Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Denne drittmusikken er fantastisk bra. ;D
    Ukomprimert,ja ;)
    Anbefales, Baluba :)
    Selvfølgelig er den ukomprimert, hvis det er cd eller lp som spilles. Og jeg vet av minst 25 års erfaring at musikken på den platen låter nydelig på alt fra klokkeradio til Quad. Det vil si jeg har hatt den i over 25 år, både på vinyl og cd. Og har spilt den av på alt fra kassettspiller til cd/vinyl/flac. Hvis ikke den musikken engasjerer deg selv over mobiltelefonens innebygde høyttaler så bør du vurdere om det er musikk eller lyd som engasjerer deg.

For all del, jeg tror at det er musikken som er viktigst for deg. Men du bør slutte å irritere deg over avspillingen når musikken er så vakker som dette. Du bør ikke ødelegge musikkgleden med unødvendig irritasjon over lyden, når musikken er i førstesetet. Også jeg gleder meg over å høre flott lyd, men musikken gleder meg like mye uansett hvilken avspiller som benyttes.

Nå hører jeg på Dylan Leblanc på Kystbussen over Spotify. Hodetelefonforsterkeren i laptop-en avslører ikke Spotifys komprimerte lyd, heldigvis. Fairytales er forøvrig produsert med kompressor i kjeden, men selvsagt i ukomprimert format. Piano og vokal uten kompresjon låter bæsj på de fleste anlegg. Det vet selvsagt du, men i et annet innlegg ble du åpenbart missforstått.

Btw: Jeg følte meg en stund smigret over at ganske unge kvinner sjekket meg ut i smug på Kystbussen. Helt til det slo meg at det sannsynligvis var de digre, hvite AKG-ene de sjekket ut. Hva er den månehjelmen den gamlingen har på hodet, tipper jeg de tenkte? ::)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    Denne drittmusikken er fantastisk bra. ;D
    Ukomprimert,ja ;)
    Anbefales, Baluba :)
    Selvfølgelig er den ukomprimert, hvis det er cd eller lp som spilles. Og jeg vet av minst 25 års erfaring at musikken på den platen låter nydelig på alt fra klokkeradio til Quad. Det vil si jeg har hatt den i over 25 år, både på vinyl og cd. Og har spilt den av på alt fra kassettspiller til cd/vinyl/flac. Hvis ikke den musikken engasjerer deg selv over mobiltelefonens innebygde høyttaler så bør du vurdere om det er musikk eller lyd som engasjerer deg.

For all del, jeg tror at det er musikken som er viktigst for deg. Men du bør slutte å irritere deg over avspillingen når musikken er så vakker som dette. Du bør ikke ødelegge musikkgleden med unødvendig irritasjon over lyden, når musikken er i førstesetet. Også jeg gleder meg over å høre flott lyd, men musikken gleder meg like mye uansett hvilken avspiller som benyttes.

Nå hører jeg på Dylan Leblanc på Kystbussen over Spotify. Hodetelefonforsterkeren i laptop-en avslører ikke Spotifys komprimerte lyd, heldigvis. Fairytales er forøvrig produsert med kompressor i kjeden, men selvsagt i ukomprimert format. Piano og vokal uten kompresjon låter bæsj på de fleste anlegg. Det vet selvsagt du, men i et annet innlegg ble du åpenbart missforstått.

Btw: Jeg følte meg en stund smigret over at ganske unge kvinner sjekket meg ut i smug på Kystbussen. Helt til det slo meg at det sannsynligvis var de digre, hvite AKG-ene de sjekket ut. Hva er den månehjelmen den gamlingen har på hodet, tipper jeg de tenkte? ::)
    GOD LYD er det viktigste, herr Baluba.
    De fleste her mener nok det, ser du.
    Det er rart med det; et forum for uhelbredelige audiofile 8)

Litt misjonering må vi eldre drive med ;)
    Når ungdommen ikke vet sitt eget beste.

Spotify sucks!
    MP3 sucks!
    IPod.....

;D

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Da heises flaggene i trøndelag, champagnen sprettes, rakettene avfyres og vi synger alle mann! Og ingen møter på jobb i morgen 8)
    Seriemester for 22. gang. For 18. gang etter 1988 ;D

Gratulasjoner mottas!

Vedlegg

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.565
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Bra den "dirt" plata. En av mine grunge favoritter.

Akkurat nå er det afrikansk inspirert hos meg.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Den der var mye spilt i mitt miljø fra midten av tenårene. Klassisk festplate for oss i en tørrlagt kommune. Tapsfritt, fra vinyl. ;D

Denne platen hadde jeg lett levd med å lytte til på Spotify en stund, slik jeg har gjort med Dylan Leblanc. Men jeg fikk tak i den tapsfritt før jeg fant ut at den er på Spotify, noe jeg er glad for. 30 år unge Zaz har kapret mitt hjerte de siste dagene. Hun er beskrevet som en moderne Edit Piaf, men den koblingen synes jeg heldigvis er svak. Ikke fordi jeg ikke liker Piaf, for det gjør jeg, men fordi slike artister har svak stayer-effekt hjemme hos meg.

Jeg vil heller si det er en ærlig og karaktersterk jazzpop-plate med helt klare franske referanser. Her er det en porsjon Django, en dash tidlig Serge, og en såpass fin blanding av fransk pop og jazz at jeg synes hun har mer substans enn mye annet for tiden. Anbefales for musikkens skyld. Lytt selv: http://open.spotify.com/album/4Z2N4b70UcKbJABiiOanrX.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn