Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    joda, det er liv i skrotten Townes, og så ble jeg trukket tilbake til et hyggeligere klima her. :)

Er innomhus en tur, så junior får seg noe søvn. (sovnet i bæremeisen på sopptur isted ::) ) Benytter anledningen i godværet til et par skiver før fjorden kaller litt senere.

Lime Spiders - "Headcleaner"

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Året var 1989, og Eros gikk i 2. klasse på gymnaset. To år tidligere kom det ut et album ved navn " In The Air Tonight". Lite visste undertegnede at platekjøpet denne høsten i '89 av In the Air + den spilte tittel under kom til å sette livslange merker i et ungt sinn. Bakklandet Bokkafe var stedet for unge avhengige, og hvilke musikkskatter vi kidsa dro med oss hjem fra bytur. Av en merkelig grunn disse to på CD (! :p), mens andre godbiter som f.eks "Bleach" med et til da ukjent band ved navn Nirvana på vinyl.

Omsider på vinyl, 21 år for seint, snart trygt hjemme i the Kings Cave, et av tidenes beste svenske band.

Union Carbide Productions - "Financially Dissatisfied, Philosophically Trying"

Fy faen for ei bra skive!!!

Sveriges svar på Iggy..........

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland

Akkurat hørt gjennom Moby og skiva "18", følte at Pendulum fungerte greit etter den.:)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Et svakt album fra et orkester som har hatt mye bra for seg. "Alle" kjenner vel dog til åpningslåta, "Always the Sun"

The Stranglers - "Dreamtime"

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland

Porcupine Tree - Stupid Dream.

JanR:
    Vært innom burningshed.com? :) £21 inkl. frakta.:)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    @ Eros: The Psychedelic Furs har jeg ikke sett noen her inne spille før. Brings me back for sure. Artig liten historie fra Bakklandet, det var nok stedet å være for trøndere i andre gym. Og United Carbide Factory var konge!!! Kanskje Nordens beste rockeband ever, spør du meg. Soundtrack... er også artige, men ikke like fengslende som opprinnelsen.

Jeg går også i ungdommen med Cures gamle samleplate, "Staring At The Sea". I dag ville den neppe blitt gitt ut på et mainstream plateselskap med samme åpningslåt. ;D Jeg har også den nyere samleplaten, men den får nesten aldri noe spilletid. Denne representerer det Cure som jeg engang var en beundrer av.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Må jo spille det jeg kjøper. Dessverre ikke mange her på HFS som flagger det de lytter til. Furs hadde så absolutt sine øyeblikk, og det begredelige 80-tall mange av sine lyspunkt.

Bakkklandet Bokkafe, sammen med Utopia, Playtime og Ivar Matlaus (UFFA) var viktige pilarer i Trondheim på den tida. Pinlig hvordan byen har blitt siden.

"United Carbide Factory", den var ny baluba. Rart de ikke kalte seg selv UCIL (Union Carbide India Limited ) ;D Du tør det jeg ikke gjør, utnevne bandet til kanskje Nordens beste band. Jepp! Låter, orginalitet, musikalitet, energi, fremførelse, absolutt alt er på plass. Bandet er så vanvittig gjennomspilt hos meg, og jeg har aldri gått lei. Ikke ille av et band bestående av overklasse"ungdom" fra Gøteborg. Soundtrack bringer arven videre, om ikke så på hugget som de engang var.

Året etter de to skivene ble kjøpt skulle jeg få se lyset. 17 år gammel og på Samfundet for første gang (rockefestival). Det svenske monsteret som sto på scenen rørte noe ved meg, og det har blitt der siden. Trist for dere som aldri fikk oppleve carbidfabrikken i aksjon.

Her har sjøla kommet inn døra, er vel dermed slutt med platespilling for idag. avrunder med noe til og med hun kan tåle. ::)

Leonard Cohen - Various Positions

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det største sjokket med å bli pensjonist er at kjerringa er rundt hele tiden, ifølge mange pensjonerte menn jeg har pratet med. Og jeg har pratet med flere enn de fleste... ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    baluba skrev:
    Det største sjokket med å bli pensjonist er at kjerringa er rundt hele tiden, ifølge mange pensjonerte menn jeg har pratet med. Og jeg har pratet med flere enn de fleste... ;)
    Hvis den var myntet på meg, så presiserer jeg at "sjøla" var ment som mitt kjødelige opphav. Lovequeen derimot, deler (stort sett) min interesse for musikk. ;)

Nå dro moderen på kirkegården for noe planting og stell, dermed rom for en skive til.

Skal vi se. Begynner ihvertfall på dette dobbelalbumet, mulig det må avsluttes i morgen. ::)
    David Bowie - "Images"

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    baluba skrev:
    Hvis den var myntet på meg, så presiserer jeg at "sjøla" var ment som mitt kjødelige opphav. Lovequeen derimot, deler (stort sett) min interesse for musikk. ;)

Nå dro moderen på kirkegården for noe planting og stell, dermed rom for en skive til.

Skal vi se. Begynner ihvertfall på dette dobbelalbumet, mulig det må avsluttes i morgen. ::)
    David Bowie - "Images"
    Den var myntet på deg, ja. Jeg trenger visst litt innføring i trøndersk, i og med at jeg kun har mellomlandet på Værnes på vei nordover. Da skjønner jeg bedre det som foregår hos deg nå, men "advarselen" gjelder også par som er vel forlikt. En kollega mente at det var straffen for å ikke skille seg 30 år tidligere, men henne om det.

Bowie "Images" var en av mine første Bowie, men det er lenge siden nå. Og jeg har den ikke lenger, så det forbigås med stillhet heretter. Isteden setter jeg på en plate fra omtrent samme tidsperiode, Rod Stewarts "Every Picture Tells A Story" fra 71. Jeg fikk den av min svigerinne for 30 år siden på vinyl, sammen med Pink Floyd (A Nice Pair) og Syd Barrett (Barrett og The Madcap Laughs). Hvordan hun har kommet på å kjøpe dem i utgangspunktet (de var ikke nye), er til dags dato et mysterium. Hyggelig jente, men litt langt fra det jeg regner som hennes retning innen musikk. Det var nok derfor jeg fikk dem.

Dagens eksemplar er digitalt (kremt kremt).

Dette er litt morsomt, for jeg har ikke hørt platen på omtrent 20 år.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    'killing an arab' hadde nok vært sterk kost i dag ja,selv om det står på innercoveret at låta har'...-no racism aspects whatsoever'.Låta ble vel opprinnlig gitt ut som single i '78 og åpnet side b på 'boys don't cry'

Det er ikke slik at jeg ikke ønsker å flagge alt jeg lytter til,men noen dager blir det 8-10 plater og da har jeg ikke ork til å poste hver bidige.

nå høres forøvrig svensk metal,live :

Evergrey - a night to remember

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Et lite hopp fram i tid, men ikke for moderne. Rockpile er et band som bør vekke gode minner hos noen av de eldre rockerne på forumet. Dave Edmunds og Nick Lowe utgjorde kromtappene i dette bandet, som egentlig kanskje ikke var et band i det hele tatt. To av skivene ble kreditert de to hovedpersonene, mens "Seconds Of Pleasure" står igjen som eneste egentlige Rockpile-utgivelse. Definitivt mat for rock-historikerne blant oss, og de er det mange av.

Det er lite Edmunds her på forumet, og Lowe er stort sett representert med plater han har gitt ut etter at håret ble grått. Kanskje på tide å se litt bakover for noen og enhver?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    Et lite hopp fram i tid, men ikke for moderne. Rockpile er et band som bør vekke gode minner hos noen av de eldre rockerne på forumet. Dave Edmunds og Nick Lowe utgjorde kromtappene i dette bandet, som egentlig kanskje ikke var et band i det hele tatt. To av skivene ble kreditert de to hovedpersonene, mens "Seconds Of Pleasure" står igjen som eneste egentlige Rockpile-utgivelse. Definitivt mat for rock-historikerne blant oss, og de er det mange av.

Det er lite Edmunds her på forumet, og Lowe er stort sett representert med plater han har gitt ut etter at håret ble grått. Kanskje på tide å se litt bakover for noen og enhver?
    Rockpile er helt konge baluba :)
    Har den både på Lp og CD, og bonuslåtene på CD (akustiske everly brothers covere), er jo helt fantastiske

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da er vi i alle fall to, Townes. :)

Kanskje du også er enig i at Lowes "Jesus Of Cool" også er konge? Åpningssporet "Music For Money" er tøffere enn toget. ;D

Den snurrer akkurat nå fra min HDD.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Townes skrev:
    Har den både på Lp og CD, og bonuslåtene på CD (akustiske everly brothers covere), er jo helt fantastiske
    Den scorer høyt på CEVBOFskalaen, med andre ord.

Butthole Surfers - Hairway To Steven

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Den scorer høyt på CEVBOFskalaen, med andre ord.
    Rockpile er nok muligens opp mot 8 på CEVBOF, ekvivalenten til "klassikar".

Jesus of cool er også konge, kanskje ikkje favoritten min med Nick, men så bra at eg ser eg har to ex av den på LP, og ett på cd :p

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn