Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dag: Feiging. Når du mobbes må du mobbe tilbake, ellers mister du respekten hos mobberne. Slik er det vi fungerer med vår onde og totalt forvrengte logikk. :p

Jeg spiller den platen som gjorde at jeg i sin tid falt for den alternative soul-artisten Carmel. Det er en vinylrip av ep-en "Carmel" fra 1982. Det er en live med Carmels tre medlemmer og ingen ekstra musikere, vokal - bass - trommer. Det er en av de få platene jeg har lastet ned fra nettet, for den er enda sjeldnere enn The Falling, som jeg har propagandert for tidligere. Dette lille bildet er det eneste jeg har funnet med bildesøk i Google. Selvfølgelig aldri gitt ut på cd. ::)

Det er altså ingen her inne som har noen formening om hvilken live av Sarah Mclachlin som er best? Kanskje alle fansen er på ferie uten nett.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    Dag: Feiging. Når du mobbes må du mobbe tilbake, ellers mister du respekten hos mobberne. Slik er det vi fungerer med vår onde og totalt forvrengte logikk. :p
    baluba, du har jo helt misforstått eller blitt totalt sosialdemokrat i hodet. Jeg er overhode ikke feig. Det er noen andre dere skal mobbe, gjerne kameraten min. Hva med å finne en neger, eller, ja nå vet jeg det! En homo! Det kan du ta å mobbe. Grundig. Gni det inn.

Ellers går det i Keith Jarrett og Bye Bye Blackbird, men hans hysteriske grynt.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Må en tur innom side 3 og 4 på den her før maten er ferdig (les: pizzamannen dukker opp)

Vinyl.

Edit:
    Bruker nok minst 1-1.5W aka høyt 8)

/jan

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    baluba, du har jo helt misforstått eller blitt totalt sosialdemokrat i hodet. Jeg er overhode ikke feig. Det er noen andre dere skal mobbe, gjerne kameraten min. Hva med å finne en neger, eller, ja nå vet jeg det! En homo! Det kan du ta å mobbe. Grundig. Gni det inn.
    Neida, Dag. Jeg er bare blitt temporært ond, og er i bunn og grunn sosialdemokrat som alle andre. ;)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    Neida, Dag. Jeg er bare blitt temporært ond, og er i bunn og grunn sosialdemokrat som alle andre. ;)
    Da foreslår jeg en lytt til denne:

eels
    Betatiful freak, spor 6: My beloved monster.

Få frem din indre demon, baluba!

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Noen dager sitter man på kontoret og bedriver BNP mens man formelig kjenner hvordan øltørsten og destruksjonslysten river forlokkende i kroppen.
    På slike dager passer det perfekt med The Jon Spencer Blues Explosion. Hånd i hanske.
    'Now I Got Worry' kom i '96. Jeg var 18. Musikken passet meg perfekt. Kanskje ikke like sterk som 'Orange' fra '94, men like fullt et helt drøyt bra album.
    Man kan ikke annet enn å like et band som driter i det hensynsløst overflødige instrumentet, bassgitar.

Pluss ! Noen nynnet på Toto's Africa i heisen i dag. Fy faen ! Pføy og fy ! Da er det godt å få renset systemet med ballesparkende atomblues.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Noen dager sitter man på kontoret og bedriver BNP mens man formelig kjenner hvordan øltørsten og destruksjonslysten river forlokkende i kroppen.
    På slike dager passer det perfekt med The Jon Spencer Blues Explosion. Hånd i hanske.
    'Now I Got Worry' kom i '96. Jeg var 18. Musikken passet meg perfekt. Kanskje ikke like sterk som 'Orange' fra '94, men like fullt et helt drøyt bra album.
    Man kan ikke annet enn å like et band som driter i det hensynsløst overflødige instrumentet, bassgitar.

Pluss ! Noen nynnet på Toto's Africa i heisen i dag. Fy faen ! Pføy og fy ! Da er det godt å få renset systemet med ballesparkende atomblues.
    Hihi. Er ikkje Toto bra da? Ble inspirert til JSBX sjøl nå:

Alltid vært veldig glad i ACME plata

Plystring av Toto er en uting. Sjøl er eg omgitt av ringetoner av type Bon Jovi og Europe, og de telefonene ringer litt for ofte.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Townes skrev:
    Roberten skrev:

Hihi. Er ikkje Toto bra da? Ble inspirert til JSBX sjøl nå:

Alltid vært veldig glad i ACME plata

Plystring av Toto er en uting. Sjøl er eg omgitt av ringetoner av type Bon Jovi og Europe, og de telefonene ringer litt for ofte.
    Toto. Bra ? Nei. Det er gudsforlatte saker. Sannsynligvis ondere enn Mayhem og Slayer destillert.

Uuuu....med slike ringetoner i umiddelbar nærhet burde det egentlig bli opprettet en støttegruppe for deg, Townes. Jeg skal linke opp med Eros så vi får diskutert saken. Det er en grim skjebne jeg ikke unner noen. Bortsett fra Toto, jeg håper de er omringet av infernalskt irriterende ringetoner.

ACME er sterk, uten tvil. Har de egentlig gitt ut noen svake skiver ? Jeg sliter med å komme på noen her jeg sitter.

S

Supertramp

Gjest
    Er lyden like "ræva" som mye av det Glover har produsert? F.eks Rainbow

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Supertramp skrev:
    Syns lyden er overraskende bra, iaf på vinyl.
    Rainbow (de jeg har på vinyl) henger ikke helt med lydmessig nei.

/jan

S

Supertramp

Gjest
    JanR skrev:
    Supertramp skrev:

/jan
    Ser på Wikipedia at Gillan også er oppført som produsent. Kanskje det har hjulpet litt på lydbilde. De Rainbow platene Glover produserte , Down to Earth - Difficult to cure - Straight between the eyes - Bent out of shape, har alle et "trangt" og kjedelig lydbilde (muligens siste plate er noe bedre).

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Supertramp skrev:
    JanR skrev:
    Supertramp skrev:

/jan
    Ser på Wikipedia at Gillan også er oppført som produsent. Kanskje det har hjulpet litt på lydbilde. De Rainbow platene Glover produserte , Down to Earth - Difficult to cure - Straight between the eyes - Bent out of shape, har alle et "trangt" og kjedelig lydbilde (muligens siste plate er noe bedre).
    Ingen så stor Rainbow fan så ikke noe problem :)
    Men kjekt å vite.

/jan

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Toto. Bra ? Nei. Det er gudsforlatte saker. Sannsynligvis ondere enn Mayhem og Slayer destillert.

Uuuu....med slike ringetoner i umiddelbar nærhet burde det egentlig bli opprettet en støttegruppe for deg, Townes. Jeg skal ]

Ha ha. Kan styre meg for Toto ja. For veeeeldig lenge siden var eg såvidt med i et band, men sluttet på dagen då "flinkisen" foreslå å spille Hold the line "for gøy". Føltes noe merkelig å gå fra sonics covere til toto covere...

Kjipt å sitte i kontorlandskap, med så mye drittmusikk rundt seg ja. Kompenserer med å ringe egen mobil fra kontorlf, sånn at alle får høre litt compulsive gamblers innimellom ;D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Townes skrev:
    Føltes noe merkelig å gå fra sonics covere til toto covere...
    Ikke den mest åpenbare retningen å bevege seg i, nei :)

Noen ganger kan jeg tenke at kontorlandskap må være sosialt og flott, men jeg ser at det kommer med en høy pris. Usikker på om jeg hadde vært villig til å betale gitt.
    Bra du får gitt tilbake med samme mynt, det er viktig å bedrive allmenndannelse.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Jeg hører på denne knallfine skiva fra Conor Oberst. Har aldri havnet på Bright Eyeskjøret, men det her er knallfin americana/folk.
    En av de absolutt beste lp'ene som så dagens lys i 2008.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Jeg hører på denne knallfine skiva fra Conor Oberst. Har aldri havnet på Bright Eyeskjøret, men det her er knallfin americana/folk.
    En av de absolutt beste lp'ene som så dagens lys i 2008.
    Den er fin ja, spesielt a-sida

Hører på denne:

Eddie Spaghetti - The sauce

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    4,5 timer igjen til konsert. I mellomtiden Jens Carelius, etter det Nils Bech. Blir en bra kveld dette. Ett glass til med Chardonnay før man går, bare...

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    MaHa skrev:
    4,5 timer igjen til konsert. I mellomtiden Jens Carelius, etter det Nils Bech. Blir en bra kveld dette. Ett glass til med Chardonnay før man går, bare...

Så Belle & Sebastian i '97 og '98, det var så absolutt gode greier. De gjorde blant annet en rasende festlig versjon av Dino Jr's Freak Scene. Du har helt sikkert en fin kveld i vente, MaHa.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn