Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Burnt_Island skrev:
    Townes skrev:
    Neste ut (meir eller mindre frivillig)

High on fire - Snakes for the divine

High on fire er slik Iron Maiden ville hørtes ut om de hadde blitt stiftet etter år 2000. Dette er ikke deres beste plate dog...
    Upløyd mark for meg dette. Den er nominert til årets album i en kåring eg arrangerer for en del kompiser. Syns det tidvis er litt fett (noe blir for travelt), men eg er jo skap maiden fan :)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.218
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Liker den. Har ikke bestemt meg for om jeg syns den er bedre, men den vokser så det er godt mulig. Nydelig arrangert og fine melodier.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    Dommen er at dette er en herlig plate. Anbefales :D
    Fordommen er at det er en forferdelig plate. Stay unna! :(
    Fordommer er det største hinderet for all utvikling og innsnevrer livet som sådan :-*
    Vel, vel. Det er forsket ganske mye på fordommer, og det er ikke tvil om at de er nyttige. Det er en måte å forholde seg til kaos på. Alle kan ikke finne ut av alt hele tiden, vi må noen ganger lene oss på tidligere eller andres vurderinger, for vi trenger å økonomisere med vår mentale kapasitet. F eks så fyller plateanmeldelser og anbefalinger en slik funksjon ;).

Men det har jo sin pris, selvsagt. Men kan også lede til at noen oppdager mye de ellers ville gått glipp av.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    Fordommer er det største hinderet for all utvikling og innsnevrer livet som sådan :-*
    Vel, vel. Det er forsket ganske mye på fordommer, og det er ikke tvil om at de er nyttige. Det er en måte å forholde seg til kaos på. Alle kan ikke finne ut av alt hele tiden, vi må noen ganger lene oss på tidligere eller andres vurderinger, for vi trenger å økonomisere med vår mentale kapasitet. F eks så fyller plateanmeldelser og anbefalinger en slik funksjon ;).

Men det har jo sin pris, selvsagt. Men kan også lede til at noen oppdager mye de ellers ville gått glipp av.
    Du har overbevist meg. Jeg har tidligere uttrykt tvil, men nå står det klart som dagen at du ikke er på jobb hele tiden.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:

Du har overbevist meg. Jeg har tidligere uttrykt tvil, men nå står det klart som dagen at du ikke er på jobb hele tiden.
    ;)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Hva synes du om Wavves ? King Of The Beach er en sikker kandidat, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg mener om resten av skiva.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    865
    Roberten skrev:
    Hva synes du om Wavves ? King Of The Beach er en sikker kandidat, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg mener om resten av skiva.
    Kjøpte den nettopp på salg på cd hos platekomp., så har ikke hørt så mye. Men enig, åpningssporet King Of The Beach er knall. Resten kanskje litt opp og ned, men fungerer bra som en motvekt til den litt for tidlige vinteren her i Trøndelag. Liker soundet og holdninga 8)

Passer jo greit inn sammen med damene i Best Coast og Dum Dum Girls også.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    torem skrev:
    Roberten skrev:
    Kjøpte den nettopp på salg på cd hos platekomp., så har ikke hørt så mye. Men enig, åpningssporet King Of The Beach er knall. Resten kanskje litt opp og ned, men fungerer bra som en motvekt til den litt for tidlige vinteren her i Trøndelag. Liker soundet og holdninga 8)

Passer jo greit inn sammen med damene i Best Coast og Dum Dum Girls også.
    Det er følelsen jeg sitter med også, uten helt å klare å sette fingeren på hvorfor. Mulig King Of The Beach setter lista så høyt at det blir vanskelig å følge opp. Eller at jeg rett og slett ikke har gitt den nok omdreininger på tallerkenen.
    Soundet og instillingen er med på å gjøre at jeg virkelig ønsker at det var hinsides bra. Må nok gi den mer oppmerksomhet, kan nok være greit det nå som permafrosten kryper oppover kroppen.

Passer veldig godt sammen med Best Coast og Dum Dum Girls, herlige band begge to. Så Best Coast live i sommer og det var en drøyt sjarmerende opplevelse.

Eneste som mangler nå er at du innser genialiteten til Sleigh Bells :)

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    865
    Roberten skrev:
    Passer veldig godt sammen med Best Coast og Dum Dum Girls, herlige band begge to. Så Best Coast live i sommer og det var en drøyt sjarmerende opplevelse.

Hm, slike konserter der det få av i Trondheim, men sikkert veldig gøy.

Skal sjekke ut Sleigh Bells. (ok, hører på Treats på Spotify nå. Ikke helt VG-lista dette heller, men høres ganske kult ut)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    torem skrev:
    Roberten skrev:

Hm, slike konserter der det få av i Trondheim, men sikkert veldig gøy.

Skal sjekke ut Sleigh Bells. (ok, hører på Treats på Spotify nå. Ikke helt VG-lista dette heller, men høres ganske kult ut)
    Ingen fare, ikke mange slike konserter i Oslo heller, måtte til København.
    Nei, så veldig VG-lista er ikke Sleigh Bells :) Årets soleklare debutskive for min del, og et av de friskeste innslagene i hele år.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    decibelius skrev:
    Det Norske Hus

Se der, en hyggelig herremann som lyder navnet Bjørn dukker endelig opp i spaltene. Nedi myra er vel kanskje klassikeren hans? Dessverre har jeg ikke noe tilgjengelig av den hyggelige "nord-bergenseren" for tiden, jeg aner ikke hvor det har blitt av. Skal også ligge noen mixer et sted, sammen med noen mixer av anders g. Jeg har altfor mye rot i sakene for tiden. På tide å få resten ned på disk.

Vel vel, jeg får chille med The Orbs siste. Gilmore bidrar med gitar, og siden det er sent på natten velger jeg disk 2, hodetelefonmiksen. Artig lydbilde, vil jeg hevde. I alle fall når det nå nærmer seg goodnait i Casa baluba. :)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Prøvde å høre på siste Narum. Er jo i utgangspunktet positivt innstilt til norsk musikk i dette sjangerlandskapet, men dette er så sukkersøtt og fløyelsmjukt at det blir totalt uinteressant.

Takke meg til Stones

Stones - Let it bleed

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn