Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    47
    Townes skrev:
    Todd skrev:
    Så både Dinosaur Jr. og Teenage Fanclub i Tønsberg i helgen. Spilt disse to idag til minne om to supre konserter !
    Virkelig? Har sett TF to ganger, begge gangene utrolig ordinært. Dino en gang, og det var på grensen til å suge, men bra for deg hvis du fikk sett de på en bedre dag :)
    Platene du snurrer er det imidlertid nada å utsette på

Sjøl går det i denne, rett etter en heller slitsom/intens dag på jobb

Nick Lowe - The doings
    Teenage var i kjempeform. Sola skinte, lyden var god og låtvalget SUPERB. Nick Lowe er btw bra greier.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Har tre eldre damer på kaffe og vaffelbesøk.
    Hva er vel ikke mer naturlig enn å fyre opp Wurlitzer´n. :D

En av Elvis beste sanger, synes jeg. Den er så god at den overlever coverversjoner ganske bra, og inspirert av ditt valg har jeg nettopp spilt Ry Cooders versjon. Når det gjelder Cooder så er det en artist som kan gjøre cover av slike store låter uten å bli sammenlignet med originalen, i og med at han alltid tilfører en låt sitt eget umiskjennelige stempel.

Men den er over for et par låter siden nå, så jeg forkorter reisetiden på Kystbussen med Mark Knopfler og Emmylou Harris "All The Roadrunning". Det er en plate jeg faktisk har latt ligge til en passende anledning, og en lang busstur over Sveio i retning Bergen er definitivt en slik anledning. Knopfler burde gjøre mer av denne typen musikk, gjerne i selskap med Emmylou. Hun har en egen evne til å få sine samarbeidspartnere til å fremstå i et flatterende lys.

Btw: Hvis det sitter noen andre med mobilt bredbånd på Kystbussen mellom Haugesund og Bergen akkurat nu så finner dere baluba på det beste setet, dvs bakerste sete på høyre rad.

L

larkus

Gjest
    Akkurat nå roterer denne 180g vinylutgaven på Luxman-spilleren. Og jeg mimrer og koser meg :)

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    @ leon, gode ting :)

Lutefisk - Burn In Hell Fuckers. Fant ikke cover sånn i en håndvending.

S

Stereo_Mono

Gjest
    Eric Clapton Jouneyman fra 89 har surret i spilleren her den siste timen.
    Helt klart oppturen hans i en ellers så turbulent og middelmådig musikalsk periode igjennom 80 tallet ellers.

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Aj aj, det var en av favorittene i 1985. Selv roter jeg meg lenger bak i tid med The Gentrys' "Keep On Dancing".

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Moving Pictures var den første Rush jeg ikke hadde på kassettopptak. Kjøpte den da den kom ut (på vinyl) Store saker i sin tid, så selv om jeg ikke lytter til den så veldig ofte har jeg seff skaffet den i digitalt format i ettertid. Kanskje jeg burde gi den en lytt en dag? Absolutt.

Men ikke i dag, i alle fall ikke enda. Nå er det en engelskmann med amerikanske sympatier som får underholde, Billy Bragg. Her med bandet The Blokes, og platen heter "England - Half English".

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    Rush Moving Pictures er en fantakstisk plate!
    Hører på en Canadisk utgave på selskapet Anthem ANR-1-1030

Ligger med et bilde av konserten jeg var på 07 26 oktober, stor opplevelse.

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Eros er i gang med flagellante a la audio ser jeg.

Thee Attacks - That's Mr Attack To You

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    leon skrev:

Jeg husker at min bror dro på Rush i Drammenshallen (i 1980?), og han hadde med seg min Sankyo kassettradio som han foreviget konserten med. Et stykke ut i konserten smeller de av noe heftig pyro høres det ut som, og limiteren i kassettspilleren går selvsagt bananas. Etter at sjokket har lagt seg høres bare et høyt "SATAN" fra kompisen Svein som satt ved siden av. Så fadet musikken inn igjen. Det var ganske kostelig å høre på i etterkant, og Svein fikk høre kommentarer om det mange ganger de påfølgende årene.

Selv fortsetter jeg med den hyggelige engelskmannen Billy, denne gang i selskap med ypperlige Wilco. "Mermaid Avenue" var adressen til tekstforfatteren.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    baluba skrev:
    leon skrev:

Jeg husker at min bror dro på Rush i Drammenshallen (i 1980?), og han hadde med seg min Sankyo kassettradio som han foreviget konserten med. Et stykke ut i konserten smeller de av noe heftig pyro høres det ut som, og limiteren i kassettspilleren går selvsagt bananas. Etter at sjokket har lagt seg høres bare et høyt "SATAN" fra kompisen Svein som satt ved siden av. Så fadet musikken inn igjen. Det var ganske kostelig å høre på i etterkant, og Svein fikk høre kommentarer om det mange ganger de påfølgende årene.

Selv fortsetter jeg med den hyggelige engelskmannen Billy, denne gang i selskap med ypperlige Wilco. "Mermaid Avenue" var adressen til tekstforfatteren.

Høres ut som et hyggelig minne :)
    Konsert bilde som vist i forrige innlegg er den
    unge lovende med caps og lys t-skjorte på første rad meg, morsomt
    minne.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Betty And The Werewolves - Tea Time Favourites
    Svært hyggelig bekjentskap !

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Har klart å få denne på hjernen.
    Kriminiminiminell

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    ErosLoveking ; to gode album du har hørt i det siste :

Lone Justice - s/t & Dylan's - 'street legal'

kjøpte førstnevnte på vinyl da den ble gitt ut.så de live varme opp for U2 i gøteborg.en virkelig energisk vokalist denne Maria mcKee !

'street legal' var mitt første møte med Dylan.husker jeg fikk den på kassett av min onkel da han hadde 2 ex. av den.

mvh. s,

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn