Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.102
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    bred, skitten og fet lyd med nostalgi uten å bli kvalmende. Renser anlegget etter en lang økt med juleplater

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Denne var jo faktisk helt ok

Various - "Dancing on Your Graves, rockabilly tribute to The Hellacopters"

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    In Her Majestys Service; Abbey Road
    Jeg skulle likt å se deg spille en annen plate av Beatles en gang. Det hadde jo vært morsomt å se hva annet du mener er spillbart av fab four. Her starter også dagen med gamle gubber, og det er første gang jeg hører Sir Elton sammen med Leon Russell.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.183
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    Jeg skulle likt å se deg spille en annen plate av Beatles en gang. Det hadde jo vært morsomt å se hva annet du mener er spillbart av fab four. Her starter også dagen med gamle gubber, og det er første gang jeg hører Sir Elton sammen med Leon Russell.

Du har nok for mørke briller, og for mye øl innabords min gode mann 8)
    Her spilles Let It Be, Sergant Pepper, Magical Mystery Tour og The Blue Album stadig vekk. Platene før 1966 hørte jeg stort sett ferdig i tenårene, men tar de fram av og til.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:

Du har nok for mørke briller, og for mye øl innabords min gode mann 8)
    Her spilles Let It Be, Sergant Pepper, Magical Mystery Tour og The Blue Album stadig vekk. Platene før 1966 hørte jeg stort sett ferdig i tenårene, men tar de fram av og til.
    Jeg har sett deg spille Let It Be en gang tror jeg, men når jeg har vært lenge borte hopper jeg over noen sider. Du har i alle fall ikke fortalt så mye om det her, i og med at det må ha vært en av sidene jeg har hoppet over. Ikke for det, går vi ti-femten år tilbake i tid så var det over 90 prosent Abbey Road for meg også. ;)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.183
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det som var før 1966 var for likt andre band, og for naivistisk for meg- selv om det da også var mye fantastisk musikk.
    Men etter 66 var de rett og slett guder :eek:
    Det de gjorde da, har ingen vært i nærheten av, selv om man den dag i dag hører vendinger og akkorder som er lånt fra Beatles.
    De er like udødelige som Mozart og Bach.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Det som var før 1966 var for likt andre band, og for naivistisk for meg- selv om det da også var mye fantastisk musikk.
    Det de gjorde da, har ingen vært i nærheten av, selv om man den dag i dag hører vendinger og akkorder som er lånt fra Beatles.
    Du kan da umulig mene at Rubber Soul er som alle andre band i sin samtid? :eek:
    Det er 1965 som er skillet i Beatles historie, ikke 1966. Og hvis du fortsatt mener det er 1966, så er vel på mange måter Revolver mer revolusjonerende enn Pepper, selv om den sistnevnte er en form for konseptalbum. Noe de forøvrig ikke var alene om det året, jfr Beach Boys. Men med litt kritisk analyse antar jeg at du også vil bli enig om at det mest revolusjonerende albumet til Beatles var Rubber Soul, med White Album som et trumfkort. Abbey Road er en plate jeg har holdt svært høyt på grunn av at det er en perfekt studioproduksjon på alle mulige måter, spesielt i forhold til sin europeiske samtid. Det blir litt som dompappen og barnetv-komponistene. De har gjort musikalsk mye mer interessante plater enn ultrasafe Jazz at the pawnshop. Den blir likevel mer spilt (også av meg) enn de andre på grunn av den fantastiske lyden.

Sir Elton og Leon Russell rusler fortsatt rundt i bakgrunnen. Fortsatt engasjerende. Har du fått hørt den?
    Som nevnt lytter jeg på mikrosmå høyttalere, og kan ikke si noe om lyden. Er det noen som har noe å skrive om lyden på platen?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.183
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    Det er 1965 som er skillet i Beatles historie, ikke 1966. Og hvis du fortsatt mener det er 1966, så er vel på mange måter Revolver mer revolusjonerende enn Pepper, selv om den sistnevnte er en form for konseptalbum. Noe de forøvrig ikke var alene om det året, jfr Beach Boys. Men med litt kritisk analyse antar jeg at du også vil bli enig om at det mest revolusjonerende albumet til Beatles var Rubber Soul, med White Album som et trumfkort. Abbey Road er en plate jeg har holdt svært høyt på grunn av at det er en perfekt studioproduksjon på alle mulige måter, spesielt i forhold til sin europeiske samtid. Det blir litt som dompappen og barnetv-komponistene. De har gjort musikalsk mye mer interessante plater enn ultrasafe Jazz at the pawnshop. Den blir likevel mer spilt (også av meg) enn de andre på grunn av den fantastiske lyden.

Sir Elton og Leon Russell rusler fortsatt rundt i bakgrunnen. Fortsatt engasjerende. Har du fått hørt den?
    Som nevnt lytter jeg på mikrosmå høyttalere, og kan ikke si noe om lyden. Er det noen som har noe å skrive om lyden på platen?
    Jeg mener at det hele begynner med Revolver, men tar av med Sgt. Pepper.
    White Album er bra, men har også en del idiot-spor. Mye dop der.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:

Jeg mener at det hele begynner med Revolver, men tar av med Sgt. Pepper.
    White Album er bra, men har også en del idiot-spor. Mye dop der.
    Det mente jeg også til jeg begynte å lytte til Rubber Soul, og fant ut at de to har så store likheter at det startet i 1965 i praksis. De skilte seg også ut tidligere, men platene var ujevne. Men de inneholder gullkorn som ikke er godt kjente blant de fleste, inkludert meg inntil monoboksen var i hus. Først da orket jeg å høre gjennom de eldste platene i et strekk.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gode saker, Eros?

Her flykter jeg inn i svunne tiders musikktradisjoner med en plate som heter The Treasury of English Song utgitt på Hyperion. Det er et selskap som virkelig har vasket seg. Mye av materialet deres er tilgjengelig for småpenger på Brilliant. Hyperion var et ypperlig plateselskap som jeg setter veldig høyt blant de yngre selskapene.

Vedlegg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn