- Ble medlem
- 28.06.2009
- Antall liker
- 47
LCD Soundsystem - This Is Happening

Det er vel den platen som har blitt mest spilt her siste uken.Todd skrev:LCD Soundsystem - This Is Happening
![]()
Vi har alle våre små anekdoter å komme med.leon skrev:Konsert bilde som vist i forrige innlegg er den
unge lovende med caps og lys t-skjorte på første rad meg, morsomt
minne.
Jeg har merket meg at du spiller denne for tiden. Er det virkelig god? Like god eller bedre enn debuten?Lily Allen - "It´s Not Me, It´s You"
Fint cover baluba og god bedring!baluba skrev:Klassisk + jazz = "Classical Jazz". Dette er en plate i en billigserie som het "cd classic". Coveret er av den sparsommelige typen med en stygg logo, et snodig bilde av Ute Lemper og lister over komponister og utøvere. Platen inneholder en blanding av jazz komponert for orkester, slik som Stravinskys "Ragtime For 11 Instruments" og Bartoks "Contrasts - III Sebes". Sistnevnte er med Bartok selv på piano og Benny Goodman på saksofon. Stravinsky dirigerer selv sin ragtime. Den inneholder også jazz orkestrert for klassisk besetning, slik som "Round Midnight" med Ute Lemper. Selskapene opptakene er lisensiert fra teller Erato, Chandos, Teldec, Decca, Emi, Sony, Collins Classics, Olympia og Cala Records. Selv om coveret er av den skikkelig kjipe typen er heldigvis ikke innspillingene det.
En slik gammel billig-cd (29 kroner tro jeg det var) er det selvsagt mulig å finne coveret til. Derfor laget jeg et cover på fem minutter basert på et bilde av Ute Lemper. Det er langtfra vakkert, for jeg er jo ingen grafisk designer. Jeg gadd heller ikke eksperimentere med fonter, og valgte den fonten som av en eller annen grunn var brukt sist gang i Photoshop. Her er i alle fall mitt heslige forsøk på coverkunst, foretatt i feberrus under årets sommerforkjølelse. :![]()
Den har jeg faktisk, men den står i hyllen for urippede plater. Det kan ta litt tid før jeg ripper den, men en dag kommer jeg sikkert dithen også. Istedenfor Krall (som stort sett spilles når referanseplater er nødvendig) så begir jeg meg ut i et lignende farvann som for meg er nytt, Melody Gardot. Har blitt tildelt bruksretten på et par av hennes cd-er. I og med at så mange her inne liker henne godt så er det vel mulig at jeg liker henne også. Og så har jeg kanskje tenkt å ta for meg en av dine favoritter, Tord Gustavsen. Det er delte meninger om denne artisten, og dette er faktisk aller første gang jeg hører noe av ham. Vet ikke helt hvilken som blir første plate ut enda.dag1234 skrev:Det stunder mot kveld. Bra du kommer deg, baluba, la Diana Krall og Quiet Nights lulle deg inn i den helsebringende søvnen
![]()
baluba skrev:Den har jeg faktisk, men den står i hyllen for urippede plater. Det kan ta litt tid før jeg ripper den, men en dag kommer jeg sikkert dithen også. Istedenfor Krall (som stort sett spilles når referanseplater er nødvendig) så begir jeg meg ut i et lignende farvann som for meg er nytt, Melody Gardot. Har blitt tildelt bruksretten på et par av hennes cd-er. I og med at så mange her inne liker henne godt så er det vel mulig at jeg liker henne også. Og så har jeg kanskje tenkt å ta for meg en av dine favoritter, Tord Gustavsen. Det er delte meninger om denne artisten, og dette er faktisk aller første gang jeg hører noe av ham. Vet ikke helt hvilken som blir første plate ut enda.dag1234 skrev:Det stunder mot kveld. Bra du kommer deg, baluba, la Diana Krall og Quiet Nights lulle deg inn i den helsebringende søvnen
![]()
![]()
![]()