Hansern skrev:
Sofa og laptop er formelen ja.
SCAC var såpass at jeg dro til med en til:
men ---- jeg må spørre informerte herrer & damer i tråden: alternativ country-gothabilly ?
country har jeg hørt om (sic!)
gothabilly kan jeg forestille meg.......
country-gothabilly......ehh :

:

ok, muligens......
men
alternativ country-gothabilly???
Hvordan høres den straighte country-gothabillyen ut?
Uansett merkelapp - flott, morsom, spennende og fengende med en passe dose galskap. Hansern like!
Kan prøve å si litt.
Har ikke sett
alternativ country-gothabilly brukt som sjanger før, men den er ganske god da. Tviler dog på at den er brukt av mange.
Alt Country (kort for alternativ country) er mye brukt som sjangerkategori, selv om det egentlig er håpløst å være presis i kategorisering av ulike artister. Alt Country oppfatter jeg som country med noe alternativt i seg, i motsetning til tradisjonell country. Bør vel være noe "rarere" enn country-rock også, men det er veldig mye som kan havne i "alt country-sekken". Derfor har noen iblant begynt å bruke underkategorier til denne sekken også. Jeg har i min server tagget Slim Cessna, 16 Horsepower, Wovenhand, Jay Munly og noen få til både som alt country og som
goth country. Goth eller gothic/gotisk kan peke på det episke som er i noen typer countrymusikk, øde sletter, ørken mm, og på mørke tekster med temaer som død, forfall, religion og fortapelse mm. Ut ifra en slik tankegang kunne Nick Cave kalles for en som driver med goth rock.
Mens den mer rene sjangeren
goth, som noen bruker, er ofte litt sånn emo-heavy musikk (tror jeg da). Jeg mener vel at goth bør heller være et adjektiv, slik som alternativ/alt, enn egen sjanger, men det er (dessverre (?)) et fritt land.
Men Townes eller andre med stålkontroll må gjerne komme innom med mer presise definisjoner. "Problemet" er at det like mange definisjoner som folk som liker å definere.