Ble litt skuffet over denne, sammenlignet med en del av hans andre ting. Men får gi vel gi den en ny sjans da kanskjeBurnt_Island skrev:For meg er denne plata ny, hørte den første gang for et par måneder siden. Likern bedre og bedre
Hva anbefaler du da? Kjente ikke til han fra før. Fler huller i min musikk kunnskap enn i en sveitserost..Townes skrev:Ble litt skuffet over denne, sammenlignet med en del av hans andre ting. Men får gi vel gi den en ny sjans da kanskjeBurnt_Island skrev:For meg er denne plata ny, hørte den første gang for et par måneder siden. Likern bedre og bedre![]()
Ikke hørt noen av utgivelsene, men av beskrivelsen din skjønner jeg at jeg burde høre denne.Burnt_Island skrev:Liker denne mixen av Jesus & Mary Chain, Jason Spaceman, Suicide og Velvet. Er det noen her som kan si noe om forrige utgivelse: Summer of hate?
Tjah, de eg har som eg liker godt er i alle fall disse:Burnt_Island skrev:Hva anbefaler du da? Kjente ikke til han fra før. Fler huller i min musikk kunnskap enn i en sveitserost..Townes skrev:Ble litt skuffet over denne, sammenlignet med en del av hans andre ting. Men får gi vel gi den en ny sjans da kanskjeBurnt_Island skrev:For meg er denne plata ny, hørte den første gang for et par måneder siden. Likern bedre og bedre![]()
Herlig, Townes. De er skjønne i den alderen, for da er pappa sterkest, smartest, snillest, har tøffest bil, og ikke minst har den tøffeste musikken. Jeg glemmer ikke når guttungen begynte å rocke rundt hver gang han hørte Audioslave eller The Hives på radio, og han visste veldig godt at det var musikk som pappa likte.Townes skrev:Far i huset blir nesten litt rørt når 4-åringen kommer dragende med dvd i hånda og spør om å få se på Led Zeppelin ;D
![]()
Nå rockes det vilt og hemningsløst til Black dog - med den kjente åpningsstrofen, gjengitt fra en 4 årings munn "Hey hey mama sademekka mo gonna meikjusve gonna make ju gru" ;D
MC5 - bunnfall? Den må du forklare for meg.Nå ha jeg gravd dypt i godteposen, og har kommet frem til bunnfallet:
MC5; High Time
Jeg kjøpte en hel bunke med brukte plater som jeg skulle høre på, mye bra og noe ikke fullt så bra. Men ingen ting direkte dårlig. Så var jeg kommet til bunnen av den bunken. Og da viste det seg at denne hadde falt!baluba skrev:MC5 - bunnfall? Den må du forklare for meg.Nå ha jeg gravd dypt i godteposen, og har kommet frem til bunnfallet:
MC5; High Time![]()
:dag1234 skrev:Jeg kjøpte en hel bunke med brukte plater som jeg skulle høre på, mye bra og noe ikke fullt så bra. Men ingen ting direkte dårlig. Så var jeg kommet til bunnen av den bunken. Og da viste det seg at denne hadde falt!baluba skrev:MC5 - bunnfall? Den må du forklare for meg.Nå ha jeg gravd dypt i godteposen, og har kommet frem til bunnfallet:
MC5; High Time![]()
Så hyggelig. Det gleder jeg meg til ;D!lars_erik skrev::dag1234 skrev:Jeg kjøpte en hel bunke med brukte plater som jeg skulle høre på, mye bra og noe ikke fullt så bra. Men ingen ting direkte dårlig. Så var jeg kommet til bunnen av den bunken. Og da viste det seg at denne hadde falt!baluba skrev:MC5 - bunnfall? Den må du forklare for meg.Nå ha jeg gravd dypt i godteposen, og har kommet frem til bunnfallet:
MC5; High Time![]()
Denne godteposen er på vei til en postkasse nær ved![]()
HVA???baluba skrev:Herlig, Townes. De er skjønne i den alderen, for da er pappa sterkest, smartest, snillest, har tøffest bil, og ikke minst har den tøffeste musikken. Jeg glemmer ikke når guttungen begynte å rocke rundt hver gang han hørte Audioslave eller The Hives på radio, og han visste veldig godt at det var musikk som pappa likte.Townes skrev:Far i huset blir nesten litt rørt når 4-åringen kommer dragende med dvd i hånda og spør om å få se på Led Zeppelin ;D
Nå rockes det vilt og hemningsløst til Black dog - med den kjente åpningsstrofen, gjengitt fra en 4 årings munn "Hey hey mama sademekka mo gonna meikjusve gonna make ju gru" ;D
---Litt langt (men bra) innlegg fjernet av frykt for OT represalier---
Vel Townes, er nå den egentlig så bra etter flere gjennomlyttinger? Lurer på hvor bergtatt jeg ble ved førstelytt, og ... tja...litt kjedelig og ujevn ved flere lyttinger...Townes skrev:HVA???baluba skrev:Herlig, Townes. De er skjønne i den alderen, for da er pappa sterkest, smartest, snillest, har tøffest bil, og ikke minst har den tøffeste musikken. Jeg glemmer ikke når guttungen begynte å rocke rundt hver gang han hørte Audioslave eller The Hives på radio, og han visste veldig godt at det var musikk som pappa likte.Townes skrev:Far i huset blir nesten litt rørt når 4-åringen kommer dragende med dvd i hånda og spør om å få se på Led Zeppelin ;D
Varer ikkje denne heltedyrkinga evig???
Fint innlegg baluba, ser fram til både ene og det andre i årene fremover. Men kommer ungene dragende med techno og sånt, blir de arvelause
Her er det klart for en av årets definitivt 10 beste
Anais Mitchell - Hadestown
Ja, eg kommer i alle fall ikkje på ni bedre utgitt i år...dag1234 skrev:Vel Townes, er nå den egentlig så bra etter flere gjennomlyttinger? Lurer på hvor bergtatt jeg ble ved førstelytt, og ... tja...litt kjedelig og ujevn ved flere lyttinger...Townes skrev:HVA???baluba skrev:Herlig, Townes. De er skjønne i den alderen, for da er pappa sterkest, smartest, snillest, har tøffest bil, og ikke minst har den tøffeste musikken. Jeg glemmer ikke når guttungen begynte å rocke rundt hver gang han hørte Audioslave eller The Hives på radio, og han visste veldig godt at det var musikk som pappa likte.Townes skrev:Far i huset blir nesten litt rørt når 4-åringen kommer dragende med dvd i hånda og spør om å få se på Led Zeppelin ;D
Fint innlegg baluba, ser fram til både ene og det andre i årene fremover. Men kommer ungene dragende med techno og sånt, blir de arvelause
Her er en fra dine trakter: Tom Mcrae; Just Like Blood
Skal si! Nå ble je månebedåtten! Du forvist! Nei, nå står ikke verden til påske! Hadde en forestilling om at du kjørte en viss stil og at noe sånt aldri ville kunne oppstå. Jaja, kor e alle helter hen?Townes skrev:Ja, eg kommer i alle fall ikkje på ni bedre utgitt i år...dag1234 skrev:Vel Townes, er nå den egentlig så bra etter flere gjennomlyttinger? Lurer på hvor bergtatt jeg ble ved førstelytt, og ... tja...litt kjedelig og ujevn ved flere lyttinger...Townes skrev:HVA???baluba skrev:Herlig, Townes. De er skjønne i den alderen, for da er pappa sterkest, smartest, snillest, har tøffest bil, og ikke minst har den tøffeste musikken. Jeg glemmer ikke når guttungen begynte å rocke rundt hver gang han hørte Audioslave eller The Hives på radio, og han visste veldig godt at det var musikk som pappa likte.Townes skrev:Far i huset blir nesten litt rørt når 4-åringen kommer dragende med dvd i hånda og spør om å få se på Led Zeppelin ;D
Hadde litt samme utvikling som deg. Bergtatt umimddelbart, så ble den litt sånn passe... Lot den ligge litt, tok den fram igjen, og vips så var den skikkelig bra igjen. Og vokser fortsatt.
Tom McRae er definitivt fra disse trakter ja. Føles som om han har konsert her minst ukentli
Var vel de tre første gangene han spilte. De to første på garage (især første), var jævli bra. Andre tror eg var veldig bra også, men den kvelden var preget av litt for meget skotske dråper, og endte med at undertegnede ble forvist fra stedet. Rett nok etter konsertslutt...
Hvis du likte McRae, kan du like gjerne bestille debuten umiddelbart. Uendelig mye bedre, og ute tvil det beste han har gjort. For meg virker han å ha brent kruttet fullstendig på de to første. Det som har kommet siden har vært nokså middelmådig.dag1234 skrev:Skal si! Nå ble je månebedåtten! Du forvist! Nei, nå står ikke verden til påske! Hadde en forestilling om at du kjørte en viss stil og at noe sånt aldri ville kunne oppstå. Jaja, kor e alle helter hen?Townes skrev:Ja, eg kommer i alle fall ikkje på ni bedre utgitt i år...dag1234 skrev:Vel Townes, er nå den egentlig så bra etter flere gjennomlyttinger? Lurer på hvor bergtatt jeg ble ved førstelytt, og ... tja...litt kjedelig og ujevn ved flere lyttinger...Townes skrev:HVA???baluba skrev:Herlig, Townes. De er skjønne i den alderen, for da er pappa sterkest, smartest, snillest, har tøffest bil, og ikke minst har den tøffeste musikken. Jeg glemmer ikke når guttungen begynte å rocke rundt hver gang han hørte Audioslave eller The Hives på radio, og han visste veldig godt at det var musikk som pappa likte.Townes skrev:Far i huset blir nesten litt rørt når 4-åringen kommer dragende med dvd i hånda og spør om å få se på Led Zeppelin ;D
Hadde litt samme utvikling som deg. Bergtatt umimddelbart, så ble den litt sånn passe... Lot den ligge litt, tok den fram igjen, og vips så var den skikkelig bra igjen. Og vokser fortsatt.
Tom McRae er definitivt fra disse trakter ja. Føles som om han har konsert her minst ukentli
Var vel de tre første gangene han spilte. De to første på garage (især første), var jævli bra. Andre tror eg var veldig bra også, men den kvelden var preget av litt for meget skotske dråper, og endte med at undertegnede ble forvist fra stedet. Rett nok etter konsertslutt...
Skal la Hadestown ligge litt. Dette er vel et slags dramatisk verk, ment for oppføring, eller sånn virker det i alle fall? Det blir litt kalkulert og tiltenkt, jeg verger å si manipulativt... men det er nå det ordet som dukker opp, så. Det skal få modnes litt.
Han der McRae'n derimot, tror jeg er mer i min gate. Nydelige melodier, triste steminger og saftig lyd. Sånn sug i bunn som gjør at lydbildet får et godt fundament. Litt søtt, men det er bare deilig. Skulle hatt flere av han der ;D.
P.S. tror ikke det er lov å gjøre egne unger arveløse![]()
Magisklars_erik skrev:Denne tykkest me så spanande ut ;D
Rapport kommer!