Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Hermer etter mikefish, og kjører Anathema - We're Here Because We're Here.:)

G

Gjestemedlem

Gjest
    http://soundsxp.com/artman2/publish/albums/Tav_Falco_Panther_Burns_Conjurations_S_ance_for_Deranged_Lovers.shtml

You gotta have respect for Panther Burns, the outfit that, with the Cramps, invented psychobilly but didn't attract ridicule like later big-haired bands with that tag. This was the band that included Alex Chilton and Jim Dickinson, and revived the dark and dirty Memphis rock'n'roll sound. But the other side of its founder Tav Falco is the performance artist, filmmaker and student of the tango and it’s that side that gains prominence on the current release. Oh dear.

There are a couple of echoes of the rockabilly jungle pop on the Charlie Feathers-channelling 'Phantome Demoiselle' and the slinky rhythm that just about holds up the 8 minute 'Gentleman In Black'. But mainly the album is packed with old Buenos Aires tango rhythms and the accordion sounds of Paris’s Rive Gauche, plus some weird harpsichord courtesy of Bertrand Burgalat (Falco’s co-players are all French on this one). It gets weirder when those old rockabilly rhythms meet sonorous cellos and wheezing accordions head on. Before long it all becomes too much, as Falco melodramatically spouts tales of Mata Hari, trains to Budapest and the lady from Shanghai in his flat, toneless voice. Imagine John Waters playing Don Corleone and you get the overall effect of the record. It tries to project a midnight mood but the effect is more like camp comedy.

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    @Townes, hvis du har fått hår på neglene, så er det alltid et alvorlig symptom. Det er ingen kjente kroppslige sykdommer som fører til sånne plager. Så da har du nok blitt gal :'(. Kanskje å lytte på denne vil bringe deg tilbake fra den andre siden? Den er veldig god og kan ro selv de skjøreste nerver.

Reigning Sound; Time Bomb High School

Vedlegg

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    23.294
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    gismo skrev:
    ou812rh skrev:
    Har han draget ennå? ;)

gismo
    I mine ører helt klar! Her er det tilbake til røttene og jeg vil si at dette er Roxy Music ano 2010. Brian Eno bidrar bl.a. pluss en drøss andre meget meriterte musikkere (ikke at det er noe suksess kriterie i seg selv). Har til og med modell på cover og alt :)

OU812

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    @Townes, hvis du har fått hår på neglene, så er det alltid et alvorlig symptom. Det er ingen kjente kroppslige sykdommer som fører til sånne plager. Så da har du nok blitt gal :'(. Kanskje å lytte på denne vil bringe deg tilbake fra den andre siden? Den er veldig god og kan ro selv de skjøreste nerver.

Eg tenker rock ikkje blir meir "rock" enn når den har hår på nelgene :)
    Reigning sound plata er fantastisk! Cartwright har en ufattelig sjel og nerve i stemmen. Goknall!

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland

Grand Archives - The Grand Archives

Noen som har hørt disse før? Ganske så bra detta. Han som starta bandet var gitarist i Band of Horses, men trakk seg ut av gruppa før de slo ordentlig igjennom.:)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.141
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    ou812rh skrev:
    gismo skrev:
    ou812rh skrev:
    Har han draget ennå? ;)

gismo
    I mine ører helt klar! Her er det tilbake til røttene og jeg vil si at dette er Roxy Music ano 2010. Brian Eno bidrar bl.a. pluss en drøss andre meget meriterte musikkere (ikke at det er noe suksess kriterie i seg selv). Har til og med modell på cover og alt :)

OU812
    Skal sjekkes, også pga cover ;D

gismo

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    @Vergen : Har denne med Grand Archives på kopi.Gav den sombursdagspresang til min fetter.Fin plate.Deres nye 'keep in mind frankenstein' er ikke helt på høyde med førstnevnte.

nå spilles :

The Drums - the drums

mvh. s,

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    @mikefish:

Jeg likte også førstnevnte best, særlig låta Sleepdriving. Fant begge skivene til 60 kr på Platekompaniet her i Trondheim, fikk hørt på The Grand Archive, og tok med meg Keep In Mind Frankenstein da den også lå i billighylla. Selv om sistnevnte ikke når helt opp, er den rimelig god den og.:)

Her har jeg bare satt på radiotingen på Spotify, og fyker gjennom det som kommer opp der. Har endelig fått somla meg til å skaffe Spotify Premium, funker greit det.:) Og det er rimelig godt å slippe all reklamen!

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    863
    Ingen stor fan, men lyden på min nye vinyl-utgaven er helt topp :)

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    dag1234 skrev:

Se på Dag a' ! Fra å nynne seg gjennom ungdomstiden til Cat Stevens har han landet på Reigning Sound. You've come a long way, baby.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:

Se på Dag a' ! Fra å nynne seg gjennom ungdomstiden til Cat Stevens har han landet på Reigning Sound. You've come a long way, baby.
    Ja, jeg håper da at jeg aldri slutter å utvikle meg :-*.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:

Med tanke på viljen du viser til å gi musikk en sjanse tror jeg ikke det er fryktelig stor sjanse for at du skal stagnere, Dag.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:

Med tanke på viljen du viser til å gi musikk en sjanse tror jeg ikke det er fryktelig stor sjanse for at du skal stagnere, Dag.
    Den Reigning plata var nydelig. Er det andre forslag fra de samme folka?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:

Home for orphans er kanskje neste ut for deg, dag.
    Noe av det de har gjort er litt "bråkete" for deg :p. Vent med too much guitar jaffal. ;)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:

Time Bomb High School er min soleklare favoritt, men også Break Up Break Down og Too Much Guitar er brillefine.
    Ellers kan Greg Cartwrights Live At The Circle A anbefales på det sterkeste, her er vi brått over i terrenget du har beveget deg i de siste dagene, så den burde absolutt falle i smak.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    Dag; nå må du ikke la deg lure! Snille gutter er lette ofre ;)

Da passer denne... ;D
    Hehe. Det er plass til mange i mitt hjerte (jaffal i kveld ;D).

Townes og Roberten: Anbefalinger mottatt og på ønskeliste satt!

Nå er det han karen her som får besteplassen: Ryan Adams & Cardinals Jacsonville City Nights - også en fin plate, spør du meg.

Vedlegg

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland

På Spotify, må sies. Orker ikke dasse ut av sofa'n og bytte CD'r i kveld.:p

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    Dag; nå må du ikke la deg lure! Snille gutter er lette ofre ;)

Da passer denne... ;D
    Hehe. Det er plass til mange i mitt hjerte (jaffal i kveld ;D).

Townes og Roberten: Anbefalinger mottatt og på ønskeliste satt!

Nå er det han karen her som får besteplassen: Ryan Adams & Cardinals Jacsonville City Nights - også en fin plate, spør du meg.
    Live at the Circle A er faktisk å finne på spotify, i hvert fall om du klikker her http://open.spotify.com/album/4BdkcBQcBVUb8S4XowjMB4

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.715
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Idag har det blitt disse to:

Trygve Seim og Andreas Utnem: Purcor

Junip: Fields

Denne utgivelsen har fortjent mer oppmerksomhet enn den har fått.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn