Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Soundgarden; Badmotorfinger
    Sjå no ! Dag den Hardbalne trår frem i lyset og krever sin rett. Gode ting.
    Absolutt. Mannen skrider til verket med en gang, så vi får snart se hvem som kjenner smaken hans best. ;)

Selv har jeg tydd til klapperslanger for å få den godlyden i stuen som jeg synes jeg ønsker i dag. Og de klapperslangene gjør meg rimelig sugen på å skaffe meg den ødelagte platen. Ikke at jeg tror den låter likt, men fordi beskrivelsene av den er virkelig fristende.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    Er det liv i deg, Dag :'( :'( :'(
    Klaprende nervevrak...
    Klapperslangene sluttet å klapre akkurat nu, så nå går jeg en tur og besøker naboen. Hos han finnes Spotify, og det spilles over laptop-ens innebygde høyttalere. En liten skarp en, og litt fin musikk i bakgrunnen - det funker helt fint med en ensom laptop da også. Han skal gi seg selv noen rimelige pc-høyttalere fra Creative/Logitec etc til jul, så da blir det grommere å besøke han neste år. 67 år, og fortsatt oppdatert med god musikksmak. Samlingen forsvant et sted på veien, men med Spotify er han glad som en fole. Spotify var nesten det største argumentet hans for å skaffe seg pc og internett.

Nei, uten den fine lyden av klapperslanger så stikker jeg avgårde. Skål!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Legendary Pink Dots - Seconds Late for the Brighton Line

http://www.roir-usa.com/8317.htm skrev:
    Unlike most acts of their vintage, The Legendary Pink Dots look forward. After more than 25 years, they continue to make compelling new music that is demanded by fans and maintains the high level of quality that set their careers in motion. Led by singer/songwriter Edward Ka-Spel and keyboardist/songwriter Phil “Silverman” Knight, the band continues to create their singular brand of modern psychedelia. Edward Ka-Spel’s lyrics breathe with a sagacity and cleverness only found in rock’s greatest writers. Their new album “Seconds Late For The Brighton Line” finds the band in familiar territory; pulsing Krautrock, dark and sinister pop and epic post-industrial soundscapes. The album invites the listener to put on head phones, close their eyes and embark on a technicolor journey. Stand out tracks include the epic electronic groove of “Russian Roulette”, the pretty naivete of “Someday” and the chilling goth-pop of “Endless Time.” The recent departure of long-time band members Niels Van Hoorn & Martijn De Kleer has left The Legendary Pink Dots to operate as a quartet. The new crew will embark on an extensive North American tour this Fall that celebrates the band’s 30th Anniversary.

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Drive-By Truckers; Gangstabilly
    Antar den der ikkje gikk rett heim?

Her går det i strålende singer/songwriter konsert med eine foten planta i seriøsitetens verden, og den andre i humorens

Loudon Wainwright III - Career moves

Virkelig herlig plate!
    Hører på denne DBT for tredje gang siden den dalte ned fra himlene. Noe er bra, noe er mindre bra, men ingen ting er direkte dårlig...

Jeg har vært mer interessert i Loudons sønn, for å si det sånn. Men han har tapt seg med årene, han og.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Nick Lowe; The Impossible Bird
    Tror jeg roer meg ned med denne her jeg også. Er litt rystet etter skumle trusler i Albumstafetten. Hvorfor?

ErosLoveking skrev:
    Et lite tips til dere som sliter med å følge deadline. Dere ikke skrive anmeldelse samme dag som den skal postes. Lag et "skall" eller kladd, lytt til skiva en gang om dagen, eller fler hvis den er knakende god, noter så ned underveis.

Selv setter jeg 10 lytt som standard. :)
    I rest my case. ;)

Hah! Der slapp jeg å pådra meg tvungen påmelding ved å svare på tiltale i "feil" tråd. Jeg er nok ikke like ung og energisk som Eros, som orker å ta med seg dødlinjestresset hjem.

Men feig er jeg ikke. For hvem andre her inne har blitt forsøkt injurieanmeldt for sine offentlige meninger om musikk? Jeg har også fått sparken som anmelder to ganger i samme avis for å skrive for saftige kritikker. Det er en liten forskjell på feighet og trassig latskap. ;)

Nå... Nick Lowe... Hvilepuls... Ro... angsten slipper taket, albumstafetten er nå glemt. Jeg lover å ikke blande meg med mine utidige anmeldelser av anmelderne. Det er jo litt urettferdig at den lateste i klassen bare skal skumme fløten, og skrive det han vil - når han vil. ::)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    Tror jeg roer meg ned med denne her jeg også. Er litt rystet etter skumle trusler i Albumstafetten. Hvorfor?

ErosLoveking skrev:
    Et lite tips til dere som sliter med å følge deadline. Dere ikke skrive anmeldelse samme dag som den skal postes. Lag et "skall" eller kladd, lytt til skiva en gang om dagen, eller fler hvis den er knakende god, noter så ned underveis.

I rest my case. ;)
    Denne er enda bedre, og også inspirert av deg, men hitført av en annen sjufjellsbeboer ;). En fin artist! Den andre låta er bare etandes!

Nick Lowe; The Convincer

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:

ErosLoveking skrev:

I rest my case. ;)
    Denne er enda bedre, og også inspirert av deg, men hitført av en annen sjufjellsbeboer ;). En fin artist! Den andre låta er bare etandes!

Nick Lowe; The Convincer

Jeg har ikke hørt den, så jeg avbryter den jeg lyttet til for å sjekke denne på Spotify. Ære være Spotify!

Roberten skrev:
    Jesus Built My Hotrod !
    Din også? Vi er heldige, Roberten. ;)

H.R skrev:
    Å sitte på siden å rope etter oppmerksomhet er jo ikke akuratt sjarmerende når du er invitert inn ;D
    Er det albumstafetten handler om? Jeg håpet at det var musikken vi ønsket oppmerksomhet rundt, men så feil kan jeg ta. ;)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    Jesus Built My Hotrod !
    O ja. Grunnfjell innenfor sjangeren. Og Gibby Haynes på vokal da, en av mine virkelige favoritter. Har du muligheten bør du lese Butthole Surfers kapittelet i Our Band Could Be Your Life, det er stratosfærisk drøyt og fantastisk. Et band som flytter til Atlanta for å stalke REM, og kaller hunden sin for Mark Farner Of Grand Funk Railroad er man nødt til å like.

EDIT:

Butthole Surfers - Hairway To Steven

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.102
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    Jesus Built My Hotrod !
    O ja. Grunnfjell innenfor sjangeren. Og Gibby Haynes på vokal da, en av mine virkelige favoritter. Har du muligheten bør du lese Butthole Surfers kapittelet i Our Band Could Be Your Life, det er stratosfærisk drøyt og fantastisk. Et band som flytter til Atlanta for å stalke REM, og kaller hunden sin for Mark Farner Of Grand Funk Railroad er man nødt til å like.
    Skjønner nå hvor fingern fikk ideen til anans-drillen fra :eek:
    Exorcisme er høyst påkrevet her!
    Og det er uttalt av en ateist :eek:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    Jesus Built My Hotrod !
    Høres morsomt ut. :D Butthole Surfers, ja. Må nok en tur bort til cd-skapet og rippe noe mer musikk. Men det får bli i morgen, for nå begynner det å bli litt sent for Butthole Surfers. Artige band, det der. Jeg må forresten rippe My Life With The Thrill Kill Kults Confessions Of A Knife også. Mange paralleller i dette Huff, det blir litt arbeid dette. Men så blir det så artig etterpå. ;D De bandene der utgjør et rart, lite univers i seg selv. Dette var det selvsagte vorspiel-materialet tidlig på nittitallet i Casa Baluba. Og Louis Prima på nachspielet. ;)

Oj, jeg må finne på noe nytt å spille. Tenke tenke tenke... dette skal dere få slippe å plages med.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    lars_erik skrev:
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    Jesus Built My Hotrod !
    Skjønner nå hvor fingern fikk ideen til anans-drillen fra :eek:
    Exorcisme er høyst påkrevet her!
    Og det er uttalt av en ateist :eek:
    Ananasdrillen er nok "oppfunnet av et annet forummedlem" @Donnervetter som savnes

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:

ErosLoveking skrev:

I rest my case. ;)

Hah! Der slapp jeg å pådra meg tvungen påmelding ved å svare på tiltale i "feil" tråd. Jeg er nok ikke like ung og energisk som Eros, som orker å ta med seg dødlinjestresset hjem.
    ha ha!! ;D

din innblanding i stafett-tråden har noe som minner om substans, så fortsett gjerne med det din wannajoin skapanmelder. :-*

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:

ErosLoveking skrev:

I rest my case. ;)

ha ha!! ;D

din innblanding i stafett-tråden har noe som minner om substans, så fortsett gjerne med det din wannajoin skapanmelder. :-*
    Jeg forbeholder meg retten til å være subjektiv, useriøs og overfladisk. Som er min sanne natur. :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    baluba skrev:
    ErosLoveking skrev:
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:

ErosLoveking skrev:

I rest my case. ;)

ha ha!! ;D

Jeg forbeholder meg retten til å være subjektiv, useriøs og overfladisk. Som er min sanne natur. :)
    tar deg med i neste trekkning. julestafetten eller desemberstafetten om du vil. Skapdøren er åpnet for deg. Snart er du på anmeldervogna igjen

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    baluba skrev:
    ErosLoveking skrev:
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:

ErosLoveking skrev:

I rest my case. ;)

ha ha!! ;D

tar deg med i neste trekkning. julestafetten eller desemberstafetten om du vil. Skapdøren er åpnet for deg. Snart er du på anmeldervogna igjen
    Vær litt grei, da. Jeg synes ikke det er noe gøy å anmelde en plate seriøst. Ikke fordi jeg har gjort det mange ganger, men fordi jeg sluttet fordi jeg ikke syntes det var gøy lenger. Plater fortjener å bli behandlet seriøst når de anmeldes. De fortjener en anmelder som bruker tid på dem, og gir dem en sjanse. Jeg gidder ikke gi en plate som ikke umiddelbart engasjerer meg av en eller annen grunn noen sjanser, jeg slutter å lytte til dem. Jeg hater å høre på plater som er 80 minutter i et strekk, og i alle fall ti ganger på under en uke.

Nei, jeg synes ikke det er gøy å anmelde plater. Ingen maser på en gammel bilmekaniker om at han må være med å mekke på biler i fritiden, hvis han ikke ønsker å gjøre det av egen interesse. Oppmerksomhet har jeg ingen behov for, i og med at artikler som skrives under eget navn alltid har mer enn 300.000 lesere (kilde: MMI). Jeg kommer rett og slett ikke til å skrive noen seriøse anmeldelser, men jeg liker å kommentere musikk som betyr noe for meg. Jeg har jo aldri blandet meg inn når jeg har noe negativt å skrive om en plate.

Men slike kommentarer kan jeg like godt komme med i denne tråden, for jeg forstår tankegangen om at en som ikke gidder å være med på å bygge trehuset, heller ikke skal leke i det. For noen seriøse anmeldelser får dere ikke fra min kant. Jeg foretrekker å bruke det halve døgnet på noe jeg liker å gjøre. Sorry, peeps. :)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn