Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    Nå må jeg ha noe annet:

Ray LaMontagne and the Pariah Dogs; God Willin' & The Creek Don't Rise
    Denne har du spilt mye i det siste.
    Hva er det for noe?

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik

Det er noe skikkelig dårlig skvip, klekt ut i en fuktig kjeller i en skitten bakgate i Nürenberg, under overoppsyn av en internasjonal sammensvergelse av kommunistiske jøder for å tilfredstille langtkomne maschokister og andre som liker menneskelig fornedrelse, rå lidelse og beksvart smerte. ::)

Eller ikke. :p Noe jeg har sett her innpå denne tråden. Kjente ikke til dette før, men det er ganske deilig americana, singer/songewriter, vise, køntri, vet ikke. Noe er litt glætt, men deilig å høre på for det meste. Fine melodier og nydelig sang/vokal.

Tror du skal spørre Townes, han har ganske god greie på denne sjangeren.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    lars_erik

Det er noe skikkelig dårlig skvip, klekt ut i en fuktig kjeller i en skitten bakgate i Nürenberg, under overoppsyn av en internasjonal sammensvergelse av kommunistiske jøder for å tilfredstille langtkomne maschokister og andre som liker menneskelig fornedrelse, rå lidelse og beksvart smerte. ::)

Eller ikke. :p Noe jeg har sett her innpå denne tråden. Kjente ikke til dette før, men det er ganske deilig americana, singer/songewriter, vise, køntri, vet ikke. Noe er litt glætt, men deilig å høre på for det meste. Fine melodier og nydelig sang/vokal.

Americana sterkt inspirert av seksti og syttitallets alternativer country. Finnes på Spotify, og er overraskende modent til å komme fra en gutt som er født i 1990. Overraskende. (Tipper pappa hjalp til. Da hadde også min arveprins fått til noe tilsvarende... ;D)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.242
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik

Americana sterkt inspirert av seksti og syttitallets alternativer country. Finnes på Spotify, og er overraskende modent til å komme fra en gutt som er født i 1990. Overraskende. (Tipper pappa hjalp til. Da hadde også min arveprins fått til noe tilsvarende... ;D)
    Nå tror jeg du forveksler Ray Lamontagne med en annen. Dylan Leblanc kanskje?

Montagne er født i 1973, Leblanc i 1990. Men de er ikke så langt fra hverandre musikalsk.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik

Baluba, gamle ørn! Kom oss til unnsetning som så mange ganger før :D. Prøvde å finne link til spotify, men klarte det ikke, så jeg bare sausa sammen noe og håpte å slippe unna med det ::) Ikke så lett å unngå dine argusøyne :p

Og jeg skrev ikke om purunge Dylan, han skal jeg skrive om i albumstafetten på torsdag, rolfozzy så forskjellen. ;)

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    Deilig å plukke frem perler som dette, som man (nesten) hadde glemt at man hadde i samlinga. Dødsbra!

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Alex Chilton - Like Flies On Sherbert

Kjøpt på garasjesalg på vei opp til hytta på fredag. 10 kroner, og jeg klarer fortsatt ikke huske hvorfor navnet og stemmen lyder så kjent. Jeg har lyst til å si big star, men tør ikke, og mobilnettet mitt og google er ikke på talefot. Skiva har sine kvaliteter den.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.242
    Torget vurderinger
    2
    Roberten skrev:
    Alex Chilton - Like Flies On Sherbert

Kjøpt på garasjesalg på vei opp til hytta på fredag. 10 kroner, og jeg klarer fortsatt ikke huske hvorfor navnet og stemmen lyder så kjent. Jeg har lyst til å si big star, men tør ikke, og mobilnettet mitt og google er ikke på talefot. Skiva har sine kvaliteter den.
    Du kødder nå? Når du er usikker på Alex Chilton mener jeg.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik

Montagne er født i 1973, Leblanc i 1990. Men de er ikke så langt fra hverandre musikalsk.
    My bad. Jeg har vært litt fokusert på unge Leblanc de siste dagene, og trøtt i trynet så ønsket jeg kanskje at det var unge Dylan Dag lyttet til. De har jo begge franske etternavn. Er Montagne også fra Louisiana?

Skal si americana begynner å bli seriøst populært, både her på sentralen og ellers i samfunnet. Det er noe jeg liker. Litt pedal steel i hverdagen har alle godt av.

Alex Chilton? Jeg husker han best som cult/indie-artist på åttitallet. Folk flest i dag kjenner han best for musikken til That Seventies Show (fremført av Cheap Trick, dere vet hvilken). Kanskje mest kjent fra bandene Box Tops og Big Star på seksti og syttitallet. Døde dessverre tidligere i år.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    rolfozzy skrev:
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik

My bad. Jeg har vært litt fokusert på unge Leblanc de siste dagene, og trøtt i trynet så ønsket jeg kanskje at det var unge Dylan Dag lyttet til. De har jo begge franske etternavn. Er Montagne også fra Louisiana?

Skal si americana begynner å bli seriøst populært, både her på sentralen og ellers i samfunnet. Det er noe jeg liker. Litt pedal steel i hverdagen har alle godt av.

Alex Chilton? Jeg husker han best som cult/indie-artist på åttitallet. Folk flest i dag kjenner han best for musikken til That Seventies Show (fremført av Cheap Trick, dere vet hvilken). Kanskje mest kjent fra bandene Box Tops og Big Star på seksti og syttitallet. Døde dessverre tidligere i år.
    Lett å gå i ball, baluba (pling) - og en liten intern en: den unge Dylan ser ut som han som kom på andreplass i lookalike-konkurransen til din kollega og min gamle flamme anno dazumal :-* . Det gjør jo han på ingen måte mindre mindre spennende ;D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    @rolfozzy, totalt jernteppe. Nesten så jeg hoppet i bilen for å kjøre til hovedstaden for å lese bakpå big star platene mine.

Neste 10kronersskive er Elvis Costello - The Kornyfone Radio Hour
    Kjøpt utelukkende fordi Townes har sagt så mye fint om Nick Lowe, og han er med på denne. Mon tro om baluba også har nevnt ham ?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.242
    Torget vurderinger
    2
    Her er Alex Chiltons gruppe Box Tops. Stor hit på 60tallet det.

Så Big Star på Down on the Farm for....tja, 3-4 år siden.

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    @dag1234: Har gjort noen prioriteringer som har gjort at tiden på internett har avtatt. tiden til musikk har dog økt ;). hyggelig å tilbringe litt tid på HFS igjen.

@Roberten: Nick Lowe har gjort mye bra. Jeg er spesielt svak for 'Jesus Of Cool'. Sjekk ut, mann! Og når det gjelder Alex Chilton hadde jeg også tatt det for gitt at du koblet han til Big Star sånn der ;). Jerneteppe kan hende den beste...

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Todd skrev:
    @dag1234: Har gjort noen prioriteringer som har gjort at tiden på internett har avtatt. tiden til musikk har dog økt ;). hyggelig å tilbringe litt tid på HFS igjen.

@Roberten: Nick Lowe har gjort mye bra. Jeg er spesielt svak for 'Jesus Of Cool'. Sjekk ut, mann! Og når det gjelder Alex Chilton hadde jeg også tatt det for gitt at du koblet han til Big Star sånn der ;). Jerneteppe kan hende den beste...

Ein mann treng å lea seg, veit du.

Og vi kan godt være dus, så du trenger ikke bruker ettertallene mine ;)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    Neil Young - Comes a time

Fikk først øynene opp for han i år og har kjøpt store deler av diskografien. Alene hjemme, sweetspot, omelett og pils gjør dette til en fin mandagskveld.

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Anonym skrev:

Fikk først øynene opp for han i år og har kjøpt store deler av diskografien. Alene hjemme, sweetspot, omelett og pils gjør dette til en fin mandagskveld.
    Han har veldig mye bra! Kos deg.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    @rolfozzy, totalt jernteppe. Nesten så jeg hoppet i bilen for å kjøre til hovedstaden for å lese bakpå big star platene mine.

Neste 10kronersskive er Elvis Costello - The Kornyfone Radio Hour
    Kjøpt utelukkende fordi Townes har sagt så mye fint om Nick Lowe, og han er med på denne. Mon tro om baluba også har nevnt ham ?
    Opptil flere ganger, også i sammenheng med både Costello, Hiatt, Rockpile og Dave Edmunds. "Jesus Of Cool" er imho en klassiker!

Lett å gå i ball, baluba (pling) - og en liten intern en: den unge Dylan ser ut som han som kom på andreplass i lookalike-konkurransen til din kollega og min gamle flamme anno dazumal
    Ha ha ha. Det skal jeg nevne neste gang vi prater sammen. Kanskje interessen for Leblanc vekkes der også da? ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg glemte å nevne hva som har snurret her, etter at guttungen gikk til sengs. Jeg har tatt oppfordringen og lånt øret til Chooglin's (faktisk riktig grammatikk i dette tilfellet, selv på norsk) "Sweet Time". Det vil si, jeg har ikke kjøpt - noen har gitt meg en mp3 av noenlunde kvalitet.

Og hvordan låter dette da? Som en snodig stilforvirring, med elementer som normalt ikke høres sammen. Og det er jo coolt. Jeg tror nok denne platen kommer til å vokse litt ekstra med full lydkvalitet, for det låter litt for trangt for blåsen på disse lydfilene her. Sannsynligvis en av platene som taper endel på komprimering til mp3.

Det står mye på shortlist for tiden, og den står ikke øverst. Men skulle den stå lagelig til for plukking, til en høvelig lav sum, så havner den sikkert i handleposen min.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Plate nr.1 i min platesamling.Kjøpt på vinyl i '82.Det nærmer seg deluxe-boksen noe som vil føre til trang økonomi før jul :

Bruce Springsteen - darkness on the edge of town (cd-eksemplaret)

mvh. s,

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.180
    Torget vurderinger
    4
    dag1234 skrev:
    Anonym skrev:

Han har veldig mye bra! Kos deg.
    Takk, skal det :) Nå kom min bedre halvdel hjem så jeg har skrudd ned volumet men neste album er også fra Young:

Vedlegg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn