Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Willie Nelson - Across the borderline Dette var en store og gledelig overraskelse å oppdage. Noe ujevn, men de gode låtene er virkelig WOW! Jeg som alltid har trodd at dette var en hasjrøykende kliss-klass smørsanger av siste skuffe, men så er noe her av aller ypperste klasse.

Vedlegg

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.141
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Mye fittemusikk her, på tide med litt mannemusikk

R

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.555
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Nå lytter jeg til denne via Brasses eminente platespillerkombo (rund Project/Ortofon 2Mrød og Cambrigde riaa).

Skikkelig bra driv på side C. Skiva blir bedre og bedre utover.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Willy DeVille er jæffla bra!
    Såg han i ein sånn akustisk setting på Maxime i Bergen for sikkert rundt 10 år sidan. Det var heilt vannvittig bra. Og til dag, Deville har en kanonversjon av Across the borderline på Horse of a different color. En knallplate som eg lurer på om det var db som belønnet med en 1'er i si tid.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.555
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Mogwai skiva er ferdig. Helt klart en av de bedre fra den kanten. Kåverets design er helt i min gate. Ser bra ut!

Neste skiver er denne. Har hatt den i mange år, men husker ikke når jeg spilte den sist. Groovy fra første kutt.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.141
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Totta er veldig bra!
    Først oppdaget hjemme, medbrakt av BHO, brent av rolfozzy 8)

Hmm..... Fant den i Spotifyen min

R

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.305
    Torget vurderinger
    2
    Sam Stone. En bra låt på denne, har Totta en fin versjon av.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.305
    Torget vurderinger
    2
    Med denne som dagens siste vil jeg nok sove bra.

RojohII

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Antall liker
    1.856
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Etter et London-opphold kjører man litt i påvirket tilstand:

Dog; man har overlevd et lokalderby på The Den, og kansje noe Clash eller Sex Pistols hadde passet bedre? Mangfoldig verden gitt...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Willie Nelson - Across the borderline Dette var en store og gledelig overraskelse å oppdage. Noe ujevn, men de gode låtene er virkelig WOW! Jeg som alltid har trodd at dette var en hasjrøykende kliss-klass smørsanger av siste skuffe, men så er noe her av aller ypperste klasse.
    Jeg så mannen i Grieghallen (den lille scenen) for over ti år siden. Uten slagverk, men med i alle fall to perkusjonister. :eek:
    Konserten var delt i to, med pause mellom. Første akt hørtes mer ut som Tom Waits enn Nashville. I andre akt gav han publikum mer av de hadde forventet, men jeg koste meg minst like godt da det hørtes ut som Franks wild years.

Hvorfor ikke gi Borderline en omgang? Min nabo fra Ghana kom nettopp inn døren her. :)

RoDa skrev:
    Mye fittemusikk her, på tide med litt mannemusikk

R
    Og det der mener du er maskulint? ::)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    The Pretty Things - "We Want Your Love"

Dette er strengt talt deres andrealbum "Get The Picture" (1965) , utgitt i Holland under annen tittel og cover. Uansett, knakende bra album, med et av 60-tallets band som den gang hadde fortjent større suksess og oppmerksomhet.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Ikke det dårligst debutalbumet verden har hørt

Tom Petty & The Heartbreakers - "Tom Petty & The Heartbreakers"

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    En siste for nå

Pink Floyd - "The Dark Side of the Moon"
    Nå står ikke verden til påske. Etter dette må vel alle musikalske syrehoder (inkl. de med snabelsko og bjeller på hatten) tilgi Eros for alle hans synder. Han går jo til sengs med Pink Floyd. Siden han er så modig skal jeg spille Roger Waters haikeplate, som har vært den store overraskelsen hittil i år for meg. Trodde ikke at skiftet av gitarist faktisk skulle tilføre noe positivt som gjør platen mye bedre enn jeg kan huske at den var.

Hvis jeg feiger ut så spiller jeg The Orbs siste plate, med gitaristen fra Dark Side Of The Moon som sonisk krydder. Om natten lytter jeg kun med hodetelefoner, og den platen er en stor favoritt over Le Grand Blanc. Versjonen jeg har er en dobbel-cd der den ene disken er mikset for hodetelefon. Gøy med faseforskyvninger og denslags effektbruk. De som kun har den vanlige miksen for høyttalere bør umiddelbart skaffe seg hodetelefonmiksen. Den er mye mer gøyal å høre på enn den vanlige.

Jeg kan ikke huske å ha sett noen andre spille Orbs Metallic Spheres her på sentralen, men jeg vet at det finnes flere som digger de tidligere platene. Er det noen andre som har hørt den miksen jeg skriver om her?

Ps: Jeg vet Eros har spilt PF tidligere, til og med flere på rad. Så dette er nok en svakhet han har innrømmet for lenge siden, en svakhet han deler med mange andre. Som meg, som nå til og med liker haikeplaten ganske godt.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.305
    Torget vurderinger
    2
    En av mine absolutt favorittgrupper. Rock med snev av country. Liker man Green on Red så er dette et godt alternativ.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.305
    Torget vurderinger
    2
    Slobberbones andre utgivelse. 1997.Og den beste. Låt 3-4-5 på denne er blandt mine absolutte favoritter.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Du hendelse. Slobberbone :)

Not your everyday-band @ hifisentralen ;D
    Men om det var noken som skulle dradd dei fram, så var det vel ledestjerna. Eg har høyrt mest på tredjeplata deira, Everything You Thought Was Right Was Wrong Today (med fantastiske gimme back my dog på), men begynner å bli ei god stund sia sist.

The dexateens - Hardwire healing

http://open.spotify.com/album/2gsWmzGdnbrglqlQi0IoQK

@fozzy - Har du noke forhold til Lucero? Trur absolutt det må være noke for deg...

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn