båret
    vedgullporten der stod hr. Pålsen så trinn,
    han bar hyacinter i håret
    og enslige damer slapp inn

Han Casanova slo'an på mig og sa: "Hei på dig",
    traderade rullan dei
    Jeg synes det var hr. Sveen som sa:
    "Bli med hjem til mig".
    traderade rullan dei
    Jeg var i den gullpurpurkjolen,
    ifra Katharina av Medicis slekt
    og den atte rodde gondolen
    var sjelveste Hannibal Feght

Elskovens rus og edderduns dyne, egen lakei
    traderade rullan dei
    Gyllen tokayer rissla som bayer ner gjennom mig,
    traderade rullan dei
    I brudegave till'a Tilla trilla inn en villa,
    ifra Casanova som sov som et svin,
    om natten hadde'n hatt en bitte bitten liten dilla,
    det var kokain, kokain

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    863
    Hører på heldagsmøte på jobben :(
    Mikrofon med høyttalerne integrert i taket. Men lite musikk.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    Prøvde å høre på siste Narum. Er jo i utgangspunktet positivt innstilt til norsk musikk i dette sjangerlandskapet, men dette er så sukkersøtt og fløyelsmjukt at det blir totalt uinteressant.

Takke meg til Stones

Stones - Let it bleed
    Var ikke den forrige også det, da Townes? Syntes jeg i alle fall. Men tross alt ikke så dårlig som Hellbillies. Det var tomgang, du.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    Prøvde å høre på siste Narum. Er jo i utgangspunktet positivt innstilt til norsk musikk i dette sjangerlandskapet, men dette er så sukkersøtt og fløyelsmjukt at det blir totalt uinteressant.

Takke meg til Stones

Stones - Let it bleed
    Var ikke den forrige også det, da Townes? Syntes jeg i alle fall. Men tross alt ikke så dårlig som Hellbillies. Det var tomgang, du.
    Jo den forrige var gørrkjedelig den også. Det er nok trolig siste Hellbillies også.

Nei, fra pinnekjøtt-lunsj av medioker karakter, over til Hi soul fra øverste hylle:

Ann Peebles - I can't stand the rain

Spotify

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.290
    Torget vurderinger
    2
    Bra plate dette. Tror jaggu den ryker inn på lista mi blandt årets beste.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Townes skrev:
    White Stripes - White blood cells

Mens de fortsatt var bra 8)

Spotify
    Sluttet de egentlig å være bra, eller ble de så store og alstedsværende(er dette et ord kun på dansk ?) at gretne gamle grinebitere som deg og meg fikk metningspunktet vårt ettertrykkelig sprengt ?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Townes skrev:

Spotify
    Sluttet de egentlig å være bra, eller ble de så store og alstedsværende(er dette et ord kun på dansk ?) at gretne gamle grinebitere som deg og meg fikk metningspunktet vårt ettertrykkelig sprengt ?
    Må innrømme at eg har stilt meg det spørsmålet noen ganger siste årene. "Er det meg, eller er det white stripes?" Tror faktisk eg landet på at det er white stripes. Elephant var kul den og, men de to som kom etterpå syns eg var nokså tamme og kjedelige. Men ja, metningspunktet var nok temmelig sprengt ja.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Townes skrev:

Spotify
    Må innrømme at eg har stilt meg det spørsmålet noen ganger siste årene. "Er det meg, eller er det white stripes?" Tror faktisk eg landet på at det er white stripes. Elephant var kul den og, men de to som kom etterpå syns eg var nokså tamme og kjedelige. Men ja, metningspunktet var nok temmelig sprengt ja.
    Jau. Get Behind Me Satan var et hvilkeskjær. Men det hadde kanskje hvilken som helst skive vært, Elephant var omtrent som om Phil Spector skulle produsert to gatemusikanter, og sikkert dritt å følge opp. Jeg tror, men er ikke sikker, at Icky Thump kanskje var et godt steg i riktig retning, med låter som hadde fortjent mer oppmerksomhet, men pga det berømte metningspunktet klarte jeg aldri å hengi meg fullstendig.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Brasse skrev:
    Ikkje heilt overbevist av mr. Kanye West.
    Hvorfor ikke ? Tidenes dårligste spørsmål, som bare er tillatt for 3åringer, jeg vet.

Jeg har ramlet litt av sirkus Kanye, men han har jo et knippe låter som er drøyt bra innenfor territoriet han opererer i, jeg har derfor vansker med å se at han plutselig skal ha overgått seg selv ettertrykkelig. Men det sier jeg uten å ha hørt siste albumet, og tatt i betraktning at jeg bare er middels interessert.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Roberten skrev:
    Brasse skrev:
    Ikkje heilt overbevist av mr. Kanye West.
    Hvorfor ikke ? Tidenes dårligste spørsmål, som bare er tillatt for 3åringer, jeg vet.

Jeg har ramlet litt av sirkus Kanye, men han har jo et knippe låter som er drøyt bra innenfor territoriet han opererer i, jeg har derfor vansker med å se at han plutselig skal ha overgått seg selv ettertrykkelig. Men det sier jeg uten å ha hørt siste albumet, og tatt i betraktning at jeg bare er middels interessert.
    Hadde forventa å bli blåst av banen, men tja…enkelte låter er svært sterke, andre middelmådige (så langt). De fleste tikker inn over 6 minutter så det er litt å fordøye. Den kjem nok til å vekse på meg, men andreintrykket står ikkje til 10/10.
    Sjekka ut eine kortfilmen han har laga til albumet, og det er jo absurde greier (på beste måten).

Tar ein halvtime, best på YT i fullskjerm og HD.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Ah, den gleder jeg meg til. Fyren er en fascinerende pakke av Messias/John Holmes kompleks og paranoide forestillinger om at ikke hele verden tilber ham. Merkelig nok.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Roberten skrev:
    Ah, den gleder jeg meg til. Fyren er en fascinerende pakke av Messias/John Holmes kompleks og paranoide forestillinger om at ikke hele verden tilber ham. Merkelig nok.
    Ja, fyren er facinerende! Plata er på igjen no, får prøve å høyre uten å bli avbrutt (på jobben).
    Plata har eit litt underlig sound, veldig gjørmete, mørkt og flytande. Det står til tittelen, men blir litt satt ut kvar gang eg tar på headsettet.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    En av englands mest profilerte soul/funk DJs og singelsamler av rang, Keb Darge skal etter ryktene ha gått lei av sjangeren. I det skjulte har han bygd seg opp en saftig samling 50s rock/rockabilly og tidlig 60s R´n´B.

Her er første utgivelse, ingen tvil, mannen har teft og god smak for fet musikk. Svinger som bare F.

Various - "Keb Darge & Little Edith’s Legendary Rockin’ R&B"

dette kommer selvsagt til å sette standarden og fornyet interesse i klubbverdenen. (seriøst)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    ErosLoveking skrev:
    En av englands mest profilerte soul/funk DJs og singelsamler av rang, Keb Darge skal etter ryktene ha gått lei av sjangeren. I det skjulte har han bygd seg opp en saftig samling 50s rock/rockabilly og tidlig 60s R´n´B.

Her er første utgivelse, ingen tvil, mannen har teft og god smak for fet musikk. Svinger som bare F.

dette kommer selvsagt til å sette standarden og fornyet interesse i klubbverdenen. (seriøst)
    Tar jeg ikke voldsomt feil har jeg hørt en R'n'B/soul samler som han har snekret sammen med Paul Weller ?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    ErosLoveking skrev:

Tar jeg ikke voldsomt feil har jeg hørt en R'n'B/soul samler som han har snekret sammen med Paul Weller ?
    Jepp, den er også veldig bra, men nå er det i retning langt mer gritty, uptempo og svart. Får umiddelbart fot.

Edit: inntil nylig så har han også sammen med Paul Weller drevet regelmessige klubbkvelder i SoHo

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    ErosLoveking skrev:
    Roberten skrev:
    ErosLoveking skrev:

Jepp, den er også veldig bra, men nå er det i retning langt mer gritty, uptempo og svart. Får umiddelbart fot.

Edit: inntil nylig så har han også sammen med Paul Weller drevet regelmessige klubbkvelder i SoHo
    Lovende ! Hmm... kanskje man får legge inn en bestilling, har jo ikke kjøpt en skive siden torsdag.

@Dag, neida, på ingen måte. Mitt modus operandi er mer å motivere samfunnets droner til å fylle opp ordrebøkene dine.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Townes skrev:

Spotify
    Jau. Get Behind Me Satan var et hvilkeskjær. Men det hadde kanskje hvilken som helst skive vært, Elephant var omtrent som om Phil Spector skulle produsert to gatemusikanter, og sikkert dritt å følge opp. Jeg tror, men er ikke sikker, at Icky Thump kanskje var et godt steg i riktig retning, med låter som hadde fortjent mer oppmerksomhet, men pga det berømte metningspunktet klarte jeg aldri å hengi meg fullstendig.
    Jeg hang med på fire album fra 99 til 03, så inntraff mitt metningspunkt. Get Behind Me Satan har en besnærende tittel, men jeg gav den faktisk bort til en som likte den svært godt i et godhjertet øyeblikk. Og har vel ikke savnet den et sekund, for å være ærlig. Men de fire før er trygt bevart, og snurres med glede. :)

Her i gården tror jeg sannelig jeg spiller kokain-sangen til Lalla Carlsen en gang til. Saft suse, sier bare jeg. Trettitallet svingte visst kraftig på trettitallet også... ;) Årets morsomste låt fra YouTube for meg, uten tvil.

Btw: Jeg liker at Kanye er så ekstremt full av seg selv, med sitt voldsomme behov for anerkjennelse. Han får selv meg til å fremstå som en beskjeden asket.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Townes skrev:

Spotify
    Jeg hang med på fire album fra 99 til 03, så inntraff mitt metningspunkt. Get Behind Me Satan har en besnærende tittel, men jeg gav den faktisk bort til en som likte den svært godt i et godhjertet øyeblikk. Og har vel ikke savnet den et sekund, for å være ærlig. Men de fire før er trygt bevart, og snurres med glede. :)

Her i gården tror jeg sannelig jeg spiller kokain-sangen til Lalla Carlsen en gang til. Saft suse, sier bare jeg. Trettitallet svingte visst kraftig på trettitallet også... ;) Årets morsomste låt fra YouTube for meg, uten tvil.

Btw: Jeg liker at Kanye er så ekstremt full av seg selv, med sitt voldsomme behov for anerkjennelse. Han får selv meg til å fremstå som en beskjeden asket.
    Kanye er en takknemlig lynavleder for alle oss med langt fremskreden hybris. Du er dog muligens sterkere angrepet enn meg siden du har funnet det nødvendig å emigrere til Bergen, byen hvor selv bestemødre får Kanye til å virke tafatt.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Joa, du kan ha rett i det. Likevel fortsetter jeg heller med å flame, istedenfor å anmelde musikk på en seriøs måte. :p

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    baluba skrev:
    Joa, du kan ha rett i det. Likevel fortsetter jeg heller med å flame, istedenfor å anmelde musikk på en seriøs måte. :p
    And I wouldn't want it any other way :-*

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det skal endel til for å følge opp Lalla, men denne høydaren fra 2003 er ikke et dårlig valg på en treg torsdags ettermiddag.

The White Stripes - Elephant

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn