Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:
    vargen skrev:

Blackfield - Blackfield. ;)

Gleder meg forresten til den nye Blackfield-skiva:"Welcome To My DNA"!
    Jeg også :D

/jan
    Veldig spent! Nå er jo forresten Blackfield - Blackfield tilgjengelig på vinyl hos burningshed.com, om du ikke har den. Jeg avventer, mtp. på det store antallet PT-LP'r som er bestilt.;)

Denne snurrer nå:

Akkurat nå er det låta Time Flies som spilles. Den er utrolig deilig å lytte til!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    vargen skrev:
    Veldig spent! Nå er jo forresten Blackfield - Blackfield tilgjengelig på vinyl hos burningshed.com, om du ikke har den. Jeg avventer, mtp. på det store antallet PT-LP'r som er bestilt.;)
    Er litt i samme båt ::)
    Få i hus det som er bestilt så sjekke lommeboka.

Høre med Tormod om han kan skaffe, hvis ikke er det burningshed som gjelder.

ps: Thule, har du noe liggende ?

/jan

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:
    vargen skrev:

/jan
    Hehe.;) Jeg bruker som regel burningshed, men det var greie priser og litt bedre tilgjengelighet hos Tormod akkurat nå. Veldig god service hos Tormod, akkurat som hos burningshed. :)

Thule har jeg rett og slett ingenting av, og kan heller ikke huske å ha hørt det. Anbefales?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    vargen skrev:
    JanR skrev:
    vargen skrev:

/jan
    Hehe.;) Jeg bruker som regel burningshed, men det var greie priser og litt bedre tilgjengelighet hos Tormod akkurat nå. Veldig god service hos Tormod, akkurat som hos burningshed. :)

Thule har jeg rett og slett ingenting av, og kan heller ikke huske å ha hørt det. Anbefales?
    Man kjøper der det er tilgjengelig og bra service imho.
    Har ikke tormod så vandrer jeg glatt til det store utlandet.

Kan være leit å få tak i.
    Men vet du hva, har ett par på cd, som sikkert kan "kopieres" hvis du vil ha en lytt før du setter i gang letingen ? Hvis ja, sleng over en PM med navn og nr så fikser jeg ett par kopier ila helgen.
    Graks kan du vær heldig å finne på vinyl. Sjekk med Tormod. Knallskive det også :)

/jan

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:
    vargen skrev:
    JanR skrev:
    vargen skrev:

/jan

Man kjøper der det er tilgjengelig og bra service imho.
    Har ikke tormod så vandrer jeg glatt til det store utlandet.

Kan være leit å få tak i.
    Men vet du hva, har ett par på cd, som sikkert kan "kopieres" hvis du vil ha en lytt før du setter i gang letingen ? Hvis ja, sleng over en PM med navn og nr så fikser jeg ett par kopier ila helgen.
    Graks kan du vær heldig å finne på vinyl. Sjekk med Tormod. Knallskive det også :)

/jan
    Sendt deg en PM.:D

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.307
    Den beste plata som ble utgitt i 2009.
    Med god margin.
    Det synes i hvert fall jeg.

zuzubolin

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2010
    Antall liker
    132
    A Boy Named Sue skrev:
    Rogue's Gallery: Pirate Ballads, Sea Songs, and Chanteys
    En herlig blanding av artister og tolkninger. God lyd på produksjonen er det også. -> løper til
    cd -stativet og setter på samme plata: Festmusikk !

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland

Porcupine Tree - Arriving Somewhere...

Både lytter til og ser på denne.:)

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Nydelig plate, Dag! Særlig Anesthetize, den duger bra.:)

Her skal både øyne og ører brukes en gang til, da jeg setter i gang DVD'n til Steven Wilson, Insurgentes:

Beklager litt stort bilde.

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    580
    Torget vurderinger
    2
    Kanonskive,kjøpt på vinyl fra cdon med mp3-nedlasting,320kb inkl(må vel duge førr å ha i bilen). Back To Black 8)

mvh Filip

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.102
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Denne dama hørte jeg første gang på en pub i Trondheim tidlig 8) en vår-morgen i 86. Da var hun totalt ukjent. En kompis av meg satte seg ved pianoet og klimpret noen låter, og denne ung-jenta begynta å synge. Fantastisk :)
    På denne plata blir stemmeprakten til Siri Beate Gellein kompet av John Pål Inderberg, Bjørn Alterhaug, Odd Magne Gridseth og Carl Håkon Wådeland.
    Har ikke truffet henne på noen år nå, men tenker ofte at det er synd hun ikke ga ut mer enn to plater.

Siris Svale Band; Necessarily so

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    dag1234 skrev:

Jens Carelius - The beat of the travel
    Mannen har jaffal hørt nok på Nick Drake.
    Godskiva si det.
    Førsteskiva kan godt sies å likne mye på Nick Drake (opp ad dage!). På denne har Carelius tatt flere steg videre, mer bort fra Drake, og større variasjon i låtene.
    Anbefaler alle å sjekke ut begge skivene. Fine vinylutgivelser som de er...........

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.682
    Torget vurderinger
    1
    Mimrekveld i hi-rez

Band On The Run 24/96 flac låter overraskende bra, spesielt de sporene som ikke er overprodusert.

RIP Dark Horse. Du låter fint i 24/96 flac. Gjennomsiktig og rent lydbilde, trass i wall of sound produksjon. Men usikkert om jeg orker alle 23 sporene i kveld, he-he.

Et must for alle KC fans. Har vel blitt en del titler nå av KC i dette formatet. 24/96 rippet fra DVD-A, forhåndsbestilt fra England for en billig penge.
    Har lyttet litt fram og tilbake på 2004 Original Master vs. 2009 Remixen. Sistnevnte er litt renere, men tror faktisk jeg liker originalen best. Innspillingskvaliteten er såvidt gammel at den ekstra kropsligheten i førstnevnte veier tyngre enn litt mer klarhet. Som hi-rez låter dette så bra at 21st Century Schizoid Man hos meg kan avspilles på full guffe. Morsomme trommeeffekter 180grader ut på hver side, forresten.

Vedlegg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn