Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Bra skive, Fingern. Nesten overraskende bra, om jeg får lov til å si slikt.

Jeg prøver å bestemme meg for om jeg skal på Mojomaticskonsert på torsdag.

Don't Pretend That You Know Me

My Kind Of Crazy

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Nå som freden har senket seg i huset....er det på tide å gjøre noe med det ;D

/jan

spurv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Antall liker
    2

Korn III

og

Tony White - Closer to the truth

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    leon skrev:
    Konsert bilde som vist i forrige innlegg er den
    unge lovende med caps og lys t-skjorte på første rad meg, morsomt
    minne.
    Vi har alle våre små anekdoter å komme med. ;)

Lily Allen - "It´s Not Me, It´s You"
    Jeg har merket meg at du spiller denne for tiden. Er det virkelig god? Like god eller bedre enn debuten?

Selv har jeg nettopp sett Tommy T dj-ene for Lars Vaular digitalt (med cd-spillere for djs) på NRK1. :eek:
    Sikkert en vond pille for enkelte å se/høre om. Jeg bryr meg lite, for på en billig crt-tv uten tilkobling til hifi høres alt likt ut. For å få høre noe med litt mer substans for meg i øyeblikket lar jeg meg forføre av "The Best Of Chet Baker Sings".

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Klassisk + jazz = "Classical Jazz". Dette er en plate i en billigserie som het "cd classic". Coveret er av den sparsommelige typen med en stygg logo, et snodig bilde av Ute Lemper og lister over komponister og utøvere. Platen inneholder en blanding av jazz komponert for orkester, slik som Stravinskys "Ragtime For 11 Instruments" og Bartoks "Contrasts - III Sebes". Sistnevnte er med Bartok selv på piano og Benny Goodman på saksofon. Stravinsky dirigerer selv sin ragtime. Den inneholder også jazz orkestrert for klassisk besetning, slik som "Round Midnight" med Ute Lemper. Selskapene opptakene er lisensiert fra teller Erato, Chandos, Teldec, Decca, Emi, Sony, Collins Classics, Olympia og Cala Records. Selv om coveret er av den skikkelig kjipe typen er heldigvis ikke innspillingene det.

En slik gammel billig-cd (29 kroner tro jeg det var) er det selvsagt mulig å finne coveret til. Derfor laget jeg et cover på fem minutter basert på et bilde av Ute Lemper. Det er langtfra vakkert, for jeg er jo ingen grafisk designer. Jeg gadd heller ikke eksperimentere med fonter, og valgte den fonten som av en eller annen grunn var brukt sist gang i Photoshop. Her er i alle fall mitt heslige forsøk på coverkunst, foretatt i feberrus under årets sommerforkjølelse. ::)

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    baluba skrev:
    Klassisk + jazz = "Classical Jazz". Dette er en plate i en billigserie som het "cd classic". Coveret er av den sparsommelige typen med en stygg logo, et snodig bilde av Ute Lemper og lister over komponister og utøvere. Platen inneholder en blanding av jazz komponert for orkester, slik som Stravinskys "Ragtime For 11 Instruments" og Bartoks "Contrasts - III Sebes". Sistnevnte er med Bartok selv på piano og Benny Goodman på saksofon. Stravinsky dirigerer selv sin ragtime. Den inneholder også jazz orkestrert for klassisk besetning, slik som "Round Midnight" med Ute Lemper. Selskapene opptakene er lisensiert fra teller Erato, Chandos, Teldec, Decca, Emi, Sony, Collins Classics, Olympia og Cala Records. Selv om coveret er av den skikkelig kjipe typen er heldigvis ikke innspillingene det.

En slik gammel billig-cd (29 kroner tro jeg det var) er det selvsagt mulig å finne coveret til. Derfor laget jeg et cover på fem minutter basert på et bilde av Ute Lemper. Det er langtfra vakkert, for jeg er jo ingen grafisk designer. Jeg gadd heller ikke eksperimentere med fonter, og valgte den fonten som av en eller annen grunn var brukt sist gang i Photoshop. Her er i alle fall mitt heslige forsøk på coverkunst, foretatt i feberrus under årets sommerforkjølelse. ::)
    Fint cover baluba og god bedring!

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Det stunder mot kveld. Bra du kommer deg, baluba, la Diana Krall og Quiet Nights lulle deg inn i den helsebringende søvnen ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Det stunder mot kveld. Bra du kommer deg, baluba, la Diana Krall og Quiet Nights lulle deg inn i den helsebringende søvnen ;)

Den har jeg faktisk, men den står i hyllen for urippede plater. Det kan ta litt tid før jeg ripper den, men en dag kommer jeg sikkert dithen også. Istedenfor Krall (som stort sett spilles når referanseplater er nødvendig) så begir jeg meg ut i et lignende farvann som for meg er nytt, Melody Gardot. Har blitt tildelt bruksretten på et par av hennes cd-er. I og med at så mange her inne liker henne godt så er det vel mulig at jeg liker henne også. Og så har jeg kanskje tenkt å ta for meg en av dine favoritter, Tord Gustavsen. Det er delte meninger om denne artisten, og dette er faktisk aller første gang jeg hører noe av ham. Vet ikke helt hvilken som blir første plate ut enda.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:

Den har jeg faktisk, men den står i hyllen for urippede plater. Det kan ta litt tid før jeg ripper den, men en dag kommer jeg sikkert dithen også. Istedenfor Krall (som stort sett spilles når referanseplater er nødvendig) så begir jeg meg ut i et lignende farvann som for meg er nytt, Melody Gardot. Har blitt tildelt bruksretten på et par av hennes cd-er. I og med at så mange her inne liker henne godt så er det vel mulig at jeg liker henne også. Og så har jeg kanskje tenkt å ta for meg en av dine favoritter, Tord Gustavsen. Det er delte meninger om denne artisten, og dette er faktisk aller første gang jeg hører noe av ham. Vet ikke helt hvilken som blir første plate ut enda.

Jeg likte jo ikke Diana Krall første gang jeg hørte den, men denne har jammen kommet seg. Melody Gardot har jeg nettopp fått i hus, og må finne ut om jeg liker eller om jeg mest er likegylig. Ofte er det jo sånn med meg at de beste platene sitter ikke nødvendigvis med en gang. Tordemann har jeg ikke hørt så mye på i det siste. Tror det ble litt for glatt og sviskete etterhvert. Litt beregnede bra jazz, liksom. Den første, synes jeg er det beste - i den grad det er så stor forskjell på dem. Han har liksom laget en melodi han der, så tygger han drøv på den, da - kan du si. Vegeterer nærmest på dette han har klart å få til. Men for all del, jeg tror vi kan ha godt av å ikke høre så mye på hverandre en stund. Så kanskje vi finner tilbake til hverandre etter hvert. Det ble vel litt for mye en periode, tror jeg.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I forbindelse med at Garbarek laget teatermusikken til den første oppføringen av "Livets spill" av Hamsun i moderne tid (1989) uttalte han at det er laget fem låter i verdenshistorien. Han mente selv at han spiller den han kan best av dem. ;)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn