Kjekt å høre at "countryfordommene" er i ferd med å rives ned. Synes òg at det er et svært godt, ikke minst jevnt, album. Kan hende at både Broke Down m/ Slaid Cleaves og Little Rock m/Hayes Carll kan gå gjennom sensuren også da ;D Er kanskje litt mer "country" enn Chris Knight, men allikevel; godt låtskriveri er det.
Utrolig bra album, Cozy Powell er i sitt ess på det albumet.
Akkurat nå hører jeg på Ed Kowalczyk sitt soloalbum Alive som kom på mandag(skal laste ned bilde i løpet av dagen), Ed er vokalisten i bandet Live, han er veldig glad i vann og frihet, men sangene er en fryd å høre på.
Kjekt å høre at "countryfordommene" er i ferd med å rives ned. Synes òg at det er et svært godt, ikke minst jevnt, album. Kan hende at både Broke Down m/ Slaid Cleaves og Little Rock m/Hayes Carll kan gå gjennom sensuren også da ;D Er kanskje litt mer "country" enn Chris Knight, men allikevel; godt låtskriveri er det.
Og jeg gleder meg sammen med deg, Townes. Spesielt når så eminente dyrkere av fordommer som Dag (ærta bærta ) får sprekker i muren. ;D
Du har en våpenbror i meg, det vet du. Selv har jeg ikke ørens lyd på grunn av støvsuging, og selv hodetelefoner hjelper ikke da. Får vente til det blåser over før jeg setter på noe skikkelig køntri selv. Har du fått sjekket opp The Wagoneers, forresten? Vet jeg har mast om dette bandet lenge nå, men de bør absolutt være noe for en som er såpass inne i den esoteriske americana som du er.
[/quote]
Og jeg gleder meg sammen med deg, Townes. Spesielt når så eminente dyrkere av fordommer som Dag (ærta bærta ) får sprekker i muren. ;D
[/quote]
Ikke mobb meg, baluba. Mobb heller kameraten min! :-*
Du har en våpenbror i meg, det vet du. Selv har jeg ikke ørens lyd på grunn av støvsuging, og selv hodetelefoner hjelper ikke da. Får vente til det blåser over før jeg setter på noe skikkelig køntri selv. Har du fått sjekket opp The Wagoneers, forresten? Vet jeg har mast om dette bandet lenge nå, men de bør absolutt være noe for en som er såpass inne i den esoteriske americana som du er.
Har prøvd meg på denne et par ganger sjøl, men ikkje fått fot på den ennå. Kan ha sammenheng med spotify-på-jobben lytting. Får vel ta ditt ord, og vie litt mer konsentrert lyttetid til den.
Har prøvd meg på denne et par ganger sjøl, men ikkje fått fot på den ennå. Kan ha sammenheng med spotify-på-jobben lytting. Får vel ta ditt ord, og vie litt mer konsentrert lyttetid til den.
Jeg har hatt den i spilleren på en del langturer i bilen. Har med andre ord fått hørt gjennom den en del ganger. Men det er ingen umiddelbar skive, det er jeg enig med deg i.
[/quote]
Ikke mobb meg, baluba. Mobb heller kameraten min! :-*
[/quote]
Så du tror du slipper unna fordi Tyggis får mobbingen isteden? Da får du tro om igjen, for jeg har nettopp lagt på røret etter en snau halvtimes mobbing av ham også. Du slipper i alle fall å høre den beske sarkasmen, slik han må...
Frem fra skremselen; Sarah McLachlans store hitplate "Surfacing". Jeg må innrømme at den ikke spilles særlig mye, men folket her på HFS er jo veldig glade i denne madammen. Derfor gir jeg henne en ny sjanse i dag, studio nå og live (cd) senere i kveld. I en annen tråd har jeg bedt folket velge for meg, skal jeg ta imot "Mirrorball" eller "Afterglow Live"? Det er en venn som skal kvitte seg med den ene, siden de er relativt like.
Det lyttes over K530 drevet av laptop-ens egen amp, og det kan virke som om dette låter ganske bra - begrensningene tatt i betraktning. Er det lydmessige årsaker til at damen digges? Jeg fikk denne platen i en periode der det ble lyttet så mye til plater for lydens skyld at jeg ikke husker min opprinnelige motivasjon til å skaffe akkurat den platen. Det var jo midt i etableringen av studioet mitt. Det slår meg at dette ikke er den typen musikk jeg normalt ville kjøpt for musikkens del, men det behager meg nå så den fortjener vel sin plass både på HDD og sølvplate.
Edit: Gud bedre så krøkkete jeg skriver. Siden jeg startet å skrive her på HFS har jeg forsøkt å skrive mitt naturlige konservative bokmål, men naturlige reflekser gjør at jeg også på privaten begynner å skrive slik jeg skriver på jobb. Det fører til et krøkkete bastardspråk som jeg ikke er stolt over, for nå er det hverken fugl eller fisk. Slik er det når man må forholde seg til NTBs håndbok for journalistisk språk i dagliglivet, men selv kommer fra en helt annen språklig tradisjon. :