K
kiwi
Gjest
thomas dybdal deilig musikk om morgenen...
|
Oi ,ikke særlig oppservant........he he 8)Til den observante E.I.A.... Doxa er ikke rør.... det er hobby!
hahahahaha
Les min signatur før du "snoker" i "mitt anlegg"....
hahahaha
The real thing er ei kongeplate, om enn litt flat lyd..darkthrone-transilvanian hunger
darkthrone-sardonic wrath
faith no more-introduce yourself
faith no more-the real thing
Grace; det er nok noe kjent med coveret ja, innspillingen regnes vel som noe av en klassiker i overgangen mellom de "diktatoriske" dirigenter av den gamle skolen, pekende i retning av de nye tider.Vidar P;- mener det er noe kjent med det DG coveret,- har ikke platen,- men har nok sett den en gang;- det er vel symf. nos. 4 og 5,- ikke lett å se av bildet;- jeg tror disse innspillingene er identiske med de man finner på den flotte flatpakkede boksen fra DG;- Lorin Maazel;- "Complete Early Berlin Philharmonic Recordings". Maazel har gjort mye opera,- det er derfor kanskje ingen tilfeldighet at hans karriere for alvor tok fart i 1965, da han ble ansatt som musikkdirektør ved Deutsche Oper Berlin,- forøvrig samtidig som han overtok Berlin Radio SO. Maazel har i mange år vært knyttet til Sony;- personlig syns jeg mange av innspillingene for dette selskapet har vært så som så. Etter suksessfulle år i Munchen, tok maestro Maazel over ansvaret for New York Ph. (Har ikke selv noe særlig forhold til denne amerikanske dirigenten,- men ble veldig beveget for noen år siden, da jeg så en fjersynsoverføring fra Herculessaal,- et Strauss tonedikt,- Don Juan,- om jeg minnes rett).
Jeg også, men på cd. Synd lydkvaliteten erAchtung Baby på vinyl (i går kveld)
Roy