Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    Ble inspirert etter mye Bowie i flere tråder
    Bowie har jo så mye bra, men jeg har latt ham gå litt i glemmeboken. Tror det ble litt for mye av ham på et tidspunkt. Kanskje det er på tide å dra han frem igjen?
    Spiller Bowie med jevne mellomrom. 70talls katalogen er uslåelig

Liker spesielt Hunky Dory, og seff Ziggy Stardust, men også Berlin-triologien, spes Station to Station.
    liker alt til og med Scary monsters, etter den er det så som så....
    Har aldri likt Aladin Sane noe særlig. Synes den er masete. Nå måtte jeg bare finne frem denne, og minre:

Station to Station
    Station to station ligger i køen :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    Bowie har jo så mye bra, men jeg har latt ham gå litt i glemmeboken. Tror det ble litt for mye av ham på et tidspunkt. Kanskje det er på tide å dra han frem igjen?
    Liker spesielt Hunky Dory, og seff Ziggy Stardust, men også Berlin-triologien, spes Station to Station.
    Fint du ryddet opp i dette innlegget, for nå kan jeg sitere og skrive +1. ;D

En kjapp kikk i folderen for Bowie på HDD viser at følgende er rippet foreløpig:
    -London Boy
    -Ziggy Stardust
    -Heroes
    -Scary Monsters

Sistnevnte har egentlig alltid vært favoritten. Ikke hele tiden, men når alt kommer til alt har den fått mest spilletid siden den kom ut. Jeg husker at noen skrev at det er syttitallets beste album som kom ut på åttitallet (innspilt i 79, gitt ut i 80). Kjøpte den da jeg meldte meg inn i Scandinavian Music Club i 1980, og den har hatt sin plass i samlingen siden. Å, det er så mye velge mellom. Berlin-trilogien, Hunky Dory, Ziggy, Diamond Dogs - men for meg er altså Scary Monsters vinneren gjennom tidene.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    baluba skrev:
    65finger skrev:
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    Fint du ryddet opp i dette innlegget, for nå kan jeg sitere og skrive +1. ;D

En kjapp kikk i folderen for Bowie på HDD viser at følgende er rippet foreløpig:
    -London Boy
    -Ziggy Stardust
    -Heroes
    -Scary Monsters

Sistnevnte har egentlig alltid vært favoritten. Ikke hele tiden, men når alt kommer til alt har den fått mest spilletid siden den kom ut. Jeg husker at noen skrev at det er syttitallets beste album som kom ut på åttitallet (innspilt i 79, gitt ut i 80). Kjøpte den da jeg meldte meg inn i Scandinavian Music Club i 1980, og den har hatt sin plass i samlingen siden. Å, det er så mye velge mellom. Berlin-trilogien, Hunky Dory, Ziggy, Diamond Dogs - men for meg er altså Scary Monsters vinneren gjennom tidene.
    Scary monsters betyr noe spesielt for meg også for det kjøpte jeg når det ble uttgitt og dermed var jeg fan :)

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    Er det ikke mer spennede med ny musikk dere ::) ...
    La nå oss gamlingene få ha våre mimregleder, Lyngen! Bare vent til det blir din tur å se tilbake ;)
    Hmm .. ja .. føler ikke så stort behov for å mimre tilbake til 80-tallet ..

65finger skrev:
    Lyngen skrev:
    Er det ikke mer spennede med ny musikk dere ::) ...
    Ikke bestandig 8)
    Det er sant :)...

U

utgatt60135

Gjest
    Er gira på ulovligheter nå så laster ned Station to Station som jeg ikke har fra før.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Lyngen skrev:
    Er gira på ulovligheter nå så laster ned Station to Station som jeg ikke har fra før.
    Jeg vet ikke om du har fått det med deg, Lyngen, men du som er så opptatt av å henge med i tiden og følge med på det nyeste nye, det har kommet en dings som heter Spotify, det lar deg høre på masse musikk, helt gratis, du må bare holde ut litt reklame innimellom. Så slipper du å bedrive slikt nedlastningsnonsens.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Lyngen skrev:
    Du har tatt en bit av forbuden frukt og er hektet Lyngen ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:

hmmm, det var i NRK du jobbet sa du?
    Gjør du det her i arbeidstiden? Kan statskanalen være bekjent av slikt?

ja ja

U

utgatt60135

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Lyngen skrev:

hmmm, det var i NRK du jobbet sa du?
    Gjør du det her i arbeidstiden? Kan statskanalen være bekjent av slikt?

ja ja
    :-X

Setter på Svingens nye platekjøp (som jeg ikke kjenner) med Cybers kompliment;

C

Cyber

Gjest
    Lurt Lyngen, Groves lager jo kristen musikk (noen er jo sarte for det), men det musikalske synes jeg er utrolig bra, fireflies er også kanskje hennes beste. Mye flott musikk og en ærlig sangerinne. Setting up the pins synes jeg er catchy.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Dette er vel håpløst gammeldags for Lyngen, men det får våge seg, det er denne jeg vil høre nå:

Antony and the Johnsons I am a bird now

C

Cyber

Gjest
    Jeg kjører endel kvinnelig musikk i aften, i morgen har jeg nemlig planer om å få Together through life under huden og da må jeg tåle litt kråkesynging før rytmen kryper på....

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Dette er vel håpløst gammeldags for Lyngen, men det får våge seg, det er denne jeg vil høre nå:

Antony and the Johnsons I am a bird now

Fantastisk skive :D :D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ida på 7 har holdt på med å vrenge mave siden i 6 tiden, da er det jo like greit å stå opp, og ikke minst få på litt musikk. Ble litt påvirket av rozzy og fant fram Calvin R på cd.

/jan

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn