lars_erik skrev:
Denne drittmusikken er fantastisk bra. ;D
Ukomprimert,ja

Anbefales, Baluba
Selvfølgelig er den ukomprimert, hvis det er cd eller lp som spilles. Og jeg vet av minst 25 års erfaring at musikken på den platen låter nydelig på alt fra klokkeradio til Quad. Det vil si jeg har hatt den i over 25 år, både på vinyl og cd. Og har spilt den av på alt fra kassettspiller til cd/vinyl/flac. Hvis ikke den musikken engasjerer deg selv over mobiltelefonens innebygde høyttaler så bør du vurdere om det er musikk eller lyd som engasjerer deg.
For all del, jeg tror at det er musikken som er viktigst for deg. Men du bør slutte å irritere deg over avspillingen når musikken er så vakker som dette. Du bør ikke ødelegge musikkgleden med unødvendig irritasjon over lyden, når musikken er i førstesetet. Også jeg gleder meg over å høre flott lyd, men musikken gleder meg like mye uansett hvilken avspiller som benyttes.
Nå hører jeg på Dylan Leblanc på Kystbussen over Spotify. Hodetelefonforsterkeren i laptop-en avslører ikke Spotifys komprimerte lyd, heldigvis.
Fairytales er forøvrig produsert med kompressor i kjeden, men selvsagt i ukomprimert format. Piano og vokal uten kompresjon låter bæsj på de fleste anlegg. Det vet selvsagt du, men i et annet innlegg ble du åpenbart missforstått.
Btw: Jeg følte meg en stund smigret over at ganske unge kvinner sjekket meg ut i smug på Kystbussen. Helt til det slo meg at det sannsynligvis var de digre, hvite AKG-ene de sjekket ut. Hva er den månehjelmen den gamlingen har på hodet, tipper jeg de tenkte? :