ErosLoveking skrev:
En siste for nå
Pink Floyd - "The Dark Side of the Moon"
Nå står ikke verden til påske. Etter dette må vel alle musikalske syrehoder (inkl. de med snabelsko og bjeller på hatten) tilgi Eros for alle hans synder. Han går jo til sengs med Pink Floyd. Siden han er så modig skal jeg spille Roger Waters haikeplate, som har vært den store overraskelsen hittil i år for meg. Trodde ikke at skiftet av gitarist faktisk skulle tilføre noe positivt som gjør platen mye bedre enn jeg kan huske at den var.
Hvis jeg feiger ut så spiller jeg The Orbs siste plate, med gitaristen fra
Dark Side Of The Moon som sonisk krydder. Om natten lytter jeg kun med hodetelefoner, og den platen er en stor favoritt over Le Grand Blanc. Versjonen jeg har er en dobbel-cd der den ene disken er mikset for hodetelefon. Gøy med faseforskyvninger og denslags effektbruk. De som kun har den vanlige miksen for høyttalere bør umiddelbart skaffe seg hodetelefonmiksen. Den er mye mer gøyal å høre på enn den vanlige.
Jeg kan ikke huske å ha sett noen andre spille Orbs
Metallic Spheres her på sentralen, men jeg vet at det finnes flere som digger de tidligere platene. Er det noen andre som har hørt den miksen jeg skriver om her?
Ps: Jeg vet Eros har spilt PF tidligere, til og med flere på rad. Så dette er nok en svakhet han har innrømmet for lenge siden, en svakhet han deler med mange andre. Som meg, som nå til og med liker haikeplaten ganske godt.