Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Tubesnake skrev:
    Townes skrev:
    The guilty hearts - Pearls before Swine

Ain't that good of a man er faèn steike så bra...
    Så enig, så enig.

Akkurat satt på denne.
    Ser du hører mye god americana/alt.country :)

Ble inispirert av tres chicas valget og fyrer avgårde noe som ikke er milevis unna

Sweetback Sisters - Chicken ain't chicken

Ganske festlig versjon av My Uncle used to love me but she died

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Hei Townes.
    Her er en annen fra tråden din som har fått noen runder i det siste. Fint album som falt raskt i smak: Chris Knight.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Hei Townes.
    Her er en annen fra tråden din som har fått noen runder i det siste. Fint album som falt raskt i smak: Chris Knight.
    :)

Kjekt å høre at "countryfordommene" er i ferd med å rives ned. Synes òg at det er et svært godt, ikke minst jevnt, album. Kan hende at både Broke Down m/ Slaid Cleaves og Little Rock m/Hayes Carll kan gå gjennom sensuren også da ;D Er kanskje litt mer "country" enn Chris Knight, men allikevel; godt låtskriveri er det.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Passe på å ta seg en liten time her nede mens det ennå er stille i huset :)

Cd.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Nok med kaffemusikk, på tide å få på noe med litt fart i ;D

Vinyl.

/jan

S

Smorte24

Gjest
    Sidane skrev:
    Whitesnake... :)
    Utrolig bra album, Cozy Powell er i sitt ess på det albumet.

Akkurat nå hører jeg på Ed Kowalczyk sitt soloalbum Alive som kom på mandag(skal laste ned bilde i løpet av dagen), Ed er vokalisten i bandet Live, han er veldig glad i vann og frihet, men sangene er en fryd å høre på.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    Varmer opp til konsert i morgen

svingen68

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Nymark Collective with Kristin Asbjørnsen - Bessie Smiths Revisted - Live in Concert

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Hei Townes.

Kjekt å høre at "countryfordommene" er i ferd med å rives ned. Synes òg at det er et svært godt, ikke minst jevnt, album. Kan hende at både Broke Down m/ Slaid Cleaves og Little Rock m/Hayes Carll kan gå gjennom sensuren også da ;D Er kanskje litt mer "country" enn Chris Knight, men allikevel; godt låtskriveri er det.
    Og jeg gleder meg sammen med deg, Townes. Spesielt når så eminente dyrkere av fordommer som Dag (ærta bærta ;)) får sprekker i muren. ;D

Du har en våpenbror i meg, det vet du. Selv har jeg ikke ørens lyd på grunn av støvsuging, og selv hodetelefoner hjelper ikke da. Får vente til det blåser over før jeg setter på noe skikkelig køntri selv. Har du fått sjekket opp The Wagoneers, forresten? Vet jeg har mast om dette bandet lenge nå, men de bør absolutt være noe for en som er såpass inne i den esoteriske americana som du er. :)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    [/quote]
    Og jeg gleder meg sammen med deg, Townes. Spesielt når så eminente dyrkere av fordommer som Dag (ærta bærta ;)) får sprekker i muren. ;D
    [/quote]

Ikke mobb meg, baluba. Mobb heller kameraten min! :-*

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    Townes skrev:
    dag1234 skrev:
    Hei Townes.

Du har en våpenbror i meg, det vet du. Selv har jeg ikke ørens lyd på grunn av støvsuging, og selv hodetelefoner hjelper ikke da. Får vente til det blåser over før jeg setter på noe skikkelig køntri selv. Har du fått sjekket opp The Wagoneers, forresten? Vet jeg har mast om dette bandet lenge nå, men de bør absolutt være noe for en som er såpass inne i den esoteriske americana som du er. :)
    Jess, kjenner til Wagoneers. Liker dem ja :) I det hele tatt mye fin roots/americana/alt.country fra 80 tallet :)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Jeg hører på det som muligens er den beste norske skiva utgitt i år. Den heter Stenseng II
    Slik ser coveret ut

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Jeg hører på det som muligens er den beste norske skiva utgitt i år. Den heter Stenseng II
    Slik ser coveret ut
    Har prøvd meg på denne et par ganger sjøl, men ikkje fått fot på den ennå. Kan ha sammenheng med spotify-på-jobben lytting. Får vel ta ditt ord, og vie litt mer konsentrert lyttetid til den.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Townes skrev:
    Roberten skrev:
    Slik ser coveret ut
    Har prøvd meg på denne et par ganger sjøl, men ikkje fått fot på den ennå. Kan ha sammenheng med spotify-på-jobben lytting. Får vel ta ditt ord, og vie litt mer konsentrert lyttetid til den.
    Jeg har hatt den i spilleren på en del langturer i bilen. Har med andre ord fått hørt gjennom den en del ganger. Men det er ingen umiddelbar skive, det er jeg enig med deg i.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    [/quote]

Ikke mobb meg, baluba. Mobb heller kameraten min! :-*
    [/quote]
    Så du tror du slipper unna fordi Tyggis får mobbingen isteden? Da får du tro om igjen, for jeg har nettopp lagt på røret etter en snau halvtimes mobbing av ham også. Du slipper i alle fall å høre den beske sarkasmen, slik han må... ;)

Frem fra skremselen; Sarah McLachlans store hitplate "Surfacing". Jeg må innrømme at den ikke spilles særlig mye, men folket her på HFS er jo veldig glade i denne madammen. Derfor gir jeg henne en ny sjanse i dag, studio nå og live (cd) senere i kveld. I en annen tråd har jeg bedt folket velge for meg, skal jeg ta imot "Mirrorball" eller "Afterglow Live"? Det er en venn som skal kvitte seg med den ene, siden de er relativt like.

Det lyttes over K530 drevet av laptop-ens egen amp, og det kan virke som om dette låter ganske bra - begrensningene tatt i betraktning. Er det lydmessige årsaker til at damen digges? Jeg fikk denne platen i en periode der det ble lyttet så mye til plater for lydens skyld at jeg ikke husker min opprinnelige motivasjon til å skaffe akkurat den platen. Det var jo midt i etableringen av studioet mitt. Det slår meg at dette ikke er den typen musikk jeg normalt ville kjøpt for musikkens del, men det behager meg nå så den fortjener vel sin plass både på HDD og sølvplate.

Edit: Gud bedre så krøkkete jeg skriver. Siden jeg startet å skrive her på HFS har jeg forsøkt å skrive mitt naturlige konservative bokmål, men naturlige reflekser gjør at jeg også på privaten begynner å skrive slik jeg skriver på jobb. Det fører til et krøkkete bastardspråk som jeg ikke er stolt over, for nå er det hverken fugl eller fisk. Slik er det når man må forholde seg til NTBs håndbok for journalistisk språk i dagliglivet, men selv kommer fra en helt annen språklig tradisjon. ::)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Og prisen for dagens skumleste cover går herved til JanR :)

Jeg hører på Stierkampf. Finner ikke cover i farten.

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Her går det nå iThe Besnard Lakes Are The Roaring Night - uten fordommer og mobbing

Da spiller vi samme musikk - jeg hermer ikke :). Har blitt glad i den plata, men er litt redd for å gå lei :-\.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Her går det nå iThe Besnard Lakes Are The Roaring Night - uten fordommer og mobbing

Da spiller vi samme musikk - jeg hermer ikke :). Har blitt glad i den plata, men er litt redd for å gå lei :-\.
    Det var jo du som fikk meg til å kjøpe denne. ;) Den har kommet seg, men den er ikke helt mi greie.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn