T
TT.
Gjest
Brian Simpson - Above the clouds
|
Merkelig at ingen andre lytter til BigBang`s nye skive Vis vedlegget 192856
Den er jo råbra!
Vel, meninger og preferanser er forskjellige akkurat som mennesker. Heldigvis, ellers hadde vi levet i et kjedelig land.
Jeg synes Big Bang er noe av det største drittet Norge har fostret, overvurdert så det holder og jeg skal prøve å begrunne det:
- de finnes ikke nyskapende; melodiene er oppkonstruerte lissommelodier som det virker som om Greni har skrevet ved skrivebordet, det kommer fra hjernen og ikke fra hjertet. Det å få lytteren til å føle at man er tilstede i tekst og melodi er fraværende.
- de har (Greni) elendige og intetsigende tekster. For å ta den mest aktuelle: Oslo Bowl. Hva i granskauen er dette for noe sprøyt? Jeg skjønner ikke en dritt av teksten og hva som er budskapet hans. Hva er det han vil at jeg skal ta inn over meg, forstå og bli mer bevisst?
- Greni fremstår som "verdensmester" og har ingen (ihvertfall fremstår han slik) ydmykhet overfor historien. Bare overfor sin egen. Hvor er referansene til Hank Sr., Dylan, Beatles, Kinks, eller samtidige?
Klar over at jeg nå ber om bank, men dette er mitt syn. Andre får mene sitt. Og: Ikke et vondt ord om dem som liker Big Bang. Plutselig en dag liker vi samme skive.![]()
Dagens John Martyn leksjon for lars-erik og andre interesserteMye bra du spiller, Bluesbreaker! Har ikke lyttet så mye på denne fyren; hva anbefaler du?
Solid Air er mye bedre enn On The Cobbles ,-tro meg.Fortsetter med denne.
Vis vedlegget 192947
John Martyn - Solid Air.
Denne trenger mer jobbing enn On The Cobbles for å komme under huden på. Men også denne er veldig bra, selv om den også er veldig forskjellig fra nevnte On The Cobbles.