Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Deph, Flaming Stars er et fantastisk band.
    Sett de mange ganger live, og har selvsagt en bråte pluss litt til med skiver. 8)

du har mange gode musikkvalg for tiden.. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Deph, Flaming Stars er et fantastisk band.
    Sett de mange ganger live, og har selvsagt en bråte pluss litt til med skiver. 8)
    Ja dette var et hyggelig bekjentskap. Disse kommer jeg nok til å spille mer av fremover. Høres ut som noen som kan prestere gode konserter, for de har en ro og selvfølgelighet i musikken som bare virkelig dyktige musikere har.

du har mange gode musikkvalg for tiden.. ;)
    Jeg har funnet mye bra ny (for meg) musikk siste tiden. Mange navn er notert på boken. Spesielt nyttig er Spotifys Related Artists, som sender meg videre til annen musikk som kan være interessant. Det meste er jo ikke det, men så plutselig dukker det opp noe som stemmer, og så hører jeg gjennom en plate eller to før jeg går videre, mens de noteres i spillelisten.

Søker man litt på info om band og plate, så dukker det også opp andre musikalske relasjoner som kan sjekkes opp .. og så er man i gang på nytt. Moro.

Gidder ikke bare høre om igjen på den samme musikken hele tiden. :)

G

Gjestemedlem

Gjest
    The Nerves were the trio of guitarist Peter Case, bassist Jack Lee and drummer Paul Collins. The band orginally formed in San Francisco and eventually moved down to L.A., where they recorded an EP and cultivated a small scene of like-minded pop acts with tiny budgets. They supported the Ramones, and managed to shore up enough bread for a national tour. That lone recorded document of their brief career ended up being regarded as a hallmark of what was eventually termed “power pop.”

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Townes skrev:
    Peter Case har jævli mye bra sologreier, Deph :)

Han kommer nok i tråden min med tid og stunder.
    Hm, skal sjekke ut det. Ligger endel album på Spotify ser jeg.

Nå går det i denne:

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
    After years spent grinding their way through the 1990s indie circuit, ultimately it took just 21 minutes for Columbus, Ohio's Gaunt to prove themselves masters of melodic punk. Previous Gaunt releases SOB STORY and I CAN SEE YOUR MOM FROM HERE showcased their undeniable punk power, as well as their reputation as one of the angriest and most dysfunctional bands on the scene. But YEAH, ME TOO, which touted the addition of drumming phenomenon Sam Brown, is largely regarded by fans as the band's landmark release. Shortly after its release, Gaunt, drawing favorable critical comparisons to the Damned and the Buzzcocks, were courted by a flurry of major labels.

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Med 125 mil på veien for å dyrke den andre hobbyen i de fjerneste dalstrøk denne helgen, har jeg hørt på:

Eels: Shootenanny!

Bob Dylan: Modern times

Lars Winnerbäck; Daugava

eels; End Times

Lars Winnerbäck; Over grensen

Chris Knight;

Eels; Hombre Lobo

The Rural Alberta Advantage; Hometowns

Lars Winnerbäck; Tänk om jag ångrar mig og sen ångrar mig igjen

eels with strings: Live at the town hall

eels; daisises for the galaxy

Bob Dylan; Together through life

Kings of Leon; Only by the Night

Og er litt låk i haude.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Cowboy Junkies, The caution horses (inspirert av townes sin hardtslående tråd). Vâr og fin, etter min smak.

G

Gjestemedlem

Gjest
    There are many ways to skin the revitalised garage-rock cat, but Fur, the first album from the Archie Bronson Outfit, takes a genuinely distinctive approach. The trio peddle a punky blues/alt.country hybrid that's broad-minded enough to embrace the likes of Sonic Youth and PJ Harvey, Neil Young, Palace, Fairport Convention and 16 Horsepower.

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    The Dead Boys - Young Loud And Snotty
    Fy så i beksvarte grønnjævlige super satan for ei skive ! Kan aldri bli lei av denne.
    Epleboken streamer i vei fra spotify så plasten knirker mens jeg knekker en øl skråler med.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.378
    Torget vurderinger
    2
    Nå har jeg spilt denne.

Denne er i bestilling, nye gruppa til Dan Stuart.

For de som ikke vet hvem Dan Stuart er: Frontfigur, vokalist og låtskriver i Green on Red.
    Og halvpart av Danny & Dusty.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn