Hva lytter du til i dag? (Del 3)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Noen har bestjålet meg for -liker-. Oct????

Liker siste innlegg fra tkr. Setter på Roger selv.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.258
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Nå mister jeg antakelig kred her, men jeg orket nøyaktig to Roger Whittaker- sanger. Fant ut at hvis jeg faktisk skulle høre på en baryton, kunne jeg like godt høre på Mesteren selv:

En stor takk til Kjetil_M for denne!

mvh

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.258
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    har ikke hørt henne, Rack`ern.

Akkurat nå er jeg mest opptatt av Ola Borten Moe. Naken!

Ola Borten Moe sto plutselig splitter naken foran VG-redaktøren

Ola Borten Moe sto plutselig splitter naken foran VG-redakt�ren - Kjendis

Ser det for meg. Må riste svært mye på hodet nå. Headbange, for å få disse bildene ut av hodet før leggetid!
    Tusen takk.

Nattesøvnen min er sikret nå. :p

mvh

@ Rackern: Hvem er Heidi Talbot, er hun noe jeg burde høre på?

V

vinyl-jønki

Gjest
    La du merke til spørsmålstegnet tkr?:confused:
    Neida, jeg kjenner ikke til annet enn at hun har gitt ut 4 album.
    Hun er irsk.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.258
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    La du merke til spørsmålstegnet tkr?:confused:
    Neida, jeg kjenner ikke til annet enn at hun har gitt ut 4 album.
    Hun er irsk.
    Joa, jeg gjorde det, men jeg tenkte kanskje det var noe du hadde tenkt å anbefale....:)

mvh

Edit: Drukket opp sovemedisinen min, 2 glass Barbera, og trekker i seng for å la ryggen få litt hvile...

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    72.488
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen av dere som kjenner til denne dama?
    Ja, kjenner heidi Talbot litt:).
    Har 2 album, begge innkjøpt i Edinburgh.

Hun har ei særegen litt skjør, men nydelig stemme.
    Talbot er fra Kildare i Irland.
    Her forteller hun litt om seg sjøl og tilblivelsen av albumet som er nevnt:
    [video=youtube;j0AMXfx5_KM]http://www.youtube.com/watch?feature=player_profilepage&v=j0AMXfx5_KM[/video]

Hun samarbeider med ,-ikke helt ukjente Boo Heverdine.
    Jeg har denne "Angel without Wings" på CD, hvor jeg liker det mest "folksy" materiale som f.eks."Dearest Johnny best.

Fra hennes hjemmeside:
    "Heidi Talbot's Angels Without Wings is an album of new, original songs taking their inspiration from the world of traditional folk music, with guest contributions from artists as diverse as Mark Knopfler, Jerry Douglas, King Creosote, Julie Fowlis and Tim O'Brien. Talbot was born in Co. Kildare in Ireland. She grew up in a musical household, and began singing as a child in the church choir her mother played organ and sang for. After finishing school, she spent time in New York, where she joined the Irish-American supergroup Cherish The Ladies. Her solo 2008 breakthrough In Love And Light won her international acclaim, including a US Indie Acoustic Award which signalled her music's crossover appeal."Collaborations with Eddi Reader, Idlewild and Drever, McCusker & Woomble followed, along with multiple BBC Radio 2 Folk award nominations.

Jeg har også denne,-"Love& Light" på LP:

Jeg liker In Love+Light best.

Talbot gjør 6 konserter i Sverige i sommer, ingen i Norge ser det ut til.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    72.488
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke rart det er masseflukt fra denne tråden.
    Før var det Calexico og nå er det DDE og Whittaker og forsyne meg Borthen Moe (Den mørkeste), som gjelder.

Nå får dere se å stramme dere opp gutter. Skikkelig skjerpings ellers går det til hundene lukt til Helheim er jeg redd.

Skal man først spille "Dirty Old Town" , så finnes alternativer til ønskekonsert-Roger.
    F.eks:

Sist redigert:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.100
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dagen starter med denne. Før man atter en dag skal vie sitt liv og sin kropp til drillpikene.

The fabulus Thunderbirds-On The Verge.jpg

Flott ny skive fra The Fabulous Thunderbirds.

Sist redigert:
    V

vinyl-jønki

Gjest
    Er det noen av dere som kjenner til denne dama?

Ja, kjenner heidi Talbot litt:).
    Har 2 album, begge innkjøpt i Edinburgh.

Hun har ei særegen litt skjør, men nydelig stemme.
    Talbot er fra Kildare i Irland.
    Her forteller hun litt om seg sjøl og tilblivelsen av albumet som er nevnt:
    [video=youtube;j0AMXfx5_KM]http://www.youtube.com/watch?feature=player_profilepage&v=j0AMXfx5_KM[/video]

Hun samarbeider med ,-ikke helt ukjente Boo Heverdine.
    Jeg har denne "Angel without Wings" på CD, hvor jeg liker det mest "folksy" materiale som f.eks."Dearest Johnny best.

Fra hennes hjemmeside:
    "Heidi Talbot's Angels Without Wings is an album of new, original songs taking their inspiration from the world of traditional folk music, with guest contributions from artists as diverse as Mark Knopfler, Jerry Douglas, King Creosote, Julie Fowlis and Tim O'Brien. Talbot was born in Co. Kildare in Ireland. She grew up in a musical household, and began singing as a child in the church choir her mother played organ and sang for. After finishing school, she spent time in New York, where she joined the Irish-American supergroup Cherish The Ladies. Her solo 2008 breakthrough In Love And Light won her international acclaim, including a US Indie Acoustic Award which signalled her music's crossover appeal."Collaborations with Eddi Reader, Idlewild and Drever, McCusker & Woomble followed, along with multiple BBC Radio 2 Folk award nominations.

Jeg har også denne,-"Love& Light" på LP:

Jeg liker In Love+Light best.

Talbot gjør 6 konserter i Sverige i sommer, ingen i Norge ser det ut til.
    Takk for flott orientering. Se om jeg kan få tak i en CD.:)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.258
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ikke rart det er masseflukt fra denne tråden.
    Før var det Calexico og nå er det DDE og Whittaker og forsyne meg Borthen Moe (Den mørkeste), som gjelder.

Nå får dere se å stramme dere opp gutter. Skikkelig skjerpings ellers går det til hundene lukt til Helheim er jeg redd.

Skal man først spille "Dirty Old Town" , så finnes alternativer til ønskekonsert-Roger.
    F.eks:

Sitat fra meg i går kveld:

Nå mister jeg antakelig kred her, men jeg orket nøyaktig to Roger Whittaker- sanger. Fant ut at hvis jeg faktisk skulle høre på en baryton, kunne jeg like godt høre på Mesteren selv:
    Litt usikker her- jeg har ila de siste dagene lagt ut bl.a. Polynesisk kormusikk, tysk filmmusikk fra 30- tallet, Brecht/Weill tolkinger fra DDRs kulturarbeidere, italiensk renessansemusikk, tysk barokkmusikk og moderne(relativt),og kanskje litt obskur musikk fra USA. De som blar litt lenger bakover vil finne mye annet rart, også. Ikke en reakson i det hele tatt. Men Roger Whittaker..........:cool: Til etterretning var dette enda et av de tallrike innleggene i "tkr spiller musikk han ikke visste at han hadde".

Til trøst og vederkvegelse:

mvh

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    41.885
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    taab2.jpg

Trivelig "oppfølger" av en av de store klassikerene. Vil nok aldri komme opp mot Thick as a Brick,
    men absolutt verd å lytte til.

smash.jpg

Endelig kom denne i postkassa i dag etter å ha ligget inne på pre-order en god stund.
    Jeg er vel over gjennomsnittet begeistret for Patricia Barber, og forventet derfor bursdag
    og julaften på en gang. Kanskje var forventningene for høye - jeg kom ikke til Nirvana med
    denne altså. Mulig den trenger noen runder, men jeg føler den mangler noen låter som stikker
    seg ut , mangler litt variasjon i forhold til tidligere album. Hun stiller med nye musikere denne gangen,
    noe som også bidrar til et litt nytt sound, selv om hennes personlighet som vanlig overskygger det meste :)
    Ja-ja , man kan ikke oppfinne hjulet hver gang.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.258
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Stille kveld i tkr Towers, mens jeg venter på telefon fra enda en svenske. :cool:

Georges Moustaki- egentlig Youssuf Musstakis- er en italiensk-gresk-jødisk singer- songwriter som skriver og synger på fransk (!) Han begynner å dra på årene, noe som kommer tydelig frem når en vet at han har skrevet sanger for Edith Piaf og France Gall.
    Jeg forstår ikke fransk, men det er ikke så viktig......Fine melodier, god stemme, kanskje best sammenliknet med Cornelis Vreeswijk.
    Anbefales som undermaling til en rolig hjemmekveld med en god bok og et glass vin.

mvh

Edit: Oct, har du rappet "liker`ne" mine? Har plutselig ingen igjen!

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn