K
Kaare G. Opsahl
Gjest
dingel dong, dingel dong
Vedlegg
-
49.3 KB Visninger: 123
|
Hver dag går jeg forbi pepperkakebyen på Torgallmenningen på vei til kontoret, og jeg finner det litt upassende at de spiller denne låten hele tiden for barna som er der. Det er greit at den skal tidlig krøkes osv, men de som har valgt denne sangen har neppe lyttet til teksten. Selv om en plate handler om tiden rundt jul, så er det ikke nødvendigvis en juleplate. Dette er jo enkelt og greit en sang om et alkoholisert og narkomant par som sitter i arresten 25'de desember. Julesang og julesang - for forsofne rocker ja. For barna, neppe.dag1234 skrev:Pogues and Kirsty McCall; Fairytail of New York
Enig, det er ikke akkurat Jul i Skomakergata, heller Piken med svovelstikkene for vår tid.baluba skrev:Hver dag går jeg forbi pepperkakebyen på Torgallmenningen på vei til kontoret, og jeg finner det litt upassende at de spiller denne låten hele tiden for barna som er der. Det er greit at den skal tidlig krøkes osv, men de som har valgt denne sangen har neppe lyttet til teksten. Selv om en plate handler om tiden rundt jul, så er det ikke nødvendigvis en juleplate. Dette er jo enkelt og greit en sang om et alkoholisert og narkomant par som sitter i arresten 25'de desember. Julesang og julesang - for forsofne rocker ja. For barna, neppe.dag1234 skrev:Pogues and Kirsty McCall; Fairytail of New York
Da er til og med den gamle geitebukken Bob Dylan et bedre valg, og det får underholde oss her i Casa baluba i kveld.
Da er altså geitebukken et mye bedre valg, men han har de aldri bydd på. Platen er forøvrig ganske morsom, med en heftig kontrast mellom stemme og arrangement. Artig for oss voksne, den yngre i huset ser ikke helt humoren i det.dag1234 skrev:Enig, det er ikke akkurat Jul i Skomakergata, heller Piken med svovelstikkene for vår tid.baluba skrev:Hver dag går jeg forbi pepperkakebyen på Torgallmenningen på vei til kontoret, og jeg finner det litt upassende at de spiller denne låten hele tiden for barna som er der. Det er greit at den skal tidlig krøkes osv, men de som har valgt denne sangen har neppe lyttet til teksten. Selv om en plate handler om tiden rundt jul, så er det ikke nødvendigvis en juleplate. Dette er jo enkelt og greit en sang om et alkoholisert og narkomant par som sitter i arresten 25'de desember. Julesang og julesang - for forsofne rocker ja. For barna, neppe.dag1234 skrev:Pogues and Kirsty McCall; Fairytail of New York
Da er til og med den gamle geitebukken Bob Dylan et bedre valg, og det får underholde oss her i Casa baluba i kveld.
Full støtte til lillemann!baluba skrev:Da er altså geitebukken et mye bedre valg, men han har de aldri bydd på. Platen er forøvrig ganske morsom, med en heftig kontrast mellom stemme og arrangement. Artig for oss voksne, den yngre i huset ser ikke helt humoren i det.dag1234 skrev:Enig, det er ikke akkurat Jul i Skomakergata, heller Piken med svovelstikkene for vår tid.baluba skrev:Hver dag går jeg forbi pepperkakebyen på Torgallmenningen på vei til kontoret, og jeg finner det litt upassende at de spiller denne låten hele tiden for barna som er der. Det er greit at den skal tidlig krøkes osv, men de som har valgt denne sangen har neppe lyttet til teksten. Selv om en plate handler om tiden rundt jul, så er det ikke nødvendigvis en juleplate. Dette er jo enkelt og greit en sang om et alkoholisert og narkomant par som sitter i arresten 25'de desember. Julesang og julesang - for forsofne rocker ja. For barna, neppe.dag1234 skrev:Pogues and Kirsty McCall; Fairytail of New York
Han synes pappa er slem som sier at Dylan er en geitebukk som synger som en kråke. Han tror det er negativt ment...![]()
Vel, Prima Vera mente at han synger som en rusten kaffetrakter. Det er vel nettopp den indre skjønnheten som virkelig overgår det ytre som skinner gjennom med Dylan. Selv elsker jeg Dylans stemme, men ingen skal klare å overbevise meg om at det dreier seg om tradisjonell og åpenbar skjønnhet her. :dag1234 skrev:Full støtte til lillemann!baluba skrev:Da er altså geitebukken et mye bedre valg, men han har de aldri bydd på. Platen er forøvrig ganske morsom, med en heftig kontrast mellom stemme og arrangement. Artig for oss voksne, den yngre i huset ser ikke helt humoren i det.dag1234 skrev:Enig, det er ikke akkurat Jul i Skomakergata, heller Piken med svovelstikkene for vår tid.baluba skrev:Hver dag går jeg forbi pepperkakebyen på Torgallmenningen på vei til kontoret, og jeg finner det litt upassende at de spiller denne låten hele tiden for barna som er der. Det er greit at den skal tidlig krøkes osv, men de som har valgt denne sangen har neppe lyttet til teksten. Selv om en plate handler om tiden rundt jul, så er det ikke nødvendigvis en juleplate. Dette er jo enkelt og greit en sang om et alkoholisert og narkomant par som sitter i arresten 25'de desember. Julesang og julesang - for forsofne rocker ja. For barna, neppe.dag1234 skrev:Pogues and Kirsty McCall; Fairytail of New York
Han synes pappa er slem som sier at Dylan er en geitebukk som synger som en kråke. Han tror det er negativt ment...![]()