- Ble medlem
- 30.04.2008
- Antall liker
- 1.398
Etter gårdagens nrk-sending fra Molde
Miles Davis: Kind of Blue

|
Siden du har valgt et så stort bilde må også jeg gi den en snurr. Det trengs for å rettferdiggjøre bildestørrelsen du har valgt. Da får leserne mer valuta for båndbredden.dag1234 skrev:Etter gårdagens nrk-sending fra Molde
![]()
baluba skrev:Siden du har valgt et så stort bilde må også jeg gi den en snurr. Det trengs for å rettferdiggjøre bildestørrelsen du har valgt. Da får leserne mer valuta for båndbredden.dag1234 skrev:Etter gårdagens nrk-sending fra Molde
![]()
![]()
Noen samples her; http://musique.fnac.com/a448293/Gerard-Barreaux-Tendresses-et-rage-CD-albumbaluba skrev:En fabelaktig plate med "etnisk" musikk jeg har hatt siden omtrent midt på åttitallet, og som det må være fem år siden jeg hørte sist. Og det er ganske trist, for "Tendresses et Rage" av trioen Chanson Yiddish (bestående av Ami Flammer, Moshe Leiser og Gérard Barraux") representerer noe spennende i europeisk mellomkrigskultur.
![]()
Platen inneholder chansons/viser som var populære blant kontinentale jøder før krigen, og handler om alt fra mestertyven Avreml, til den lille guttens som selger sigaretter på gaten i den mørke, regnvåte natt. En flott plate som på mange måter fusjonerer det klassiske med det folkelige. Anbefales på det varmeste, men jeg vet ikke om den er å få tak i lenger.
Jeg skjønner. Skal trolig til Frankrike i neste måned så kan jo stikke innom en fnac butikk og se om de har den.baluba skrev:Dette er en cd du ikke får skikkelig utbytte av hvis den bare ligger på HDD. Her bør man ha coveret i hånden, for der står det ypperlige oversettelser fra yiddish til engelsk. Da blir det hele enda mer interessant.
Det aner meg at den er vanskelig å få tak i.
Jeg tar frem en ny Dylan plate. Veldig sjelden jeg spiller Dylan.dag1234 skrev:Her e en annen jøde:
Bob Dylan: Another side of Bob Dylan
![]()
Oh yes. Jeg hadde en av dem på vinyl i forrige århundre, men det er lenge siden nå. Flotte plater det også.Lyngen skrev:Jeg skjønner. Skal trolig til Frankrike i neste måned så kan jo stikke innom en fnac butikk og se om de har den.baluba skrev:Dette er en cd du ikke får skikkelig utbytte av hvis den bare ligger på HDD. Her bør man ha coveret i hånden, for der står det ypperlige oversettelser fra yiddish til engelsk. Da blir det hele enda mer interessant.
Det aner meg at den er vanskelig å få tak i.
Kjenner du til Jørn Simen Øverli Synger Vysotskij platene?
Lyngen skrev:Jeg tar frem en ny Dylan plate. Veldig sjelden jeg spiller Dylan.dag1234 skrev:Her e en annen jøde:
Bob Dylan: Another side of Bob Dylan
![]()
![]()
Noe er jo bra.
Jaja, jeg får heller tilgi deg den bristen i personligheten.Lyngen skrev:Dylan blir nok aldri blant mine favoritter tross litt mer tilvenning, men han skal få stå i hyllene.
Hva ... Tour de France begynner om littdag1234 skrev:Jeg må ha mer av ham før vi gåt ut i sommerdagen,