Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Outtake fra nye Herreløse skiva som egentlig skulle hete Ting Tar Tid (6 år), men tittelen ble endret til Kall Det Hva Du Vil. Like greit. Skulle fått en kopi i dag, men kompis loka. Vi prøver, jeg vet Dere er i målgruppa.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    He,he, syns det er ganske bra jeg :)
    Dog litt komprimert lyd.
    Lyden holder jeg ut, det er musikken som er ulidelig. :-\
    Nå må du fa** ta deg et tak dag. :p
    Var det ikkje du som frivillig hørte på Dybdahl her for noen timer siden? Haugen brødrene er jo orgasme for øregangene sammenlignet med Gnåldahl.

Nei, vettu ka. Hellbillies er solide folk. Ikkje veldig spennende alltid, men dyktige folk som vet ka de holder på med.

Edit: Men Band of horses plata kan vi enes om er fin :)
    Hellbillies har jeg slitt meg gjennom tre ganger, med gardinene for og blikket vendt ned. Så gikk de rett i arkivet, der skal de få sove fredens søvn. Det er skammelig å se slikt menneskelig forfall fra disse gutta som har levert bedre. Oppgulp og kaldt oppvaskvann er mer fantasifullt og spennende. Inntrykket jeg satt med var at dette var årets hype, og en platekontrakt som skulle oppfylles. Det gjorde de, men i koma.

Ser ikke at det har noe herr Dybdahl å gjøre. Det er jo noe helt annet ;D
    Tja. Ordene ulidelig og Dybdahl er temmelig synonyme spør du meg :)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    He,he, syns det er ganske bra jeg :)
    Dog litt komprimert lyd.
    Lyden holder jeg ut, det er musikken som er ulidelig. :-\
    Nå må du fa** ta deg et tak dag. :p
    Var det ikkje du som frivillig hørte på Dybdahl her for noen timer siden? Haugen brødrene er jo orgasme for øregangene sammenlignet med Gnåldahl.

Nei, vettu ka. Hellbillies er solide folk. Ikkje veldig spennende alltid, men dyktige folk som vet ka de holder på med.

Edit: Men Band of horses plata kan vi enes om er fin :)
    Hellbillies har jeg slitt meg gjennom tre ganger, med gardinene for og blikket vendt ned. Så gikk de rett i arkivet, der skal de få sove fredens søvn. Det er skammelig å se slikt menneskelig forfall fra disse gutta som har levert bedre. Oppgulp og kaldt oppvaskvann er mer fantasifullt og spennende. Inntrykket jeg satt med var at dette var årets hype, og en platekontrakt som skulle oppfylles. Det gjorde de, men i koma.

Ser ikke at det har noe herr Dybdahl å gjøre. Det er jo noe helt annet ;D
    Tja. Ordene ulidelig og Dybdahl er temmelig synonyme spør du meg :)
    Hva er det her for noe? Ta-Dag-dagen i dag? ;) Sure-dag!!? Pisse-potte-lars_erik :p

Må jo få lov å få ut litt oppdemmet frustrasjon etter en lang dag i tredemøllen full av problemer, uten å bli hudflettet. Townes, du må bare være grei gutt, ellers inndrar jeg klippekortet ditt.

Nei, kødd til sides. Jeg ble skuffa over plata som jeg trodde var bedre, både musikalsk og tekstmessig. De har klart det før. Og så er det gøy å dra det hele litt lengre, gøyere å skrive jaffal.

Her trøster jeg meg med en av de andre mennene med skjegg i mitt liv: Eels og Hombre Lobo

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    Sure-dag har fått meg til å ikke tørre noe annet enn å legge vekk Hellbillies :eek: :(

Prøver med denne da.
    Godkjent ?:-\
    Har ikke gørt den, lars_erik. Men har de skjegg, så er det håp. ;D

Midlertidig godkjent med dipensasjon fra kravet om å ha lyttet før uttale, på bakrunn av ellers nærmest bare god smak. E.f.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ;D
    Dag, eels, som du stadig hører på. Her er jeg analfabet. Hva er det for noe, og hva bør jeg eventuelt starte med?

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    861
    atonal skrev:
    Den forrige var bra, men denne nye er bedre enn jeg turde å håpe på. Variert, fin plate. Anbefales.

Deerhunter - Halcyon Digest
    Hører på den på Spotify nå. Høres roligere ut enn før, og mer variert som du sier. Veldig greit for meg, at de er litt lettere tilgjengelig skader neppe. Stod men cd-en i handa på platekomp. i dag, men vurderer vinyl 8)

(siden jeg først var inne på 4ad-sidene ser jeg for øvrig at "High Violet" skal komme i en "Expanded Edition" med en ekstra cd for de som er interessert i slikt).

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    65finger skrev:
    lars_erik skrev:
    ;D
    Dag, eels, som du stadig hører på. Her er jeg analfabet. Hva er det for noe, og hva bør jeg eventuelt starte med?
    Denne samlingen er en grei start http://open.spotify.com/album/3IbXbDy1F1XAtriMtcvLWe
    Sikkert grei den der, finger ;) Men jeg har ikke den samlingen.

Du kan godt begynne med den første Beautiful Freaks. Og så jobbe deg fremover. Interessant fyr, indi New York, fine melodier og gode tekster. Nesten litt som Dybdahl, jo. ;D Den siste likte jeg bare så der, men det var vel forventningene som var for høye.

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    lars_erik skrev:
    ;D
    Denne samlingen er en grei start http://open.spotify.com/album/3IbXbDy1F1XAtriMtcvLWe

Du kan godt begynne med den første Beautiful Freaks. Og så jobbe deg fremover. Interessant fyr, indi New York, fine melodier og gode tekster. Nesten litt som Dybdahl, jo. ;D Den siste likte jeg bare så der, men det var vel forventningene som var for høye.
    Kan følge forslaget til dag også. eels er MANGE hoder høyere enn Dybdahl i min bok 8)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    65finger skrev:
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    lars_erik skrev:
    ;D

Kan følge forslaget til dag også. eels er MANGE hoder høyere enn Dybdahl i min bok 8)
    Skal undersøke denne. Ikke noe er artigere enn å oppdage ny musikk :D

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    lars_erik skrev:
    ;D

I'm lost for words ;D

Men ja, kødd til sides. Eels har eg fått mer og mer sansen for. Likte veldig godt end times, men kjenner ikkje diskografien godt nok. Dette kom då eg begynte å nå metningspunktet på indie.
    Men skal sjekke ut mer etterkvert.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.241
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har denne. Fy faen for noe dritt sier nå jeg. Greier ikke og like det, ikke tale om. Men jeg skal prøve en gang til. Bare for og ha gjort det.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    lars_erik skrev:
    ;D

I'm lost for words ;D

Men ja, kødd til sides. Eels har eg fått mer og mer sansen for. Likte veldig godt end times, men kjenner ikkje diskografien godt nok. Dette kom då eg begynte å nå metningspunktet på indie.
    Du tom for ord! Da blir jeg målløs ;D

Hadde ikke trodd at Mr E var din gate, Townes. Men så kom jeg jo p at du har god smak, og da trodde jeg det like vel. Mye rar og kjedelig indie, litt vel uttømt, gjerne.

Jeg øver meg til albumstafylokokoken med denne unge mannen: Dylan LeBlanc

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    65finger skrev:
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    lars_erik skrev:
    ;D

Ja, han er vel kun sånn 178 på strømpelesten. ;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    lars_erik skrev:
    ;D

I'm lost for words ;D

Hadde ikke trodd at Mr E var din gate, Townes. Men så kom jeg jo p at du har god smak, og da trodde jeg det like vel. Mye rar og kjedelig indie, litt vel uttømt, gjerne.

Har ikkje hørt alle albumene, men som sagt, End times var en veldig positiv overraskelse for meg. Den gikk rett hem.

Eg hører på denne, en plate eg anbefaler deg (og alle andre for så vidt) å gi en sjans. Den er nemlig temmelig kanon 8)

Richard Buckner - Since

Vedlegg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    65finger skrev:
    lars_erik skrev:
    ;D

I'm lost for words ;D

Har ikkje hørt alle albumene, men som sagt, End times var en veldig positiv overraskelse for meg. Den gikk rett hem.

Eg hører på denne, en plate eg anbefaler deg (og alle andre for så vidt) å gi en sjans. Den er nemlig temmelig kanon 8)

Richard Buckner - Since
    Har Bloomed på vei fra Plaaaaaaaaaaay, etter din anbefaling. Så den skulle vel være her sånn rundt påske, ville jeg tro. Skulle tro varene ble padlet sidelengs til landet av en utviklinghemmet sengevæter uten årer, via Kapp Verde!

Jeg liker alle Eels, utenom Souljacker, der får hans mer bråkete side litt for stort spillerom for min smak. Tror jeg setter mest pris på Live with Strings, men det er tett i teten.

Freaks er stor (Beloved monster in me, en klassisker som burde være obligatorisk fra barnehagen av), og albumene Daisies for the galaxy også, og electro-schock blues. Sterke sanger; han mistet søsteren i selvmord og moren i kreft i løpet av kort tid. Det bærer musikk og tekster sterkt preg av. Ekte og nært, og litt rufsete, slik som jeg liker det.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.098
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Er i ferd med å høre på Eels på spotify nå. Men lyden er jo skandaløs dårlig :mad:
    Får prøve å koble laptopen på Puccini.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Ja, jeg hører en sjelden gang på spotify, men det er ganske håplause greier spør du meg. Kun for å sjekke ut noe som kan virke interessant, aldri for å nyte.

Jeg liker cd-lyden, jeg :D Synes det er helt fint.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    dag1234 skrev:
    Ja, jeg hører en sjelden gang på spotify, men det er ganske håplause greier spør du meg. Kun for å sjekke ut noe som kan virke interessant, aldri for å nyte.

Jeg liker cd-lyden, jeg :D Synes det er helt fint.
    Pluss en

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    en plate som kom i skyggeni mengden av sommerens utgivelser :

Unni Wilhelmsen - 7

mvh. s,

Status
    Stengt for ytterligere svar.