Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg varmer opp rør og ører med Rolf Lislevand mens The Cures "Faith" rippes. Litt pausemusikk for å få pulsen ned, altså. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Bra saker!

The Spaceshits came together in the mid-90s in the then-bristling Montreal punk scene. Known for their frenetic, off the wall sound, they released three LPs, two of which are reissued, and a couple of EPs. The Spaceshits are primarily known for having Blacksnake (Eric Khan), who later became King Khan, as their bassist. They became, for the most part, defunct once Khan split.

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Endelig har jeg funnet tilbake til troen igjen. The Cure lå jo rett foran øynene på meg i mange dager. Fy skam!

Nettopp rippet, og nytes nå med velbehag og en deilig sigarett. 8)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Gjestemedlem skrev:
    Bra saker!

The Spaceshits came together in the mid-90s in the then-bristling Montreal punk scene. Known for their frenetic, off the wall sound, they released three LPs, two of which are reissued, and a couple of EPs. The Spaceshits are primarily known for having Blacksnake (Eric Khan), who later became King Khan, as their bassist. They became, for the most part, defunct once Khan split.

G

Gjestemedlem

Gjest
    8)

For Les Sexareenos, this whole garage punk thing ain't nothin' but an excuse for a big ol' party, and they're throwing a doozy on this compilation, which pulls together 19 tunes from five 7" EPs, with material from various Sexareenos-affiliated unreleased tracks rounding out the package. Low on fidelity but high on frantic energy (though the cuts Jim Diamond recorded are noticeably cleaner and better detailed than the rest), 28 Party Dancers from Montreal's Finest is a raw and sweaty hullabaloo from front to back as the band charges through a bunch of butt-shaking originals and likeminded covers (and any act that covers the Knaves, Kenny & the Kasuals, and Paul Revere & the Raiders on one disc has a healthy set of aesthetic priorities, if you ask me). While these kids obviously value passion over precision, they sound damn good when they get a good head of steam going, with Choyce's chunky guitar ...

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
    The Hentchmen are a top-notch Rock n' Roll combo from Detroit, Michigan. Their origin dates back to October 1992, when founding members John and Tim, bored with commercial radio, set out to play stripped down, primitive Rock n' Roll. Using the same blunt and essential instruments (organ, guitar and minimal drum kit) as their Sixties Garage/Punk heroes, the boys rebirthed a savage "hit and run" sound that would soon prove to drive the young-at-heart into a feeding frenzy.

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Leggetid, og da skal jeg gi pausemusikken fra tidligere i kveld en sjanse som sovemedisin. Rolf Lislevand, muzak for den musikalsk bevisste? Jeg liker tanken på dette som heismusikk i veldig høye hus. Tenk å suse opp mot himmelen i n'te etasje i en heis utenpå fasaden med små, gode ht montert i taket. Da får du ro i sjelen på vei opp mot høydene. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Klokken er drøyt ti, og jeg er helt alene på desken. Da skrus volumet opp på mine skrivebordsht fra Logitech, og musikken besørges av noen bergensrockere med en lett synlig og tydelig referanse til Twin Peaks. Albumet er det selvtitulerte.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    Klokken er drøyt ti, og jeg er helt alene på desken. Da skrus volumet opp på mine skrivebordsht fra Logitech, og musikken besørges av noen bergensrockere med en lett synlig og tydelig referanse til Twin Peaks. Albumet er det selvtitulerte.

baluba baluba...

Her går du i samme felle som du har arrestert undertegnede m.fl. tidligere ;)

Fåkke opp noe bilde, og teksten din er ikke tilstrekkelig nok til at alle skjønner ka du mener. Antar du hører på Audrey Horne?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Townes skrev:
    baluba skrev:

baluba baluba...

Fåkke opp noe bilde, og teksten din er ikke tilstrekkelig nok til at alle skjønner ka du mener. Antar du hører på Audrey Horne?
    Å nei da, Townes. Dette var en test på våkenheten. Det jeg har kritisert andre for er å ikke gi muligheten for å google seg fram til et resultat engang, og her har jeg lagt ut clues som skal kunne brukes til å google seg fram til riktig plate. Ved en annen anledning tidligere i uken skrev jeg navn og tittel med nesten usynlig skrift. Det var en test på om dere trenger nye lesebriller. U see?

Viste ikke bildet, forresten? Siden du måtte gjette, mener jeg. ;)

Edit: Du skrivre jo at bildet ikke vises. Hos meg var det synlig hele veien, så da er det et godt eksempel på hvor vilkårlig slikt kan være. Og dermed et godt eksempel på hvorfor vi må gi noen skriftlige hint slik at budskapet kommer fram uansett.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    Townes skrev:
    baluba skrev:
    baluba baluba...

Å nei da, Townes. Dette var en test på våkenheten. Det jeg har kritisert andre for er å ikke gi muligheten for å google seg fram til et resultat engang, og her har jeg lagt ut clues som skal kunne brukes til å google seg fram til riktig plate. Ved en annen anledning tidligere i uken skrev jeg navn og tittel med nesten usynlig skrift. Det var en test på om dere trenger nye lesebriller. U see?

Edit: Du skrivre jo at bildet ikke vises. Hos meg var det synlig hele veien, så da er det et godt eksempel på hvor vilkårlig slikt kan være. Og dermed et godt eksempel på hvorfor vi må gi noen skriftlige hint slik at budskapet kommer fram uansett.
    Bildet kommer ikke opp her nei, trolig fordi du har hentet det fra en blog, og da kicker websense/nazisense inn her på jobb.

vinyl 52

Medlem
    Ble medlem
    30.12.2009
    Antall liker
    4
    Tom Waits

Har dratt fram gode gamle The Island Years -Beautiful Maladies
    det er fredag og tuborg smakes fortreffelig
    skål hifi venner
    mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Townes skrev:
    baluba skrev:
    Townes skrev:
    baluba skrev:
    baluba baluba...

Bildet kommer ikke opp her nei, trolig fordi du har hentet det fra en blog, og da kicker websense/nazisense inn her på jobb.
    Snodig, for det pleier å være meg som får de problemene, og jeg kan se bildet uten problemer. Er det noen andre som ikke ser det?

Edit: Bildet er redigert ut av dette innlegget. Dere må tilbake til de to første for å se bildet slik jeg ser det.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Flamin' Groovies - Teenage Head
    Sjefsplate! Usikker på kalla vinyl reissue som er å foretrekke her. Noen tips?
    Den første du får tak i. Musikken er jo den samme ;)
    Mjah

No er eg overhodet ingen feinschmekker men det finnes jo sikkert utgaver som har brukt en eller annen elendig cdversjon fra 80 tallet som kilde for vinylen... Og det er jo også forskjell i liner notes etc./trofasthet mot originalcover und so weiter ;) Gidder ikkje bla opp i dyre dommer for et loslitt original ex, som er standard på messene her i Bergen. Har den kun på cd, og er ett av mange eg "må" ha på ordentlig format også.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Husker jeg ikke fryktelig feil er den jeg kjøpte i platebaren utgitt på Norton. Den virker veldig fint hos meg. Hvordan den er opp mot andre tør jeg ikke si så mye om.

G

Gjestemedlem

Gjest
    baluba skrev:
    Townes skrev:
    baluba skrev:
    Townes skrev:
    baluba skrev:
    baluba baluba...

Snodig, for det pleier å være meg som får de problemene, og jeg kan se bildet uten problemer. Er det noen andre som ikke ser det?

Edit: Bildet er redigert ut av dette innlegget. Dere må tilbake til de to første for å se bildet slik jeg ser det.
    Hotlinking er døvt. Lagre bildet og last det opp på HFS. Det tar sekunder.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Husker jeg ikke fryktelig feil er den jeg kjøpte i platebaren utgitt på Norton. Den virker veldig fint hos meg. Hvordan den er opp mot andre tør jeg ikke si så mye om.
    Jepps

Vet Norton har den, pleier jo å fønke det :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Etter nok en "lang" dag i garasjen så skal det roes ned litt, og da er jo den mannen her reddningen :)

På cd riktig nok men det får gå ::)

/jan

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn